Kauden 2018 ennakointi

Kauden 2018 ennakointi

ViestiKirjoittaja J4M4N3 » Ti Tammi 02, 2018 19:12

On taas aika kaivaa kristallipallot esille...
Avatar
J4M4N3
Weltmeister
 
Viestit: 6452
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 16:21

Re: Kauden 2018 ennakointi

ViestiKirjoittaja J4M4N3 » Ti Tammi 02, 2018 19:26

1. Mercedes AMG Petronas Motorsport
2. Aston Martin Red Bull Racing
3. Scuderia Ferrari
4. Sahara Force India F1 Team
5. McLaren F1 Team
6. Renault Sport Formula One Team
7. Williams Martini Racing
8. Haas F1 Team
9. Alfa Romeo Sauber F1 Team
10. Scuderia Toro Rosso


- Renault saa koneidensa luotettavuuden kuntoon, ja se siivittää Red Bullin Mersujen kovimmaksi haastajaksi.
- Fernando Alonso kantaa muutaman podium-sijoituksensa avulla McLarenin valmistajien sarjassa viidenneksi.
- Toro Rosso ei yllä edes Sauberin viime vuoden pistesaldoon.
Avatar
J4M4N3
Weltmeister
 
Viestit: 6452
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 16:21

Re: Kauden 2018 ennakointi

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Pe Tammi 05, 2018 19:35

Ensi kausi tulee keskittymään viime kautta enemmän moottoreihin, sillä tiukentuneet moottorikiintiöt aiheuttavat suurta painetta luotettavuuteen, jossa Renault ja Honda ovat auttamatta jäljessä. Lisäksi tiukentuneet kiintiöt tarkoittavat, että tänä vuonna voidaan tuoda kesken kauden vain kaksi päivityspakettia.

Viime vuoden sääntömuutoksen jälkeen säännöt pysyvät pääosin samoina. T-siipi kiellettiin ja Halo tulee autoihin. Kumpikaan ei ole suorituskyvyllisesti erityisen merkittävä, joten ne tuskin aiheuttavat voimasuhteissa muutoksia. Täten tänä vuonna tullaan menemään enemmän evoluutiomalleilla, tosin Mercedeksen huhutaan muuttavan vanhaa diivaansa merkittävästi lähemmäs Red Bullin tyylistä runkoa. Tämä voi johtaa Mersun haavoittuvaisuuteen kauden alussa.

Renkaat pehmevät viime kaudesta ja tämä tuo toivottavasti mukanaan useista viime kauden kilpailuista puuttuneen taktikoinnin. Kenelle tämä on etu, on aika vaikea arvioida, sillä viime kaudella ei päässyt oikein kunnolla näkemään eri tiimien ja kuljettajien rengasosaamista. Perinteisesti Force India ja Perez ovat onnistuneet muita viekkaammissa taktiikoissa, joten ehkä vaaleanpunainen pantteri onnistuu vielä ensi kaudella pitämään nousevan Renault'n takanaan.

Oma ennustus on, että Mercedes tulee tälläkin kaudella olemaan ykkönen, mutta siinä takana on tiukka kolmen rypäs: Ferrari, Red Bull ja Mclaren, jotka pystyvät haastamaan Mercedestä, mutta luotettavuus estää antamasta todellista haastetta mestaruustaistelussa.

Seuraavaksi tulee Renault ja Force India, jotka pystyvät kuljettajiensa ansiosta joskus jopa haastamaan edellä oleviaan.

Williams kärsii kuljettajavalinnoistaan niin paljon, että ajavat kilpaa lähinnä Haasia ja Sauberia vastaan, vaikka autolla pystyisikin haastamaan Force Indiaa.

Viimeisenä tulee Hondan moottoreista kärsivä Toro Rosso, joka menneistä vuosista poiketen ei nauti enää erityisen lahjakkaista kuljettajista. Muistuttaa F1-faneja tallin alkuperästä, Minardista.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
 
Viestit: 2111
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Kauden 2018 ennakointi

ViestiKirjoittaja superzeppo » Su Tammi 07, 2018 8:17

- Toro Rosso ei saa yhtään pistettä. Kuljettajia kierrätetään pitkin kautta.
- Sauber saa uuden värityksen, mutta sen mukana ei tule lisää vauhtia.
- Haas voisi olla kilpailukykyisempi kuin lopulta on, koska kuljettajat vetävät ihan pelleilyksi. Leclerc tekee Haas-sopimuksen kauden aikana.
- Stroll on nopeampi Williams, mutta tälläkään kaudella emme saa tietää mitään auton todellisesta suorituskyvystä.
- Force Indian pieni budjetti näkyy. Kauden aikana Mercedes lisää panostustaan talliin, ja Wehrlein siirtyy Oconin tallikaveriksi Perezin kolaroitua itselleen liikaa rangaistuksia.
- Hulkenberg nappaa vihdoin uransa ensimmäisen podiumin tihkusateisessa Kiinassa. Sainz kerää kuitenkin enemmän pisteitä.
- Alonso voittaa Kiinan GP:n, ja nousee hetkellisesti kärkeen MM-pisteissä. Vandoorne jää jalkoihin, mutta hyödyntää kärkitallien ongelmat Singaporessa, ja ottaa kakkossijan.
- Vettel ajaa hyvin, mutta Ferrari on tehnyt takapakkia suorituskyvyssä luotettavuuden kustannuksella. Luotettavuus tuo jälleen muutaman voiton. Monzan podiumilla Räikkönen ilmoittaa vihdoin lopettavansa.
- Verstappen taistelee mestaruudesta, sillä auto on todella nopea. Alkukaudesta luotettavuusongelmat iskevät Ricciardon autoon, mikä johtaa aussin siirtymiseen toiseen talliin. Loppukaudesta Ricciardon laitteet kuitenkin kestävät Verstappenia paremmin, ja hollantilainenkin putoaa mestaruustaistosta.
- Bottas voittaa useamman kisan alkukaudesta, mutta pieni otteen lipeäminen päästää Hamiltonin haastoetäisyydelle maailmanmestaruudesta. Mestaruus ratkaistaan Mersujen välillä Abu Dhabin startissa.
Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
 
Viestit: 13875
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kauden 2018 ennakointi

ViestiKirjoittaja Kamui Button » Ma Tammi 08, 2018 15:42

Tallimestaruudessa tuskin jännitettävää, ainakin jos uskoo Mersun moottorin ennakkotietoihin. Renaultin PU:t ovat liian pitkällä taka-matkalla haastaakseen kärkeä. Ferrariltakin vaadittaisi todella iso askel moottorin kehittämisessä. Pieni toive kuitenkin erojen tasoittumisesta. Mercedeksellä ilmeisesti pyritään pysymään tiukentuneissa moottorikiintiössä. Ehkäpä haastajat voisivat ottaa toisenlaisen lähestymistavan?

Talleista ensi kauden suurimmat nousijat ovat Renault ja McLaren. Molemmat menevät Force Indian ohitse. Itse uskon varsinkin Renaultin yllättävän, ajoittain mukana podium taistoissa.

Hondan tilanne on huono. Vaikka saisivat kehitettyä moottoria, niin kuskit (ja auton runko) ei anna mahdollisuutta kunniaan. Joten edessä taas muutaman vuoden projekti, jotta pääsisivät R&B:n moottoritoimittajiksi ja sitä kautta mahdollisuuden menestykseen.
Kamui Button
Maksukuski
 
Viestit: 554
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2012 21:19

Re: Kauden 2018 ennakointi

ViestiKirjoittaja BigBoss » Ke Tammi 31, 2018 15:00

Heitänpä tässä aikani kuluksi oman ennustukseni alkavan kauden voimasuhteista.

1. Mercedes jatkaa kärjessä ja voittaa jälleen molemmat mestaruudet.
2. Ferrari haastaa taas mestaruudesta, mutta jäävät hopealle lopulta suuremmalla erolla mitä 2017.
3. Red Bull ottaa kärkeä kiinni ja ovat ajoittain Ferraria nopeampia. Jokunen voittokin tulee.
4. Mclaren ottaa vihdoin ison loikan kohti kärkeä ja palaa myös palkintopallille. Voittokin on mahdollinen, kunhan tähdet osuu kohdalleen. Haastaa ajoittain Ferraria ja Red Bullia.
5. Force India saa nyt valtavan haasteen Mclarenilta ja Rellulta. Pistesijat eivät ole enää itsestäänselvyys, koska kilpailu kärjen takana kiristyy. Häviää Mclarenille pisteissä ihan reilusti, mutta voittavat Rellun niukasti.
6. Renault parantaa, mutta vielä ei ole heidän aikansa. Niukka tappio Force Indialle.
7. Williams saa aikaan ihan kelvollisen auton, mutta kuskeissa annetaan liikaa tasoitusta pahimmille kilpailijoille.
8. Haasin hieno alku formuloissa on enää kaukainen muisto ja talli alkaa vakiinnuttaa paikkaansa alemmassa keskikastissa. Pisteet ovat tiukassa, koska kilpailijat ovat parantaneet enemmän.
9. Sauber parantaa viime kaudesta ihan reilusti. Saavuttavat kauden edetessä Haasin ja jokunen pistekin tulee.
10. Toro Rosson alkukausi on yhtä tervanjuontia. Honda parantaa kauden edetessä, mutta pisteille ei ole asiaa ilman suurempia sattumia. Kuskikaksikkokin on sarjan huonoin.
Avatar
BigBoss
Saunamajuri
 
Viestit: 8138
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Kauden 2018 ennakointi

ViestiKirjoittaja Osku90 » La Helmi 03, 2018 22:15

Huomioita kaudesta 2018

Kilpailuja on 21 eli yksi enemmän kuin viime kaudella. Sepang on pudonnut kalenterista oltuaan yhtäjaksoisesti mukana 19 kertaa kaudesta 1999 lähtien. Paul Ricard on palannut takaisin oltuaan viimeksi mukana kaudella 1990. Ranskassa taas on viimeksi kilpailtu kaudella 2008. Hockenheimissa ajetaan taas välivuoden jälkeen.
Österreichringillä ja Suzukassa ajetaan 30. kertaa MM-osakilpailu.
Ensimmäistä kertaa ajetaan MM-osakilpailu kolmena peräkkäisenä viikonloppuna.
Ferrarilla on kauden alussa kokenein kuljettajakaksikko: Kimi Räikkönen ja Sebastian Vettel – yhteensä 471 kilpailua.
Toro Rossolla on kokemattomin kuljettajakaksikko: Brendon Hartley ja Pierre Gasly – yhteensä yhdeksän kilpailua. Williamsin kaksikolla Lance Stroll ja Sergei Sirotkin on yhteensä 20 kilpailua.
Kauden alussa on kaksi tulokasta, Charles Leclerc ja Sergei Sirotkin. Lisäksi Brendon Hartley on ajanut vain neljä ja Pierre Gasly viisi kilpailua.
Kuljettajien keski-ikä on kauden alussa 27,2 vuotta.
Vanhimman (Kimi Räikkönen, 38 v) ja nuorimman (Lance Stroll, 19 v) kuljettajan ikäero on yli 19 vuotta.
Ferrarilla on kauden alussa vanhin kuljettajakaksikko: Kimi Räikkönen 38 v ja Sebastian Vettel 30 v.
Williamsilla on kauden alussa nuorin kuljettajakaksikko: Lance Stroll 19 v ja Sergei Sirotkin 22 v.
Williamsin kuljettajilla on pienin ikäero: Sergei Sirotkin on kolme vuotta vanhempi kuin Lance Stroll.
McLarenin kuljettajilla on kauden alussa suurin ikäero: Fernando Alonso on yli kymmenen vuotta vanhempi kuin Stoffel Vandoorne.
Charles Leclerc on sarjan ensimmäinen monacolainen kuljettaja sitten Olivier Berettan kaudella 1994.
Fernando Alonso ajanee tällä kaudella uransa 300. kilpailun.
Sebastian Vettel ajanee heti avauskisassa uransa 200. kilpailun.
Valtteri Bottas ajanee tällä kaudella uransa 100. kilpailun.
Force India ajanee tällä kaudella 200. kilpailunsa.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4893
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kauden 2018 ennakointi

ViestiKirjoittaja Tyrrel » Ma Helmi 26, 2018 20:31

Jaa pitäisiköhän sitä päättää oma hiljaiselo lajin osalta näin uuden kauden vääjäämättä lähestyessä. Seuraaminen jäi viime kaudella melko vähälle joten aikamoisella mutuilulla mennään mutta heitetään nyt jotain omia fiiliksiä tulevasta kaudesta.

- Mercedeksen ylivoiman päättymistä on odotettu ties kuinka monta vuotta, eikä mikään viittaa siihen että odotus päättyisi vieläkään. Hamiltonille 5. mestaruus Bottaksen kompatessa 3-4:llä voitolla.

- Ferrari ja Red Bull pystyvät kumpikin nappaamaan yksittäisiä voittoja mutta todellista haastetta kumpikaan tiimi ei missään vaiheessa Mersulle tarjoa. Ferrarilla voimasuhteet pysyvät ennallaan ja Kimin ura päättyy vihdoin ja viimein kauden jälkeen. Red Bullilla Verstappen nappaa itselleen lopullisesti ykköskuljettajan viitan ja tästä tyrmistyneenä Ricciardo etsii kauden päätteeksi uuden työnantajan.

- Force India, Renault ja McLaren vääntävät keskenään sijoista 4-6. Force India on alkukaudesta taas vaikeuksissa, mutta onnistuu lopulta uusimaan 4. sijansa Oconin ja Perezin kummankin vieraillessa ainakin kerran podiumilla. Renault onnistuu pitämään McLarenin niukasti takanaan Sainzin kepittäessä Hulkenbergin yllättävän helposti. Hulkenberg tulee ajamaan ainakin kerran neljänneksi, minkä lisäksi nähdään vähintään yksi ulosajo jota ilman mies olisi päässyt podiumille, mutta kuohujuoma antaa edelleen odottaa itseään. McLarenilla Alonso päihittää Vandoornen melko helposti.

- Williams vastaa jo toista kautta putkeen varikon kuivimmasta kuskikaksikosta. Auto on ihan ok, mutta kumpikaan kuskeista ei pysty minkäänlaiseen ylisuorittamiseen joten viimeiset pistesijat ovat parasta mitä tällä kaudella on tarjolla.

- Haas jatkaa tutulla linjalla. Silloin tällöin pisteillä, useimmiten ei. Grosejan ja Magnussen menettävät puhevälinsä ja kumpikin potkaistaan pihalle kauden päätteeksi.

- Sauber parantaa, mutta vain hieman. Leclerc osoittautuu pienoiseksi pettymykseksi, ja kykenee vain vaivoin päihittämään Ericssonin.

- Toro Rosson kausi menee täydelliseksi sekoiluksi. Auto on hidas ja epäluotettava ja ratin taakse kaivetaan kauden mittaan jos jonkinlaista yrittäjää. Odotettavissa värikkäitä lausuntoja Red Bullin johtohenkilökunnalta niin kuskeista kuin Hondasta.


Yleisellä tasolla en kyllä sitten tiedä yhtään mitä odottaa. Miten Halo toimii, mihin suuntaan jenkkiomistajat lähtevät lajia viemään? F1 on selvästi pisteessä jossa sen täytyisi keksiä jotain säilyttääkseen mielenkiintonsa ja asemansa moottoriurheilun kuninkuusluokkana. Jotenkin itselläni on tunne, että nykyiset omistajat ovat valmiita menemään hyvinkin pitkälle tehdäkseen lajista jännittävämmän ja tasaisemman, mikäli tilanne ei kohta ala korjaantua itsestään.
"Tyhmyydellä ja neroudella on se ero, että neroudella on rajansa"
-Albert Einstein
Avatar
Tyrrel
Monacon voittaja
 
Viestit: 4078
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2013 16:58

Re: Kauden 2018 ennakointi

ViestiKirjoittaja superzeppo » Ma Helmi 26, 2018 20:33

Tyrrel kirjoitti:Jaa pitäisiköhän sitä päättää oma hiljaiselo lajin osalta näin uuden kauden vääjäämättä lähestyessä. Seuraaminen jäi viime kaudella melko vähälle joten aikamoisella mutuilulla mennään mutta heitetään nyt jotain omia fiiliksiä tulevasta kaudesta.


:worship: Tervetuloa takaisin!
Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
 
Viestit: 13875
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kauden 2018 ennakointi

ViestiKirjoittaja Osku90 » Ma Helmi 26, 2018 20:37

superzeppo kirjoitti:
Tyrrel kirjoitti:Jaa pitäisiköhän sitä päättää oma hiljaiselo lajin osalta näin uuden kauden vääjäämättä lähestyessä. Seuraaminen jäi viime kaudella melko vähälle joten aikamoisella mutuilulla mennään mutta heitetään nyt jotain omia fiiliksiä tulevasta kaudesta.


:worship: Tervetuloa takaisin!

Hienoa saada vanha aktiivi takaisin linjoille! Et olekaan kuollut.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4893
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kauden 2018 ennakointi

ViestiKirjoittaja Tyrrel » Ma Helmi 26, 2018 20:47

Osku90 kirjoitti:
superzeppo kirjoitti:
Tyrrel kirjoitti:Jaa pitäisiköhän sitä päättää oma hiljaiselo lajin osalta näin uuden kauden vääjäämättä lähestyessä. Seuraaminen jäi viime kaudella melko vähälle joten aikamoisella mutuilulla mennään mutta heitetään nyt jotain omia fiiliksiä tulevasta kaudesta.


:worship: Tervetuloa takaisin!

Hienoa saada vanha aktiivi takaisin linjoille! Et olekaan kuollut.

Jooh tuli tosiaan pidettyä vähän taukoa. Jotenkin tuo intohimo lajiin pääsi tuossa 2016 loppupuolella hieman lopahtamaan minkä lisäksi on ollut kaikenlaista pientä elämässä kuten uutta opiskelupaikkaa ja uuteen kaupunkiin muuttoa. Nyt on pikkuhiljaa alkanut muutoksista tasaantumaan ja vanha palo lajia kohtaan päässyt taas syttymään :)
"Tyhmyydellä ja neroudella on se ero, että neroudella on rajansa"
-Albert Einstein
Avatar
Tyrrel
Monacon voittaja
 
Viestit: 4078
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2013 16:58

Re: Kauden 2018 ennakointi

ViestiKirjoittaja Osku90 » To Maalis 15, 2018 23:48

Voi helvetti. Kirjoitin tähän äsken pitkät tarinat tallien voimasuhteista, mutta yllättäen foorumi kaatui ja viesti hävisi.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4893
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kauden 2018 ennakointi

ViestiKirjoittaja Osku90 » Su Maalis 18, 2018 11:00

Virallinen ennustus

Ennustus perustuu melko pitkälti mutuun, koska toisen testiviikon seuraaminen jäi vähälle työkiireiden vuoksi. Toki huomioon on otettu myös historialliset tilastot talvitestien suorituskykyyn ja kierrosmääriin liittyen.

Mercedes
Talli piti taas kaikki ässät hihassaan testeissä ja ajeli lähinnä medium-renkaalla. Kierroksia kertyi kuitenkin aivan järisyttävä määrä, 1040.
Mercedes tulee olemaan tänäkin vuonna melko selkeä ykkönen ja suurimmat uhat, Ferrari ja Red Bull pääsevät haastamaan vain tietyillä radoilla.

Sijoitus MM-sarjassa: 1.

Ferrari
Oli talvitestien nopein talli neljännen kerran peräkkäin ja tänäkään vuonna talvitestien näennäinen nopeus ei korreloi todelliseen suorituskykyyn.
Ferrari aloittaa kauden vahvasti ja vaikuttaisi pystyvän jopa Mersujen haastamiseen. Melko pian käy kuitenmin selväksi, että Mersu on vahvempi ja Red Bullkin alkaa olla varteenotettava uhka. Vain auton erinomainen luotettavuus pitää lopulta punaiset härät takana. Kauden jälkeen erotetaan taas väkeä isolla kädellä.

Sijoitus MM-sarjassa: 2.

Red Bull
Auton rungossa on selkeästi paljon potentiaalia, mutta edelleen moottoripuolella joudutaan antamaan tasoitusta. Hitailla radoilla Red Bull on pitelemätön, mutta pitkät suorat ja luotettavuus ovat akilleen kantapäänä.

Sijoitus MM-sarjassa: 3.

Force India
Sarjan pienimmällä budjetilla erinomaisesti operoiva talli joutuu nyt nöyrtymään isojen uuden tulemisen edessä. Renault ja McLaren alkavat saada pakettiaan kuntoon ja Force India valahtaa tuloslistalla. Talvitestien jälkeen kuljettajat toivoivat, ettei Australiassa käytössä olevassa autossa olisi nykyisen kanssa mitään samaa, mutta harvemmin sitä testejä kannattaa millään toisella autolla ajaa. Vaaleanpunaisilla on toki vuosien saatossa ollut ongelmia ehtiä saada autoaan valmiiksi, joten suuria päivityksiä lienee tulossa viimeistään Eurooppaan siirryttäessä.

Sijoitus MM-sarjassa: 6.

Williams
Entinen mahtitalli on vuoden 2014 uuden tulemisen jälkeen menettänyt otettaan aina vain enemmän ja tämä kausi tuleekin olemaan yhtä epätoivon alhoa. Kuskikaksikon taso ei ensinäkemältä päätä huimaa, eikä autokaan tunnu olevan lähelläkään. neljä vuotta sitten podiumin vakiovierailijatalli on jäämässä taistelemaan takarivin välttämisestä ja siinä sentään tullaan useimmiten onnistumaan.

Sijoitus MM-sarjassa: 9.

Renault
Vuonna 2016 uuden tulemisensa pohjalta aloittanut ranskalaisvalmistaja alkaa saada pakettiaan kasaan. Budjetti on iso ja kuskikaksikkokin on viime kauden muutosten myötä täysin vertailua kestävä. Molemmat autot tullaan näkemään Q3:ssa ja hyvillä pisteillä lähes aina. Jos kärjessä tapahtuu jotain odottamatonta, on Renault ensimmäisenä käyttämässä hyödyn.

Sijoitus MM-sarjassa: 4.

Toro Rosso
Kun uusi moottoriyhteistyö Hondan kanssa julkaistiin, kukaan tuskin jaksoi uskoa tallin pystyvän mihinkään muuhun kuin takariviin pääsemisestä, mikäli auto kestäisi lämmittelykierroksen läpi. Talvitesteissä luotettvuus oli kuitenkin erinomaista ja talli keräsi kolmanneksi eniten kierroksia. Kuljettajakaksikonkaan arvostelu vain muutaman, ilman testiä tai kokemusta ajetun kisan perusteella on epäreilua. Toro Rossot tulevat taistelemaan jämäpisteistä kohtalaisen usein.

Sijoitus MM-sarjassa: 7.

Haas
Yhdysvaltalaistalli pysyy tuloslistalla suunnilleen paikoillaan. Tulostaso tulee jälleen olemaan melko ailahtelevaa ja riippuu radan tyypistä, sekä planeettojen asennoista. Suht kokenut ja erittäin periksiantamaton kuskikaksikko auttaa tasitelussa Willaimseja ja Toro Rossoja vastaan. Haas voi kaikesta huolimatta olla kauden musta hevonen ja yllättävän kova.

Sijoitus MM-sarjassa 8.

McLaren
Kolmen vuoden avioliitto Hondan kanssa loppui täysin pohjaan palaneeseen pannukakkuun. Kovin vakuuttavasti ei lähtenyt liikenteeseen myöskään kahden legendaarisen F1-merkin - McLarenin ja Renaultin yhteiselo. Ongelmia testeissä oli ja varmasti tulee olemaan myös alkukaudesta. Kuherruskuukauden jälkeen talli tulee kuitenkin palaamaan lähemmäs sitä tasoa, jossa sen historiansa perusteella kuuluu olla. Papaijat liittyvät värikkääseen ylempään keskikastiin, kun taistelu käy keltaisten ja vaaleanpunaisten kanssa.

Sijoitus MM-sarjassa: 5.

Sauber
Uudelleen lämmitetty, Alfa Romeon nimellä brändätty tiiviimpi yhteistyö Ferrarin kanssa on sveitsiläistallille erinomainen juttu. Uudet moottorit tulevat nostamaan autot lähemmäs letkan häntää, mutta useimmiten autot löytyvät edelleen takarivistä. Ferrarin tuomat resurssit alkavat näkyä selvemmin vasta tulevaisuudessa.

Sijoitus MM-sarjassa: 10.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4893
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kauden 2018 ennakointi

ViestiKirjoittaja mr-nobody » Su Huhti 08, 2018 19:43

Aika monen ennakointi Toro Rossosta näyttää menneen pieleen. Toki itsekin olisin veikannut aika paljon heikompaa kautta.
Avatar
mr-nobody
Foorumin Vetomies 2014 & 2015 & 2016
 
Viestit: 7047
Liittynyt: Ti Syys 25, 2012 21:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kauden 2018 ennakointi

ViestiKirjoittaja J4M4N3 » Su Huhti 08, 2018 19:45

mr-nobody kirjoitti:Aika monen ennakointi Toro Rossosta näyttää menneen pieleen. Toki itsekin olisin veikannut aika paljon heikompaa kautta.

Tämä on niitä tapauksia, jossa on mukava olla väärässä.
Avatar
J4M4N3
Weltmeister
 
Viestit: 6452
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 16:21

Seuraava

Paluu F1-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron