Mika Salo - Blogit

Formula 1 -aiheista asiakeskustelua, muun muassa blogeista ja uutisista.

Mika Salo - Blogit

ViestiKirjoittaja mr-nobody » Ke Marras 28, 2012 18:29

Tänne voi laitella Mika Salon kirjoittamia blogeja


Bottas ansaitusti kisakuskiksi

Valtteri Bottaksen Williams-sopimus on loistava uutinen. Mitä enemmän suomalaisia formula ykkösissä ajaa, sen parempi. Kyllä suomalaiskuskeja mahtuisi sarjaan vielä vaikka kolmaskin.

Suomalaiskuljettajilla on hyvä maine. Työ tehdään hyvin eikä valiteta, oli miten huono olo tai paska auto tahansa. Aina vedetään ihan limiitillä ja hoidetaan oma homma. Esimerkiksi tallin palavereissa suomalaiset eivät pälätä mitään turhanpäivästä, vaan menevät suoraan asiaan eivätkä kaunistele ongelmia. Se saattaa joskus satuttaa tallin insinöörejä, mutta sillä tavalla saadaan jotain aikaiseksi. Joillain muilla kuskeilla palaverit saattavat kestää tuntitolkulla.

Williams-talli löysi Bottaksen jo pikkuformuloista. Frank Williamsin poika Jonathan seuraa koko ajan pikkuformuloita, joissa Valtteri teki vaikutuksen ja sai kutsun testikuskin hommaan. Kun Williams rupesi ajattamaan Valtteria säännöllisesti harjoituksissa, niin oli ihan selvää, ettei hän ole enää mikään normaali maksukuski, vaan hän on ihan oikeasti varteenotettava kisakuski. Tänä vuonna hän on hyvällä työllään saanut Williamsin henkilökunnan keskuudessa sellaisen arvostuksen, että nousee ihan ansaitusti kisakuskiksi.

Williamsin auto oli todella hyvä tänä vuonna, mutta heidän kuljettajansa aiheuttivat aika paljon turhia ongelmia. Pisteitä ja voittoja olisi tullut enemmänkin, jos kuskit olisivat olleet parempia. Etenkin Bruno Senna oli väärässä paikassa, vaikka mukava mies onkin. Säännöt eivät muutu ensi vuodeksi sen kummemmin, joten heidän autonsa voi hyvinkin olla hyvä myös ensi vuonna.

Ensi vuodesta ei tule Valtterille helppo, vaikka hän onkin nyt ajanut yhden treenin lähes joka radalla, mikä helpottaa tilannetta. Tallikaverina jatkava Pastor Maldonado on kova pala Valtterille varsinkin aika-ajoissa. Jos Valtteri pystyisi kauden puoleenväliin mennessä haastamaan Maldonadoa tutuilla eurooppalaisilla radoilla, niin hyvä olisi. Kyllähän Valtteri on pikkuformuloista asti tottunut siihen, että radat opitaan äkkiä ja saadaan maksimi irti autosta, joten en odota hänelle mitään erityisiä vaikeuksia. Ensi vuosi on joka tapauksessa vielä hieman opettelua Valtterille, jolla on tosi hyvä tulevaisuus formula ykkösissä. Valtterilla on hyvä tilanne, kun hänellä ei ole maksukuskin leimaa otsassa. Maldonado sen sijaan on ikuisesti maksukuski.

Lotuksella Romain Grosjean on osoittanut olevan nopea, mutta tekee virheitä, jotka tulevat kalliiksi tiimille. Kauden viimeinen kisa oli häneltä taas ihan katastrofi. Hän ajoi aika-ajossa kolarin ja törmäili myös kisassa. Pelkkä etusiipi on sadantuhannen arvoinen tallille. Jos niitä rikkoo kymmenen per vuosi ja siihen vielä muut vauriot päälle, niin se on aika kallis kaveri.

Tallipäällikkö Eric Boullier on Grosjeanin manageri, mutta tietysti tallin johtokunta voi vaatia, että vaihdetaan kuskia. Hyviä kuskeja ei ole kuitenkaan enää vapaana oikeastaan kuin Heikki. Totta kai Heikin taholta on otettu yhteyttä talliin, mutta ei hän ole Lotuksen kanssa sen pidemmälle neuvotellut kuin että on ilmoittanut olevansa vapaana. Minä en kuitenkaan näe oikein mahdollisena, että kaksi suomalaiskuskia olisi samassa tiimissä.

Kyllä Lotuksen ykkösvaihtoehto toiseen autoon on Grosjean. Mikäli Grosjean putoaa pois, niin sieltä löytyy vielä ainakin Kobayashi ja Senna rahatukon kanssa. Lotus ajatti tänäkin vuonna käytännössä yhtä autoa, joten he pystyvät tekemään sen myös ensi vuonna.

MTV3. Julkaistu 28.11.2012
Avatar
mr-nobody
Foorumin Vetomies 2014 & 2015 & 2016
 
Viestit: 7047
Liittynyt: Ti Syys 25, 2012 21:11
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja mr-nobody » Ti Maalis 12, 2013 18:38

Button avauskisan suurin suosikki

Talvitestit ovat aina politikointia. Jotkut piilottelevat vauhtiaan, kun taas toiset menevät liian kovaa, kun tarvitsevat rahoitusta. Testien aikana kuului kovasti valituksia, ettei opittu oikein mitään, kun oli huonot olosuhteet. Kausi alkaa siis vähän samalla tavalla kuin viime vuonna: tiimit ovat aika hukassa renkaiden suhteen.

Minun huomioni kohdistuu ennen kaikkea siihen, miten Kimi hoitaa homman. Nyt hän on valmiimpi kuin viime vuonna. Me kaikki näimme jo viime vuonna, että hän on nopea, mutta alkukausi meni silloin vähän säätämiseksi sen takia, kun Kimi oli ruosteessa eikä tiimikään uskonut omiin mahdollisuuksiinsa. Nyt tiimi tietää, että he pystyvät voittamaan ja Kimi tietää, että hän pystyy voittamaan. He ovat valmiimpia kauteen.

Lotuksella oli pikkaisen testiongelmia, kuten oli viime vuonnakin, mutta näyttäisi, että niiden auto on taas todella hyvä noilla renkailla. Kun Kimi saa aika-ajot sujumaan hyvin, pääsee lähtemään kärkipäästä ensimmäisiin kisoihin ja kerää paljon pisteitä alkukauden aikana, niin silloin hän taistelee mestaruudesta.

Grosjean oli viime vuonna nopea, mutta virheitä tuli älytön määrä. Vaikea nähdä, että tällaisesta virheherkkyydestä pääsisi kokonaan eroon, sillä kuskin on vaikea muuttua. Voi käydä niin kuin kävi Maldonadolle, joka oli alkukaudesta nopea ja virheherkkä ja kun hän sai virheherkkyyden pois loppukaudesta, niin sitten hän oli ihan vastaantulija.

Williamsin auto näyttäisi olevan edelleen ihan hyvä. Ei se aivan voittoihin riitä, mutta viiden joukossa voi tulla aika useinkin maaliin. Valtteri on valmistautunut hyvin. Ei häntä voi enää rookieksi sanoa, koska hän on ajanut jo vuoden ykkösiä perjantaiharjoituksissa ja tietää, mitä se homma on. Koska Valtteri ei ajanut viime vuonna Australiassa, niin Maldonado on varmaan vielä siellä niskan päällä, mutta Valtteri oppii siitä heti paljon.

Kaudesta tulee kärjen osalta tosi tiukka. Vettel on vahvin mestarisuosikki. Red Bull oli viime vuoden paras auto, enkä näe, että tilanne olisi muuttunut mihinkään. Red Bull ei ajanut talvitesteissä mitään kauhean suuria määriä, mutta aina kun ne olivat radalla, olivat ne nopeimpia. Red Bull ei edes näyttänyt kaikkea vauhtiaan testeissä.

Button on mielestäni valmistautunut kauteen parhaiten. Hänellä on sama tiimi, todella paljon testikilometrejä alla ja McLaren on ollut koko ajan nopea. Button on ainakin ensimmäisissä kilpailuissa tosi vahva. Miten se siitä eteenpäin menee, se on eri asia, mutta pidän Buttonia suurimpana voittajasuosikkina Australiassa. McLarenin uusi kuljettaja Perez oli nopea testeissä ja näyttämisen halua häneltä varmasti löytyy, mutta voi olla, että sitä löytyy liikaakin. Luulen, että Perez aiheuttaa kauden aikana aika paljon polemiikkia suorituksillaan. Häneltä tulee varmasti hyviä suorituksia, voittojakin, mutta voi tulla aika isoja floppejakin. McLarenin mahdollisuudet valmistajien MM-sarjassa ovat kiinni siitä, miten paljon Perezille tulee keskeytyksiä. Button pystyy kyllä ajamaan koko kauden kärjen tuntumassa.

Ferrarin auto oli viime kauden alussa täysi susi, joten Alonsolta jäi hyviä pisteitä saamatta. Nyt jos autoa on pystytty parantamaan, on Alonso vahva mestarisuosikki, mikäli pystyy ajamaan samanlaisen kauden kuin viime vuonna. Ja miksei pystyisi, kun vahva viime kausi nosti hänen itseluottamuksensa huippuunsa.

Hamilton on edelleen nopeimpia yhden kierroksen kuskeja, joten hän vetää kauden aikana niin kovia aika-ajovetoja, että Mersu lähtee kärjestä moneen kisaan. Minä en kuitenkaan näe, että Mersun kisavauhti riittäisi vieläkään. Niillä näytti olevan testeissä samaa ongelmaa pitkissä vedoissa kuin viime vuonna, eli auto kulutti paljon renkaita. Nico Rosbergilla on nyt ensimmäistä kertaa todella kova tallikaveri. Toivottavasti hän pystyy päihittämään Hamiltonin edes jotenkuten. Viime kaudella Nicon olisi mielestäni pitänyt lyödä Schumacher selvemmin, koska vaikka Schumi on seitsenkertainen maailmanmestari, niin tauon jälkeen hän ei ollut enää ihan terävimmillään. Nico on kuitenkin kisavoittaja, joten ei hän mikään turha jätkä ole.

MTV3
Avatar
mr-nobody
Foorumin Vetomies 2014 & 2015 & 2016
 
Viestit: 7047
Liittynyt: Ti Syys 25, 2012 21:11
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja mr-nobody » Ke Maalis 20, 2013 20:53

Kimin järkevä ajo toi rengasedun

Jos Lotuksen auto on noin hyvä, ettei tarvitse ajaa edes täysillä voittaakseen kisoja, niin Kimillä on aikamoinen etulyöntiasema vielä moneen kisaan. Sen näki ensimmäisistä treeneistä lähtien, että Lotuksen vauhti on kohdallaan. Kilpailussa Lotus oli tehnyt päätöksen, millä taktiikalla he ajavat kisan ja pysyivät siinä. Muut tallit panikoivat ja tekivät virheitä siinä, että ne pysähtyivät varikolla ylimääräisen kerran. Lotus piti kiinni omasta taktiikastaan, Kimi pysähtyi yhden kerran vähemmän kuin muut ja pystyi pitämään koko ajan saman vauhdin kuin muut.

Alonso olisi todennäköisesti voinut pysähtyä yhden kerran vähemmän, mutta Ferrarilla panikoitiin, kun kierrosajat hidastuivat 2 sekuntia verrattuna siihen, kun renkaat olivat uudet. Sen takia he pysähtyivät. Kierrosajat tekivät Kimilläkin ihan samoin, mutta ne eivät hidastuneetkaan enää siitä lisää, vaan pysyivät siinä -- ja itse asiassa vähän paranivat sitten uudestaan, kun renkaat tulivat ikään kuin takaisin. Kimi pystyi ajamaan sitten ihan vastaavia aikoja kuin mitä muut vetivät uusilla renkailla.

Se oli Kimille tärkeä voitto pisteiden kannalta. Kimi pystyi ajamaan ihan iisisti, repimättä, tyhjällä radalla. Hän ei oikeastaan edes nähnyt lähdön jälkeen ketään, ajoi vain viisaasti odottaen, että muut pysähtyivät edestä. Kun ketään ei ollut tiellä, niin Kimi ei joutunut liu’uttamaan autoaan yhtään, eikä joutunut jarruttamaan myöhään tai yrittämään aikaisin kaasulle, mikä kuluttaisi renkaita.

Mielestäni pointti ei ole se, että Lotuksen auto olisi muita parempi renkaille, vaan Kimi ajoi järkevästi ja tiimi toimi järkevästi verrattuna kaikkiin muihin. Siitä se rengasetu syntyi. Ei sitä kukaan tiedä, onko Lotus edes parempi renkaille, koska muut eivät kokeilleet ajaa pitkää vetoa medium-seoksella. Kimin lisäksi ainoastaan Sutil kokeili samaa, ja ihan hyvin hänenkin renkaansa kestivät. Kimi on hyvä renkaille, koska hän ajaa järkevästi. Varmaan muutkin pystyvät olemaan hyviä renkailleen, kunhan ajavat repimättä eivätkä mene muiden lähelle, jolloin ei joudu ajamaan likaisessa ilmassa.

Valtterin kannalta oli kurjaa, että Williams oli niin surkea. Se oli lähestulkoon yksi viimeisistä talleista. Ensimmäinen kisa oli mahdollisimman hankala, kun oli vielä tuollainen keli. Rata oli hänelle uusi ja hän sai tosi vähän harjoituskierroksia kuivassa kelissä. Siitä huolimatta Valtteri hoiti hommat hyvin jättämällä tallikaverin toiseksi aina kun piti. Williamsilla on nyt todella paljon töitä edessä auton parantamiseksi. Kyllä Williams on kokenut talli, mutta riittääkö niillä resurssit, kun auto oli noin surkea.

McLarenin auto ei sopinut pomppuiselle radalle ollenkaan. Molemmat kuljettajat valittivat pitoa. Uskon McLarenin parantavan jo ensi kisaan. Noilla resursseilla kyllä parannetaan, mutta kuinka paljon? Ei se mikään voittaja-auto ole Malesiassakaan. Surkea alku kaudelle, mutta niin on käynyt McLarenille ennenkin. Hyvin nopeasti ne ovat sieltä nousseet ja ruvenneet voittamaan kisoja.

Aika-ajoissa Vettel oli täysin ylivoimainen. Red Bull oli todella hyvä yhdellä kierroksella, he saivat rengaslämmöt heti ylös, mutta pitkissä vedoissa auto ei ollut oikeastaan edes nopea. Uskon niiden korjaavan tilanteen kisavauhdin suhteen. He oppivat paljon, kun näkivät, miten Lotus sen homman teki.

MTV3
Avatar
mr-nobody
Foorumin Vetomies 2014 & 2015 & 2016
 
Viestit: 7047
Liittynyt: Ti Syys 25, 2012 21:11
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja TemeF1 » Ke Maalis 20, 2013 23:02

Ihan hyviltä nämä vaikuttaa nämä Mikan blogit. Viimeisessä on muutamia hyviä pointteja. Pesee ainakin Mildhin mennen tullen.
TemeF1
Monacon voittaja
 
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

ViestiKirjoittaja mr-nobody » Ke Maalis 20, 2013 23:35

TemeF1 kirjoitti:Ihan hyviltä nämä vaikuttaa nämä Mikan blogit. Viimeisessä on muutamia hyviä pointteja. Pesee ainakin Mildhin mennen tullen.


Myös Ekin blogit pesee mennen tullen.

En tiedä mistä johtuu vaikka Mustakari on paljon F1 maailmaa nähnyt niin itse ainakin pidän Mikan kirjoituksia/sanomisia "uskottavimpina".

Siinä saattaa olla se että entinen kilpakuski tietää lajista aina vähän enemmän kuin henkilö joka ei ole formuloilla kilpaa ikinä ajanut.
Avatar
mr-nobody
Foorumin Vetomies 2014 & 2015 & 2016
 
Viestit: 7047
Liittynyt: Ti Syys 25, 2012 21:11
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Maalis 21, 2013 9:09

mr-nobody kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:Ihan hyviltä nämä vaikuttaa nämä Mikan blogit. Viimeisessä on muutamia hyviä pointteja. Pesee ainakin Mildhin mennen tullen.


Myös Ekin blogit pesee mennen tullen.

En tiedä mistä johtuu vaikka Mustakari on paljon F1 maailmaa nähnyt niin itse ainakin pidän Mikan kirjoituksia/sanomisia "uskottavimpina".

Siinä saattaa olla se että entinen kilpakuski tietää lajista aina vähän enemmän kuin henkilö joka ei ole formuloilla kilpaa ikinä ajanut.


Itse arvostan eniten Heikki Kullan kirjoituksia. Niissä on aina menty pintaa syvemmälle ja kerrotaan jotain sellaista mitä kaikki ei jo tiedä.

Eki laukoo 99% itsestäänselvyyksiä. Mildh on myös vähä samalla linjalla ja jutuis on aina joskus ristiriitaisuuksia. Salo kirjoittaa ihan hyvin.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44828
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja Cup » To Maalis 21, 2013 11:07

Jamppa kirjoitti:Itse arvostan eniten Heikki Kullan kirjoituksia. Niissä on aina menty pintaa syvemmälle ja kerrotaan jotain sellaista mitä kaikki ei jo tiedä.
Minäkin arvostan eniten Heikki Kulta, mut heidän jälkeensä tulee Jukka Mildt ja Mika Salo.
Twitter: @KurskiRacing
Cup
Mestarikandidaatti
 
Viestit: 2636
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

ViestiKirjoittaja Alexei » To Maalis 21, 2013 12:25

Cup kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:Itse arvostan eniten Heikki Kullan kirjoituksia. Niissä on aina menty pintaa syvemmälle ja kerrotaan jotain sellaista mitä kaikki ei jo tiedä.
Minäkin arvostan eniten Heikki Kulta, mut heidän jälkeensä tulee Jukka Mildt ja Mika Salo.


Komppailen Cupia tässä vaiheessa. Mika on parantanut kirjallista antiaan pikkuhiljaa, mukava nähdä millaisia juttuja Mika parin vuoden päästä kirjoittaa.
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12741
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

ViestiKirjoittaja TemeF1 » To Maalis 21, 2013 12:54

Alexei kirjoitti:
Cup kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:Itse arvostan eniten Heikki Kullan kirjoituksia. Niissä on aina menty pintaa syvemmälle ja kerrotaan jotain sellaista mitä kaikki ei jo tiedä.
Minäkin arvostan eniten Heikki Kulta, mut heidän jälkeensä tulee Jukka Mildt ja Mika Salo.


Komppailen Cupia tässä vaiheessa. Mika on parantanut kirjallista antiaan pikkuhiljaa, mukava nähdä millaisia juttuja Mika parin vuoden päästä kirjoittaa.


Siinä olen myös samoilla linjoilla, että Heikki Kulta on ykkönen, Salo onkin sitten jo nykyisin oma kakkonen.

Mahtaako Salo jatkaa bloggailuaan mahdollisesti ahkeramminkin kun jättää hommat maikkarilla. Eikös mies puhunut että tämä olisi viimeinen kausi mukana näissä kuvioissa?
TemeF1
Monacon voittaja
 
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Maalis 21, 2013 12:59

TemeF1 kirjoitti:
Alexei kirjoitti:
Cup kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:Itse arvostan eniten Heikki Kullan kirjoituksia. Niissä on aina menty pintaa syvemmälle ja kerrotaan jotain sellaista mitä kaikki ei jo tiedä.
Minäkin arvostan eniten Heikki Kulta, mut heidän jälkeensä tulee Jukka Mildt ja Mika Salo.


Komppailen Cupia tässä vaiheessa. Mika on parantanut kirjallista antiaan pikkuhiljaa, mukava nähdä millaisia juttuja Mika parin vuoden päästä kirjoittaa.


Siinä olen myös samoilla linjoilla, että Heikki Kulta on ykkönen, Salo onkin sitten jo nykyisin oma kakkonen.

Mahtaako Salo jatkaa bloggailuaan mahdollisesti ahkeramminkin kun jättää hommat maikkarilla. Eikös mies puhunut että tämä olisi viimeinen kausi mukana näissä kuvioissa?


Ai että on Salo viimeistä vuotta mukana maikkarilla? Aika pettynys oon jos noin on.
Jos Salo lopettaa niin toivottavasti Kovalainen tulis sen tilalle. Jos ei paikkaa saa ykkösista. Lehtoa en toivo enään nois hommis näkeväni.

Mutta asiaan, nin kyllä tuo Salo on kehittyny paljon ja mukava on miehen juttuja lukea.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44828
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja Cup » To Maalis 21, 2013 13:00

TemeF1 kirjoitti:Mahtaako Salo jatkaa bloggailuaan mahdollisesti ahkeramminkin kun jättää hommat maikkarilla. Eikös mies puhunut että tämä olisi viimeinen kausi mukana näissä kuvioissa?
En ole kuullut missään tuonlaisesta, ehkä mennyt ohi minulta.
Twitter: @KurskiRacing
Cup
Mestarikandidaatti
 
Viestit: 2636
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Maalis 21, 2013 13:02

Cup kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:Mahtaako Salo jatkaa bloggailuaan mahdollisesti ahkeramminkin kun jättää hommat maikkarilla. Eikös mies puhunut että tämä olisi viimeinen kausi mukana näissä kuvioissa?
En ole kuullut missään tuonlaisesta, ehkä mennyt ohi minulta.


Joo en minäkään. Mulla taas oli sellainen käsitys, että on sitoutunu tuohon hommaan pidemmäksikin aikaa.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44828
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja TemeF1 » To Maalis 21, 2013 13:05

Jamppa kirjoitti:
Cup kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:Mahtaako Salo jatkaa bloggailuaan mahdollisesti ahkeramminkin kun jättää hommat maikkarilla. Eikös mies puhunut että tämä olisi viimeinen kausi mukana näissä kuvioissa?
En ole kuullut missään tuonlaisesta, ehkä mennyt ohi minulta.


Joo en minäkään. Mulla taas oli sellainen käsitys, että on sitoutunu tuohon hommaan pidemmäksikin aikaa.


Voi olla että muistan väärin, mutta melko varmasti kuulin oliko viime GP:n treenien tai väliohjelman aikaan että Salo kertoi haluavansa viettää enemmän aikaa perheensä ja nimenomaan lastensa kanssa. Täytyypä koittaa asiaa varmistaa jostain.

Älkää siis vetäkö väitteestäni viellä sen pidempiä johtopäätöksiä.
TemeF1
Monacon voittaja
 
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Maalis 24, 2013 19:14

Mika Salo: Sikamainen veto Vetteliltä

Red Bullin Sebastian Vettelin ja Mark Webberin hurja kaksintaisto oli päivän kuuma peruna Malesian GP:ssä.

Vettel ohitti kisaa johtaneen Webberin kymmenen kierrosta ennen ruutulippua, vaikka Red Bull oli jo jäädyttänyt kuskiensa välisen taiston.

MTV3:n F1-asiantuntija Mika Salo piti Vettelin vetoa sikamaisena, mikäli saksalaismestari tiesi tarkalleen tilanteen. Vettel itse vakuutteli kisan jälkeen, ettei hän tiennyt tallin päätöksestä.

Salo arveli, että Red Bullilla joudutaan vielä pitkään puimaan sunnuntain tapahtumia.

MTV3
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44828
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja tomppa72 » Su Maalis 24, 2013 19:51

Jamppa kirjoitti:
Mika Salo: Sikamainen veto Vetteliltä

Red Bullin Sebastian Vettelin ja Mark Webberin hurja kaksintaisto oli päivän kuuma peruna Malesian GP:ssä.

Vettel ohitti kisaa johtaneen Webberin kymmenen kierrosta ennen ruutulippua, vaikka Red Bull oli jo jäädyttänyt kuskiensa välisen taiston.

MTV3:n F1-asiantuntija Mika Salo piti Vettelin vetoa sikamaisena, mikäli saksalaismestari tiesi tarkalleen tilanteen. Vettel itse vakuutteli kisan jälkeen, ettei hän tiennyt tallin päätöksestä.

Salo arveli, että Red Bullilla joudutaan vielä pitkään puimaan sunnuntain tapahtumia.

MTV3


Mika oli itse joukkuepelaaja viimeisen päälle kun ajoi formuloissa, eikä sulata Vettelin temppua. Täytyy kyllä myöntää itsekkin, että jos talli on jäädyttänyt tilanteen ja silti riskeerataan tallin menestys on kyse pelkästään nulikkamaisuudesta johon tähän asti suuresti arvostamani Sebastian syyllistyi. Jos olisin Hornerin housuissa ilmoittaisin Vettelille, että ensi kisassa autossasi istuu tallin kolmoskuljettaja. Eiköhän Buemikin tuolla autolla hyvät pisteet tallille Kiinassa ajaisi. Oppisi Sebastiankin ettei edes kolme maailmanmestaruutta tee kuljettajasta suurempaa kuin talli eli hänen työnantajansa.
Det finns ingen viktigare än racing
Avatar
tomppa72
Formula Renault-kuski
 
Viestit: 51
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 21:14
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Seuraava

Paluu Formula 1 - asiakeskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron