Eduskuntavaalit 2019

Kaikenlaista keskustelua maan ja taivaan väliltä.

Re: Eduskuntavaalit 2019

ViestiKirjoittaja superzeppo » To Maalis 14, 2019 20:18

https://vasemmisto.fi/mista-rahat/

Ihan oikeesti alkoi oksettaa, kun tota luki. Lisää rahaa pummeille. Tuon jälkeen tässä maassa ei haluaisi enää asua kukaan muu kuin pummit.
superzeppo
Tekninen tuki

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Maalis 14, 2019 20:25

superzeppo kirjoitti:https://vasemmisto.fi/mista-rahat/

Ihan oikeesti alkoi oksettaa, kun tota luki. Lisää rahaa pummeille. Tuon jälkeen tässä maassa ei haluaisi enää asua kukaan muu kuin pummit.

No vasemmisto on aina ollut sitä mieltä, että juopon työttömän joka ei oo kouluja käynyt eikä.panostanut elämäänsä pitäisi saada saman verran rahaa kun ison yrityksen johtajan joka on opiskellut vuosia ja tehnyt jotain elämänsä eteen.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » To Maalis 14, 2019 20:32

Jännä, että ovat valmiita verottamaan kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta AY-liikkeet pysyvät yleishyödyllisinä liikkeinä verovapaina.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
tietäjä3000
GP-voittaja

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Maalis 14, 2019 20:35

tietäjä3000 kirjoitti:Jännä, että ovat valmiita verottamaan kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta AY-liikkeet pysyvät yleishyödyllisinä liikkeinä verovapaina.

Siellä maksetaan hallitukselle ja johtajille samalla huippupalkkaa.

Kyllä työttömyyskassoja pitää olla, mutta ay-liikkeet alkaa olemaan 70-lukua.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja superzeppo » To Maalis 14, 2019 20:43

Perintöveron kohtuullistaminen == korottaminen
superzeppo
Tekninen tuki

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Maalis 14, 2019 20:54

Ensimmäinen pj tentti alkaa ihan just TV1.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Maalis 14, 2019 22:21

Aika laimea tentti on ollut.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Dino246 » Pe Maalis 15, 2019 10:28

superzeppo kirjoitti:https://vasemmisto.fi/mista-rahat/

Ihan samaa mieltä. Vaikka minä kannatan tällaista pohjoismaista hyvinvointivaltiota jossa heikoista pidetään huoli ja ihmisille tarjotaan mahdollisimman tasavertaiset mahdollisuudet elämään lähtökohdista (perhetaustasta) riippumatta, niin en minä oikein järkeä löydä tästä Vasemmistoliiton suunnitelmasta. Kyllä minä tiedän että elämä köyhänä ei ole helppoa ja moni ihminen on melko ahtaalla taloudellisesti, mutta näkisin kuitenkin että Suomessa tilanne on sikäli hyvä että ketään ei ihan oikeasti jätetä täysin oman onnensa nojaan vaan kyllä täällä sen verran hyvät turvaverkostot on jo nykyisellään että ihminen selviytyy, joten en näe että köyhien asemaa tarvitsisi enää merkittävästi parantaa, varsinkin kun suurituloiset maksavat jo nykyisellään Suomessa aika massiivisesti veroja enkä näe sitäkään kovin oikeudenmukaisena että veroja edelleen korotettaisiin. Tällainen johtaa hieman kärjistettynä vaan siihen että loiseläjien määrä lisääntyy entisestään ja kaikki ketkä oikeasti haluavat tehdä töitä ja saavuttaa jotakin pyrkivät äkkiä tästä maasta muualle. Tämän takia turvaverkostot ei minusta saa olla liiankaan hyvät vaan kyllä siihen työntekoon pitää joku porkkana olla.
Dino246
Maksukuski

ViestiKirjoittaja Osku90 » Pe Maalis 15, 2019 11:29

Tein Ylen vaalikoneen. Jos eduskunta koottaisiin antamieni vastausten perusteella, niin SDP ja Vasemmisto saisivat yhden edustajan läpi, vihreät ei ensimmäistäkään.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Osku90
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja Jamppa » Pe Maalis 15, 2019 15:10

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006036306.html

Rinne alkaa olemaan vihreämpi mitä vihreät itse.

Verojen korottamista lihalle, ettei ihmiset sitä söisi ja verotusta polttoaineelle, että ihmiset ajaisivat sähköautoilla.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja uuci » Pe Maalis 15, 2019 15:36

Tämä ilmastolakko on hyvä osoitus siitä, että äänioikeutta ei pidä antaa alle 18-vuotiaille.
uuci
Formula Renault-kuski

ViestiKirjoittaja superzeppo » Pe Maalis 15, 2019 15:56

uuci kirjoitti:Tämä ilmastolakko on hyvä osoitus siitä, että äänioikeutta ei pidä antaa alle 18-vuotiaille.

Totta. Nyt oli saatu kasa lapsia protestoimaan koulusta lintsaaminen motivaattorina. Ja lapsia on niin helppo johdatella. Samaa muuten yrittää Yle tuossa vaalibotti koneessaan.
superzeppo
Tekninen tuki

ViestiKirjoittaja Dino246 » La Maalis 16, 2019 7:49

Minäkin olen aina nähnyt ongelmallisena tämän että lapsia käytetään näissä protesteissa ja mielenosoituksissa, koska he ovat kuitenkin niin helposti johdateltavissa aikuisten toimesta ja iso osa ei oikein edes täysin ymmärrä minkä puolesta tai mitä vastaan ovat marssimassa. Koululaisethan on helppo saada tällaiseen mukaan koska se tarkoittaa sitä että ei ole normaaleja oppitunteja. Muistan esim. omalta kouluajaltani jonkun mielenosoituksen johon meidät pakotettiin mukaan. Minulla ei ole vielä 30 vuoden jälkeenkään täyttä käsitystä että minkä takia me siellä marssittiin ja plakaatteja kannettiin, mutta jotenkin se liittyi opettajien työsuhdeasioihin eli meidät käytännössä pakotettiin siis mukaan opettajien työtaisteluun ilman että meistä kukaan täysin ymmärsi miksi me siellä ollaan. Mutta hauskaahan se oli kun oli käytännössä vapaapäivä koulusta ja sai huutaa ja mekastaa kaduilla. Mutta näen tällaisen kyllä siis hyvin ongelmallisena ja vääränä ja suoranaisena lasten hyväksikäyttönä.

Näistäkin lasten kommenteista koskien tätä ilmastolakkoa huomaa sen, että ne mielipiteet on hyvin yksioikoisia ja aika selkeästi (puna)vihreiden tahojen heille syöttämää "tietoa". Kysymys on niin paljon monisyisemmästä asiasta joten lapset ei sitä oikein voikaan kunnolla ymmärtää kun se näyttää niin monelle jonkun aatteen nielaisseelle aikuisellekin olevan vaikeaa.
Dino246
Maksukuski

ViestiKirjoittaja uuci » La Maalis 16, 2019 10:08

Minä luulen, että suurin osa osoitti tuolla mieltä vain siksi, koska tuossa on ollut loistava (teko)syy lintsata. Koska Suomessa ollaan kitsaita osoittamaan mieltä, niin en oikein jaksa uskoa, että tuo on ihan spontaani.

Mutta kyllähän monissa maissa, etenkin diktatuureissa ja totalitaroissa, juuri lapsiin vaikuttamisella on saatu ikäviäkin asioita vietyä läpi.

Yksi asia, mikä mua ihmetyttää, on tuo että ilmastonmuutoskeskustelu on herättänyt poikkeuksellisen vähän kriittisiä äänenpainoja.
uuci
Formula Renault-kuski

ViestiKirjoittaja Dino246 » La Maalis 16, 2019 10:22

uuci kirjoitti:Minä luulen, että suurin osa osoitti tuolla mieltä vain siksi, koska tuossa on ollut loistava (teko)syy lintsata. Koska Suomessa ollaan kitsaita osoittamaan mieltä, niin en oikein jaksa uskoa, että tuo on ihan spontaani.

Mutta kyllähän monissa maissa, etenkin diktatuureissa ja totalitaroissa, juuri lapsiin vaikuttamisella on saatu ikäviäkin asioita vietyä läpi.

Tämähän se juuri se ongelma on että lapsiin pyritään vaikuttamaan aikuisten toimesta ja käyttämään heitä oman agendan ajamisessa, ja nuo asiat ei oikeasti lähde lasten omasta halusta.
Dino246
Maksukuski

EdellinenSeuraava

Paluu Muu keskustelu