Nettiliittymät

Kaikenlaista keskustelua maan ja taivaan väliltä.

Nettiliittymät

ViestiKirjoittaja TemeF1 » Ma Huhti 30, 2012 20:02

Miten teillä toimii? Onko kenelläkään teistä?
Itse omaan Saunalahti nopsan. Nopeus keskellä metsää punkalaitumen suunnalla on 2-6 megaa. :)
TemeF1
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ma Huhti 30, 2012 21:05

Puhelimes on joku elisan netti. Ihan nopea on ja ajaa asian. Kotona on kiinteä yhteys.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Alexei » Ti Touko 01, 2012 19:10

Mulla on DNA:n mokkula, maksimissaan 21-meganen. Normaalisti taitaa nopeus pyöriä siinä 10-15 megan tienoilla, hyvin on pelittänyt kohta pari kuukautta. Eikä ole kallis, lisäksi 24 kuukauden sopimuskauden ensimmäiset 4 kuukautta puoleen hintaan.
Alexei
Samurai

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ti Touko 01, 2012 19:24

Alexei kirjoitti:Mulla on DNA:n mokkula, maksimissaan 21-meganen. Normaalisti taitaa nopeus pyöriä siinä 10-15 megan tienoilla, hyvin on pelittänyt kohta pari kuukautta. Eikä ole kallis, lisäksi 24 kuukauden sopimuskauden ensimmäiset 4 kuukautta puoleen hintaan.

Mulla oli dna:n mokkula tuos muutama vuosi sitten. Oli kyllä auttamattoman hidas. esim. iltasanomien etusivu latautui jotain 3-4min :D

No soitin sinne asiakaspalveluun ja manasin tilannetta, kun myyjä lupas että meidän alueela toimii ihan hyvin. No aspasta nainen sanoi, että ihan pian sielä teidän alueella se alkaa toimimaan kunnolla, kun tulee lisää peittoa. No silloin kun se tuli voimaan niin ei pelannu yhtään paremmin. No taas soitto aspaan ja ne sanoi, että ulkopeittoalue on kyllä laajentunu, mutta sisäpeittoalue ei. Eli jos olisin sen mokkulan kans menny pihalle niin sielä se kuulemma olis toiminu nopeampana. Sanoin, että pitääkö mun tosiaan mennä tietokoneen kans istumaan pihalle 30 asteen pakkaseen, että on nopeampi yhteys :lol: No ei se siihen oikein osannu sanoa mitään ja sain purettua sen 24kk sopimuksen.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Alexei » Ti Touko 01, 2012 19:30

Jamppa kirjoitti:
Alexei kirjoitti:Mulla on DNA:n mokkula, maksimissaan 21-meganen. Normaalisti taitaa nopeus pyöriä siinä 10-15 megan tienoilla, hyvin on pelittänyt kohta pari kuukautta. Eikä ole kallis, lisäksi 24 kuukauden sopimuskauden ensimmäiset 4 kuukautta puoleen hintaan.

Mulla oli dna:n mokkula tuos muutama vuosi sitten. Oli kyllä auttamattoman hidas. esim. iltasanomien etusivu latautui jotain 3-4min :D

No soitin sinne asiakaspalveluun ja manasin tilannetta, kun myyjä lupas että meidän alueela toimii ihan hyvin. No aspasta nainen sanoi, että ihan pian sielä teidän alueella se alkaa toimimaan kunnolla, kun tulee lisää peittoa. No silloin kun se tuli voimaan niin ei pelannu yhtään paremmin. No taas soitto aspaan ja ne sanoi, että ulkopeittoalue on kyllä laajentunu, mutta sisäpeittoalue ei. Eli jos olisin sen mokkulan kans menny pihalle niin sielä se kuulemma olis toiminu nopeampana. Sanoin, että pitääkö mun tosiaan mennä tietokoneen kans istumaan pihalle 30 asteen pakkaseen, että on nopeampi yhteys :lol: No ei se siihen oikein osannu sanoa mitään ja sain purettua sen 24kk sopimuksen.

Mulla ei oo mitään ongelmia ollu, kämppä kun sattuu olemaan vaan parinsadan metrin päässä lähimmästä tukiasemasta vai mitä ne nyt ikinä onkaan :) Kaverilla on ollu dna:m mokkula monta vuotta, ja on kuulemma koko ajan parantunu yhteys, vaikka muutama vuosi sitten mokkulalla ei päässyt yhtään mihinkään. Ite epäröin pitkään dna:n mokkuloiden kyseenalaisen maineen takia mokkulan hommamista, mutta nyt ei tosiaan oo ongelmia ollut.
Alexei
Samurai

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ti Touko 01, 2012 19:31

Alexei kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:

Mulla ei oo mitään ongelmia ollu, kämppä kun sattuu olemaan vaan parinsadan metrin päässä lähimmästä tukiasemasta vai mitä ne nyt ikinä onkaan :) Kaverilla on ollu dna:m mokkula monta vuotta, ja on kuulemma koko ajan parantunu yhteys, vaikka muutama vuosi sitten mokkulalla ei päässyt yhtään mihinkään. Ite epäröin pitkään dna:n mokkuloiden kyseenalaisen maineen takia mokkulan hommamista, mutta nyt ei tosiaan oo ongelmia ollut.

Joo eipä niis varmasti suurempia ongelmia oo enään ollu ja nyt varmasti toimii hyvin melkein joka paikas. Mulla oli tuo dna joskus 2007 ja 2008.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Fakta » Ke Touko 09, 2012 20:28

Mulla on nyt Saunalahden mokkula pätkinyt muutaman viikon. Yhteys katkeilee vähän väliä. Uuden mokkulan sain kun uhkasin lopettaa liittymän, mutta ei ollut apua. Onneksi on myös kiinteä liittymä.
Fakta
Mestarikandidaatti

ViestiKirjoittaja Wille » Ke Touko 09, 2012 22:29

Saunalahden tuplalaajakaista kiinteänä pelittää ihan hyvin, paitsi jos meinaa joitain tiettyjä tv-kanavia katsella ni sit pitää ottaa t-haaara irti! Sain just Saunalahden mokkulankin tuon liittymän vaihdon yhteydessä, mutta en ole jaksanut vielä testailla kuinka sähäkkä se on.. Täytyykin huomenna ottaa vaimon kannettava duunin mukaan ja kokeilla sitä kaikkein pahimpien häiriölähteiden lähellä (Plasmaleikkureiden ja rosterilevyjen lähistöllä)
I was having a shit
Wille
Testikuski

ViestiKirjoittaja TemeF1 » Pe Touko 11, 2012 0:21

Mulla ollu nyt tässä aika-ajoin ongelmia tuon nopsan kanssa. Voi viikon verran pätkiä ja kysyä Pinniä uudestaan. Sitten voi viikon pari toimia kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.

Luulen, että tämä mokkula paskoi edellisen koneeni USB portit. Kone simahti tuossa vuoden vaihteessa. Avasin kuoret ja lähes kaikki emolevyn ja näytönohjaimen konkat olivat pullistuneet ja päästäneet sisälmykset ulos.

Toki koneella oli ikää, mutta kaikki toiminnalliset ongelmat alkoivat vasta mokkulan tultua. On se nyt ihme jos ei Fujitsun 1200€ pöytäkone kestä yli 5v. 24/7 käytössä. :D

Nyt siis käytössä n.3 vuotta vanha työkone. Ja sama kaava. Aluksi pelasi ihan ok mokkulan kanssa. Nyt vanhemmiten alkanut katkoa.

En tosin tiedä onko vika missä. Olin viime viikolla mökillä ja sama kone ja mokkula ei katkonut. Nyt taas kotona ja katkoo koko ajan, kuten ennen mökki reissua. Silti tolpat ovat täydet ja nopeus on parempi, kuin hyvä.

Saakohan koskaan kukaan selvää mokkuloiden ihmeellisestä henkimaailmasta?
TemeF1
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja Jamppa » Pe Touko 11, 2012 7:28

TemeF1 kirjoitti:Mulla ollu nyt tässä aika-ajoin ongelmia tuon nopsan kanssa. Voi viikon verran pätkiä ja kysyä Pinniä uudestaan. Sitten voi viikon pari toimia kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.

Luulen, että tämä mokkula paskoi edellisen koneeni USB portit. Kone simahti tuossa vuoden vaihteessa. Avasin kuoret ja lähes kaikki emolevyn ja näytönohjaimen konkat olivat pullistuneet ja päästäneet sisälmykset ulos.

Toki koneella oli ikää, mutta kaikki toiminnalliset ongelmat alkoivat vasta mokkulan tultua. On se nyt ihme jos ei Fujitsun 1200€ pöytäkone kestä yli 5v. 24/7 käytössä. :D

Nyt siis käytössä n.3 vuotta vanha työkone. Ja sama kaava. Aluksi pelasi ihan ok mokkulan kanssa. Nyt vanhemmiten alkanut katkoa.

En tosin tiedä onko vika missä. Olin viime viikolla mökillä ja sama kone ja mokkula ei katkonut. Nyt taas kotona ja katkoo koko ajan, kuten ennen mökki reissua. Silti tolpat ovat täydet ja nopeus on parempi, kuin hyvä.

Saakohan koskaan kukaan selvää mokkuloiden ihmeellisestä henkimaailmasta?

Tiibetiläiset luostarimunkit järjestää jämsän kansanopistos ens talvena kurssin missä paneudutaan mokkuloiden henkimaailmaan ja yritetään saada paras mahdollinen feng sui ympäristö mokkulalle.

viitsi viitsi :lol:

Nyt olis itelläkin mokkulan hankinta edes, mutta en vaan tiedä mikä niistä olis paras. Mökille kun kurvaan kesällä pitemmänksi aikaa niin ei huvittaisi olla ihan uutispimennos. Ehkä osta sellaisen saunalahde prepaid mokkulan. Ja pitää vähä tutustua, että mikä liittymä sielä mökillä toimii parhaiten.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja IceMan » Pe Touko 11, 2012 8:16

Nopsa 2 mokkula löytyy mökkeilyä varten, kännykässä Saunalahden netti ja nopea netti kylläkin, välillä nopeampi kuin kiinteä netti :D
IceMan
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja TemeF1 » Pe Touko 11, 2012 15:36

Jos haluaa mokkulan, joka toimii useassa paikassa, niin saunalahti tai Elisa ehdottomasti. Fakta on, että Elisan verkko on Suomen ylivoimaisesti kattavin.
TemeF1
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja Cup » Pe Touko 11, 2012 16:08

Mulla on sama mut ollut puolet pidempään ja on mulla sit myös modeemi. Löytyy kaks normiläppäriä, yks miniläppäri ja pöytäkone.
Twitter: @KurskiRacing
Cup
Mestarikandidaatti

ViestiKirjoittaja erwinen » Pe Touko 11, 2012 16:09

Kokeilinpas piruuttani Tele-fi:n mokkulaa n. 1/2 tuntia ja laitoin takaisin pakkaukseen ja palautuksena postiin .
esim . IS:n etusivun pelkkä valokuvien latautuminen kesti n. viikon :lol:
... videoita taikka streameja en edes uskaltanut kokeilla , kun koeaika noilla vehkeillä on vaan se 14 vrk :roll:
Kun tottuu Mersuun , niin on aika vaikea vaihtaa ladaan . Tämä kiinteä yhteys maksaa enemmän mutta kyllähän myös vehkeetkin pelaa niinkuin niitten pitääkin pelata !
Kesämökkeilyn hienouksiin kuuluu elämä ILMAN intervebbiä .
t . vanhanliiton jyyrä
erwinen
Maksukuski

ViestiKirjoittaja TemeF1 » Pe Touko 11, 2012 16:18

Pienenä vinkkinä suosittelen hankkimaan 5m aktiivi USB johdon. Mieluiten kullattu. Oman mokkulani nopeus 3 kertaistui ja yhteys parani muutenkin tuon hankittuani. HQ:n piuha 9.90€ Hong Kong.

Nyt täällä keskellä ei mitään Nopsa antaa 5-6 megan nopeuden. Ennen piuhaa 1-2 MEgaa.
TemeF1
Monacon voittaja

Seuraava

Paluu Muu keskustelu