Ruoka & Juoma

Kaikenlaista keskustelua maan ja taivaan väliltä.

Ruoka & Juoma

ViestiKirjoittaja Alexei » Ke Touko 16, 2012 21:14

Haa. Hyvästä ruuasta ja juomasta varmasti irtoaa keskustelua, jatketaanhan täällä Jampan aloittamaa oluenmaistelu-jutustelua.

TemeF1 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:Onko täälä foorumilla olut-miehiä?

Eli maistuuko olut

Itse jopa jossain määrin harrasta oluiden maistelua. Ei sillä että alkoholisti olisin, vaan ostelen kaupasta eri makuisia oluita ja niitten makua "testailen" Toki sitten menee joskus ihan kunnollakin lapin kultaa.

Aloitin Karhu miehenä. Nykyisin olen Koff miehiä. Menee lämpöisenäkin.
Joskus harvoin tulee herkuteltua Coronalla.

Parhaat oluet ovat mielestäni. Corona, Garlsberg, Koff ja muut....

Itse olen olut-mies. Karhua ja Koffia yleensä juon.
Alexei
Samurai

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ke Touko 16, 2012 21:17

Yleensä teen niin, että kun haen olutta kaupasta niin meen isoon markettiin missä on laaja valikoima ulkolaisia oluita. Siitä aina pari pulloa jotain vierasta olutta ja sitten salkullinen koffia lähtee mukaan. Eka maistelen ne erikoiset oluet alta pois. Joskus laskin, että on tullu maistettua yli 100 erilaista merkkiä, Täytyy sanoa, että suomalainen olut on kyllä parhaimmasta päästä.
Jamppa
Site Admin

Re: Ruoka & Juoma

ViestiKirjoittaja TemeF1 » Ke Touko 16, 2012 21:20

Alexei kirjoitti:Haa. Hyvästä ruuasta ja juomasta varmasti irtoaa keskustelua, jatketaanhan täällä Jampan aloittamaa oluenmaistelu-jutustelua.

TemeF1 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:Onko täälä foorumilla olut-miehiä?

Eli maistuuko olut

Itse jopa jossain määrin harrasta oluiden maistelua. Ei sillä että alkoholisti olisin, vaan ostelen kaupasta eri makuisia oluita ja niitten makua "testailen" Toki sitten menee joskus ihan kunnollakin lapin kultaa.

Aloitin Karhu miehenä. Nykyisin olen Koff miehiä. Menee lämpöisenäkin.
Joskus harvoin tulee herkuteltua Coronalla.

Parhaat oluet ovat mielestäni. Corona, Garlsberg, Koff ja muut....

Itse olen olut-mies. Karhua ja Koffia yleensä juon.

Suosittelen sinuakin maistamaan tuota Carlsbergia. Myös Coronaa ja muita ulkomaan vaaleita. Muuta en suosittele, koska Jamppa nauraa meidät pystyyn muuten. Tuskin mies puhui karhusta ja koffista. :D
TemeF1
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja Alexei » Ke Touko 16, 2012 21:22

Jamppa kirjoitti:Yleensä teen niin, että kun haen olutta kaupasta niin meen isoon markettiin missä on laaja valikoima ulkolaisia oluita. Siitä aina pari pulloa jotain vierasta olutta ja sitten salkullinen koffia lähtee mukaan. Eka maistelen ne erikoiset oluet alta pois. Joskus laskin, että on tullu maistettua yli 100 erilaista merkkiä, Täytyy sanoa, että suomalainen olut on kyllä parhaimmasta päästä.

Itse keräilin pari vuotta sitten oluttölkkejä, joiden sisällöt tuli saunaoluina nautittua. Varmaan jotain 40 eri olutmerkkiä tuli maisteltua, kunnes sitten päätin palauttaa tölkit kauppaan :oops: Siinä suhteessa oon oluen suhteen kaikkiruokainen, että oikeastaan kaikki oluet menee kurkusta alas, paitsi tummat oluet, niistä en jotenkin tykkää.

Ja faktahan on se, että olut maistuu paremmalta pullosta ;)
Alexei
Samurai

ViestiKirjoittaja TemeF1 » Ke Touko 16, 2012 21:23

Jamppa kirjoitti:Yleensä teen niin, että kun haen olutta kaupasta niin meen isoon markettiin missä on laaja valikoima ulkolaisia oluita. Siitä aina pari pulloa jotain vierasta olutta ja sitten salkullinen koffia lähtee mukaan. Eka maistelen ne erikoiset oluet alta pois. Joskus laskin, että on tullu maistettua yli 100 erilaista merkkiä, Täytyy sanoa, että suomalainen olut on kyllä parhaimmasta päästä.

Ah. Et ollutkaan niin pilkun nussija. :D

Noh joo. Corona on silti niist ulkomaanoluista paras mielestäni. Toki on paljon muitakin. Parhaat on kierre avaus korkilla. Eli suomes ne tarvii pullon avaajan, mut muualla ne kierretään auki.
TemeF1
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ke Touko 16, 2012 21:24

Alexei kirjoitti:

Itse keräilin pari vuotta sitten oluttölkkejä, joiden sisällöt tuli saunaoluina nautittua. Varmaan jotain 40 eri olutmerkkiä tuli maisteltua, kunnes sitten päätin palauttaa tölkit kauppaan :oops: Siinä suhteessa oon oluen suhteen kaikkiruokainen, että oikeastaan kaikki oluet menee kurkusta alas, paitsi tummat oluet, niistä en jotenkin tykkää.

Tummia maistelen joskus, mutta ei ne kans oikein maistu. Vaalea on parempaa.

Joo ja ehdottomasti maistuu pullosta parhaimmalta :)
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja TemeF1 » Ke Touko 16, 2012 21:28

Jamppa kirjoitti:
Alexei kirjoitti:

Vaaleasta kanssa dikkaan ja ulkomaalaisia ei saa kuin pullossa, mutta muuten olut maistuu mielestäni tölkissä paremmalta.
TemeF1
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja waldo39 » Ke Touko 16, 2012 22:55

TemeF1 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
Alexei kirjoitti:

Vaaleasta kanssa dikkaan ja ulkomaalaisia ei saa kuin pullossa, mutta muuten olut maistuu mielestäni tölkissä paremmalta.

Olut menee kyllä kurkusta alas! Vaaleana aina! en edes tiedä että olenko koskaan muuten maistanut tuota tummaa olutta. En ole niin kokenut juomari! :) Mutta en myöskään häpeä sitä että olen kokematon :D
waldo39
GP-voittaja

ViestiKirjoittaja Alexei » Ke Touko 16, 2012 23:02

waldo39 kirjoitti:Olut menee kyllä kurkusta alas! Vaaleana aina! en edes tiedä että olenko koskaan muuten maistanut tuota tummaa olutta. En ole niin kokenut juomari! :) Mutta en myöskään häpeä sitä että olen kokematon :D

Itsekään en juomapuolella voi tituleerata itseäni ammattilaiseksi, mentaliteettini noissa juoma-asioissa on tyyliä "enemmän kerralla!". Viimeksi taisin juoda oluen melkein kuukausi sitten.

Mitä ruokaan tulee, niin nykyään tulee aika paljon katsottua mitä suuhunsa laittaa. Mahdollisimman proteiinipitoisen ruokavalion olen yrittänyt pitää kun tulee aika paljon liikuttua, punttitreenin jälkeen otan myös lisäproteiinit.
Alexei
Samurai

ViestiKirjoittaja TemeF1 » Ke Touko 16, 2012 23:11

Alexei kirjoitti:
waldo39 kirjoitti:Olut menee kyllä kurkusta alas! Vaaleana aina! en edes tiedä että olenko koskaan muuten maistanut tuota tummaa olutta. En ole niin kokenut juomari! :) Mutta en myöskään häpeä sitä että olen kokematon :D

Itsekään en juomapuolella voi tituleerata itseäni ammattilaiseksi, mentaliteettini noissa juoma-asioissa on tyyliä "enemmän kerralla!". Viimeksi taisin juoda oluen melkein kuukausi sitten.

Mitä ruokaan tulee, niin nykyään tulee aika paljon katsottua mitä suuhunsa laittaa. Mahdollisimman proteiinipitoisen ruokavalion olen yrittänyt pitää kun tulee aika paljon liikuttua, punttitreenin jälkeen otan myös lisäproteiinit.

Joillain käy tuuri. Omat geenini ovat semmoiset, että olen kaikkien tuttujeni mukaan harteikkain mies, jonka tuntevat. Voimaakin on. Siksi en salilla käy, koska en oikein pidä tästä asetelmasta. Totuus on, että silti vien 10 vuotta salilla käyneet missä vain voimalajissa. Kädenväännöt ja sormikoukut menee tuostavain. Toki nuorena treenasin juoksua, mutta käsilihakset ovat periytyneet. Opin kävelemään käsillä 6 vuotiaana ja vedin 14 vuotiaana 24 leukaa. Eikä taustalla ollut sen erikoisempaa treenaamista.

muokkauksena viellä, että tämä oli sitten läpällä kirjoitettu.
Viimeksi muokannut TemeF1 päivämäärä Pe Touko 18, 2012 20:10, muokattu yhteensä 1 kerran
TemeF1
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Touko 17, 2012 14:41

Kohta pitäis mennä maistelemaan niitä oluita. Ostin kyllä vaan salkullisen koffia. Mutta eiköhän siitäkin makua saa suuhun.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Alexei » To Touko 17, 2012 15:02

Jamppa kirjoitti:Kohta pitäis mennä maistelemaan niitä oluita. Ostin kyllä vaan salkullisen koffia. Mutta eiköhän siitäkin makua saa suuhun.

Voit etsiä niitä hienoimpia maun vivahteita, kun Koffin maku on muuten tuttu ;)
Alexei
Samurai

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Touko 17, 2012 15:35

Alexei kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:Kohta pitäis mennä maistelemaan niitä oluita. Ostin kyllä vaan salkullisen koffia. Mutta eiköhän siitäkin makua saa suuhun.

Joo eli raapasen makuelämyksiä pintaa syvemmältä 8)

Ei menny homma ihan reisille makuelämysten suhteen. Löytyi jääkaapista yks fosters! Saa sitä täs maistella ennen kun pitää lähteä :D
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Alexei » To Touko 17, 2012 15:37

Jamppa kirjoitti:
Alexei kirjoitti:

Ei menny homma ihan reisille makuelämysten suhteen. Löytyi jääkaapista yks fosters! Saa sitä täs maistella ennen kun pitää lähteä :D

Itellä ei oikein oo tapana 'jemmata' olutta kaappiin, yleensä käyn ostamassa olutta vain kun aion juoda sitä. Joitain yksittäisiä tölkkejä toki jääkaapin vihanneslaatikosta joskus löytyy :P
Alexei
Samurai

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Touko 17, 2012 15:41

Alexei kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
Alexei kirjoitti:

Itellä ei oikein oo tapana 'jemmata' olutta kaappiin, yleensä käyn ostamassa olutta vain kun aion juoda sitä. Joitain yksittäisiä tölkkejä toki jääkaapin vihanneslaatikosta joskus löytyy :P

Vihanneslaatikosta tuokin löytyi :D
Jamppa
Site Admin

Seuraava

Paluu Muu keskustelu