Armeija

Kaikenlaista keskustelua maan ja taivaan väliltä.

Re: Armeija

ViestiKirjoittaja waldo39 » La Elo 01, 2015 14:20

Osku90 kirjoitti:
waldo39 kirjoitti:Kuukausi enään ja minua odottaa paluu armeijaan, kun on kertausharjoitukset tiedossa. Eihän siinä mennyt kuin päälle 2 vuotta, kun ne halus mut takas :)

Mitä kokemuksia täällä foorumilla on kertausharjoituksista? Pitääkö painaa yhtä kovaa menemään kuin vuoden koulutuksessa?

Itse en ole ollut, mutta käsittääkseni siellä ainakin iltaelämä on palvelusaikaa "vilkkaampaa", joka saattaa tietenkin muuttaa ainakin aamut normaalia raskaammiksi.

Joo noin olen itsekkin ymmärtänyt. Kuskin hommin siellä taas joutuu, ja pitäisi myös yrittää nostaa kuntoa, että jotenkin pysyy muiden tahdissa. Onneksi kunto ei ole rapistunut, mutta ei se ole myöskään parantunut. Enköhän mä sen viikon kestä, mitä ne vaatii minun olla siellä :D
Lehdistö: ¨Kimi, oletko vihainen?¨ Kimi: ¨Olut helpotti.¨ < Unkarin GP 2015 >
waldo39
GP-voittaja

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Su Elo 02, 2015 18:18

Enää yksi viikko alokkaana :cool:
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
tietäjä3000
GP-voittaja

ViestiKirjoittaja superzeppo » Su Elo 02, 2015 18:23

tietäjä3000 kirjoitti:Enää yksi viikko alokkaana :cool:

Mihinkäs sitten? Aukkiin?
superzeppo
Tekninen tuki

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Su Elo 02, 2015 18:51

superzeppo kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:Enää yksi viikko alokkaana :cool:

Mihinkäs sitten? Aukkiin?

P-kausi jatkuu, mutta nimitys muuttuu pioneeriksi eli ei oikeastaan mitään käytännön vaikutusta :D Kuljettajakoulutus alkaa jo huomenna. Ei ehkä se kaikkein mielenkiintoisin ala, mutta hyödyllinen siviilissä.
tietäjä3000
GP-voittaja

ViestiKirjoittaja Eci__ » To Elo 27, 2015 12:29

II/16 Kajaaniin
"In any field of endeavor, anything that can go wrong, will go wrong"
Eci__
Mestarikandidaatti

ViestiKirjoittaja BigBoss » To Elo 27, 2015 14:03

Eci__ kirjoitti:II/16 Kajaaniin

Aamuja :cool:
BigBoss
Saunamajuri

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Su Syys 27, 2015 17:39

Kohta on 3kk tullut oltua ja yksi suuri virhe tuli tehtyä, kun hain sotilaskuljettajaksi. Tuntuu aika menevän välillä niin käsittämättömän hitaasti, kun ei ole oikein mitään muuta tekemistä kuin jotain nakkihommia. Itse kuitenkin pidin tetsaamisesta ja leireistä, niin tuntuu tämä "aseeton" palvelus varsin tylsältä.
tietäjä3000
GP-voittaja

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Pe Loka 09, 2015 21:05

Oli viikolla harvinaista herkkua, kun pääsi ammattilaisten kanssa sotimaan :) Kyseessä oli siis rauhanturvaajien erikoisjoukkoja.
tietäjä3000
GP-voittaja

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Su Marras 08, 2015 19:24

Jostain syystä minua rankaistiin ja jouduin viime viikolla ryhmänjohtajaksi yhteistoimintaharjoitukseen. Kokemuksesta viisastuneena kiitän luojaani, etten mennyt AUK:iin.
tietäjä3000
GP-voittaja

ViestiKirjoittaja superzeppo » Ma Tammi 04, 2016 11:29

Pikkuveli lähti armeijaan. Toivottavasti menestyy paremmin kuin minä.
superzeppo
Tekninen tuki

ViestiKirjoittaja Jamppa » Pe Helmi 12, 2016 13:49

http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis ... -pitempaan

Pitäiskö vielä jonkun käydä peittelemässä :doh:

Kyllä se on niin, että jos sota tulee niin silloin ei kellosta katsota että saadaanko tarpeeksi unta. Se on yksi hyvä taito oppia miten pärjää lyhemmillä unilla. 8h unta kasarmilla on ihan ok määrä ja siihen tottuu nopeaa. Kyllä sitä alkoi aika nopeaa jo heräämään muutamaa minuuttia ennen herätystä. Nykyään nukun 6-8h yössä.

Leireillä taas nukuttiin keskimäärin 6h yössä. Joskus 4h ja joskus piti pärjätä parinkin tunnin unilla. Siinäkin oppi toimimaan vähemmillä unilla.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja BigBoss » Pe Helmi 12, 2016 14:16

Jamppa kirjoitti:http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/97654-varusmiesliitto-vaatii-aamulla-saatava-nukkua-pitempaan

Pitäiskö vielä jonkun käydä peittelemässä :doh:

Kyllä se on niin, että jos sota tulee niin silloin ei kellosta katsota että saadaanko tarpeeksi unta. Se on yksi hyvä taito oppia miten pärjää lyhemmillä unilla. 8h unta kasarmilla on ihan ok määrä ja siihen tottuu nopeaa. Kyllä sitä alkoi aika nopeaa jo heräämään muutamaa minuuttia ennen herätystä. Nykyään nukun 6-8h yössä.

Leireillä taas nukuttiin keskimäärin 6h yössä. Joskus 4h ja joskus piti pärjätä parinkin tunnin unilla. Siinäkin oppi toimimaan vähemmillä unilla.

No tää on kyllä jo kaiken huippu. En minäkään niistä aamuherätyksistä tykännyt, mutta minkäs sille mahtoi. Kyllä siinä ihan riittävästi on unta, jos on sen 8 tuntia aikaa nukkua.
BigBoss
Saunamajuri

ViestiKirjoittaja Alexei » Pe Helmi 12, 2016 19:00

Ei kyllä edes johtajakaudella käynyt mielessäkään valittaa liian lyhyistä yöunista, vaikka jouduttiinkin heräämään vartti ennen muuta yksikköä. Kovasti on aines heikentynyt muutamassa vuodessa.
Alexei
Samurai

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » La Helmi 13, 2016 14:39

Alexei kirjoitti:Ei kyllä edes johtajakaudella käynyt mielessäkään valittaa liian lyhyistä yöunista, vaikka jouduttiinkin heräämään vartti ennen muuta yksikköä. Kovasti on aines heikentynyt muutamassa vuodessa.

Eiköhän tuokin ole joidenkin yksittäisten valitusta ja vastahan tässä vähän yli kuukausi sitten alokas astui palvelukseen, joten heiltä tämä on luultavasti lähtöisin. Ei varmaan kukaan voi väittää ettei ennen kuutta herääminen v*tuttanut ekalla viikolla?

Itse en ainakaan ole kuullut, että kukaan olisi alun jälkeen valittanut kasarmilla unen puutetta ja itse vastustan herätyksen myöhäistämistä koska se tarkoittaisi automaattisesti vapaa-ajan lyhentämistä. Jos esimerkiksi tunnilla vähennettäisiin vapaa-aikaa, niin ainakin salilla käyminen vaikeutuisi lähes mahdottomaksi, kun iltaisin saa nyttenkin kynsin ja hampain tapella painoista ja muista laitteista puhumattakaan, jos sama määrä suorittaisi treeninsä tuntia lyhyemmässä ajassa.
tietäjä3000
GP-voittaja

ViestiKirjoittaja superkärppä » Ma Helmi 15, 2016 16:05

Millonkohan porukalle mahtoi tulla kutsuntakirje, kun ite tässä oon jo ihan innoissani vuotellu, mutta eipä ole tullut?
superkärppä
Varakuljettaja

EdellinenSeuraava

Paluu Muu keskustelu