Matkustelua

Kaikenlaista keskustelua maan ja taivaan väliltä.

Matkustelua

ViestiKirjoittaja Jamppa » Pe Touko 18, 2012 20:34

Missäs päin ootte matkustelleet ja onko tiedos tulevia matkoja?

Kotimaata on tullu aika paljon kierrettyä laidasta laitaan. Toki paljon on vielä näkemättäkin.

Ulkomailla tykkään käydä. Tavoite on sellainen 2-3 matkaa vuodes.

Kreikka on sellainen maa mihin tykätään matkustaa. Eipä oikein missää muualla koskaan käydäkkään. Sieläkin on niitä saari niin paljon että ei taida elinikä piisata niiden kiertämiseen. Kreeta on se ykköskohde. Nyt vähä poikettiin kaavasta ja varattiin heinäkuulle matka Santorinille Kreikkaan. Mutta sitten elokuus on taas tarkoitus mennä Kreetalle.

Niin se vaan on, että ulkomailla matkustelu on paljon halvempaa kun Suomes. Siksi ehkä tulee enemmän harrastettua sitä.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Justus » Pe Touko 18, 2012 20:40

Itse olen tykästynyt, kun ulkomaille tulee lähdettyä enemmän kaupunki lomista jostain syystä tai ainakaan rantalomat ei ole minun homma. Mielellään sitten vaihtaa kohdetta, mutta Prahassa on pitänyt pyörähtää pari kertaa esim.
Justus
Testikuski

ViestiKirjoittaja TemeF1 » Pe Touko 18, 2012 22:17

Joskus 10 vuotiaana olen Turkissa käynyt. Sen muistan, että maa oli halpa ja kulkeminen helppoa. Turistikohteena kävin Pamukkalessa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Pamukkale

Muuten en ole Ruotsia ja Norjaa kauempana käynyt. Edes Virossa tai Venäjällä en ole käynyt. Virossa voisikin käydä, mutta Venäjä ei paljon houkuttele.

Tarkoitus olisi tässä parin vuoden sisään hommata iterrail lippu eurooppaan ja kierrellä ympäriinsä.
TemeF1
Monacon voittaja

Re: Matkustelua

ViestiKirjoittaja Alexei » La Touko 19, 2012 9:36

Jamppa kirjoitti:Missäs päin ootte matkustelleet ja onko tiedos tulevia matkoja?

Ruotsissa oon käynyt pari kertaa, ja viime talvena kerran Virossa. Siinäpä se ulkomaanmatkailu :)

Kotimaata on tullut aika paljon kierrettyä, lähinnä sukuloimisen varjolla ja pariin kertaan kaverien kanssa 'roadtripin' muodossa. Tulevan kesän lopulla olisi alustavissa suunnitelmissa lähteä Lappiin Hetta-Pallas -alueelle tai Kuusamoon.

Haaveissa on jo pidemmän aikaa ollut reppumatka-tyylinen muutaman viikon matkailu, kenties Australian ja Uuden-Seelannin suuntaan. Madventuresin innoittamana tietenkin :)
Alexei
Samurai

Re: Matkustelua

ViestiKirjoittaja Cup » La Touko 19, 2012 10:59

Jamppa kirjoitti:Missäs päin ootte matkustelleet ja onko tiedos tulevia matkoja?
Olen käynyt Tshekeissä, Ruotsissa, Norjassa, Ranskassa Australiassa ja Thaimaassa, tosin viime mainitussa vain Bangkokin lentokentällä. Parhaat muistot ovat tuolta Australian Brisbanesta jonne varmaan joskus tulevaisuudessa suunnistan takaisin ja siellä asuu niin isäni kuin myös muu sukuni isän puolelta. Isä on asunut siellä 23 vuotta jo, tosin ei koko aikaa Brisbanessa, aluksi asusteli Sydneyssä. Ehkäpä itsekkin asustelen siellä tulevaisuudessa.
Twitter: @KurskiRacing
Cup
Mestarikandidaatti

ViestiKirjoittaja kongu » La Touko 19, 2012 11:16

Itse on tultu matkusteltua aika paljon. Amerikan mantereella olen kolme kertaa käynyt. Kaks kertaa Nykissä ja kerran Floridassa. Ruotsissa olen käynyt niin monta kertaa laivalla, että en edes muista. Nyt en ole kahteen-kolmeen vuoteen tosin siellä käynyt. Ja mitä nyt äkkiseltä tulee mieleen, niin Saksassa, Portugalis ja Espanjas oon myös ollu.
kongu
Ykköskuski

ViestiKirjoittaja kongu » To Heinä 12, 2012 15:05

Minä menen iskäni kanssa Eurooppaan reissaamaan, varattiin lento Saksaan Düsseldorfiin, ja lento lähtee klo11 aamulla sunnuntaina. Saksan lisäksi käymme Belgiassa, Ranskassa, Hollanissa ja Luxemburgissa. Tulen keskiviikkona takaisin tänne Suomeen, eli kolmessa päivässä viidessä maassa, ihan kiva tälläne matka ku ei oo tänä kesänä viel käyny :)
kongu
Ykköskuski

ViestiKirjoittaja TemeF1 » To Heinä 12, 2012 17:44

kongu kirjoitti:Minä menen iskäni kanssa Eurooppaan reissaamaan, varattiin lento Saksaan Düsseldorfiin, ja lento lähtee klo11 aamulla sunnuntaina. Saksan lisäksi käymme Belgiassa, Ranskassa, Hollanissa ja Luxemburgissa. Tulen keskiviikkona takaisin tänne Suomeen, eli kolmessa päivässä viidessä maassa, ihan kiva tälläne matka ku ei oo tänä kesänä viel käyny :)

Jo on pikanen visiitti. Mahdatko ehtiä edes "kahvilla" käymään Hollannissa. :D
TemeF1
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja kongu » To Heinä 12, 2012 18:39

TemeF1 kirjoitti:
kongu kirjoitti:Minä menen iskäni kanssa Eurooppaan reissaamaan, varattiin lento Saksaan Düsseldorfiin, ja lento lähtee klo11 aamulla sunnuntaina. Saksan lisäksi käymme Belgiassa, Ranskassa, Hollanissa ja Luxemburgissa. Tulen keskiviikkona takaisin tänne Suomeen, eli kolmessa päivässä viidessä maassa, ihan kiva tälläne matka ku ei oo tänä kesänä viel käyny :)

Pitää yrittää ehtiä :lol: Lentokentältä ajamme autolla Hollannin kautta Belgiaan, jossa ollaan eka yö. Jos sitä ajomatkalla käväsis jossain hollantilaisessa kahvilassa kahvit hörppäsemässä 8)
kongu
Ykköskuski

ViestiKirjoittaja SuoBBis » To Heinä 12, 2012 20:06

kongu kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:

Pitää yrittää ehtiä :lol: Lentokentältä ajamme autolla Hollannin kautta Belgiaan, jossa ollaan eka yö. Jos sitä ajomatkalla käväsis jossain hollantilaisessa kahvilassa kahvit hörppäsemässä 8)

Hollantilaiset kahvilat sattuvat olemaan tunnettuja, että siellä hörpätään jotain ihan muuta kuin kahvia 8)
SuoBBis
Testikuski

ViestiKirjoittaja TemeF1 » To Heinä 12, 2012 20:54

SuoBBis kirjoitti:
kongu kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:

Hollantilaiset kahvilat sattuvat olemaan tunnettuja, että siellä hörpätään jotain ihan muuta kuin kahvia 8)

Ei niissä ole mitään muuta erikoista, kuin että Hollantilaisen kahvion kahvi ei piristä. 8)
TemeF1
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja IceMan » Pe Heinä 13, 2012 7:31

Ootko menossa Saksaan seuraamaan Formuloita?
IceMan
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja kongu » Pe Heinä 13, 2012 12:18

IceMan kirjoitti:Ootko menossa Saksaan seuraamaan Formuloita?

En kun keskiviikkona lähden jo takaisin tänne Suomeen :)
kongu
Ykköskuski

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Heinä 26, 2012 17:09

Onko tuola lapin suunnalla Elokuun lopulla vielä paljon hyttysiä? Osaako kukaan sanoa?
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Alexei » To Heinä 26, 2012 17:15

Jamppa kirjoitti:Onko tuola lapin suunnalla Elokuun lopulla vielä paljon hyttysiä? Osaako kukaan sanoa?

On. Mutta ei kai muutama pieni pörriäinen lomailua haittaa ;)
Alexei
Samurai

Seuraava

Paluu Muu keskustelu