Tekniset vempaimet

Kaikenlaista keskustelua maan ja taivaan väliltä.

Re: Tekniset vempaimet

ViestiKirjoittaja Jamppa » Pe Tammi 04, 2019 14:29

Kyllähän siinä eroa on normaaliin kun on kalibroitu.

Netistä toki saa aika hyviä ohjeita siihen että saa itse asetukset kohdilleen. Yleensä valitaan elokuvatila ja siihen sitten säädetään asetukset. Omaan telkkariin sen tein ja kyllä kuva muuttui.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Dino246 » Pe Tammi 04, 2019 17:52

Tehtaat tahtoo säätää nuo värit oletuksena vähän yli, että näyttäisi kaupassa hyvälle. Siksi nuo telkkarit on kyllä yleensä hyvä säätää niin tulee vähän luonnollisemmat värit kuvaan. Minä olen tosin tehnyt pariin telkkariin nuo ihan itse, netistä tosiaan löytyy kyllä aika hyviä ohjeita joilla saa säädöt kohdalleen.
Dino246
Maksukuski

ViestiKirjoittaja superzeppo » Pe Tammi 04, 2019 17:56

Satun ainakin Gigantin kalibroinneista tietämään, että eivät kyllä ihan nappiin osu.
superzeppo
Tekninen tuki

ViestiKirjoittaja Dino246 » Pe Tammi 04, 2019 18:07

superzeppo kirjoitti:Satun ainakin Gigantin kalibroinneista tietämään, että eivät kyllä ihan nappiin osu.

Eikös tuo kalibrointi/säätö olisi muutenkin parasta tehdä siinä tilassa ja valaistuksessa missä sitä televisiota yleensä katsellaan?
Dino246
Maksukuski

ViestiKirjoittaja Jamppa » Pe Tammi 04, 2019 18:26

Dino246 kirjoitti:
superzeppo kirjoitti:Satun ainakin Gigantin kalibroinneista tietämään, että eivät kyllä ihan nappiin osu.

Eikös tuo kalibrointi/säätö olisi muutenkin parasta tehdä siinä tilassa ja valaistuksessa missä sitä televisiota yleensä katsellaan?

Elokuvatila päälle ja siihen ne säädöt niin toimii joka tilassa ja valaistuksessa.
Jamppa
Site Admin

Edellinen

Paluu Muu keskustelu