Terveys

Kaikenlaista keskustelua maan ja taivaan väliltä.

Terveys

ViestiKirjoittaja SuoBBis » Su Elo 12, 2012 16:47

En löytänyt tälläiselle aiheelle topiccia. Modet saavat poistaa, jos tälläinen on.

Onko porukoilla sairauksia yms. vai ovatko kaikki terveitä kuin pukit? Vai löytyykö täältä terveysintoilijoita?

Itse muuten olen terve ja sairastelen harvoin, mutta olen alipainoinen. Olen ollut alipainoinen koko elämäni. Olen tällä hetkellä n.175cm, mutta painan about 55kg. Kuittailua kuuluu laihuudestani, mutta elämä jatkuu :D Syön myös mielestäni hyvin. Vanhempani kyllä sanovat, että syön liian vähän. Voi olla myös perinnöllistä. Äitini on alipainoinen, kuten myös veljeni.

Katsotaan, saadaanko terveydestä keskustelua :D
SuoBBis
Testikuski

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Elo 12, 2012 18:30

Eipä onneksi oikein mitään suurempaa vaivaa oo.
Jamppa
Site Admin

Re: Terveys

ViestiKirjoittaja Fakta » Su Elo 12, 2012 20:15

SuoBBis kirjoitti:En löytänyt tälläiselle aiheelle topiccia. Modet saavat poistaa, jos tälläinen on.

Onko porukoilla sairauksia yms. vai ovatko kaikki terveitä kuin pukit? Vai löytyykö täältä terveysintoilijoita?

Itse muuten olen terve ja sairastelen harvoin, mutta olen alipainoinen. Olen ollut alipainoinen koko elämäni. Olen tällä hetkellä n.175cm, mutta painan about 55kg. Kuittailua kuuluu laihuudestani, mutta elämä jatkuu :D Syön myös mielestäni hyvin. Vanhempani kyllä sanovat, että syön liian vähän. Voi olla myös perinnöllistä. Äitini on alipainoinen, kuten myös veljeni.

Katsotaan, saadaanko terveydestä keskustelua :D

Jos oikein muistan, niin sulla ei vielä ikää kovin paljon ole. Minä olen suurinpiirtein saman pituinen kuin sinä. Nuorena 15-18 vuotiaana olin 55-60kg ja sain myös siitä kuulla. Armeija-aikoina paino oli 65 luokkaa ja intin jälkeen tuli viitisen kiloa lisää. Treenasin punteilla koko ajan ja lihasmassaahan sitä nuori mies halusi. Kyllä se massan lisääntyminen oli työn ja tuskan takana ja vaati hirveät annokset ruokaa. Toki nuorena elämäntyyli oli äärettömän liikunnallinen. Näin vanhempana painoa kertyy liiankin helposti.

Sairaana en ole nykyään juuri koskaan. En oikein tiedä, mistä se johtuu, koska nuorempana sairastelin siinä kuin muutkin. Ehkä nykyisillä terveillä elämäntavoilla on vaikutuksensa.
Fakta
Mestarikandidaatti

ViestiKirjoittaja superzeppo » La Marras 03, 2012 20:53

Tää kipeenä olo on ihan sairasta. Hehe...

Tulin tossa äsken saunasta ja meinas taju lähtee kun menin suihkuun. Ei ehkä pitäs mennä tässä kunnossa saunaan. No pikkuvikoja
superzeppo
Tekninen tuki

ViestiKirjoittaja Alexei » La Marras 03, 2012 21:14

Olin tuossa alkuviikosta pari päivää enimmäkseen petin pohjalla, kausiflunssa taisi vähän käydä kiusaamassa.

Tosi harvoin tulee kyllä oltua sairaana. Välillä en ole pariin vuoteen ollenkaan sairaana, ja kuumetta ei ole oikeastaan koskaan.
Alexei
Samurai

ViestiKirjoittaja Jamppa » La Marras 03, 2012 22:05

Pitäis taas mennä hierojalle käymään. Ottaa 5xsarjan hierontaa. Huimaa taas aika usein ja se johtuu meikäläisellä siitä kun niskat on niin jumis.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja kongu » Ti Marras 06, 2012 20:32

Alexei kirjoitti:
Tosi harvoin tulee kyllä oltua sairaana. Välillä en ole pariin vuoteen ollenkaan sairaana, ja kuumetta ei ole oikeastaan koskaan.

Sama täällä. Itsehän olin tossa noin kuukausi sitten ensimmäistä kertaa kuumeessa varmaan kahteen vuoteen. Kovassa kuumeessa olen ollut varmaan viimeeksi yli 3 vuotta sitten. Muuten kyllä sellaista pikkuflunssaa ilman kuumetta on normaalin väliajoin.
kongu
Ykköskuski

ViestiKirjoittaja waldo39 » Su Joulu 16, 2012 13:16

Onko kellään kokemusta? Polveen on ilmestynyt arviolta puolisenttiä leveä valkoinen näppylä, ja sattuu niin perkeleesti jos yrittää mennä polviasentoon sillä polvella missä se on. Eikä varmasti ole finni! Perjantaina kun samalla polvella yritti olla polvilteen niin myös sattui, mutta silloin siinä oli vain punottava alue, ja punotuksen keskellä pieni valkoinen näppylä. Silloin se muistutti finniä, mutta nytten se on koko valkoinen.

Mikä voisi olla?
waldo39
GP-voittaja

ViestiKirjoittaja J4M4N3 » Su Joulu 16, 2012 13:28

waldo39 kirjoitti:Onko kellään kokemusta? Polveen on ilmestynyt arviolta puolisenttiä leveä valkoinen näppylä, ja sattuu niin perkeleesti jos yrittää mennä polviasentoon sillä polvella missä se on. Eikä varmasti ole finni! Perjantaina kun samalla polvella yritti olla polvilteen niin myös sattui, mutta silloin siinä oli vain punottava alue, ja punotuksen keskellä pieni valkoinen näppylä. Silloin se muistutti finniä, mutta nytten se on koko valkoinen.

Mikä voisi olla?

Ei ole itselle tullut vastaan, mutta veikkaisin syyksi tätä:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=dlk00296
J4M4N3
Weltmeister

ViestiKirjoittaja Alexei » Pe Helmi 01, 2013 14:30

http://yle.fi/uutiset/laske_uusi_painoindeksisi_taalta/6476582

Joku professori on kehittänyt uuden kaavan laskea painoindeksi. Omalla kohdalla tuo kaava antaa tulokseksi pienemmän painoindeksin kuin yleisesti käytetty kaava.
Alexei
Samurai

ViestiKirjoittaja BigBoss » Pe Helmi 01, 2013 14:42

Alexei kirjoitti:http://yle.fi/uutiset/laske_uusi_painoindeksisi_taalta/6476582

Joku professori on kehittänyt uuden kaavan laskea painoindeksi. Omalla kohdalla tuo kaava antaa tulokseksi pienemmän painoindeksin kuin yleisesti käytetty kaava.

Joo mullakin antoi vähän pienemmän. Tosin ikinä en oo oikein tykännyt tuosta, että painoa tarkastellaan painoindeksillä.
BigBoss
Saunamajuri

ViestiKirjoittaja BigBoss » To Helmi 07, 2013 21:09

Meen huomenna käymään jäsenkorjaajalla. Polvi jonkun aikaa tuntunut vähän oudolta, mutta tänään muutama tunti salin jälkeen alkanu oikea jalka puutumaan aina, kun istuu. Muutenkin tuntuu sellaista "painetta" polvessa vähän niinku se pitäis saada naksautettua.

Kipeä se ei ole, mutta ihan varotoimenpiteenkä käyn, että sais nopeesti hoidettua kuntoon, jos jotain tarvii tehdä :)
BigBoss
Saunamajuri

ViestiKirjoittaja TemeF1 » To Helmi 07, 2013 21:52

BigBoss kirjoitti:Meen huomenna käymään jäsenkorjaajalla. Polvi jonkun aikaa tuntunut vähän oudolta, mutta tänään muutama tunti salin jälkeen alkanu oikea jalka puutumaan aina, kun istuu. Muutenkin tuntuu sellaista "painetta" polvessa vähän niinku se pitäis saada naksautettua.

Kipeä se ei ole, mutta ihan varotoimenpiteenkä käyn, että sais nopeesti hoidettua kuntoon, jos jotain tarvii tehdä :)

Älä hyvä mies revi liikaa siellä salilla. Kannattaa suhtautua niin treeniin kuin duuniin sillä asenteella, että aiot tehä niitä mahdollisesti lopun elämääsi. Siis pitkän sellaisen ajan. :)

Liikaa kun revit ja riehut, niin kroppa pettää 50v.
TemeF1
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja BigBoss » To Helmi 07, 2013 22:20

TemeF1 kirjoitti:
BigBoss kirjoitti:Meen huomenna käymään jäsenkorjaajalla. Polvi jonkun aikaa tuntunut vähän oudolta, mutta tänään muutama tunti salin jälkeen alkanu oikea jalka puutumaan aina, kun istuu. Muutenkin tuntuu sellaista "painetta" polvessa vähän niinku se pitäis saada naksautettua.

Älä hyvä mies revi liikaa siellä salilla. Kannattaa suhtautua niin treeniin kuin duuniin sillä asenteella, että aiot tehä niitä mahdollisesti lopun elämääsi. Siis pitkän sellaisen ajan. :)

Liikaa kun revit ja riehut, niin kroppa pettää 50v.

Kyllä mä noita treenejä oon jaksottanut, että tulee raskaita ja kevyempiä treenejä tasaisesti, että paikat pysyis kunnossa ja kestäis. Kevyitä viikkojakin pidän 4-6 viikon välein, että kroppa palautuu kunnolla.

Mutta kuten kaikessa urheilussa niin varjopuolena on, että loukkaantumisen riski on kaikesta huolimatta olemassa. Eikä nyt onneksi tunnu siltä, että mitään rikki olisi. Siksi otankin selvää, että tietää sitten ajoissa, jos jotain täytyy tehdä/muuttaa :)
BigBoss
Saunamajuri

ViestiKirjoittaja TemeF1 » To Helmi 07, 2013 22:45

BigBoss kirjoitti:Kyllä mä noita treenejä oon jaksottanut, että tulee raskaita ja kevyempiä treenejä tasaisesti, että paikat pysyis kunnossa ja kestäis. Kevyitä viikkojakin pidän 4-6 viikon välein, että kroppa palautuu kunnolla.

Mutta kuten kaikessa urheilussa niin varjopuolena on, että loukkaantumisen riski on kaikesta huolimatta olemassa. Eikä nyt onneksi tunnu siltä, että mitään rikki olisi. Siksi otankin selvää, että tietää sitten ajoissa, jos jotain täytyy tehdä/muuttaa :)

Sitten ei tarvitse edes sanoa mitään, vaan :peukku
TemeF1
Monacon voittaja

Seuraava

Paluu Muu keskustelu