Puhelinliittymät

Kaikenlaista keskustelua maan ja taivaan väliltä.

Puhelinliittymät

ViestiKirjoittaja Jamppa » La Marras 03, 2012 22:08

Minkälaisia paketteja teillä on?

Mulla oli ennen Elisalta sellainen paketti missä oli 100 teksiviestiä, 100min puhetta ja 0,5M netti. Maksoi n.16e/kk

Nyt on saunalahden liittymä. Muuten samanlainen, mutta netti on 2M ja hinta on n.11e.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja mr-nobody » La Marras 03, 2012 22:20

Liittymä: Saunalahti Norppa+
kk maksu 0,66€/kk
puh 0,066€/min
txt 0,066€/kpl
Mobiililaajakaista Mini 0,5 Mbit/s 4,90 €/kk

Jotain 10-15 € maksan kuussa tästä paketista
mr-nobody
Foorumin Vetomies 2014 & 2015 & 2016

ViestiKirjoittaja superzeppo » Su Marras 04, 2012 6:49

mr-nobody kirjoitti:Liittymä: Saunalahti Norppa+
kk maksu 0,66€/kk
puh 0,066€/min
txt 0,066€/kpl
Mobiililaajakaista Mini 0,5 Mbit/s 4,90 €/kk

Jotain 10-15 € maksan kuussa tästä paketista

Muuten sama, mutta mobiililaajakaista nopsa eli täysnopeus. Yleensä 8-14 Mb/s 14,90€/kk

Yleensä noitten kiinteiden maksujen lisäks pari tekstaria ja pari puhelua kuussa, joten hinta aika kiinteä. Saunalahti on ainut kenellä ei oo datarajotusta eli se on ainut mitä voin käyttää. Tällä hetkellä 1.-4. marraskuuta menny 1,46 gigaa :D

Lisäks millään muulla ei oo kenttää meidän mökillä, mut launasahdella on nettikin 8 megaa 8)
superzeppo
Tekninen tuki

Re: Puhelinliittymät

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Loka 20, 2013 19:15

Jaa'a, pitäis varmaan päivittää puhelimeen nopeampi netti. Toki tällä vanhallakin pärjää, mutta eipä tuo nyt haittaa jos nopeampi netti olis.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja BigBoss » Su Loka 20, 2013 19:29

Jamppa kirjoitti:Jaa'a, pitäis varmaan päivittää puhelimeen nopeampi netti. Toki tällä vanhallakin pärjää, mutta eipä tuo nyt haittaa jos nopeampi netti olis.

Joo samaa miettinyt itsekin. Nyt maksaa 2 meganen 9,90e/kk ja taisin joskus katsoa, että 21 megasen saa senkin jotain 13,90e/kk.
BigBoss
Saunamajuri

ViestiKirjoittaja superzeppo » Su Loka 20, 2013 19:31

Jamppa kirjoitti:Jaa'a, pitäis varmaan päivittää puhelimeen nopeampi netti. Toki tällä vanhallakin pärjää, mutta eipä tuo nyt haittaa jos nopeampi netti olis.

4G on oikeesti niin paljon parempi kun 3G. Suurin ero tulee tälläsessä foorumiselailussa pingistä. Mulla ainakin 4G:n ping on puolet 3G:n pingistä. Kaikki on vaan nopeempaa ja sujuvaa. Oon jopa palannu mobiilissakin Chromeen, kun selaimen hitautta ei huomaa, jos on nopee netti.
superzeppo
Tekninen tuki

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Loka 20, 2013 19:39

superzeppo kirjoitti:

4G on oikeesti niin paljon parempi kun 3G. Suurin ero tulee tälläsessä foorumiselailussa pingistä. Mulla ainakin 4G:n ping on puolet 3G:n pingistä. Kaikki on vaan nopeempaa ja sujuvaa. Oon jopa palannu mobiilissakin Chromeen, kun selaimen hitautta ei huomaa, jos on nopee netti.

No ei mulla niin kiire ole selata foorumia, että sen takia pitäis olla nopeampi netti.

Mutta toki se aina mukavempaa on, kun netti toimii sujuvammin.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ke Loka 23, 2013 12:48

http://www.hs.fi/talous/a1382420460873? ... 34d56cbd22

Kyllä minä maksan nytkin datan käytöstä. Jokainen maksaa.

Vaikea uskoa, että sitä alettais veloittamaan käytön mukaan. Eihän normaalissakaan netissä ole niin.

Se joka suomessa tekee tuon ensin, että alkaa veloittamaan käytön mukaan, tulee menettämään paljon asiakkaita. En usko, että kukaan uskaltaa olla ensimmäinen. DNA:n johtaja puhui tuosta jo vuosi sitten, mutta eivät ainakaan itse ole uskaltaneet lähteä sille tielle.

Enkä näe että tuo rajato datan käyttö mikään ongelma olis suomessa. Ei täälä ole verkot ruuhkautuneita.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ke Loka 23, 2013 16:40

Jamppa kirjoitti:http://www.hs.fi/talous/a1382420460873?jako=be1fa8492649207991acf034d56cbd22" onclick="window.open(this.href);return false;

Kyllä minä maksan nytkin datan käytöstä. Jokainen maksaa.

Vaikea uskoa, että sitä alettais veloittamaan käytön mukaan. Eihän normaalissakaan netissä ole niin.

Se joka suomessa tekee tuon ensin, että alkaa veloittamaan käytön mukaan, tulee menettämään paljon asiakkaita. En usko, että kukaan uskaltaa olla ensimmäinen. DNA:n johtaja puhui tuosta jo vuosi sitten, mutta eivät ainakaan itse ole uskaltaneet lähteä sille tielle.

Enkä näe että tuo rajato datan käyttö mikään ongelma olis suomessa. Ei täälä ole verkot ruuhkautuneita.

http://www.tekniikkatalous.fi/ict/elisa ... ot/a940865

DNA:lla on ollu jo kauan tuota, että suositaan dataliikentees enemmän maksavia.

Itse en ainakaan näe hyvänä tuota, että käytön mukaan aletaan laskuttamaan. Kyllä se käyttö pitää olla rajatonta ja siitä hyvästä vaikka maksankin enemmän.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jamppa » Pe Loka 25, 2013 14:01

Jopas on taas.

Tekis mieli kokeilla nopeampaa nettiä puhelimeen, että onko sillä isokin vaikutus ns. normaalissa käytössä.

Nopeutta kyllä vois nostaa, mutta jos haluan palata vanhaan nopeuteen niin se ei enään onnistu, koska se paketti mikä mulla nykyään on, niin maksaa enemmän mitä silloin kun mä sen otin. Eli maksan siitä paljon vähemmän. Eli jos sitten en koe, että siitä nopeammasta netistä olis mulle hyötyä, niin kun palaisin vanhaan pakettiin niin joutuis maksamaan siitä uuden hinnaston mukaan.

Nyt sitten odotellaan vastausta, että antaako saunalahti mun kokeilla sitä nopeampaa nettiä viikon ajan ilman lisämaksua.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jamppa » Pe Loka 25, 2013 14:57

Jamppa kirjoitti:Jopas on taas.

Tekis mieli kokeilla nopeampaa nettiä puhelimeen, että onko sillä isokin vaikutus ns. normaalissa käytössä.

Nopeutta kyllä vois nostaa, mutta jos haluan palata vanhaan nopeuteen niin se ei enään onnistu, koska se paketti mikä mulla nykyään on, niin maksaa enemmän mitä silloin kun mä sen otin. Eli maksan siitä paljon vähemmän. Eli jos sitten en koe, että siitä nopeammasta netistä olis mulle hyötyä, niin kun palaisin vanhaan pakettiin niin joutuis maksamaan siitä uuden hinnaston mukaan.

Nyt sitten odotellaan vastausta, että antaako saunalahti mun kokeilla sitä nopeampaa nettiä viikon ajan ilman lisämaksua.

No nii, nyt sieltä soitti joku ja sanoi, että se asiakaspalvelija oli sanonut mulle väärin ja voin palata takaisin vanhaan liittymätyyppiin, jos ei tämä uus miellytä. Tuli nyt sitten otettua nopeampi netti puhelimeen.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jamppa » La Loka 26, 2013 6:14

Kuva

Joo eli yöllä 00.01 tuli sitten tuo nopeampi netti voimaan. Ennen oli 2M netti puhelimes nyt on siis 3G maksimi nopeudella.

Ihan hyvää nopeutta antaa, mutta en kyllä juurikaan mitään eroa huomaa vanhaan nettiä selates.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja superzeppo » La Loka 26, 2013 6:20

Jamppa kirjoitti:Kuva

Joo eli yöllä 00.01 tuli sitten tuo nopeampi netti voimaan. Ennen oli 2M netti puhelimes nyt on siis 3G maksimi nopeudella.

Ihan hyvää nopeutta antaa, mutta en kyllä juurikaan mitään eroa huomaa vanhaan nettiä selates.

Jaa mä luulin, että kokeilet 4G:tä. Siinä ois pienempi ping ja sitä myötä nopeempi nettiselaus. Ja nopeudet on muutenkin paremmat.

Huomasin muuten, että mobiilispeden uudella versiolla ei voi enää laittaa tolleen tuloksia kun laitoit tolla vanhalla.
superzeppo
Tekninen tuki

ViestiKirjoittaja Jamppa » La Loka 26, 2013 6:23

superzeppo kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:Kuva

Jaa mä luulin, että kokeilet 4G:tä. Siinä ois pienempi ping ja sitä myötä nopeempi nettiselaus. Ja nopeudet on muutenkin paremmat.

Huomasin muuten, että mobiilispeden uudella versiolla ei voi enää laittaa tolleen tuloksia kun laitoit tolla vanhalla.

En mä 4G:tä kyllä ota. Siinä maksaa ihan turhasta, kun ei puhelimes tarvi niin nopeaa nettiä olla. Tai en ainakaan keksi, että mitä sillä puhelimes tekis.

Pitää nyt tätä testailla ja jos ei nyt tuu mitään huomattavasti parempia juttuja vastaan, niin vaihdan sitten takaisin vanhaan.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja superzeppo » La Loka 26, 2013 6:25

No mulla 4G:stä on hyötyä, kun jaan sen koneelle, kun ei oo nopeeta nettiä muuten.
superzeppo
Tekninen tuki

Seuraava

Paluu Muu keskustelu