KIMI versus FERNANDO - kumpi on parempi?

Vapaampaa keskustelua lajia sivuten.

ViestiKirjoittaja Alexei » Pe Joulu 30, 2011 19:55

Nyt minä sen sitten aloitan. Haluan saada selvyyden tähän asiaan.

Eli kysymys käyttäjälle Fakta:

Mikä tekee Fernando Alonsosta paremman kuljettajan kuin Kimi Räikkönen? Tähän haluan saada mielipiteesi. Ensin koetan kuitenkin selvittää hieman omia ajatuksiani tästä asiasta.

Olen vahvasti sitä mieltä, että Alonso on kokonaisvaltaista osaamista ja taitoja tarkasteltaessa Kimiä jonkin verran parempi kuljettaja. Ei siis varsinaisesti osaa ajaa autoa paremmin kuin Kimi, koska olen sitä mieltä, että kaikki F1-tasolle pääsevät osaavat ajaa autoa aivan yhtä hyvin. Siis kun puhutaan pelkästä auton hallinnasta normaalitilanteissa.

Kimiä pidän kuljettajana, joka pystyy mieleisellään autolla olemaan kuitenkin piirun verran Alonsoa kilpailukykyisempi yhden kierroksen runttauksissa. Perustan mielipiteeni Kimi vs. Montoya väliseen tilanteeseen kaudella 2005. Molemmat tykkäävät käsittääkseni yliohjaavasta autosta, jollainen vuoden 2005 Macci oli. Montoyaa pidettiin jopa parhaana aika-ajajana, mutta Kimi pisti Montoyaa järjestelmällisesti päihin miltei koko kauden ajan.

Alonson vahvuutena pidän, kuten olen jo maininnut, valtavan tasaista ja kovaa kisavauhtia. Parhaan esimerkin otan Fujin kisasta 2008, kun Renault ei ollut missään tapauksessa edes kahden parhaan tiimin joukossa, ehkä tuolloin hyvin lähellä BMW:n suorituskykyä. Alonso otti tuolloin hyödyn edellään ajaneiden lähtöhässäkästä, näki tilaisuuden tulleen, ja ajoi Kubicalta ja kumppaneilta kisan kuluessa pikku hiljaa karkuun.

Siinä pientä päätelmää (taas) kaverusten välisistä voimasuhteista. Muut, olkaa hyvä. Bensaa nuotioon.
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12757
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

ViestiKirjoittaja Fakta » Su Tammi 01, 2012 15:27

Alejöpöxei, ihan todellisuudessa noiden kuskien välisistä voimasuhteista on mahdoton mitään sen varmempaa heittää. Mielipiteitä ja spekulointia voisi kyllä heittää vaikka kuinka paljon, mutta onko siitä sitten mitään hyötyä..

Jos nyt ottaa esimerkiksi Massan, jonka tallikaverina molemmat ovat ajaneet kaksi kautta. Massa hallitsi Kimiä vastaan aika-ajoja ja pisteitäkin keräsi Kimiä enemmän kun mukaan lasketaan ne kisat, joissa molemmat ajoivat. Alonso taas on hallinnut Massaa vastaan aika-ajoja ja pisteissä ollut suorastaan murskaavan ylivoimainen. Mutta näihinkin asioihin voi olla monia selittäviä seikkoja. Kuinka auto ja/tai renkaat vaikuttivat kunkin kuskin suorituskykyyn. Oliko onnettomuudella Massaan hidastava vaikutus jne.

Tuo kysymyksesi ilmeisesti heräsi maikkarin vänkäyksen johdosta. Se lapsellinen vänkäys, mitä siellä harrastataan on täysin irrallaan Faktoista. Siellä höpistään mitä satutaan ja väitetään asioita, mitkä itsekin tiedetään valheiksi. Pitäydytään täällä asialinjoilla, niin tästä voi tulla hyvä kanava asialliseen keskusteluun.
Fakta
Mestarikandidaatti
 
Viestit: 3932
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2011 17:58

ViestiKirjoittaja erwinen » Su Tammi 01, 2012 16:19

Mukavaa lukea asiallista keskustelua ;)( Jampalle nostan hattua tästä foorumista ) Itse en yksinkertaisesti jaksa lähteä väittelemään maailmanmestareiden paremmuudesta , koska se ei johda mihinkään . Arvostan kumpaakin kuljettajaa ja uskon että myös herrat arvostavat ja kunnioittavat toisiaan ainakin radalla ja varmaan siviilissäkin .
Avatar
erwinen
Maksukuski
 
Viestit: 670
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 15:03

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Tammi 01, 2012 16:24

Joo asiallista keskustelua on aina mukava lukea :)

Ite pidän Kimiä parempana, mutta se onkin vaan oma mielipide. Maailmanmestari on aina maailmanmestari. Silloin täytyy osata ajaa.

Alonson tavasta toimia en pidä ja siksi en henk.koht. pidä kyseisestä kuskista. Taitava ja nopea kuski se on joka tapaukses, siitä ei päästä mihinkään.

Paremmuuden vois mitata vaan sillä, että annetaan molemmille identtiset autot ja päästetään ne radalle ottamaan mittaa toisistaan.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44087
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja Alexei » Su Tammi 01, 2012 19:04

Fakta kirjoitti:Tuo kysymyksesi ilmeisesti heräsi maikkarin vänkäyksen johdosta. Se lapsellinen vänkäys, mitä siellä harrastataan on täysin irrallaan Faktoista. Siellä höpistään mitä satutaan ja väitetään asioita, mitkä itsekin tiedetään valheiksi. Pitäydytään täällä asialinjoilla, niin tästä voi tulla hyvä kanava asialliseen keskusteluun.


Asia on juurikin näin. Maikkarina mediassa, nyt kun tuli puheeksi, on yksi ongelma: suomalaisuus. Asioita tarkastellaan jatkuvasti sinivalkoisten lasien läpi, ja vain harvoin syitä suomalaisten epäonnistumisiin etsitään suomalaisten omista suorituksista. Ei ole kirkossa kuulutettu, että kaikki Suomesta tulevat kuskit (puhutaan nyt formuloista) saattaisivat olla huippukuskeja, tai edes ansaitsisivat näyttöpaikan huipputiimissä.

Tästä kuvailemastani seikasta johtaa tuo maikkarilla kovasti harrastettu vänkääminen. Suomalainen mentaliteetti tuntuu olevan, että suomalainen on aina kaikessa paras, jos joskus on pärjätty hyvin. Monille on vaikea myöntää, että "inhokkikuskit", kuten Alonso ja Hamilton saattaisivat olla Kimiä parempia. Jos oikeasti haluttaisiin saada paremmuus selville, pitäisi kaverit laittaa kukin samanlaisiin autoihin, samanlaiselle radalle samanlaisiin olosuhteisiin, yhtä ammattitaitoisten insinöörien kanssa ja antaa tiimeille kuukausi aikaa tehdä autosta mieleisensä. Tämän jälkeen vertailtaisiin eripituisilla vedoilla, kuka on nopein. Mutta tässäkin tulisi jälleen vastaan se tosiseikka, että auton peruskäyttäytyminen ja kuskin ajotyyli eivät aina täysin kohtaa...

Mut meni vähä ohi aiheen, sainpahan sentään sanottavani sanottua
:wink: Loppujen lopuksihan kyse kuskien paremmuutta vertaillessa on vain niistä mielipiteistä. Hyvä kun täällä sentään suvaitaan käyttäjien omat mielipiteet toisin kuin... niin.
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12757
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

ViestiKirjoittaja IceMan » Su Tammi 01, 2012 19:09

Heikki ei saanut koskaan miinusta tuossa MTV3 omassa Top ja Flopp tilastossa.
Avatar
IceMan
Monacon voittaja
 
Viestit: 4500
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 19:19

ViestiKirjoittaja Alexei » Su Tammi 01, 2012 20:48

IceMan kirjoitti:Heikki ei saanut koskaan miinusta tuossa MTV3 omassa Top ja Flopp tilastossa.


Sepä se. Samoilla perusteilla millä Heikki oli toppilistalla, olisi sinne voinut yhtä usein nostaa vaikkapa Kobayashin tai Rosbergin.
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12757
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

ViestiKirjoittaja Fakta » Ma Tammi 02, 2012 8:56

Alejöpöxei kirjoitti:
Asia on juurikin näin. Maikkarina mediassa, nyt kun tuli puheeksi, on yksi ongelma: suomalaisuus. Asioita tarkastellaan jatkuvasti sinivalkoisten lasien läpi, ja vain harvoin syitä suomalaisten epäonnistumisiin etsitään suomalaisten omista suorituksista. Ei ole kirkossa kuulutettu, että kaikki Suomesta tulevat kuskit (puhutaan nyt formuloista) saattaisivat olla huippukuskeja, tai edes ansaitsisivat näyttöpaikan huipputiimissä.

Tästä kuvailemastani seikasta johtaa tuo maikkarilla kovasti harrastettu vänkääminen. Suomalainen mentaliteetti tuntuu olevan, että suomalainen on aina kaikessa paras, jos joskus on pärjätty hyvin. Monille on vaikea myöntää, että "inhokkikuskit", kuten Alonso ja Hamilton saattaisivat olla Kimiä parempia.


Samaa mieltä muuten, mutta maikkarissa näen kyllä huomattavasti yhtä enemmän ongelmia. Omilla toimillaan maikkari on pilannut koko kommentointiosion. Viestejä poistetaan miten sattuu, olivat ne asiallisia tai ei. Jotkut saavat kirjoittaa kuukaudesta toiseen törkeitä henkilökohtaisuuksia ilman että heitä bannataan. Ilmeisesti viestejä ei edes ylläpidon toimesta lueta. Tämä on johtanut siihen, että oman mielipiteen vastaisten kirjoitusten kohdalla ne automaattisesti klikataan poistoon. Tai jo silloin kun viestin kirjoittajana on tietty nimimerkki.

Lisäksi maikkari uutisoi asioita miten sattuu, laittaa sellaisia sanoja uutisen kohteen suuhun, jotka ovat toimittajan omia päätelmiä ja kärjistyksiä. Toki ala-arvoinen mediahan maikkari on ollut suurelta osaltaan jo kauan, eikä tasoltaan seiskasta tietyiltä osiltaan poikkea.
Viimeksi muokannut Fakta päivämäärä Ma Tammi 02, 2012 10:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Fakta
Mestarikandidaatti
 
Viestit: 3932
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2011 17:58

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ma Tammi 02, 2012 10:10

Fakta kirjoitti:
Alejöpöxei kirjoitti:
Asia on juurikin näin. Maikkarina mediassa, nyt kun tuli puheeksi, on yksi ongelma: suomalaisuus. Asioita tarkastellaan jatkuvasti sinivalkoisten lasien läpi, ja vain harvoin syitä suomalaisten epäonnistumisiin etsitään suomalaisten omista suorituksista. Ei ole kirkossa kuulutettu, että kaikki Suomesta tulevat kuskit (puhutaan nyt formuloista) saattaisivat olla huippukuskeja, tai edes ansaitsisivat näyttöpaikan huipputiimissä.

Tästä kuvailemastani seikasta johtaa tuo maikkarilla kovasti harrastettu vänkääminen. Suomalainen mentaliteetti tuntuu olevan, että suomalainen on aina kaikessa paras, jos joskus on pärjätty hyvin. Monille on vaikea myöntää, että "inhokkikuskit", kuten Alonso ja Hamilton saattaisivat olla Kimiä parempia.


Samaa mieltä muuten, mutta maikkarissa näen kyllä huomattavasti yhtä enemmän ongelmia. Omilla toimillaan maikkari on pilannut koko kommentointiosion. Viestejä poistetaan miten sattuu, olivat ne asiallisia tai ei. Jotkut saavat kirjoittaa kuukaudesta toiseen törkeitä henkilökohtaisuuksia ilman että heitä bannataan. Ilmeisesti viestejä ei edes ylläpidon toimesta lueta. Tämä on johtanut siihen, että oman mielipiteen vastaisten kirjoitukten kohdalla ne automaattisesti klikataan poistoon. Tai jo silloin kun viestin kirjoittajana on tietty nimimerkki.

Lisäksi maikkari uutisoi asioita miten sattuu, laittaa sellaisia sanoja uutisen kohteen suuhun, jotka ovat toimittajan omia päätelmiä ja kärjistyksiä. Toki ala-arvoinen mediahan maikkari on ollut suurelta osaltaan jo kauan, eikä tasoltaan seiskasta tietyiltä osiltaan poikkea.


Itseäni alkoi kans ärsyttämään se, että viestejä poistettiin ilman mitään logiikkaa. Ei ollu mukava huomata, että ensin kun kirjoittaa pitkän ja asiallisen kommentin, niin tunnin päästä se on poistettu. Kun taas joidenkin haukkumaviestit sai jäädä. Tuollainen logiikka ei palvele ketään.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44087
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja Fakta » Ma Tammi 02, 2012 10:22

jamppa kirjoitti:Itseäni alkoi kans ärsyttämään se, että viestejä poistettiin ilman mitään logiikkaa. Ei ollu mukava huomata, että ensin kun kirjoittaa pitkän ja asiallisen kommentin, niin tunnin päästä se on poistettu. Kun taas joidenkin haukkumaviestit sai jäädä. Tuollainen logiikka ei palvele ketään.


Lisäksi se automaattisensuuri on aivan naurettava. Jos kirjoittaa pitkän ja täysin asiallisen kirjoituksen ja se ei mene läpi, on työ ja tuska etsiä se sana, mikä ei palstan sensuurille satu käymään. Sitten kun sen löytää ja saa kirjoituksen läpi, alkaa sen asiattomaksi klikkailu ja se menee poistoon. :lol:
Fakta
Mestarikandidaatti
 
Viestit: 3932
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2011 17:58

ViestiKirjoittaja Bertsa » Su Tammi 08, 2012 17:16

On vaikea arvioida kumpi on parempi koska eivät ikinä ole ajaneet samalla autolla. Mielestäni Kimi on Fernandoa nopeampi yhdellä kierroksella kuin myös kisamatkalla.Sen minkkä Alonso malttaa odottaa ohituspaikkaa , kimi ohittaa vaikkei ole tilaakaan..

Kimin ainut heikkous oli mielestäni kosteankelin kisat joissa alonso hanskalla säännöllisesti kimin pesi. Mutta eipä pese enää kun Räikkösen Matin poika on rallia käyny ajjaa on hanska sitä luokkaa ettei virheitä enään tule niin herkästi kuin ennen :P

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä jos kilpatowerit laitettaisiin saman auton rattiin vaikka f3?? Miksi ei ole tälläistä leikkimielistä kilpailua ole järjestetty ? Olisi mukava varmaan kuskeillakin mitata se oma vauhtinsa muihin nähden samalla kalustolla.. ROF1R (race of formula 1 racers) 8)
Tuskin kuskeilla sitä vastaan mitään olisi...

Tälläisenhän voisi järjestää vaikka viimeisen kisan jälkeen kauden "päättäjäis juhlissa" :)
Avatar
Bertsa
GP2-kuski
 
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 17:10
Paikkakunta: iceland

ViestiKirjoittaja Alexei » Su Tammi 08, 2012 17:32

Bertsa kirjoitti:On vaikea arvioida kumpi on parempi koska eivät ikinä ole ajaneet samalla autolla. Mielestäni Kimi on Fernandoa nopeampi yhdellä kierroksella kuin myös kisamatkalla.Sen minkkä Alonso malttaa odottaa ohituspaikkaa , kimi ohittaa vaikkei ole tilaakaan..

Kimin ainut heikkous oli mielestäni kosteankelin kisat joissa alonso hanskalla säännöllisesti kimin pesi. Mutta eipä pese enää kun Räikkösen Matin poika on rallia käyny ajjaa on hanska sitä luokkaa ettei virheitä enään tule niin herkästi kuin ennen :P

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä jos kilpatowerit laitettaisiin saman auton rattiin vaikka f3?? Miksi ei ole tälläistä leikkimielistä kilpailua ole järjestetty ? Olisi mukava varmaan kuskeillakin mitata se oma vauhtinsa muihin nähden samalla kalustolla.. ROF1R (race of formula 1 racers) 8)
Tuskin kuskeilla sitä vastaan mitään olisi...

Tälläisenhän voisi järjestää vaikka viimeisen kisan jälkeen kauden "päättäjäis juhlissa" :)


Tuo vois sinällään olla tuollainen "päättäjäisjuhla" ideana ihan mielenkiintoinen :D Kausi kun päättyy sunnuntaina, ukot krapuloissaan maanantaina ajamaan kilpaa.

Mut mitä tulee noihin Kimin ja Alonson sadekelitaitoihin, sanoisin että tilanne on fifty-sixty jommankumman eduksi. Kun herrat ajoivat samaan aikaan Ferrarilla ja McLarenilla, vaikutti Macci muutenkin ominaisuuksiensa puolesta paremmin soveltuvalta sadekelille, jossa mekaaninen pito korostuu. Vastaavasti Ferrarin vahvuus tuolloin oli aerodynamiikka, jonka merkitys sadekelillä on periaatteessa nolla. Kimi runnoi Fujissa 2007 itsensä porukan hänniltä miltei kakkoseksi, tuossa kisassa Kimi olisi saattanut olla alkuperäisistä lähtökohdista ylivoimainen. Toisaalta Alonso sompasi itsensä Unkarissa 2006 aika vaikuttavasti kärkeen epävakaissa oloissa.

Riippuu oikeastaan aina tilanteesta ja radasta, kumpi on parempi sadekelillä. Ja tuosta mainitsemastani auton ominaisuuksista.
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12757
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

ViestiKirjoittaja IceMan » Ma Tammi 09, 2012 6:48

Kimi vie jos miehet krapulassa ajavat :lol:
Avatar
IceMan
Monacon voittaja
 
Viestit: 4500
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 19:19

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ma Tammi 09, 2012 7:12

Alejöpöxei kirjoitti:
Bertsa kirjoitti:On vaikea arvioida kumpi on parempi koska eivät ikinä ole ajaneet samalla autolla. Mielestäni Kimi on Fernandoa nopeampi yhdellä kierroksella kuin myös kisamatkalla.Sen minkkä Alonso malttaa odottaa ohituspaikkaa , kimi ohittaa vaikkei ole tilaakaan..

Kimin ainut heikkous oli mielestäni kosteankelin kisat joissa alonso hanskalla säännöllisesti kimin pesi. Mutta eipä pese enää kun Räikkösen Matin poika on rallia käyny ajjaa on hanska sitä luokkaa ettei virheitä enään tule niin herkästi kuin ennen :P

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä jos kilpatowerit laitettaisiin saman auton rattiin vaikka f3?? Miksi ei ole tälläistä leikkimielistä kilpailua ole järjestetty ? Olisi mukava varmaan kuskeillakin mitata se oma vauhtinsa muihin nähden samalla kalustolla.. ROF1R (race of formula 1 racers) 8)
Tuskin kuskeilla sitä vastaan mitään olisi...

Tälläisenhän voisi järjestää vaikka viimeisen kisan jälkeen kauden "päättäjäis juhlissa" :)


Tuo vois sinällään olla tuollainen "päättäjäisjuhla" ideana ihan mielenkiintoinen :D Kausi kun päättyy sunnuntaina, ukot krapuloissaan maanantaina ajamaan kilpaa.

Mut mitä tulee noihin Kimin ja Alonson sadekelitaitoihin, sanoisin että tilanne on fifty-sixty jommankumman eduksi. Kun herrat ajoivat samaan aikaan Ferrarilla ja McLarenilla, vaikutti Macci muutenkin ominaisuuksiensa puolesta paremmin soveltuvalta sadekelille, jossa mekaaninen pito korostuu. Vastaavasti Ferrarin vahvuus tuolloin oli aerodynamiikka, jonka merkitys sadekelillä on periaatteessa nolla. Kimi runnoi Fujissa 2007 itsensä porukan hänniltä miltei kakkoseksi, tuossa kisassa Kimi olisi saattanut olla alkuperäisistä lähtökohdista ylivoimainen. Toisaalta Alonso sompasi itsensä Unkarissa 2006 aika vaikuttavasti kärkeen epävakaissa oloissa.

Riippuu oikeastaan aina tilanteesta ja radasta, kumpi on parempi sadekelillä. Ja tuosta mainitsemastani auton ominaisuuksista.


Onhan Brasilias aina ollu se Massan kutsukisa kartingis. Ei sielä toki oo kaikki kuskit ollu mukana, mutta osa kuitenkin. Ferrarin testikuski voitti sen viime kauden jälkeen, mutta hylättiin vilpin takia :D
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44087
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja IceMan » Ma Tammi 09, 2012 7:31

jamppa kirjoitti:
Alejöpöxei kirjoitti:
Bertsa kirjoitti:On vaikea arvioida kumpi on parempi koska eivät ikinä ole ajaneet samalla autolla. Mielestäni Kimi on Fernandoa nopeampi yhdellä kierroksella kuin myös kisamatkalla.Sen minkkä Alonso malttaa odottaa ohituspaikkaa , kimi ohittaa vaikkei ole tilaakaan..

Kimin ainut heikkous oli mielestäni kosteankelin kisat joissa alonso hanskalla säännöllisesti kimin pesi. Mutta eipä pese enää kun Räikkösen Matin poika on rallia käyny ajjaa on hanska sitä luokkaa ettei virheitä enään tule niin herkästi kuin ennen :P

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä jos kilpatowerit laitettaisiin saman auton rattiin vaikka f3?? Miksi ei ole tälläistä leikkimielistä kilpailua ole järjestetty ? Olisi mukava varmaan kuskeillakin mitata se oma vauhtinsa muihin nähden samalla kalustolla.. ROF1R (race of formula 1 racers) 8)
Tuskin kuskeilla sitä vastaan mitään olisi...

Tälläisenhän voisi järjestää vaikka viimeisen kisan jälkeen kauden "päättäjäis juhlissa" :)


Tuo vois sinällään olla tuollainen "päättäjäisjuhla" ideana ihan mielenkiintoinen :D Kausi kun päättyy sunnuntaina, ukot krapuloissaan maanantaina ajamaan kilpaa.

Mut mitä tulee noihin Kimin ja Alonson sadekelitaitoihin, sanoisin että tilanne on fifty-sixty jommankumman eduksi. Kun herrat ajoivat samaan aikaan Ferrarilla ja McLarenilla, vaikutti Macci muutenkin ominaisuuksiensa puolesta paremmin soveltuvalta sadekelille, jossa mekaaninen pito korostuu. Vastaavasti Ferrarin vahvuus tuolloin oli aerodynamiikka, jonka merkitys sadekelillä on periaatteessa nolla. Kimi runnoi Fujissa 2007 itsensä porukan hänniltä miltei kakkoseksi, tuossa kisassa Kimi olisi saattanut olla alkuperäisistä lähtökohdista ylivoimainen. Toisaalta Alonso sompasi itsensä Unkarissa 2006 aika vaikuttavasti kärkeen epävakaissa oloissa.

Riippuu oikeastaan aina tilanteesta ja radasta, kumpi on parempi sadekelillä. Ja tuosta mainitsemastani auton ominaisuuksista.


Onhan Brasilias aina ollu se Massan kutsukisa kartingis. Ei sielä toki oo kaikki kuskit ollu mukana, mutta osa kuitenkin. Ferrarin testikuski voitti sen viime kauden jälkeen, mutta hylättiin vilpin takia :D


Kuka jaksaa vilppiaa jossain Kartingin tapahtumassa kun on Ferrarin testikuski? Kai se luuli, että siitä kisasta lähtis menestys 8)
Avatar
IceMan
Monacon voittaja
 
Viestit: 4500
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 19:19

EdellinenSeuraava

Paluu Formula 1 - vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa