Ketä kannustat?

Vapaampaa keskustelua lajia sivuten.

Oletko todellinen F1 fani?

Kyllä, katson kaikki F1 lähetykset ja seuraan F1 uutisia koko ajan
42
89%
Kisoja tulee katsottua silloin tällöin
5
11%
Kohtalaisesti, ehkä kerran vuodessa kisoja seuraan
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä : 47

Ketä kannustat?

ViestiKirjoittaja IceMan » Su Tammi 08, 2012 18:06

Kuva
Ketä kannustat tai ''fanitat'' Formula 1 sarjassa? Tai ketä olet fanittanut ja miksi? Ja ketä vihaat erityisesti ja miksi?

Oletko käynyt katsomassa paikanpäällä? Minkälainen kokemus? Aikalailla avoin Formula 1 fanitus aihe eli myös jos omistat fanitavaraa, voit jakaa kuvia tai kertoa miten olet saanut, koska suomi on semmoinen maa johon ei noita tavaroita tule (esim. Formula 1 DVD:ta saa etsiskellä netistä)
IceMan
Monacon voittaja

Re: Ketä kannustat?

ViestiKirjoittaja Sorsa » Su Tammi 08, 2012 19:06

No Räikköstä kannustan koska se suomalainen ja niin hyvä kuski :D
Massasta en tykkää koska se aina itkee ja se ei oo koskaa syyllinen ja syyttää muita. Webberistäkään en oikee tykkää ku alko niin ylimieliseks heti ku voitti pari kilpailuu koska oli vaa oikeessa paikassa oikeeseen aikaan. Meinaan sit sitä että se oli Red Bullilla sillon ku ne alko voittaa kilpailuita.

En oo ollu missää kisassa paikan päällä mut olin sillon Rautatientorilla ku Trulli oli sitä näytösajoo järjestämäs. Eikä oo fanituotteita. Oli mulla kyl jostai lippiksii mis oli West ja sit joku Toyota-lippis jonka sain sielt näytösajost.
Sellasta... :lol:
Ehm, definitely Michael Schu-make-macher, DEFINITELY...
Sorsa
Kartingkuski

ViestiKirjoittaja Alexei » Su Tammi 08, 2012 19:11

Toki kannustan suomalaisia aina, kun heitä sarjassa ajaa. Olen kuitenkin sitä ikäluokkaa, että Kimin nousun kuninkuusluokkaan ja menestykseen muistan, toisin kuin Mikan ensimmäiset vuodet. Kimistä ja Heikistä voin tunnustaa pitäväni enemmän Kimin puolia. Syynä tähän lienee se, että Maikkarilla tykätään aina hehkuttaa Heikin hyviä suorituksia, mutta jos Kimi huippuvuosinaan menestyi, se oli vähän että: "No joo, ihan hyvin Kimi ajoi. Voitto tuli."

Varsinaisesti en kannusta ketään kuskia voittoon, enkä ole koskaan fanittanut ketään kuskia (tai no ehkä pienenä pojankloppina Häkkistä). Nykyisin voisi sanoa, että toivon tietyille kuskeille menestystä enemmän kuin toisille. Näihin suosikkikuskeihini lukeutuvat Räikkönen, Alonso, Rosberg ja pienin varauksin Hamilton. Vettel on myös toki mukavan oloinen mies, on aina mukava nähdä hänenkin voittavan.

Räikkönen on kuulunut suosikkikuskeihini siksi, että kaveri on vaan niin pirun kova rattimies, eikä turhista yleensä marise. Eikä myöskään sorru dissaamaan kilpakumppaneitaan. Täällä foorumilla enemmän pyörineet varmaan jo tiesivätkin Alonson kuuluvan suosikkeihini, perustelut voi lukea muista ketjuista :D Rosbergiin olen "tykästynyt" vasta parin viime kauden aikana. Huono kuski ei voita Schumia, vaikka miten alkaisi Kerppenin rehtoria ikä painaa. Rosberg ei myöskään sorru valittamaan turhista asioista, eikä ole myöskään nurissut Mercedes GP:n suorituskyvystä, vaikka ehkä aihettakin olisi. Hamiltonin ajoa on mukava katsoa, mies on minun silmissäni jopa porukan kovin yhden kierroksen runttaaja. Tosin voisi jättää nurinat vähemmälle.

Varsinaisia inhokkikuskeja minulla ei ole. Schumin temput takavuosina ovat tietty olleet halpamaisia, mutta huikea menestys on kompensoinut miehen törttöilyjä, ja vastaavasti törttöilyt ovat laskeneet osittain miehen arvostusta. Massasta en jostain syystä ole koskaan pitänyt, en edes silloin kun hän aloitti sarjassa. Mies tykkäsi parhaimpina vuosinaan korostaa omaa tekemistään turhankin kanssa, ja julistaa ennen kauden 2009 alkua olevansa Ferrarin keskipiste. Tällaista käytöstä en arvosta niin formuloissa kuin muussa elämässäkään, oman itsensä esille tuomista ja oman "hyvyyden" korostamista.

Jos pitäisi valita yksi kuski, jolle toivon menestystä, se olisi Kimi :D Hyvänä kakkosena tulisi Nico.
Alexei
Samurai

ViestiKirjoittaja IceMan » Su Tammi 08, 2012 19:53

No itse kannatan Jenson Buttonia, Kimi Räikköstä, Michael Schumacheria, Vetteliä ja Kovalaista. Kumma on että Schumacheria aloin kannattaa vasta kun hän teki comebackin. Voin myös lisätä, että Vetteliä olen kannattanut häntä alusta asti, koska toivon kaikille huonoille talleille hyvää menestystä ja häntäpää kuskeille. Esim. Button, oli hienoa nähdä, että hän sai voitettu mestaruuden.

Kimiä kannatan enemmän kuin Kovalaista, myös sama syy kuin Alejöpöxeilla ,mutta syynä voi olla se että nyt MTV3 on muuttunut. Pakko myöntää, että Alonso on tullut kannatettua Renoo kausia, mutta kun hän siirtyi McLarenille niin hänestä tuli itkiä joka esim. teki Hamiltonille Unkarissa ruman tempun. Hamiltonista tykkään vain silloin kun hän on radalla ja tekee hienoja ohituksia, mutta en toivo hänen voittava. En tykkää hänen persoonastaan ja siitä että isä on varikolla ja nyt on katkaissut häneen yhteyden (?).

Eli kannatan pääasiassa Buttonia, suomalaisia, Schumacheria, Vetteliä ja häntäpään kuskeja (pääasiassa pereziä, kobyashia jne. eli tulokkaita)

edit= en siis ole käynyt kuin tuossa Toyota tapahtumassa (jossa Sorsa on käynyt). En ole missään paikanpäällä siis kunnolla katsomassa mutta syynä on se että olen alaikäinen eikä muuta perheetä kiinnosta Vormulat :roll: Aikuisiäissä olisi tarkoitus käydä :wink:

Formula 1 fani tavaraa omistan Heikki Kovalaisen Renault lippiksen ja muuta Renault Kovalais oheistuotetta (syynä et isä oli renaultilla töissä :wink: )
IceMan
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja Alexei » Su Tammi 08, 2012 20:31

Ai niin, ihan unohdin: omistan Kimi-lippiksen :lol: :D
Alexei
Samurai

ViestiKirjoittaja IceMan » Su Tammi 08, 2012 20:58

Alejöpöxei kirjoitti:Ai niin, ihan unohdin: omistan Kimi-lippiksen :lol: :D

Heh, minä omistin Kimi paidan kun olin juniori (vai oliko se Mika? joku McLaren suomalais paita kuitenki)
IceMan
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Tammi 08, 2012 21:10

Seuraan joka formula viikonlopun ja lisäksi uutisia joka päivä netistä.

Ennen omistin aina BMW-Williamsin paitoja, takkeja ja lippiksiä. Myöhemmin BMW-sauberin kamaa. Enään ei oo ollu mitään fanituotteita.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Wille » Ma Tammi 09, 2012 16:38

Kait sitä eniten pitää tietenkin suomalaisten puolia, mutta pidän myös Vettelin, Buttonin ja Alonson tekemisistä. Vettelistä ehkä sen takia että kaveri on niin nuori ja pitää hallussaan jo yhtä monta maailmanmestaruutta kuin Häkkinen! Buttonia ja Alonsoa taas yhdistää kova kokemus ja heidän ajonsa on varmaa tilanteessa kuin tilanteessa. Tekisi mieli nähdä enemmän ensi kaudella kaksintaisteluja Vettelin kohdalla. Onko Mies yhtä kova luu lähikontaktissa? Viime kaudella sai melkein ajella paalulta voittoon!

Fanituotteita? Juu Mersun lippu vuoden 96 ITC-kisoista Helsingistä.. No ok. Ei ole F1-tuote mutta kun mersu ajaa niin...
I was having a shit
Wille
Testikuski

ViestiKirjoittaja Bertsa » Ke Tammi 11, 2012 20:37

Suosikki on Kimi täälläkin jämyn luonteen ja brutaalin nopeuden siivittämänä. :lol:
Heikkiä tottakai myös mutta kun ajaa keskikastin autolla ei kovin kummoista menestystä voi hamuta ja siten kiinnostus on vähäisempää kuin Kimiä kohtaan..
Hamiltonin ajoa on aina ilo seurata oli kyse sitten aika-ajoista tai kisasta!
Aikasen lapsellista touhua Lewisillä ja hänen isällään tämä "riita".. ilman lewisin pääsyä formuloihin isäpappa tuskin olisi tällähetkellä varikolla pällistelemässä managerinhommissa? mitä lie ammatikseen ennen tehnyt....?
Massa kuuluu inhokkeihin no.1. Etenkin sen takia että tuppaa aina valittamaan ja selittelemään kaikesta.. Hänestä saisi pitkän litanian :wink:
Alonson kohdalla on paha mennä sanomaan..kettu radalla,kelmi varikolla..Katsoo tallikavereitaan alaspäin nokkapystyssä?? :P (tais olla eka kautena ferrarilla törkeästi puskien ohitti massan varikon sisään menossa). Mies kuuluu kyllä inhokkeihin mutta myös arvostusta häntä kohtaa löytyy.. eihän ihan turha kuski ole kaikesta huolimatta :roll: :wink:

Ps: Fanituotteita on sen verran että ostin kympillä mustalaisilta aikoinaan mersun ja ferrarin kimi takit :)
Bertsa
GP2-kuski

ViestiKirjoittaja Makezor » Ke Tammi 11, 2012 22:31

Itekkin kannustan suomalaisia tottakai! Kimi is #1! :D

Ja oon samaa mieltä ku Sorsa noista Webberistä ja Massasta...

Ja ei oo fanituotteita. :roll:
Miltä renkaat tuntuivat? - Siinähän ne pyörivät.
Mitä ohjeita antaisit ensikertalaisille Nico Rosbergille ja Scott Speedille? - Toivottavasti he antavat hyvin tietä.
- Kimi Räikkönen
Makezor
GP2-kuski

Re: Ketä kannustat?

ViestiKirjoittaja Cup » La Tammi 21, 2012 13:32

IceMan kirjoitti:Ketä kannustat tai ''fanitat'' Formula 1 sarjassa? Tai ketä olet fanittanut ja miksi? Ja ketä vihaat erityisesti ja miksi?
Olen Fernando Alonson fani, olen kannattanut häntä jo avauskaudestaan 2001 lähtien, otin miehen silmäterällä jo vuotta aikaisemmin hänen ajaessaan F3000-luokkaa. Häntä ennen 1994-2000 kannatin Jacques Villeneuve, mutta hän tuli sarjaan vasta 96 niin silloin ensimmäistä kertaa otin itselleni suosikkikuskin, kaksi ensimmäistä vuotta meni ilman suosikkia. Tiimi puolella otin heti suosikki tiimin ja se oli Benetton/Renault jota kannatin 1994-2009 ja nykyisin olen Scuderia Ferrari fani.

Inhokkikuskeja ei ole, mutta pidän Alonson lisäksi myös mm Kubicasta, Liuzzista, Kovalaisesta, Massasta, de la Rosasta ja HRT-tiimistä.

IceMan kirjoitti:Aikalailla avoin Formula 1 fanitus aihe eli myös jos omistat fanitavaraa, voit jakaa kuvia tai kertoa miten olet saanut, koska suomi on semmoinen maa johon ei noita tavaroita tule (esim. Formula 1 DVD:ta saa etsiskellä netistä)
Seuraavat kirjat löytyvät hyllyltäni:

Mika Häkkisen tie maailmanmestariksi (Christopher Hilton)
Formula 1 Top 10 (Roger Smith)
Formula 1 Grand Prix 2006 (Bruce Jones)
Inside Ferrari (Maurice Hamilton ja Jon Nicolson)
Suomalainen Formula 1 -historia 1950–96 (Juha Kärkkäinen)
Formula 1 -tähdet: 1990-luvun kuljettajat (Juha Kärkkäinen)
Formula 1 tallit (Juha Kärkkäinen)
Ruutulippu 1998-2005
1999 formula 1 vuosikirja

Ja noiden lisäksi VHS:änä on vuoden 1998 F1-kausi kooste. Olen tilannut myös suomenkielistä F1-Racing lehteä vuosina 1998-2003, F1-Maailmaa 1999-2000 ja Vauhdin Maailmaa 1995 ensimmäistä lehdestä alkaen vuoden 2010 lokakuuhun saakka.
Cup
Mestarikandidaatti

ViestiKirjoittaja Alexei » La Tammi 21, 2012 15:21

Nyt kun Cup toi esille kirjaosaston, niin taitaahan minultakin noita jokunen löytyä :D

Mika - Suuri Suomen Sankari: lehden muotoon painettu kirja Häkkisen urasta, sisältää tapahtumat aina kartinguran alusta kauden 1999 loppuun asti

Jäämies- Kimi Räikkösen henkilökuva: kirja Kimi Räikkösen urasta ja elämänvaiheista. Sisältää mielenkiintoisia sattumuksia Räikkösen siviilielämästäkin. Harmi vaan, ettei Jäämies itse ole osallistunut kirjan tekoon millään lailla.

Lisäksi joku todella kulunut ja repaleinen kirja F1-kuljettajista, ilmeisesti kirja on tehty 90-luvulla. Joutaisi oikeastaan viskata mäkeen.
Alexei
Samurai

ViestiKirjoittaja Fakta » La Tammi 21, 2012 15:51

Koko F1-historiani aikana olen fanittanut vain kahta kuskia, Ayrton Sennaa ja Mika Häkkistä. Varsinkin Häkkisen kohdalla fanitus oli sillä tasolla, etten aina pystynyt kisoja suorana seuraamaan. Vaarana oli telkkarin lentäminen ikkunasta tms, sillä niin lujaa elin mukana.

Sitten on kuskeja joita olen kannattanut tai ainakin toivon heidän pärjäävän. Nykykuskeista pidän Vettelistä hänen sympaattisuutensa ja huumorintajunsa vuoksi. Alonson menestystä toivon lähinnä sen epä-älyllisen katkeruuden johdosta, joka häneen kohdistuu. Heikki on myös sympaattisuutensa vuoksi sellainen, jolle soisin uuden tilaisuuden paremmassa tallissa. Nicon toivoisin pääsevän voittaja-autoon ja vanhan inhokkini Schumin menestystä toivoisin myös.
Fakta
Mestarikandidaatti

ViestiKirjoittaja Alexei » La Tammi 21, 2012 16:06

Fakta kirjoitti:Alonson menestystä toivon lähinnä sen epä-älyllisen katkeruuden johdosta, joka häneen kohdistuu.

Tuo on yksi osatekijä minunkin kohdallani siihen, miksi Alonson toivoisi menestyvän. Suomessa miestä tupataan mustamaalaamaan aivan syyttä :? Kaikki suuret mestarit ovat olleet kiistanalaisia, Alonso lienee se 2000-luvun suurin kiistakapula. Tuo mainitsemasi katkeruus, jota Alonso saa osakseen, kummunnee kauden 2005 mestaruustaistosta Kimiä vastaan, jonka Kimi hävisi.
Alexei
Samurai

ViestiKirjoittaja Jamppa » La Tammi 21, 2012 16:09

Alejöpöxei kirjoitti:
Fakta kirjoitti:Alonson menestystä toivon lähinnä sen epä-älyllisen katkeruuden johdosta, joka häneen kohdistuu.

Tuo on yksi osatekijä minunkin kohdallani siihen, miksi Alonson toivoisi menestyvän. Suomessa miestä tupataan mustamaalaamaan aivan syyttä :? Kaikki suuret mestarit ovat olleet kiistanalaisia, Alonso lienee se 2000-luvun suurin kiistakapula. Tuo mainitsemasi katkeruus, jota Alonso saa osakseen, kummunnee kauden 2005 mestaruustaistosta Kimiä vastaan, jonka Kimi hävisi.

Kyllä mua ainakin tuos Alonsos rassaa se epäurheilijamainen käytös. Lahjakas kuski se on, mutta hieman itse pilannu mainettaan. En mitenkään "vihaa" Alonsoa mutta en myöskään siitä pidä.
Jamppa
Site Admin

Seuraava

Paluu Formula 1 - vapaa keskustelu