Topit ja flopit

Vapaampaa keskustelua lajia sivuten.

Re: Topit ja flopit

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ma Loka 13, 2014 17:02

Venäjän GP:n topit ja flopit: Putin-propagandaa Bianchilla

MTV Sportin F1-toimitus listaa jokaisen GP:n onnistumiset ja epäonnistumiset. Nyt vuorossa ovat historian ensimmäisen Venäjän GP:n topit ja flopit.

TOP5:

1. Mersun sopeutumiskyky
Sotshin rata saattoi sopia Mercedekselle monia edellisiä kisoja paremmin, mutta viikonloppu oli joka tapauksessa jälleen ällistyttävä osoitus tallin insinöörien osaamisesta. Sileällä asfaltilla renkaiden käyttäytyminen oli aivan ennennäkemätöntä, mutta Nico Rosberg onnistui ajamaan säästelemättä maaliin samoilla renkailla, jotka hänelle vaihdettiin alle jo avauskierroksen jälkeen. Merkkimestaruuden varmistuminen vapauttaa kuskit kisaamaan tosissaan kuljettajien maailmanmestaruudesta.

2. Valtteri Bottas
Williams lähti viikonloppuun tuttuun maltilliseen tyyliinsä, mutta kun tosipaikka koitti, Bottas hävisi lauantain ja sunnuntain ajoissa vain Mercedeksen autoille. Kolmosharjoitus, kolme aika-ajon osiota ja sunnuntain kisa kärkikolmikossa. Päätteeksi suomalaiskuski kirjautti Sotshin radan nopeimman kierrosajan nimiinsä.

3. Lewis Hamilton
Hamilton repäisi kuljettajien MM-taistossa jo 17 pisteen eron tallikaveriinsa Nico Rosbergiin oltuaan koko viikonlopun selvästi parempi. Kisassa kaksikko ei tosin päässyt taistelemaan keskenään Rosbergin virheen takia. Ero ei välttämättä ole vielä ratkaiseva. Täytyy muistaa, että Abu Dhabin päätöskisassa jaossa on tuplapisteet. Lisäksi Hamilton muistaa varmasti vuoden 2007 tapahtumat, jolloin hän hukkasi MM-voiton viimeisessä kisassa.

4. Daniil Kvjatin aika-ajo
Nöyrä venäläispoika näytti osaamisensa tykittämällä itsensä viidenteen lähtöruutuun lauantain aika-ajossa. Onnistuminen tuli makoisaan paikkaan kotiyleisön edessä, mikä kuului normaalisti erittäin hillityn kuskin riemunkiljahduksissa. Samalla Toro Rosson nuorukainen sai sulan hattuunsa lyömällä molemmat Red Bullin kuskit aika-ajossa. Ensi kaudella Red Bullilla on odotettavissa jännittävää taistelua Kvjatin ja Daniel Ricciardon välillä.

5. Bianchin huomioiminen
Kisan ajaminen viikko Jules Bianchin karmean onnettomuuden jälkeen oli kova paikka kaikille. Kuskit vaikuttivat viikonlopun aluksi todella ahdistuneilta, mutta loppujen lopuksi saattoi toisaalta olla hyvä, että he pääsivät käsittelemään asiaa tuoreeltaan. Marussia teki kunniakkaan ratkaisun jättämällä Bianchin auton varikolle. Venäjällä pikkutalleilta oli turha odottaa kauden parhaita sijoituksia, joten taistelussa Caterhamia vastaan Marussialla ei ollut tällä päätöksellä juuri riskiä hävitä mitään.

FLOP5

1. Propagandaa Bianchin nimissä
Kuskit luulivat osallistuvansa ennen sunnuntain kisaa Bianchin kunniaksi järjestettyyn kokoontumiseen, mutta joutuivatkin seisomaan rivissä, kun Venäjän kansallislaulu kajahti mahtipontisesti ilmoille. Presidentti Vladimir Putinille F1-kisa oli Sotshin olympialaisten jälkeen toinen massiivinen propagandatapahtuma, jota ei haluttu pilata yhden kuskin perään itkemisellä. Hävittäjät lensivät Mustanmeren rantakaupungin taivaalla ja F1-pohatta Bernie Ecclestone oli Putinin seurassa innoissaan kuin pikkutyttö. Ecclestonen toimisto käski poikkeuksellisesti talleja jopa lopettamaan autojen ropaamisen kansallislaulun ajaksi.

2. Rahalla saa muuallakin
Edellisessä purkauksessa täytyy ottaa huomioon, että F1-kisalla pullistelu ei ole mitenkään Venäjän yksinoikeus. Viikonloppuna monesta suunnasta kuului arvostelua, että Putin on ostanut kisat Sotshiin, mutta siitähän koko sarjassa on kyse. F1-kalenterissa on vain kourallinen kisoja, jotka ovat vuodesta toiseen mukana vain legendaarisen maineensa takia. Eivät esimerkiksi Bahrain, Singapore tai ensi vuonna mukaan tuleva Azerbaidzhanin Baku ole mukana ainakaan moottoriurheiluperinteidensä takia.

3. Horner sen sanoi
Mika Salon reaktio Red Bullin Christian Hornerin suorasukaiseen vastaukseen oli sunnuntain parasta tv-viihdettä. Jos tilanne meni ohi, video kannattaa katsoa tästä linkistä.

4. Ferrarin iskukyky
On varsin surullista todeta, että Fernando Alonson kuudes ja Kimi Räikkösen yhdeksäs sija olivat Ferrarille aivan venymiskyvyn ylärajoille asettuvia sijoituksia Venäjällä. Räikkösen säädöt olivat taas aivan hukassa koko viikonlopun eikä talli tuntunut ymmärtävän renkaiden käyttäytymistä yhtä hyvin kuin pahimmat kilpailijansa. Red Bullin kanssa tasapisteisiin venyminen oli positiivinen päätös, mutta Mersun koneilla ajaneet Mercedes, Williams ja McLaren olivat valovuoden edellä.

5. Ericssonin tulevaisuus
Ruotsalaistulokas Marcus Ericsson hävisi jo neljättä kertaa kauden aikana Caterhamin testikuskille perjantain harjoituksissa. Se ei lupaa kovinkaan hyvää F1-uran jatkon kannalta.

MTV Sport
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44398
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Topit ja flopit

ViestiKirjoittaja Jarno.S » Ma Loka 13, 2014 18:12

Toki maikkarin taso näitten listojen osalta tunnetaan, mutta mielestäni oli vähän kummallista laittaa Ericsson tonne floppilistalle. Joo, hävisi ehkä ensimmäisissä harjoituksissa testikuljettajalle, mutta onko sillä suurtakaan merkitystä vielä harjoituksissa? Aika-ajossa kuitenkin puoli sekuntia tiimikaveria nopeampi, ja kisassakin ajoi maaliin asti tunaroimatta. Ericsson on muutenkin viime kisoissa selvästi petrannut: Japanissa voitti tiimikaverin sekä aika-ajoissa että kisassa ihan puhtaasti ilman, että olisi ollut mitään huonoa tuuria Kobayashilla. Toivottavasti mies pystyy pitämään yllä virettään. Kauden alussa mies jäi kuitenkin yleensä sekuntitolkulla jopa noille muille tulokastallien kuskeille.
Avatar
Jarno.S
Varakuljettaja
 
Viestit: 471
Liittynyt: To Joulu 29, 2011 0:21

Re: Topit ja flopit

ViestiKirjoittaja Eci__ » Ma Loka 13, 2014 18:14

Jarno.S kirjoitti:Toki maikkarin taso näitten listojen osalta tunnetaan, mutta mielestäni oli vähän kummallista laittaa Ericsson tonne floppilistalle. Joo, hävisi ehkä ensimmäisissä harjoituksissa testikuljettajalle, mutta onko sillä suurtakaan merkitystä vielä harjoituksissa? Aika-ajossa kuitenkin puoli sekuntia tiimikaveria nopeampi, ja kisassakin ajoi maaliin asti tunaroimatta. Ericsson on muutenkin viime kisoissa selvästi petrannut: Japanissa voitti tiimikaverin sekä aika-ajoissa että kisassa ihan puhtaasti ilman, että olisi ollut mitään huonoa tuuria Kobayashilla. Toivottavasti mies pystyy pitämään yllä virettään. Kauden alussa mies jäi kuitenkin yleensä sekuntitolkulla jopa noille muille tulokastallien kuskeille.


Joo mitähän ihmeen väliä niillä herjoitusten tuloksilla on, kun harvoin molemmilla kuskeilla on edes sama ohjelma. Jotenkin tuntuu MTV ottaneen tuon miehen silmätikukseen koska on ruotsalainen :D
"In any field of endeavor, anything that can go wrong, will go wrong"
Avatar
Eci__
Mestarikandidaatti
 
Viestit: 3379
Liittynyt: Ke Heinä 18, 2012 12:01
Paikkakunta: Laukaa

Re: Topit ja flopit

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ma Marras 03, 2014 15:16

USA:n GP:n topit ja flopit: Kauhukuva tuplapisteistä

MTV Sportin F1-toimitus listaa jokaisen GP:n onnistumiset ja epäonnistumiset. Nyt vuorossa ovat Yhdysvaltain GP:n topit ja flopit.

TOP5:

Lewis Hamilton
On tehnyt loppukauden ajan lähes virheetöntä työtä ja voittanut alkuvuodesta esiintyneet hermoilunsa näyttävällä tavalla. Tappio Austinissa olisi kääntänyt viidestä edeltäneestä voitosta huolimatta momentumin jälleen Rosbergille, mutta nyt tilanne on täysin toisenlainen. Viileä ratkaisu ohituksessa ei jättänyt Rosbergille mitään mahdollisuutta puolustautua.

Red Bullin hullu taktiikka
Sebastian Vettel kyseenalaisti ymmärrettävästi tallinsa ratkaisun ottaa hänet neljättä kertaa varikolle vain kahdeksan kierrosta ennen loppua, mutta liike kannatti ehdottomasti. Vettel joutui päästämään Alonson ohitseen ja ilman pysähdystä hän olisi pudonnut melko varmasti pisteiltä. Jenson Button oli täysin samassa tilanteessa, mutta McLarenin ratkaisu pitää hänet radalla johti pisteiltä putoamiseen.

Fernando Alonso
Alonso repi Ferraristaan irti sen, mitä siitä oli mahdollista saada. Hän näpäytti kisan jälkeen talliaan toteamalla, että hän pitää Ferraria yksin hengissä ja saavuttaa sille miljoonien arvoisia pisteitä taistelussa valmistajien MM-sarjan loppusijoituksista. Polleaa tekstiä, mutta niin se tällä hetkellä tuntuu olevan.

Lotus
Lotus oli hetken aikaa saamassa ensimmäistä kertaa kauden aikana molemmat autonsa pisteille, mutta lopun kolari ja ylinopeus söivät monta sijaa. Suorituskyky riitti hyvin Ferraria vastaan taistelemiseen.

Jean-Eric Vergne
Tuomittiin syylliseksi loppukierrosten kolariin Romain Grosjeanin kanssa, mutta näki itse sen niin sanottuna kilpailutilanteessa tapahtuneena haverina. Osoitti todellista taisteluhenkeä, koska hänen päänsä on jatkuvasti pölkyllä Toro Rosson ensi kauden kuskipaikkoja jaettaessa.

FLOP5:

Ferrari
Kaikki kunnia Lotukselle ja Toro Rossolle, mutta jos Ferrari taantuu kahdella viimeisellä stintillään samaan vauhtiin näiden tallien kanssa, on Maranellossa epäonnistuttu täydellisesti. Kimi Räikkönen ajoi yhdessä vaiheessa kisaa selvästi koko porukan huonointa vauhtia, mutta syynä tähän oli renkaiden rakeilu. Hän kaarteli pitkään muiden perässä aliohjautuvalla autolla, joten renkaat eivät voineet mitenkään kestää sitä.

Williamsin taktiikat
Taktinen osaaminen on ollut suorituskyvyltään hyvälle Williamsille akilleenkantapää koko kauden. Nyt Ricciardo pääsi ensimmäisellä stopillaan Bottaksen ja toisella Massan edelle. Kyse oli pienistä eroista, mutta Red Bull oli tässä ratkaisevan verran fiksumpi. Massan kohdalla hidas stoppi aiheutti palkintopallipaikan menetyksen.

Tuplapisteet
Ennen kauden alkua tuplapisteet eivät tuntuneet niin isolta asialta, mutta nyt mielessä alkaa kehittyä kauhuskenaario lopullisesta ratkaisusta. Ajatellaanpa vaikka, että Hamilton voittaa myös Brasiliassa ja Rosberg joutuu keskeyttämään. Kuskien välinen ero olisi siinä tapauksessa jo 49 pistettä. Sitten kauden päätöskisassa osat kääntyvät toisin päin: Hamilton keskeyttää ja Rosberg voittaa. Silloin Rosberg veisi mestaruuden pisteen erolla kuusi edellistä kisaa voittaneen Hamiltonin nenän edestä…

Sergio Perez
Pitkäksi mennyt jarrutus pilasi hyvän aika-ajon jälkeen tehneen Adrian Sutilin kisan. Keskeytys otti Sutililla koville, koska hän on lähes pomminvarmasti lähdössä kauden päätteeksi Sauberilta ja sitä myötä koko F1-sarjasta.

Rikkaat rikastuvat
Bernie Ecclestone avautui yllättäen tekemistään virheistä, kun hän järjesti lauantaina pitkän toimittajatapaamisen formula ykkösten taloustilanteesta. Ecclestone on syyllinen siihen, että suurimmat tallit ovat kahmineet vallan itselleen ja nakertavat parhaillaan hengiltä pitkän uran sarjassa tehneitä Force Indiaa, Lotusta ja Sauberia. On toki jotenkin huvittavaa, että Vijay Mallya puhuu itsestään ”köyhtyvänä köyhänä”, mutta tilanne on joka tapauksessa riistäytynyt käsistä. Samaan aikaan kun isot tallit vastustavat kulukattoa, ne haluavat (Mercedestä lukuun ottamatta) lisätä kustannuksia sallimalla moottorikehityksen helmikuun sijasta heinäkuulle asti.

MTV Sport
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44398
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Topit ja flopit

ViestiKirjoittaja mr-nobody » Ma Marras 10, 2014 12:28

Brasilian GP:n topit ja flopit: Rosberg koko ajan nopein

MTV Sportin F1-toimitus listaa jokaisen GP:n onnistumiset ja epäonnistumiset. Nyt vuorossa ovat Brasilian GP:n topit ja flopit.

TOP5

1. Nico Rosberg

Jokaisen harjoituksen nopein. Jokaisen aika-ajo-osion nopein. Kilpailun nopein. Juuri näin Nicon pitääkin ajaa, mikäli hän mielii olla mestari.

2. Felipe Massa

Massa juhli kuin voittoa, kun hän ylsi kotiradallaan palkintopallin kolmannelle korokkeelle. Edes varikkosähläykset eivät maksaneet hänelle lopulta yhtään sijaa.

3. Mercedeksen kaksoisvoittoennätys

Huikeaa ylivoimaa. Brasilian GP:ssä syntyi uusi yhden kauden kaksoisvoittoennätys, kun Mersu-kuskit olivat kärkikaksikkona 11. kertaa.

4. Jenson Button

Button väläytti hienolla ajolla nelossijalle juuri kun häntä ollaan viemässä eläkkeelle F1-kuljettajan hommista. Kokenut kettu osasi ottaa renkaistaan suorituskykyä irti silloin, kun se kannatti.

5. Räikkösen onnistunut renkaiden säästely

Vain kahdesti varikolla käynyt Räikkönen sai muista poikkeavan riskitaktiikan toimimaan, kun hän esitteli taitojaan renkaiden hallinnan suhteen. 36 kierroksen mittainen veto tasaisella vauhdilla renkaiden kannalta varsin kuluttavalla Interlagosin radalla oli taidokas suoritus.



FLOP5

1. Bottaksen vaikeudet

Turvavyö löysällä ja renkaat rakkuloilla. Kymmenes sija oli vaisu tulos neljännestä lähtöruudusta.

2. Hamiltonin virhe

Pieni virhe kuluneilla renkailla johti luisuun ulos radalta. Se saattoi maksaa Hamiltonille voiton - tai vei ainakin mahdollisuuden yrittää Rosbergin haastamista.

3. Perezin surkea viikonloppu

Sergio Perezin osalta Brasilian GP meni aivan mönkään. Perjantaina testikuski Daniel Juncadella romutti hänen autoaan, joten perjantaiharjoitukset jäivät kokonaan väliin. Harjoittelun puute näkyi aika-ajossa, jossa Perez oli viimeistä edellinen. Lähtöruuturangaistus pudotti hänet vielä viimeiseen ruutuun. Kisassa niskaan tuli 5 sekunnin aikarangaistus varikkoylinopeudesta, joten käteen jäi vain 15. sija.

4. Moottorikehityksestä ei sopua

Moottorinvalmistajien kesken ei löytynyt Brasiliassa sopua siitä, sallitaanko moottorikehitystä kesken ensi kauden. Kehityksen salliminen olisi tarpeen, sillä se on ensi kautta ajatellen jokseenkin huolestuttavaa, jos Mersun moottorietu jatkuu yhtä suurena. Toki edun taustalla on se, että Mersu on tehnyt muita parempaa työtä, joten he voivat ihan perustellusti vastustaa sääntömuutosta.

5. Sauberin kuskitilanne

Sauberilla on kolmen tai ehkä jopa neljän kuljettajan kanssa jonkinlainen sopimus ensi kaudesta. Aikamoiselta huutokaupalta se vaikuttaa. Sinänsä Felipe Nasr on kyllä mielenkiintoinen uusi nimi, mutta Marcus Ericssonin palkkaamista ei voi tämän kauden näytöillä - tai niiden täydellisellä puutteella - mitenkään hyväksyä.

Jani Merimaa, MTV
Avatar
mr-nobody
Foorumin Vetomies 2014 & 2015 & 2016
 
Viestit: 7045
Liittynyt: Ti Syys 25, 2012 21:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Topit ja flopit

ViestiKirjoittaja Osku90 » Ma Marras 24, 2014 11:03

TOP5:

1. Oikeus voitti
Tuplapisteiden osuudesta maailmanmestaruustaisteluun oli pelottavia skenaarioita, mutta lopulta ne eivät näytelleet mitään osaa kauden loppusijoituksissa. Lewis Hamiltonille mestaruuden menettäminen olisi ollut oikeusmurha, vaikka altavastaajana Nico Rosberg sai paljon sympatiaa kisan alla. 11 voittoa 19 kisassa tuovat oikeutuksen mestaruudelle.

2. Williamsin kolmossija
Williamsin tehtävänä oli varmistaa valmistajien MM-sarjan kolmossija ja sen talli teki todella tyylikkäästi. Kauden aikana tiimi on hermoillut yllättävissä paikoissa ja sählännyt taktiikoissaan, mutta Abu Dhabissa ainoa kauneusvirhe tuli, kun Valtteri Bottaksen kytkin luisti lähdössä. Hän kuitenkin nousi hienosti takaisin kolmanneksi. Upeasti ajanut Felipe Massa hävisi voittaja Hamiltonille lopulta vain muutaman sekunnin.

3. Buttonin lähtö
Veteraanikuski kiitteli maanantaina kannattajiaan kuluneista vuosista, mikä viittaa vahvasti siihen, ettei hänen uransa olisi jatkumassa McLarenilla. Jos Abu Dhabin kisa jäi Buttonin viimeiseksi, hän teki näyttävän lähdön. Kisan viides sija takasi tallille MM-sarjan viidennen sijan ja miljoonien tv-rahapotin. Alkukaudesta kukkoillut Kevin Magnussen jäi loppukaudesta selvästi kakkoskuskin asemaan.

4. Räikkösen kiitokset
Kausi on ollut vuoden 2007 maailmanmestarille jopa nöyryyttävän huono, mutta Räikkönen näytti herrasmiehen elkeitä ja antoi kisan jälkeen tallille kiitokset kovasta työstä. Fernando Alonso vaihtaa ensi kaudeksi uusiin maisemiin ja kovasta alkukohinasta huolimatta kaksikko veti kauden läpi ilman mitään näkyviä keskinäisiä ristiriitoja.

5. Ricciardon nousu
Red Bullin hylkääminen aika-ajojen jälkeen pudotti molemmat kuskit lähtöjärjestyksen hännille, mutta varsinkin Daniel Ricciardo ansaitsee hatunnoston nelossijastaan. Hän otti sijan haltuunsa jo ensimmäisten varikkopysähdysten jälkeen. Onnistui pitämään Bottaksen takanaan aina loppuun saakka, mutta rengassäännön täyttäminen vei häneltä mahdollisuuden taistella kolmossijasta.

FLOP5:

1. Tuplapisteet
Vaikka Ecclestonen lanseeraamat päätöskisan tuplapisteet eivät mestaruuksia ratkaisseetkaan, F1-sarjan on nopeasti hankkiuduttava eroon tästä säännöstä ennen kuin joku satuttaa itsensä. Kyse on loppukauden jännitteiden keinotekoisesta hengissä pitämisestä ja sillä on hyvin vähän tekemistä sarjamuotoisen urheilun kanssa.

2. Rosbergin epäonni
Kaikesta keinotekoisesta jännityksestä huolimatta Nico Rosbergille olisi toivonut parempaa kaudenlopetusta. Mercedes kärsi kauden aikana hämmästyttävän vähän luotettavuusongelmista, mutta loppuhuipennuksessa Rosberg menetti ERS-järjestelmän eikä sen jälkeen mitään ollut tehtävissä.

3. Huhut Ferrarista
Ferrari on miehistönvaihdosten myötä edelleen yksi ensi kauden mielenkiintoisimmista talleista, mutta italialaismediassa kiertävät tiedot kertovat uuden auton olevan edelleen kaukana kärjestä. Ferrari oli jo tällä kaudella vain muistomerkki omista menestysajoistaan. On silti ymmärrettävää, ettei Sebastian Vettel voinut jättää tilaisuuttaan käyttämättä. Ferrari on kaikesta huolimatta edelleen omaa luokkaansa oleva brändi F1-maailmassa.

4. McLarenin vetkuttelu
Ron Dennisin kiemurtelu viikonlopun haastatteluissa oli jo epämiellyttävää katsottavaa. Joku palanen on edelleen loksahtamatta kohdalleen, kun McLaren ei ole vieläkään voinut kertoa mitään ensi kauden kuskivalinnoistaan. Espanjan kuningas ilmoittautui Fernando Alonson tiedottajaksi ja vahvisti tämän sopimuksen. Sen sijaan vuoden 2009 mestarin Jenson Buttonin roikottaminen löysässä hirressä alkaa olla jo häpeällistä.

5. Will Stevens
Caterham tuli kahden kisan poissaolon jälkeen Abu Dhabiin konkurssipesän selvitysmies tallipäällikkönään. Talli oli hankkinut hieman lisätienestiä ottamalla ties kenen rahoittaman Will Stevensin toiseksi kisakuskikseen. Stevens hävisi kisassa joka kierroksella sekunnin tallikaverilleen Kamui Kobayashille, kunnes tämä joutui keskeyttämään tekniseen vikaan.


Mercedes kärsi kauden aikana hämmästyttävän vähän luotettavuusongelmista

On kyllä Merimaa taas hämmästyttävän kaffella. Jos auto jää kauden aikana radan varteen viidesti (sis. Rosbergin päätöskisa), niin ei mistään "hämmästyttävästä luotettavuudesta" mun mielestä voida puhua.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4929
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Topit ja flopit

ViestiKirjoittaja mr-nobody » Su Maalis 15, 2015 9:59

Harjakaisen topit ja flopit kauden avauksesta.

TOP

1. Mercedes - Täysin ylivoimainen muihin talleihin nähden.
2. Hamilton - Tallin selvästi nopein kuski.
3. Nasr - Hienosti uran avauksessa viides.
4. Vettel - Ajoi niin hyvän sijoituksen, kuin Ferrarilla voi normaalioloissa ajaa.
5. Sainz - Nasrin tavoin hienosti uran ensimmäisessä kisassa pisteille.


FLOP

1. McLaren - Tarvitseeko edes perustella?
2. Manor - Ei metriäkään kahdella autolla viikonlopun aikana, niin suoritus ei ole kummoinen.
3. Perez - Jälleen tuttua Pereziä negatiivisessa mielessä. Hiilikuidut saavat kyytiä, kun Perez taistelee radalla sijoituksista.
4. Ferrarin varikkomiehistö - Kahdesti munittiin Kimin kanssa varikolla ja heitettiin iso kasa pisteitä pois.
5. Lotus - Molemmat autot keskeyttivät ensimmäisellä kierroksella. Toki Maldonadon kohdalla oli huonoa tuuria, mutta ei senkään luulisi sattumaa olevan, että joka vuosi siellä missä kolisee, niin Maldonado on usein tapahtumissa mukana.
Avatar
mr-nobody
Foorumin Vetomies 2014 & 2015 & 2016
 
Viestit: 7045
Liittynyt: Ti Syys 25, 2012 21:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Topit ja flopit

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ma Maalis 16, 2015 16:58

Australian GP:n topit ja flopit: Ferrari on palannut

MTV Sportin F1-toimitus listaa jokaisen kisan jälkeen viikonlopun onnistujat ja epäonnistujat. Kauden avauskisa ajettiin sunnuntaina Australiassa.

Topit:

1. Sebastian Vettel, Ferrari
Voiko kuljettaja saada parempaa alkua uudessa tallissaan? Oli viikonlopun jokaisessa ajosessiossa suomalaista tallikaveriaan nopeampi ja ajoi kisassa vakuuttavasti palkintopallille päästämättä Williamsin Felipe Massaa missään kohtaa lähelleen. Sen jälkeen saksalainen sulatti sydämet kiittämällä palkintopallilla tiimiä ja kannattajia italiaksi.

2. Väläytys Räikkösen vauhdista
Kimi Räikkösen kisa vaikeutui heti ykkösmutkassa tulleen kontaktin jälkeen, mutta todellisuudessa kisa meni pilalle varikolla. Suomalainen juuttui ensin hitaampien taakse kolarinsa jälkeen ja ajoi sen jälkeen kierros kierrokselta nopeimpia aikoja. Kaikki levisi kuitenkin varikolla käsiin yhden pultin takia.

3. Felipe Nasr, Sauber
Sai yhdessä tallikaverinsa Marcus Ericssonin kanssa huomion siirtymään oikeustalolta radalle. Sauberin viides ja kahdeksas sija pisteettömän viime kauden jälkeen menivät täysin yli odotusten. Nasr kellotti Ericssoniin nähden huomattavasti tasaisempia kierrosaikoja ja piti Red Bullin Daniel Ricciardon maaliin asti takanaan. Lisäksi Ericssonin kisan kovin huippunopeus 305 km/h kertoo todella hyviä asioita Ferrarin moottorista.

4. Carlos Sainz junior, Toro Rosso
Teki huikean ensiesiintymisen nappaamalla aika-ajoista kahdeksannen sijan. Kuittasi kisan alussa tulleen hötkyilynsä pyytämällä Räikköseen törmäämistä rehdisti anteeksi. Vauhti ei vain riittänyt yhdeksättä sijaa parempaan, mutta olisi ollut mukava nähdä, miten Sainz olisi pärjännyt taistelussa esimerkiksi Lotusta vastaan.

5. Mercedeksen kaksintaistelu
Lewis Hamilton osoitti aika-ajoissa ja kisassa kaapin paikan Nico Rosbergille. Saksalaisella oli ongelmia lauantain harjoituksissa, joten aika-ajojen puolen sekunnin ero Hamiltonin hyväksi ei ehkä ollut aivan todenmukainen. Rosbergilla oli viime kaudella ongelmia vastata Hamiltonin kisavauhtiin, mutta kausien välissä tehty simulaattorityö näytti vieneen häntä eteenpäin. Henkisellä puolella Rosberg näytti jälleen merkkejä pienestä yliläikkymisestä, kun hän vitsaili kisan jälkeen Vettelille tallikaverin tukemisesta hiukan omituiseen sävyyn.

Flopit:

Suomalaisten epäonni
On melko huvittavaa, että avauskisan jälkeen Ruotsi johtaa Suomea pistein 4-0, mutta minkäs teet. Valtteri Bottas joutui jäämään kisasta aika-ajossa nitkahtaneen selän takia ja Kimi Räikkönen sai heti alussa Toro Rosson peräänsä, minkä jälkeen huikeasti ajanut Ferrari-kuski koki kaksi käsittämätöntä varikkopettymystä. Kummankin kausi alkaa kunnolla vasta kahden viikon päästä Malesiassa.

Sauberin epätoivo
Loistavan sunnuntain jälkeen viikonlopun aiemmat tapahtumat jäivät jo hetkeksi unholaan. Talli toi sopimusriitansa Giedo van der Garden kanssa kaikkien silmien eteen Melbourneen, kun se ei suostunut taipumaan edellisellä viikolla hollantilaisen vaatimuksiin. Van der Garde halusi aivan oikeutetusti näpäyttää epätoivoisesti rahan perässä sopimuksiaan tallonutta tallia, mutta toisaalta oli hyvä, että kuski jäi superlisenssin puuttumisen takia pois kisasta. Nasrin ja Ericssonin loistokisan jälkeen Sauber joutuu todella pohtimaan, kenen tilalle van der Garde jatkossa istutetaan. Mutta mitäs sitten, jos hollantilainen epäonnistuu surkeasti…

Red Bull
Vuosi sitten Red Bull lähti kauteen vielä heikommassa tilanteessa kuin nyt, mutta kausi päättyi lopulta kolmeen voittoon. Nyt Daniel Ricciardon kuudes sija oli aivan maksimi, mihin nykyautolla pystyi venymään. Ok, Renault’n moottori on jäänyt kehityksessä muista jälkeen, mutta tallipäällikkö Christian Hornerin ja ison pomon Helmut Markon kitinä kisan jälkeen oli käsittämätöntä kuultavaa. Viime kauden surkeasti ajanut Ferrari on tehnyt hurjasti töitä menestyksen palauttamiseksi, mutta Red Bullilla vaaditaan heti ensimmäisen kisan jälkeen sääntöjen muuttamista, koska Mercedes on niin ylivoimainen. Mersu-pomo Toto Wolff näpäytti arvostelijoita kehottamalla heitä suuntaamaan Jerusalemiin itkumuurin luo.

Mersun ylivoima
Äskeisen jälkeen on silti pakko todeta, että Mercedeksen ylivoima ajaa lajin kummalliseen tilanteeseen. Suomalaisittain huomio suuntautuu tällä kaudella Räikkösen ja Bottaksen sekä heidän talliensa Ferrarin ja Williamsin väliseen taisteluun, mutta silloin puhutaan taistelusta kolmossijasta. Lewis Hamilton ja Nico Rosberg eivät joutuneet Australiassa näyttämään lähellekään täyttä iskukykyään, sillä haastajat jäivät heti kauas horisonttiin. Silti maalissa ero Vetteliin oli yli puoli minuuttia.

Williams
Bottaksen epäonnelle ei tässä tapauksessa voinut mitään, mutta viikonloppu jäi Williamsin kannalta niukasti miinusmerkkiseksi. Aika-ajossa ero Ferrariin oli minimaalinen. Rata oli silti yksi Williamsille paremmin sopivista eikä Massa pystynyt hyvistä suoranopeuksistaan huolimatta haastamaan Vetteliä kolmossijasta. Vielä on kuitenkin aivan liian varhaista sanoa, että Ferrari olisi askeleen Williamsia edellä. Sitä johtopäätöstä ei kannata tehdä vielä tässä kohtaa.

MTV Sport
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44398
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Topit ja flopit

ViestiKirjoittaja mr-nobody » Ma Huhti 13, 2015 14:03

Kiinan GP:n topit ja flopit: Räikkönen palkitsi Ferrarin odotukset

MTV Sportin F1-toimitus listaa jokaisen kisan jälkeen viikonlopun onnistujat ja epäonnistujat. Kauden kolmas osakilpailu ajettiin Kiinan Shanghaissa.

Topit:

1. Lewis Hamilton
On käsittämätöntä, että kahdeksan edellisestä kymmenestä kisasta voittaneesta Hamiltonista puhutaan edelleen hermoheikkona kilpailijana. Tunteet kuohuvat herkästi, mutta hän osoitti jälleen hallitsevansa hermopelin tallikaveriaan paremmin. Hidasti vauhtiaan kärjessä jäätävällä viileydellä ja iski stinttien lopuksi kammottavia kierrosaikoja.

2. Kimi Räikkönen
Ferrari on toivonut suomalaiskuskilta lisää aggressiivisuutta ja röyhkeyttä. Kiinassa odotus palkittiin, kun Räikkönen pusersi voimalla Williamsien ohi ensimmäisellä kierroksella. Tallipäällikkö Maurizio Arrivabene sai vahvistuksen, että hänellä on kaksi iskukykyistä kuskia. Aika-ajojen epäonnistuminen oli viikonlopun ainoa miinus.

3. Bottaksen lähtö
Williamsilla ero eteen ja taakse oli niin suuri, että autot saivat körötellä rauhassa maaliin peräkkäin. Startin ohitus tallikaveri Felipe Massasta oli hieno taidonnäyte Valtteri Bottakselta. Hän hallitsi tilanteessa hyvin hermonsa eikä osunut edellä ajaneen Sebastian Vettelin perään. Räikkösen ohitukselle Bottas ei mahtanut mitään ja samalla Massa pääsi livahtamaan pysyvästi tiimikaverinsa eteen.

4. Lotus
Mercedeksen voimanlähteestä alkaa vähitellen olla näkyvää hyötyä Lotukselle, kun myös auton runko alkaa vastata moottorin tasoa. Romain Grosjean oli aika-ajon kahdeksas ja kisan seitsemäs. Ranskalaisen vauhti oli ajoittain jopa Williamsia parempi.

5. Mersun taktiikka
Mercedes otti oppia Malesian taktiikkamokasta ja seurasi tarkasti Ferrarin tekemistä ensimmäisellä varikkokäynnillä. Vettelille vaihdettiin toiset pehmeät renkaat, joten Mercedes päätti tehdä samoin, vaikka niiden kuluman hallitseminen hieman tallia arveluttikin. Hamilton pelasi sen jälkeen kisan täysin omaan pussiinsa, mutta Ferrari ei päässyt iskuetäisyydelle Rosbergista.

Flopit:

1. Nico Rosberg
Lehdistötilaisuudessa kuultu valitus Lewis Hamiltonin itsekkyydestä oli osoitus siitä, ettei Rosbergilla ole tällä hetkellä aseita tallikaveriaan vastaan. Rosberg teki kausien välissä hurjasti töitä, jotta pystyisi vastaamaan Hamiltonin kisavauhtiin, mutta tulokset ovat olleet tähän mennessä laihoja. Tämän asian ymmärtäminen on saanut Rosbergin turhautumaan entisestään.

2. Williams
F1-sarjan kolmostalliksi tänäkin vuonna ankkuroitunut Williams on ollut kisa kisalta suuremmissa vaikeuksissa pysyä Mercedeksen ja Ferrarin vauhdissa. Kiinassa talli tiesi jo etukäteen, ettei pehmeillä renkailla ole mitään mahdollisuutta taistella kärkiautoja vastaan, joten Massalle ja Bottakselle vaihdettiin ensimmäisellä stopilla kovat renkaat, jotta viidennen ja kuudennen sijan puolustaminen olisi sentään mahdollista.

3. Daniil Kvjat
Venäläinen tekeytyi kuuroksi, kun Red Bull pyysi häntä päästämään tallikaveri Daniel Ricciardo ohi kisan alkukierroksilla. Kvjatilla oli allaan kovat renkaat, joten Ricciardon viivyttäminen oli aivan tarpeetonta. Muuten kisaviikonloppu sisälsi rutkasti teknisiä murheita, joihin Kvjatilla ei ollut mitään osuutta.

4. Renault
Neljästä Renault-moottorista kolme laukesi kisan aikana. Maaliin pääsi ainoastaan Ricciardo, joka töpeksi itse mahdollisuutensa lähdössä. Lauantain harjoituksissa näkyi kuitenkin viitteitä Red Bullin vauhdin paranemisesta. Vielä jää nähtäväksi, pystyykö Renault pitämään lupauksesta, että Monacon kisaan mennessä luotettavuusongelmat on ratkaistu.

5. Kisan loppuhuipennus
Ei ole koskaan toivottavaa, että kisa ajetaan loppuun turva-auton takana. Kiinalaisilla ratavirkailijoilta vei käsittämättömän kauan saada Max Verstappenin Toro Rosso ulos varikkomuurin aukosta.
Avatar
mr-nobody
Foorumin Vetomies 2014 & 2015 & 2016
 
Viestit: 7045
Liittynyt: Ti Syys 25, 2012 21:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Topit ja flopit

ViestiKirjoittaja BigBoss » Ma Huhti 13, 2015 15:35

Piti taas väkisin tunkea Bottas toppeihin :roll:
Avatar
BigBoss
Saunamajuri
 
Viestit: 8054
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Topit ja flopit

ViestiKirjoittaja Igor » Ma Huhti 13, 2015 15:39

"Neljästä Renault-moottorista kolme laukesi kisan aikana. Maaliin pääsi ainoastaan Ricciardo, joka töpeksi itse mahdollisuutensa lähdössä".

Ricciardon lisäksi maaliin pääsi myös Sainz.
#CiaoJules
Avatar
Igor
GP-voittaja
 
Viestit: 1861
Liittynyt: To Tammi 30, 2014 17:18

Re: Topit ja flopit

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ma Touko 11, 2015 13:29

Espanjan GP:n topit ja flopit: Bottas taas Ferrarin kauhuna

MTV Sportin F1-toimitus listaa aina osakilpailun jälkeen viikonlopun onnistujat ja epäonnistujat. Kauden viides osakilpailu ajettiin Katalonian radalla Barcelonassa.

Kisan voittoon ajoi paalupaikalta matkaan lähtenyt Mercedeksen Nico Rosberg ennen tallikaveriaan Lewis Hamiltonia ja Ferrarin Sebastian Vetteliä. Williamsin Valtteri Bottas oli neljäs ja Ferrarin Kimi Räikkönen viides.

Topit

1. Nico Rosberg
Täydellinen viikonloppu ja täydellinen vastaus hänen ympärillään tanssineille keittiöpsykologeille. Keskittyi vain ja ainoastaan ratatapahtumiin ja teki virheetöntä työtä aika-ajoissa ja kisassa.

2. Valtteri Bottas
Williamsin suomalaiskuski onnistui jo toisessa kisassa peräkkäin puolustamaan nelossijaansa nopeammalla autolla perässä roikkunutta Ferraria vastaan. Bottas osaa fiksusti hyödyntää ratojen tärkeimmät alueet oman autonsa kannalta oikein. Tällä kertaa Räikkösellä ei ollut mitään jakoa päästä iholle suorilla.

3. Williamsin reagoiminen
Tälläkin kaudella F1-sarjan kolmostalliksi juuttunut Williams on syyllistynyt alkukauden aikana liiaksi mukavuudenhaluiseen ajeluun, mutta Barcelonassa talli teki nopean taktiikkamuutoksen, kun Bottaksen huomattiin pärjäävän odotettua pitempään ensimmäisellä rengassarjallaan. Kolmen stopin taktiikka vaihtui kahteen pysähdykseen, mikä tuotti tällä kertaa nappituloksen.

4. Carlos Sainz
Toro Rosson onnistuminen aika-ajoissa hipoi täydellisyyttä. Tulokaskuskit Sainz ja Max Verstappen tunkeutuivat lähtöruudukossa kolmanteen riviin. Kisan alussa Räikkönen tuli heittämällä kummankin ohi, mutta lopussa Sainz onnistui kotiyleisön riemuksi nousemaan Red Bullin Daniil Kvjatin ohi yhdeksänneksi.

5. Kimi Räikkönen
Pilalle menneen aika-ajon jälkeen Räikkönen teki kaikkensa parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamiseksi. Painosti tallia läpi viikonlopun kovempiin suorituksiin ja oli itse valmis ottamaan käyttöönsä vanhan aeropaketin kisassa. Bottas olisi ehkä ollut paremmin saavutettavissa ilman hitaampien autojen taakse juuttumista. Tarjosi lisäksi tiimiradioviesteillään viihdettä jokaisessa ajosessiossa.

Flopit

1. Räikkösen viikonloppu
Vaikka Kimin viestittelyä tallille ja muille radalla liikkujille oli viihdyttävä seurata, tuntui Ferrari-kuskin viikonloppu varmasti yhdeltä suurelta vastoinkäymiseltä. Tiimi sähläsi käsittämättömästi laittamalla kolmosharjoitukseen väärät asetukset. Myös perjantain kommunikaatio kuskin ja tiimin välillä oli jatkuvasti solmussa. Aika-ajoissa renkaanlämmittimet polttivat viimeisen tuoreen rengassetin, mutta se meni ilmeisesti teknisen vian, ei tallin piikkiin.

2. Hamilton tallin yläpuolella
Lewis Hamilton oli aivan oikeassa siinä, että jokaiseen kisaan on tultava taistelemaan voitosta, mutta kisan jälkeinen uhoaminen omalle kisainsinöörilleen oli lapsellista. Hamilton joutui lopulta itsekin myöntämään, että Rosbergin saavuttaminen oli mahdotonta. Siitä huolimatta hän sanoi pitävänsä huolta, ettei radiossa ohjeisteta enää toista kertaa häntä perääntymään.

3. Red Bull
Moottorivalmistaja Renaultin kannalta voi laskea plussien joukkoon kaksi seikkaa: ensinnäkin kaikki Red Bullit ja Toro Rossot pääsivät maaliin asti. Toisaalta Toro Rosson suorituskyky osoitti, että moottorista saa kyllä tehoja irti. Red Bullin kohdalla tämä osoittautui taas ongelmaksi. Lopullinen nöyryytys tuli viimeisellä kierroksella, kun Sainz porhalsi Kvjatin ohi estelyistä huolimatta.

4. Lotus
Romain Grosjeanin kahdeksannen sijan lisäksi ainoa positiivinen asia viikonlopussa oli, ettei kukaan henkilökunnasta kuollut kisan aikana. Ensin Pastor Maldonado sössi oman kisansa kolauttamalla takasiipensä Grosjeaniin ja hetken päästä Grosjean ajoi kuluneilla renkailla varikkoruudun ohi ja tunkkimies sai kipeän osuman. Toiselta mekaanikolta menivät nilkan nivelsiteet rikki.

5. Ferrarin päivitykset
Tässä kohtaa täytyy olla varovainen, sillä Barcelonan olosuhteet olivat erittäin hankalat eikä Ferrarin ”70-prosenttisesti uudistuneesta” aeropaketista saanut vielä välttämättä aivan oikeaa kuvaa. Ero Mercedekseen oli silti kammottava ja yleensä letkeästä tallipäälliköstä Maurizio Arrivabenesta oli aistittavissa, että tiimi odotti paljon parempaa kilpailukykyä.

MTV Sport
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44398
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Topit ja flopit

ViestiKirjoittaja Osku90 » Ma Touko 11, 2015 13:30

Topit:

1. Nico Rosberg

Täydellinen viikonloppu ja täydellinen vastaus hänen ympärillään tanssineille keittiöpsykologeille. Keskittyi vain ja ainoastaan ratatapahtumiin ja teki virheetöntä työtä aika-ajoissa ja kisassa.

2. Valtteri Bottas

Williamsin suomalaiskuski onnistui jo toisessa kisassa peräkkäin puolustamaan nelossijaansa nopeammalla autolla perässä roikkunutta Ferraria vastaan. Bottas osaa fiksusti hyödyntää ratojen tärkeimmät alueet oman autonsa kannalta oikein. Tällä kertaa Räikkösellä ei ollut mitään jakoa päästä iholle suorilla.

3. Williamsin reagoiminen

Tälläkin kaudella F1-sarjan kolmostalliksi juuttunut Williams on syyllistynyt alkukauden aikana liiaksi mukavuudenhaluiseen ajeluun, mutta Barcelonassa talli teki nopean taktiikkamuutoksen, kun Bottaksen huomattiin pärjäävän odotettua pitempään ensimmäisellä rengassarjallaan. Kolmen stopin taktiikka vaihtui kahteen pysähdykseen, mikä tuotti tällä kertaa nappituloksen.

4. Carlos Sainz

Toro Rosson onnistuminen aika-ajoissa hipoi täydellisyyttä. Tulokaskuskit Sainz ja Max Verstappen tunkeutuivat lähtöruudukossa kolmanteen riviin. Kisan alussa Räikkönen tuli heittämällä kummankin ohi, mutta lopussa Sainz onnistui kotiyleisön riemuksi nousemaan Red Bullin Daniil Kvjatin ohi yhdeksänneksi.

5. Kimi Räikkönen

Pilalle menneen aika-ajon jälkeen Räikkönen teki kaikkensa parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamiseksi. Painosti tallia läpi viikonlopun kovempiin suorituksiin ja oli itse valmis ottamaan käyttöönsä vanhan aeropaketin kisassa. Bottas olisi ehkä ollut paremmin saavutettavissa ilman hitaampien autojen taakse juuttumista. Tarjosi lisäksi tiimiradioviesteillään viihdettä jokaisessa ajosessiossa.


Flopit:

1. Räikkösen viikonloppu

Vaikka Kimin viestittelyä tallille ja muille radalla liikkujille oli viihdyttävä seurata, tuntui Ferrari-kuskin viikonloppu varmasti yhdeltä suurelta vastoinkäymiseltä. Tiimi sähläsi käsittämättömästi laittamalla kolmosharjoitukseen väärät asetukset. Myös perjantain kommunikaatio kuskin ja tiimin välillä oli jatkuvasti solmussa. Aika-ajoissa renkaanlämmittimet polttivat viimeisen tuoreen rengassetin, mutta se meni ilmeisesti teknisen vian, ei tallin piikkiin.

2. Hamilton tallin yläpuolella

Lewis Hamilton oli aivan oikeassa siinä, että jokaiseen kisaan on tultava taistelemaan voitosta, mutta kisan jälkeinen uhoaminen omalle kisainsinöörilleen oli lapsellista. Hamilton joutui lopulta itsekin myöntämään, että Rosbergin saavuttaminen oli mahdotonta. Siitä huolimatta hän sanoi pitävänsä huolta, ettei radiossa ohjeisteta enää toista kertaa häntä perääntymään.

3. Red Bull

Moottorivalmistaja Renaultin kannalta voi laskea plussien joukkoon kaksi seikkaa: ensinnäkin kaikki Red Bullit ja Toro Rossot pääsivät maaliin asti. Toisaalta Toro Rosson suorituskyky osoitti, että moottorista saa kyllä tehoja irti. Red Bullin kohdalla tämä osoittautui taas ongelmaksi. Lopullinen nöyryytys tuli viimeisellä kierroksella, kun Sainz porhalsi Kvjatin ohi estelyistä huolimatta.

4. Lotus

Romain Grosjeanin kahdeksannen sijan lisäksi ainoa positiivinen asia viikonlopussa oli, ettei kukaan henkilökunnasta kuollut kisan aikana. Ensin Pastor Maldonado sössi oman kisansa kolauttamalla takasiipensä Grosjeaniin ja hetken päästä Grosjean ajoi kuluneilla renkailla varikkoruudun ohi ja tunkkimies sai kipeän osuman. Toiselta mekaanikolta menivät nilkan nivelsiteet rikki.

5. Ferrarin päivitykset

Tässä kohtaa täytyy olla varovainen, sillä Barcelonan olosuhteet olivat erittäin hankalat eikä Ferrarin ”70-prosenttisesti uudistuneesta” aeropaketista saanut vielä välttämättä aivan oikeaa kuvaa. Ero Mercedekseen oli silti kammottava ja yleensä letkeästä tallipäälliköstä Maurizio Arrivabenesta oli aistittavissa, että tiimi odotti paljon parempaa kilpailukykyä.


Yllättäen Kimi on väkisin laitettu Top-listalle. Lisäksi maikkari on vahvasti sitä mieltä, että Maldonado sössi oman kisansa. Mielenkiintoinen näkemys siitä osumasta.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4929
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Topit ja flopit

ViestiKirjoittaja superzeppo » Su Touko 24, 2015 17:06

Verstappen pitää ehdottomasti saada toppeihin kolar(e)ista huolimatta. Sen sijaan Monacon jälkeen Maikkarin toimittajilla on kyllä täysi työ keksiä perusteluja suomalaisten ainaisille top-paikoille.
Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
 
Viestit: 14073
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Topit ja flopit

ViestiKirjoittaja Osku90 » Su Touko 24, 2015 17:27

superzeppo kirjoitti:Verstappen pitää ehdottomasti saada toppeihin kolar(e)ista huolimatta. Sen sijaan Monacon jälkeen Maikkarin toimittajilla on kyllä täysi työ keksiä perusteluja suomalaisten ainaisille top-paikoille.

"Räikkösen taktiikka"
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4929
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

EdellinenSeuraava

Paluu Formula 1 - vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa