Omat ratasuunnitelmat

Vapaampaa keskustelua lajia sivuten.
Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14044
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja superzeppo » To Touko 10, 2012 20:01

Kuva

Toivottavasti tekstistä saa selvää :D
Ittelle ainakin profiili näyttää hyvältä, mutta toivottavasti kommentit palauttaa maan pinnalle :D

Alexei
Samurai
Viestit: 12741
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

Viesti Kirjoittaja Alexei » To Touko 10, 2012 20:07

superzeppo kirjoitti:Toivottavasti tekstistä saa selvää :D
Ittelle ainakin profiili näyttää hyvältä, mutta toivottavasti kommentit palauttaa maan pinnalle :D
Loistava radan kuvaus, "varokaa mustaa jäätä" ;) :D
Hyvännäköinen profiili. Aika paljon radastasi löytyy Suzukan piirteitä, mikä ei ole ollenkaan huono asia. Radan kolmas suora olisi vissiin aikasta pitkä, jos DRS-alue on jo pääsuoralla :mrgreen:

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45420
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jamppa » To Touko 10, 2012 20:11

Näyttää ihan mielenkiintoiselta! Varsinkin tuo syherö osuus.

Alexei
Samurai
Viestit: 12741
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

Viesti Kirjoittaja Alexei » To Touko 10, 2012 20:22

Jamppa kirjoitti:Näyttää ihan mielenkiintoiselta! Varsinkin tuo syherö osuus.
Syheröhän tuo ei missään tapauksessa olisi ;) Jouheaa ässämutkaa :)

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45420
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jamppa » To Touko 10, 2012 20:22

Alexei kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:Näyttää ihan mielenkiintoiselta! Varsinkin tuo syherö osuus.
Syheröhän tuo ei missään tapauksessa olisi ;) Jouheaa ässämutkaa :)
No joo, se voi olla osuvampi nimitys.

Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14044
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja superzeppo » To Touko 10, 2012 22:04

Alexei kirjoitti:
superzeppo kirjoitti:Toivottavasti tekstistä saa selvää :D
Ittelle ainakin profiili näyttää hyvältä, mutta toivottavasti kommentit palauttaa maan pinnalle :D
Loistava radan kuvaus, "varokaa mustaa jäätä" ;) :D
Hyvännäköinen profiili. Aika paljon radastasi löytyy Suzukan piirteitä, mikä ei ole ollenkaan huono asia. Radan kolmas suora olisi vissiin aikasta pitkä, jos DRS-alue on jo pääsuoralla :mrgreen:
Joo toi DRS on pääsuoralla, koska en pidä sitä oikeana ohittamisena niin ei tulis liikaa ohituksia sen avulla :D

Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14044
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja superzeppo » Ma Touko 14, 2012 21:23

Kelpaako?


Kuva

Tääkin rata sarjaan; aamun vapaiden musta jää. Rata rakennetaan siis Suomeen! Juu ja rakennustyöt alkaa huomena. :D

Tarkoituksena oli tehä nopea rata, jossa olisi kuitenkin teknisiäkin mutkia. Lopputulos on kaoottinen letkassa-ajorata, jossa ohitukseen ei pysty kuin kauden 2011 Hamilton etusiipensä uhalla. Aika-ajolle tulee suuri merkitys.

Tarkotus oli, että seinät olis lähellä ainakin radan alkumutkissa. Kuten profiilista voi päätellä, tykkään shikaaneista ja ässämutkista :D

TemeF1
Monacon voittaja
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

Viesti Kirjoittaja TemeF1 » Ma Touko 14, 2012 21:28

superzeppo kirjoitti:Kelpaako?


Kuva

Tääkin rata sarjaan; aamun vapaiden musta jää. Rata rakennetaan siis Suomeen! Juu ja rakennustyöt alkaa huomena. :D

Tarkoituksena oli tehä nopea rata, jossa olisi kuitenkin teknisiäkin mutkia. Lopputulos on kaoottinen letkassa-ajorata, jossa ohitukseen ei pysty kuin kauden 2011 Hamilton etusiipensä uhalla. Aika-ajolle tulee suuri merkitys.

Tarkotus oli, että seinät olis lähellä ainakin radan alkumutkissa. Kuten profiilista voi päätellä, tykkään shikaaneista ja ässämutkista :D
Ihan hyvän näköinen tekele. 1 ja 2 sektori näyttää hyvälta, siis jos rataa mennään kellon suuntaan ja alasuoralta lähdetään.

Tuo viimeinen mutkikas sektori on kyllä vähän turhankin mutkikas ja hidas. :D

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45420
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Ma Touko 14, 2012 21:30

TemeF1 kirjoitti:
superzeppo kirjoitti:Kelpaako?


Kuva

Tääkin rata sarjaan; aamun vapaiden musta jää. Rata rakennetaan siis Suomeen! Juu ja rakennustyöt alkaa huomena. :D

Tarkoituksena oli tehä nopea rata, jossa olisi kuitenkin teknisiäkin mutkia. Lopputulos on kaoottinen letkassa-ajorata, jossa ohitukseen ei pysty kuin kauden 2011 Hamilton etusiipensä uhalla. Aika-ajolle tulee suuri merkitys.

Tarkotus oli, että seinät olis lähellä ainakin radan alkumutkissa. Kuten profiilista voi päätellä, tykkään shikaaneista ja ässämutkista :D
Ihan hyvän näköinen tekele. 1 ja 2 sektori näyttää hyvälta, siis jos rataa mennään kellon suuntaan ja alasuoralta lähdetään.

Tuo viimeinen mutkikas sektori on kyllä vähän turhankin mutkikas ja hidas. :D
Samoilla linjoilla mennään. Kaks ekaa sektoria miellyttää silmää, mutta viimeinen osuus on turhan mutkikas meikäläisen makuun.

Hieno rata.

Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14044
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja superzeppo » Ma Touko 14, 2012 21:44

Ajattelin vähän oikasta radan loppuosaa ja pistää päivitetyn, viimeistellymmän version myöhemmin.

Alexei
Samurai
Viestit: 12741
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

Viesti Kirjoittaja Alexei » Ma Touko 14, 2012 21:47

superzeppo kirjoitti:Tääkin rata sarjaan; aamun vapaiden musta jää. Rata rakennetaan siis Suomeen! Juu ja rakennustyöt alkaa huomena. :D

Tarkoituksena oli tehä nopea rata, jossa olisi kuitenkin teknisiäkin mutkia. Lopputulos on kaoottinen letkassa-ajorata, jossa ohitukseen ei pysty kuin kauden 2011 Hamilton etusiipensä uhalla. Aika-ajolle tulee suuri merkitys.

Tarkotus oli, että seinät olis lähellä ainakin radan alkumutkissa. Kuten profiilista voi päätellä, tykkään shikaaneista ja ässämutkista :D
Hmm. Teme ja Jamppa tuossa sanoikin sen saman mikä tuli heti ensimmäisenä mieleen tuosta viimeisestä sektorista; aika lailla turhan syherö, vaikka mutkat itsessään eivät ole kovin teräviä. Ohituspaikat vähän kortilla, muuten kyllä oikein mukavan ja jouhean näköinen rata. Ykkösmutka olisi piristävä poikkeus normaalien, kovien ykkösmutkan jarrutusten sijaan.

Sen verran olen terminologia-natsi, että shikaani varsinaisesti on autojen hidastustarkoituksessa rakennettu mutka. Esimerkiksi Monacossa tunnelin jälkeinen vasen-oikea on shikaani, koska sen tarkoituksena on hillitä autojen vauhtia. Esimerkiksi Intian radalla ne monet vasen-oikea(tai oikea-vasen) -mutkat eivät ole shikaaneja, koska niillä ei varsinaisesti pyritä hillitsemään autojen vauhtia. Ne ovat ässämutkia, jos tarkkoja ollaan :D Toki itsekin puhun välillä shikaaneista, jos kyseessä on tiukka ja hidas ässämutka.

TemeF1
Monacon voittaja
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

Viesti Kirjoittaja TemeF1 » Ma Touko 14, 2012 21:47

superzeppo kirjoitti:Ajattelin vähän oikasta radan loppuosaa ja pistää päivitetyn, viimeistellymmän version myöhemmin.
Teeppä se. Rata on kyllä kaikesta huolimatta kaunis.

TemeF1
Monacon voittaja
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

Viesti Kirjoittaja TemeF1 » Ma Touko 14, 2012 21:52

Alexei kirjoitti:Ykkösmutka olisi piristävä poikkeus normaalien, kovien ykkösmutkan jarrutusten sijaan.
Ajattelin muuten rataa katsoessani aivan samaa asiaa. Ei vain tullut kirjoitettua sitä. Todella mahtavan oloinen ykkösmutka ja sen jälkeenkin kaikki ennen vikaa sektoria näyttää hyvältä.

Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14044
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja superzeppo » Ma Touko 14, 2012 21:59

Alexei kirjoitti:
superzeppo kirjoitti:Tääkin rata sarjaan; aamun vapaiden musta jää. Rata rakennetaan siis Suomeen! Juu ja rakennustyöt alkaa huomena. :D

Tarkoituksena oli tehä nopea rata, jossa olisi kuitenkin teknisiäkin mutkia. Lopputulos on kaoottinen letkassa-ajorata, jossa ohitukseen ei pysty kuin kauden 2011 Hamilton etusiipensä uhalla. Aika-ajolle tulee suuri merkitys.

Tarkotus oli, että seinät olis lähellä ainakin radan alkumutkissa. Kuten profiilista voi päätellä, tykkään shikaaneista ja ässämutkista :D
Hmm. Teme ja Jamppa tuossa sanoikin sen saman mikä tuli heti ensimmäisenä mieleen tuosta viimeisestä sektorista; aika lailla turhan syherö, vaikka mutkat itsessään eivät ole kovin teräviä. Ohituspaikat vähän kortilla, muuten kyllä oikein mukavan ja jouhean näköinen rata. Ykkösmutka olisi piristävä poikkeus normaalien, kovien ykkösmutkan jarrutusten sijaan.

Sen verran olen terminologia-natsi, että shikaani varsinaisesti on autojen hidastustarkoituksessa rakennettu mutka. Esimerkiksi Monacossa tunnelin jälkeinen vasen-oikea on shikaani, koska sen tarkoituksena on hillitä autojen vauhtia. Esimerkiksi Intian radalla ne monet vasen-oikea(tai oikea-vasen) -mutkat eivät ole shikaaneja, koska niillä ei varsinaisesti pyritä hillitsemään autojen vauhtia. Ne ovat ässämutkia, jos tarkkoja ollaan :D Toki itsekin puhun välillä shikaaneista, jos kyseessä on tiukka ja hidas ässämutka.
:D terminologia-natsi :D tuli mieleen aamunen äikän tunti ja kirjallisuusesseiden käsitteet :D

Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14044
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja superzeppo » Ma Touko 14, 2012 22:53

Päivitys!

Kuva

Uusittu radan loppuosa ja lisätty turva-alueet, jotka ovat ruohoa, jotta saadaan aikaiseksi romua. Kunnon rengasvallit tietysti, ettei satu.

Kisa ajetaan syyskuun kolmas viikonloppu, joten Pirelli valmistaa Hyper-pehmeät renkaat vain tätä rataa varten.

Rakennuskustannuksista Bernie-setä maksaa puolet ja loput otetaan veronmaksajilta. 8)

Vastaa Viestiin