Omat ratasuunnitelmat

Vapaampaa keskustelua lajia sivuten.

ViestiKirjoittaja Alexei » Ma Touko 14, 2012 22:09

superzeppo kirjoitti:Uusittu radan loppuosa ja lisätty turva-alueet, jotka ovat ruohoa, jotta saadaan aikaiseksi romua. Kunnon rengasvallit tietysti, ettei satu.

Kisa ajetaan syyskuun kolmas viikonloppu, joten Pirelli valmistaa Hyper-pehmeät renkaat vain tätä rataa varten.

Rakennuskustannuksista Bernie-setä maksaa puolet ja loput otetaan veronmaksajilta. 8)


Muuten näyttää heti paremmalta kuin alkuperäinen, mutta varikon sisääntulo liian nopea ja vaarallinen. Varikolle tuleva auto joutuisi hidastamaan vaarallisesti suoraan ajolinjalla. Tuossa sinun radassasi varikon sisääntulon voisi ratkaista Shanghain radan tyylisesti niin, että varikkotie jatkuu suoraan toiseksi viimeisestä mutkasta.

Mutta niin kuin sanoin, niin tärkein eli rata näyttää hyvältä :D
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12757
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

ViestiKirjoittaja TemeF1 » Ma Touko 14, 2012 22:49

superzeppo kirjoitti:Päivitys!

Kuva

Uusittu radan loppuosa ja lisätty turva-alueet, jotka ovat ruohoa, jotta saadaan aikaiseksi romua. Kunnon rengasvallit tietysti, ettei satu.

Kisa ajetaan syyskuun kolmas viikonloppu, joten Pirelli valmistaa Hyper-pehmeät renkaat vain tätä rataa varten.

Rakennuskustannuksista Bernie-setä maksaa puolet ja loput otetaan veronmaksajilta. 8)


Nyt näyttää kieltämättä hyvältä.

Mitäs jos kisa ajetaankin viimeisenä kisana vuoden viimeisenä päivänä ja Pirelli tekeekin nastarenkaat ja Kitkat kisaan. Molempia on pakko käyttää. :D
TemeF1
Monacon voittaja
 
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

ViestiKirjoittaja superzeppo » Ti Touko 15, 2012 5:57

Alexei kirjoitti:
superzeppo kirjoitti:Uusittu radan loppuosa ja lisätty turva-alueet, jotka ovat ruohoa, jotta saadaan aikaiseksi romua. Kunnon rengasvallit tietysti, ettei satu.

Kisa ajetaan syyskuun kolmas viikonloppu, joten Pirelli valmistaa Hyper-pehmeät renkaat vain tätä rataa varten.

Rakennuskustannuksista Bernie-setä maksaa puolet ja loput otetaan veronmaksajilta. 8)


Muuten näyttää heti paremmalta kuin alkuperäinen, mutta varikon sisääntulo liian nopea ja vaarallinen. Varikolle tuleva auto joutuisi hidastamaan vaarallisesti suoraan ajolinjalla. Tuossa sinun radassasi varikon sisääntulon voisi ratkaista Shanghain radan tyylisesti niin, että varikkotie jatkuu suoraan toiseksi viimeisestä mutkasta.

Mutta niin kuin sanoin, niin tärkein eli rata näyttää hyvältä :D


Varikon sisäänkäynti vois mennä tosta ulkomutkasta ja ton viimeisen shikaanin ali. Pätevä, mutta kallis ratkasu
Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
 
Viestit: 14017
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

ViestiKirjoittaja superzeppo » Ti Touko 15, 2012 6:00

TemeF1 kirjoitti:
superzeppo kirjoitti:Päivitys!

Kuva

Uusittu radan loppuosa ja lisätty turva-alueet, jotka ovat ruohoa, jotta saadaan aikaiseksi romua. Kunnon rengasvallit tietysti, ettei satu.

Kisa ajetaan syyskuun kolmas viikonloppu, joten Pirelli valmistaa Hyper-pehmeät renkaat vain tätä rataa varten.

Rakennuskustannuksista Bernie-setä maksaa puolet ja loput otetaan veronmaksajilta. 8)


Nyt näyttää kieltämättä hyvältä.

Mitäs jos kisa ajetaankin viimeisenä kisana vuoden viimeisenä päivänä ja Pirelli tekeekin nastarenkaat ja Kitkat kisaan. Molempia on pakko käyttää. :D


:D Juu ja sitten kun sataa liikaa niin ei ajeta turva-auton perässä vaan lumiauran perässä. Ja harjotuksissa kukaan ei halua mennä ekana radalle kun on lunta.

Nastarenkaissa on vaan se ongelma, että kun lähtee nasta irti, niin kopsahtaa takanatulevaa kypärään.
Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
 
Viestit: 14017
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ti Touko 15, 2012 8:57

Hyvältä näyttää tuo uus versio!
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44162
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja J4M4N3 » To Heinä 19, 2012 21:13

Lontoon olympiastadiolle/läheisyyteen ollaan huhuttu F1-kisaa

Tässä olisi Paintilla epäammattimaisesti väännetty oma näkemys kyseisestä radasta.
Rata on ehkä 4,5 km pitkä ja sisältää Kapkaupunkiin kaavaillusta radasta pöllityn stadion-osuuden (kuva Moottoriratakeskustelu-osiossa)
Varikko rakennetaan suurin piirtein nuolen kohdalle.

Kuva
Avatar
J4M4N3
Weltmeister
 
Viestit: 6549
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 16:21

ViestiKirjoittaja Alexei » To Heinä 19, 2012 21:29

J4M4N3 kirjoitti:Lontoon olympiastadiolle/läheisyyteen ollaan huhuttu F1-kisaa

Tässä olisi Paintilla epäammattimaisesti väännetty oma näkemys kyseisestä radasta.
Rata on ehkä 4,5 km pitkä ja sisältää Kapkaupunkiin kaavaillusta radasta pöllityn stadion-osuuden (kuva Moottoriratakeskustelu-osiossa)
Varikko rakennetaan suurin piirtein nuolen kohdalle.


Hivenen syheröhän tuo olisi nykyformuloille. Ainakin tuon radan alkupuolella olevan "sisäkkeen" oikaisemalla ratasuunnitelmasta tulisi jouhevampi, mutta silloin rata olisi jo liian lyhyt.

Itse olen skeptinen Lontoon olympiastadionilla ajamisen suhteen, kuten myös koko Lontoon katurataprojektin suhteen. Ei Britanniaan välttämättä edes toista kisaa tarvita, vaikka F1:n alkukoti onkin.
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12757
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

ViestiKirjoittaja J4M4N3 » To Heinä 19, 2012 21:34

Alexei kirjoitti:Hivenen syheröhän tuo olisi nykyformuloille. Ainakin tuon radan alkupuolella olevan "sisäkkeen" oikaisemalla ratasuunnitelmasta tulisi jouhevampi, mutta silloin rata olisi jo liian lyhyt.

Itse olen skeptinen Lontoon olympiastadionilla ajamisen suhteen, kuten myös koko Lontoon katurataprojektin suhteen. Ei Britanniaan välttämättä edes toista kisaa tarvita, vaikka F1:n alkukoti onkin.


Samaa mieltä, rata on aika syherö, mutta tilaa on aika niukalti.
(Ja ei tuonne rataa edes tarvita)
Avatar
J4M4N3
Weltmeister
 
Viestit: 6549
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 16:21

ViestiKirjoittaja Alexei » To Heinä 19, 2012 21:50

Lieköhän foorumisteilla mielenkiintoa leikkimieliseen radansuunnittelukilpailuun?

Useampi onkin jo tänne aiemmin omia suunnitelmiaan postaillut, joten selkeästi kiinnostusta omien suunnitelmien tekemiseen löytyy.

Jos kiinnostusta löytyy niin ilmaiskaa mielenkiintonne tähän ketjuun 8)
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12757
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Heinä 19, 2012 21:55

Alexei kirjoitti:Lieköhän foorumisteilla mielenkiintoa leikkimieliseen radansuunnittelukilpailuun?

Useampi onkin jo tänne aiemmin omia suunnitelmiaan postaillut, joten selkeästi kiinnostusta omien suunnitelmien tekemiseen löytyy.

Jos kiinnostusta löytyy niin ilmaiskaa mielenkiintonne tähän ketjuun 8)


Olisko hyvä vetää se kisa sitten nimettömänä?

Minä voisin vaikka toimia "järjestäjänä" ja kaikki jotka haluaa osallistua kisaan niin lähettää ratansa mulle yv:nä ja minä sitten lisään ne kerralla tänne ja sitten saa porukka antaa niille pisteitä ja luonnollisesti eniten pisteitä saanut rata voittaa. Vai onko sillä merkitystä vaikka nimen kans osallistuiskin? Toki kisan lopuksi julkaistaas voittajan nimimerkki. Ja kaikkien ratojen suunnittelijat.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44162
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja Alexei » To Heinä 19, 2012 22:06

Jamppa kirjoitti:
Alexei kirjoitti:Lieköhän foorumisteilla mielenkiintoa leikkimieliseen radansuunnittelukilpailuun?

Useampi onkin jo tänne aiemmin omia suunnitelmiaan postaillut, joten selkeästi kiinnostusta omien suunnitelmien tekemiseen löytyy.

Jos kiinnostusta löytyy niin ilmaiskaa mielenkiintonne tähän ketjuun 8)


Olisko hyvä vetää se kisa sitten nimettömänä?

Minä voisin vaikka toimia "järjestäjänä" ja kaikki jotka haluaa osallistua kisaan niin lähettää ratansa mulle yv:nä ja minä sitten lisään ne kerralla tänne ja sitten saa porukka antaa niille pisteitä ja luonnollisesti eniten pisteitä saanut rata voittaa. Vai onko sillä merkitystä vaikka nimen kans osallistuiskin? Toki kisan lopuksi julkaistaas voittajan nimimerkki. Ja kaikkien ratojen suunnittelijat.


Tuosta nimettömyydestä en tiedä, onko sillä niin väliä? Meikäläisen mielestä ei.

Mielestäni jos jonkinlainen kilpailu pidetään, tulee kriteerinä/arvosteluperusteena olla muutakin kuin pelkkä rataprofiili. Muun muassa kohtuu kattava sanallinen selitys radan yleispiirteestä tyyliin miksi mikin mutka on millainen, plus korkeuserojen selvittäminen tai piirtäminen. Myös radan yleinen soveltuvuus F1-autoille ja monikäyttöisyys (muut luokat) pitäisi ottaa huomioon ratojen suunnittelussa ja pisteytyksissä, etteivät mahdolliset ratasuunnitelmat ole pelkästään tyyliä "uusi Nordschleife".
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12757
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Heinä 19, 2012 22:15

Joo samapa kai tuo on. Ajattelin vaan, ettei tuu kellekkään minkäänlaisia ennakkoasetelmia minkään ennemmin suunniteltujen ratojen, yms pohjalta.

Mutta joo, asiaan. Eli pitäiskö päättää joku päivä koska rata pitää olla valmiina?

Sitten vois tehdä erillisen ketjun mihin ne kuvat liitetään ja siihen ketjuun äänestys pystyyn niin jokainen voi antaa suosikki radalleen sen äänen?
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44162
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja Alexei » To Heinä 19, 2012 22:23

Jamppa kirjoitti:Joo samapa kai tuo on. Ajattelin vaan, ettei tuu kellekkään minkäänlaisia ennakkoasetelmia minkään ennemmin suunniteltujen ratojen, yms pohjalta.


Pistetään vaan riittävästi aikaa saada ratasuunnitelma selityksineen valmiiksi, niin kenellekään ei tule liian kiire. Tietysti olisi ok, suorastaan jopa suotavaa, että rata on kaikille ennalta tuntematon.

Jamppa kirjoitti:Mutta joo, asiaan. Eli pitäiskö päättää joku päivä koska rata pitää olla valmiina?

Sitten vois tehdä erillisen ketjun mihin ne kuvat liitetään ja siihen ketjuun äänestys pystyyn niin jokainen voi antaa suosikki radalleen sen äänen?


Olisiko aiheellista tehdä ihan sääntöketju tiedotteen muotoon, tähän Formula 1-alueelle? Siinä voisi sitten puida tätä skabaa muutenkin?

Ja joo, noin varmasti fiksuin tehdä, että kun aika ratojen lähettämiseen loppuu niin sitten uusi ketju johon kaikki radat liitetään.
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12757
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Heinä 19, 2012 22:29

Alexei kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:Joo samapa kai tuo on. Ajattelin vaan, ettei tuu kellekkään minkäänlaisia ennakkoasetelmia minkään ennemmin suunniteltujen ratojen, yms pohjalta.


Pistetään vaan riittävästi aikaa saada ratasuunnitelma selityksineen valmiiksi, niin kenellekään ei tule liian kiire. Tietysti olisi ok, suorastaan jopa suotavaa, että rata on kaikille ennalta tuntematon.

Jamppa kirjoitti:Mutta joo, asiaan. Eli pitäiskö päättää joku päivä koska rata pitää olla valmiina?

Sitten vois tehdä erillisen ketjun mihin ne kuvat liitetään ja siihen ketjuun äänestys pystyyn niin jokainen voi antaa suosikki radalleen sen äänen?


Olisiko aiheellista tehdä ihan sääntöketju tiedotteen muotoon, tähän Formula 1-alueelle? Siinä voisi sitten puida tätä skabaa muutenkin?

Ja joo, noin varmasti fiksuin tehdä, että kun aika ratojen lähettämiseen loppuu niin sitten uusi ketju johon kaikki radat liitetään.


Joo kyllä kai sitä on hyvä olla selkeät säännöt, yms.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44162
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja Alexei » Su Marras 25, 2012 13:49

Tuli taas harrastettua Google Mapsin selailua ja tällä kertaa tutkailtua Autodromo Juan y Oscar Galvezia. Mietin, kuinka rataa uudelleen linjaamalla radasta saisi toimivan nykyformuloille, käyttämällä mahdollisimman paljon jo olemassa olevaa profiilia. Karkean profiilin sain reittipistetyökalulla aikaiseksi, uudella linjauksella mittaa noin 4,7 km.

Edellisen kerran Argentiinassa ajettiin kaudella 1998, tuolloin käytetty profiili on tuo oikeanpuoleinen, tuolla profiililla radan pituus oli 4,2 km. Oma ehdotukseni olisi ohittamisen kannalta huomattavasti parempi nykyautoille, sisältäen yhden yli kilometrin flat out -pätkän.

KuvaKuva

Rehellisyyden nimissä on kuitenkin todettava, ettei tuolla kisaa kannata edes yrittää järjestää. Radan kunnostaminen tulisi tolkuttoman kalliiksi, mutta ajatusleikkiä on mukava harrastaa.
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12757
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

EdellinenSeuraava

Paluu Formula 1 - vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa