Lähtöruuturangaistus on surkea sääntö

Vapaampaa keskustelua lajia sivuten.

ViestiKirjoittaja TemeF1 » La Touko 26, 2012 23:00

Skege kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:Miettikääpäs nyt itsenne FIA:n henkilöstöön tekemään sääntöjä. Sen jälkeen miettikää uudestaan, että onko tuo nyt niin hyvä idea kokonaisuudessaan vaikka muuten ideana olisikin hyvä.

Itse en kannattaisi, vaan hakisin simppelimmän ratkaisun.


No mahdollisimman simppelihän se nyt juuri on, ja aiheuttaa sellaisenaan närää. Siksihän tästä keskustellaan. Varmasti kaikkia miellyttävää lopputulosta ei ole helppo saada aikaan, mutta tuo kahden rangaistuksen sääntö ja seuraavassa kisassa viimeinen ruutu on mielestäni aika yksinkertainen myös ymmärtää.


Muut tuntuu kannattavan, joten pakkohan se on munkin sulatella ja miettiä.

En ole sitä kieltänyt, ettei ideana ole hyvä, mutta toiminnaltaan en vaan usko, että toteutuu oikeudenmukaisesti ja oikein.
TemeF1
Monacon voittaja
 
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

ViestiKirjoittaja Skege » La Touko 26, 2012 23:04

TemeF1 kirjoitti:
Skege kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:En lukenut tarpeeksi huolella teidän tekstejä. En huomannut tuota 2 rangaistuksen sääntöä. Se vaan voisi sekin osua pahimmassa tapauksessa viimeiseen kisaan. :=)

Silloin sääntö on turha, ja mielestäni maailman mkovin autoluokka ei kaipaa turhia sääntöjä, vaan päteviä sellaisia. :P


Eihän se nyt noin mene. Jos alla on yksi rangaistus ja on viimeinen kisa, niin siinä kisassa se rangaistus viimeistään on kärsittävä!


Noh joo. Mutta ei mene minun mielestäni oikein, vaan tämä nykyinen järjestelmä on mielestäni paras mahdollinen. Jos mokaat, niin seuraavassa maksat. Se on aivan oma virhe.

Sama koskee kaikkia ja moni sen on jo saanut kokea.

Nuo laatikon vaihtorangaistukset jne. ovat mielestäni enemmän järjenvastaisia.


Kuka mihinkin tyytyy. Minun mielestäni Ykkösten säännöissä on paljonkin kehitettävää. Niin myös monen muun mielestä, ja siksi säännöt jatkuvasti muuttuvatkin kun epäkohtia havaitaan, mikä on hyvä asia.
Skege
Kartingkuski
 
Viestit: 19
Liittynyt: La Touko 26, 2012 22:15

ViestiKirjoittaja Jamppa » La Touko 26, 2012 23:04

Mutta hyvä keskutelu tästä saatiin aikaiseksi :)
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44087
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja Skege » La Touko 26, 2012 23:06

TemeF1 kirjoitti:
Skege kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:Miettikääpäs nyt itsenne FIA:n henkilöstöön tekemään sääntöjä. Sen jälkeen miettikää uudestaan, että onko tuo nyt niin hyvä idea kokonaisuudessaan vaikka muuten ideana olisikin hyvä.

Itse en kannattaisi, vaan hakisin simppelimmän ratkaisun.


No mahdollisimman simppelihän se nyt juuri on, ja aiheuttaa sellaisenaan närää. Siksihän tästä keskustellaan. Varmasti kaikkia miellyttävää lopputulosta ei ole helppo saada aikaan, mutta tuo kahden rangaistuksen sääntö ja seuraavassa kisassa viimeinen ruutu on mielestäni aika yksinkertainen myös ymmärtää.


Muut tuntuu kannattavan, joten pakkohan se on munkin sulatella ja miettiä.

En ole sitä kieltänyt, ettei ideana ole hyvä, mutta toiminnaltaan en vaan usko, että toteutuu oikeudenmukaisesti ja oikein.


Yksi nyanssi lisää mikä tuli mieleen: Rangaistus voisi kasvaa aina yhdellä lähtöruudulla per kisa, mitä pitempään talli sitä roikottaa. :D
Skege
Kartingkuski
 
Viestit: 19
Liittynyt: La Touko 26, 2012 22:15

ViestiKirjoittaja TemeF1 » La Touko 26, 2012 23:11

Skege kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:
Skege kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:Miettikääpäs nyt itsenne FIA:n henkilöstöön tekemään sääntöjä. Sen jälkeen miettikää uudestaan, että onko tuo nyt niin hyvä idea kokonaisuudessaan vaikka muuten ideana olisikin hyvä.

Itse en kannattaisi, vaan hakisin simppelimmän ratkaisun.


No mahdollisimman simppelihän se nyt juuri on, ja aiheuttaa sellaisenaan närää. Siksihän tästä keskustellaan. Varmasti kaikkia miellyttävää lopputulosta ei ole helppo saada aikaan, mutta tuo kahden rangaistuksen sääntö ja seuraavassa kisassa viimeinen ruutu on mielestäni aika yksinkertainen myös ymmärtää.


Muut tuntuu kannattavan, joten pakkohan se on munkin sulatella ja miettiä.

En ole sitä kieltänyt, ettei ideana ole hyvä, mutta toiminnaltaan en vaan usko, että toteutuu oikeudenmukaisesti ja oikein.


Yksi nyanssi lisää mikä tuli mieleen: Rangaistus voisi kasvaa aina yhdellä lähtöruudulla per kisa, mitä pitempään talli sitä roikottaa. :D


Siinä alkaa olemaan jo idean siementä. :)

Silti, jos tuollainen "vapaa" järjestelmä tulisi, niin siinä pitää olla kunnon ehdot, ottaen huomioon kauden lopun jne. Eli hyvin vaikea ja monimutkainen kontrolloida. :roll:
TemeF1
Monacon voittaja
 
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

ViestiKirjoittaja Skege » La Touko 26, 2012 23:19

TemeF1 kirjoitti:
Skege kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:
Skege kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:Miettikääpäs nyt itsenne FIA:n henkilöstöön tekemään sääntöjä. Sen jälkeen miettikää uudestaan, että onko tuo nyt niin hyvä idea kokonaisuudessaan vaikka muuten ideana olisikin hyvä.

Itse en kannattaisi, vaan hakisin simppelimmän ratkaisun.


No mahdollisimman simppelihän se nyt juuri on, ja aiheuttaa sellaisenaan närää. Siksihän tästä keskustellaan. Varmasti kaikkia miellyttävää lopputulosta ei ole helppo saada aikaan, mutta tuo kahden rangaistuksen sääntö ja seuraavassa kisassa viimeinen ruutu on mielestäni aika yksinkertainen myös ymmärtää.


Muut tuntuu kannattavan, joten pakkohan se on munkin sulatella ja miettiä.

En ole sitä kieltänyt, ettei ideana ole hyvä, mutta toiminnaltaan en vaan usko, että toteutuu oikeudenmukaisesti ja oikein.


Yksi nyanssi lisää mikä tuli mieleen: Rangaistus voisi kasvaa aina yhdellä lähtöruudulla per kisa, mitä pitempään talli sitä roikottaa. :D


Siinä alkaa olemaan jo idean siementä. :)

Silti, jos tuollainen "vapaa" järjestelmä tulisi, niin siinä pitää olla kunnon ehdot, ottaen huomioon kauden lopun jne. Eli hyvin vaikea ja monimutkainen kontrolloida. :roll:


Tuo ajatus oli lähinnä läppä.

Mutta siis. Jos kuskille tulee lähtöruuturangaistus kauden alkupuolella, niin talli ottaa riskin roikuttaessaan rangaistusta pitkään, koska toisesta rangaistuksesta joutuu seuraavassa kisassa automaattisesti viimeiseen ruutuun. On tässä tietty se elementti, että jos mestari ratkeaa jo ennen viimeistä kisaa, niin on aivan sama vaikka kuski lähtisikin viimeisestä ruudusta viimeiseen kisaan. Toisaalta kukaan ei voi tietää milloin mestari ratkeaa, joten tallin ei kannata ottaa riskiä jättää rangaistusta kärsimättä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa kautta.
Skege
Kartingkuski
 
Viestit: 19
Liittynyt: La Touko 26, 2012 22:15

ViestiKirjoittaja TemeF1 » La Touko 26, 2012 23:26

Skege kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:
Skege kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:
Skege kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:Miettikääpäs nyt itsenne FIA:n henkilöstöön tekemään sääntöjä. Sen jälkeen miettikää uudestaan, että onko tuo nyt niin hyvä idea kokonaisuudessaan vaikka muuten ideana olisikin hyvä.

Itse en kannattaisi, vaan hakisin simppelimmän ratkaisun.


No mahdollisimman simppelihän se nyt juuri on, ja aiheuttaa sellaisenaan närää. Siksihän tästä keskustellaan. Varmasti kaikkia miellyttävää lopputulosta ei ole helppo saada aikaan, mutta tuo kahden rangaistuksen sääntö ja seuraavassa kisassa viimeinen ruutu on mielestäni aika yksinkertainen myös ymmärtää.


Muut tuntuu kannattavan, joten pakkohan se on munkin sulatella ja miettiä.

En ole sitä kieltänyt, ettei ideana ole hyvä, mutta toiminnaltaan en vaan usko, että toteutuu oikeudenmukaisesti ja oikein.


Yksi nyanssi lisää mikä tuli mieleen: Rangaistus voisi kasvaa aina yhdellä lähtöruudulla per kisa, mitä pitempään talli sitä roikottaa. :D


Siinä alkaa olemaan jo idean siementä. :)

Silti, jos tuollainen "vapaa" järjestelmä tulisi, niin siinä pitää olla kunnon ehdot, ottaen huomioon kauden lopun jne. Eli hyvin vaikea ja monimutkainen kontrolloida. :roll:


Tuo ajatus oli lähinnä läppä.

Mutta siis. Jos kuskille tulee lähtöruuturangaistus kauden alkupuolella, niin talli ottaa riskin roikuttaessaan rangaistusta pitkään, koska toisesta rangaistuksesta joutuu seuraavassa kisassa automaattisesti viimeiseen ruutuun. On tässä tietty se elementti, että jos mestari ratkeaa jo ennen viimeistä kisaa, niin on aivan sama vaikka kuski lähtisikin viimeisestä ruudusta viimeiseen kisaan. Toisaalta kukaan ei voi tietää milloin mestari ratkeaa, joten tallin ei kannata ottaa riskiä jättää rangaistusta kärsimättä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa kautta.


:D Selitys oli ainakin laadukas.

Ei muuta kuin tervetuloa foorumille. :)

Toivottavasti olet edes lähes yhtä aktiivinen kuin tänään jatkossa. :)

Tuohan olisi aika ironinen tilanne, että kuski olisi vaikka ennen 2 viimeistä kisaa varmistanut mestaruuden ja sitten kärsisi nuo rangaistukset putkeen. :D
TemeF1
Monacon voittaja
 
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

ViestiKirjoittaja Skege » La Touko 26, 2012 23:33

TemeF1 kirjoitti:
Skege kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:
Skege kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:
Skege kirjoitti:
TemeF1 kirjoitti:Miettikääpäs nyt itsenne FIA:n henkilöstöön tekemään sääntöjä. Sen jälkeen miettikää uudestaan, että onko tuo nyt niin hyvä idea kokonaisuudessaan vaikka muuten ideana olisikin hyvä.

Itse en kannattaisi, vaan hakisin simppelimmän ratkaisun.


No mahdollisimman simppelihän se nyt juuri on, ja aiheuttaa sellaisenaan närää. Siksihän tästä keskustellaan. Varmasti kaikkia miellyttävää lopputulosta ei ole helppo saada aikaan, mutta tuo kahden rangaistuksen sääntö ja seuraavassa kisassa viimeinen ruutu on mielestäni aika yksinkertainen myös ymmärtää.


Muut tuntuu kannattavan, joten pakkohan se on munkin sulatella ja miettiä.

En ole sitä kieltänyt, ettei ideana ole hyvä, mutta toiminnaltaan en vaan usko, että toteutuu oikeudenmukaisesti ja oikein.


Yksi nyanssi lisää mikä tuli mieleen: Rangaistus voisi kasvaa aina yhdellä lähtöruudulla per kisa, mitä pitempään talli sitä roikottaa. :D


Siinä alkaa olemaan jo idean siementä. :)

Silti, jos tuollainen "vapaa" järjestelmä tulisi, niin siinä pitää olla kunnon ehdot, ottaen huomioon kauden lopun jne. Eli hyvin vaikea ja monimutkainen kontrolloida. :roll:


Tuo ajatus oli lähinnä läppä.

Mutta siis. Jos kuskille tulee lähtöruuturangaistus kauden alkupuolella, niin talli ottaa riskin roikuttaessaan rangaistusta pitkään, koska toisesta rangaistuksesta joutuu seuraavassa kisassa automaattisesti viimeiseen ruutuun. On tässä tietty se elementti, että jos mestari ratkeaa jo ennen viimeistä kisaa, niin on aivan sama vaikka kuski lähtisikin viimeisestä ruudusta viimeiseen kisaan. Toisaalta kukaan ei voi tietää milloin mestari ratkeaa, joten tallin ei kannata ottaa riskiä jättää rangaistusta kärsimättä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa kautta.


:D Selitys oli ainakin laadukas.

Ei muuta kuin tervetuloa foorumille. :)

Toivottavasti olet edes lähes yhtä aktiivinen kuin tänään jatkossa. :)

Tuohan olisi aika ironinen tilanne, että kuski olisi vaikka ennen 2 viimeistä kisaa varmistanut mestaruuden ja sitten kärsisi nuo rangaistukset putkeen. :D


Dänks :)

Eiköhän täällä tule roikuttua. Nyt taas on jotain seurattavaa, kun Kimi on takaisin.
Skege
Kartingkuski
 
Viestit: 19
Liittynyt: La Touko 26, 2012 22:15

ViestiKirjoittaja TemeF1 » La Touko 26, 2012 23:43

Skege kirjoitti:Nyt taas on jotain seurattavaa, kun Kimi on takaisin.


Kieltämättä Kimi toi mielenkiinnon takaisin suomalais näkökulmasta.

Huomenna/tänään ei vaan taida mennä kovin hyvin ikävä kyllä.
TemeF1
Monacon voittaja
 
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

ViestiKirjoittaja Skege » La Touko 26, 2012 23:53

TemeF1 kirjoitti:
Skege kirjoitti:Nyt taas on jotain seurattavaa, kun Kimi on takaisin.


Kieltämättä Kimi toi mielenkiinnon takaisin suomalais näkökulmasta.

Huomenna/tänään ei vaan taida mennä kovin hyvin ikävä kyllä.


Ei tiedä vielä, vaikkakaan ei lupaavalta näytä. Sanoin muuten viikolla työkavereille, että Scummaker yllättää Monacossa. Eipä kukaan ollut samaa mieltä...

Ruusuvuori voi kyllä pärjätä, että jotain edes Suomenkin suuntaan ehkä...
Skege
Kartingkuski
 
Viestit: 19
Liittynyt: La Touko 26, 2012 22:15

ViestiKirjoittaja J4M4N3 » Su Touko 27, 2012 6:10

Onhan kyseisessä systeemissä omat vikansakin, mutta on kuitenkin kohtalaisen hyvä.
Schumin viime kisassa saama rangaistus on mielestäni liikaa, kisatilanteista ei pitäisi sakottaa (ellei tilanne ole kuin Hamiltonin viime Monacon GP:ssä tekemä ohitus Maldonadosta)

Tuossa Skegen tekemässä ehdotuksessa on juurikin heikkoutena että kuskit keräävät rangaistuksensa yhteen kisaan eli vaikka 5 kertaa 10:n lähtöruudun rangaistusta saanut Karthikeyan kärsii rangaistukset pois vasta viimeisessä kisassa
Avatar
J4M4N3
Weltmeister
 
Viestit: 6545
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 16:21

ViestiKirjoittaja Skege » Su Touko 27, 2012 8:25

J4M4N3 kirjoitti:Onhan kyseisessä systeemissä omat vikansakin, mutta on kuitenkin kohtalaisen hyvä.
Schumin viime kisassa saama rangaistus on mielestäni liikaa, kisatilanteista ei pitäisi sakottaa (ellei tilanne ole kuin Hamiltonin viime Monacon GP:ssä tekemä ohitus Maldonadosta)

Tuossa Skegen tekemässä ehdotuksessa on juurikin heikkoutena että kuskit keräävät rangaistuksensa yhteen kisaan eli vaikka 5 kertaa 10:n lähtöruudun rangaistusta saanut Karthikeyan kärsii rangaistukset pois vasta viimeisessä kisassa


Tämä mahdollisuus taklattiin jo. Jos kuskilla on yksi rangaistus alla, niin toisesta lankeaa automaattisesti viimeinen lähtöruutu seuraavaan kisaan.
Skege
Kartingkuski
 
Viestit: 19
Liittynyt: La Touko 26, 2012 22:15

ViestiKirjoittaja Alexei » Su Touko 27, 2012 8:59

Tuolla oli jo olemassa sääntöketju, mutta postaanpa nyt tähän.

Hyviä argumentteja on tullut lähtöruuturangaistuksen puolesta ja vastaan. Oma kantani on hyvinkin selkeä ja järkkymätön: kuljettajan ei pidä joutua maksamaan yhdessä kisassa tekemästään virheestä jossain toisessa kisassa.

Niin kuin nyt Schumin tapauksessa, jossa mies ei edes ollut se tilanteen isoin roisto, joutui lisäksi keskeyttämään kilpailun. Eiköhän siinä ollut rangaistusta jo aivan tarpeeksi.

Lähtöruuturangaistus on kyllä oikeutettu, jos rikotaan teknisiä sääntöjä koskevia pykäliä, kuten juuri noita vaihdelaatikon vaihtoja ja vastaavia. Varsinkin autojen tekniikkaa koskevat säännöt ovat nykyään erittäin tiukat, ja niitä pitää noudattaa. Jos ei noudateta, lähtöruuturangaistus on kirjattu sääntöihin, vaikka se närää aiheuttaakin. Itse kyllä poistaisin mokomat rajoitteet laatikkojen ja moottorien käytöstä, mieluummin vaikka niin että riittää kunhan moottori kestää yhdenkin viikonlopun.

Noissa kisan aikana tapahtuvissa tilanteissa voitaisiin useammin käyttää aikarangaistusta. 25 sekunnin aikarangaistushan taitaa olla se sääntöihin kirjattu, joka mm. Hamiltonille aikanaan Spassa 2008 myönnettiin (tosin hyvin kyseenalaisesti). Tällainen rangaistus voidaan langettaa kisan jälkeen, jos rangaistava kuljettaja on ajanut maaliin. Muuten on pakko tyytyä lähtöruuturangaistukseen, joita kuitenkin pitäisi pyrkiä jakamaan terveellä järjellä. Olisi myös hyvä olla todella selkeä "rangaistuspankki", eli tietyn määrän varoituksia jälkeen tulee lähtöruuturangaistus. Jokin tällainen systeemi on tälläkin hetkellä käytössä, en ole ihan varma koskeeko nimenomaan lähtöruuturangaistusta.

Lähtöruuturangaistus on käytössä osittain myös siksi, että se on helppo toteuttaa. Liian monimutkaista ei tästäkään asiasta saa tehdä, muuten kisan tuomaristo käyttäisi kaiken aikansa kisaviikonloppuisin oikean rangaistuksen pohtimiseen. Korjattavaa toki löytyy, mutta tällä hetkellä näillä mennään.
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12757
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

ViestiKirjoittaja Skege » Su Touko 27, 2012 9:07

Alexei kirjoitti:Tuolla oli jo olemassa sääntöketju, mutta postaanpa nyt tähän.

Hyviä argumentteja on tullut lähtöruuturangaistuksen puolesta ja vastaan. Oma kantani on hyvinkin selkeä ja järkkymätön: kuljettajan ei pidä joutua maksamaan yhdessä kisassa tekemästään virheestä jossain toisessa kisassa.

Niin kuin nyt Schumin tapauksessa, jossa mies ei edes ollut se tilanteen isoin roisto, joutui lisäksi keskeyttämään kilpailun. Eiköhän siinä ollut rangaistusta jo aivan tarpeeksi.

Lähtöruuturangaistus on kyllä oikeutettu, jos rikotaan teknisiä sääntöjä koskevia pykäliä, kuten juuri noita vaihdelaatikon vaihtoja ja vastaavia. Varsinkin autojen tekniikkaa koskevat säännöt ovat nykyään erittäin tiukat, ja niitä pitää noudattaa. Jos ei noudateta, lähtöruuturangaistus on kirjattu sääntöihin, vaikka se närää aiheuttaakin. Itse kyllä poistaisin mokomat rajoitteet laatikkojen ja moottorien käytöstä, mieluummin vaikka niin että riittää kunhan moottori kestää yhdenkin viikonlopun.

Noissa kisan aikana tapahtuvissa tilanteissa voitaisiin useammin käyttää aikarangaistusta. 25 sekunnin aikarangaistushan taitaa olla se sääntöihin kirjattu, joka mm. Hamiltonille aikanaan Spassa 2008 myönnettiin (tosin hyvin kyseenalaisesti). Tällainen rangaistus voidaan langettaa kisan jälkeen, jos rangaistava kuljettaja on ajanut maaliin. Muuten on pakko tyytyä lähtöruuturangaistukseen, joita kuitenkin pitäisi pyrkiä jakamaan terveellä järjellä. Olisi myös hyvä olla todella selkeä "rangaistuspankki", eli tietyn määrän varoituksia jälkeen tulee lähtöruuturangaistus. Jokin tällainen systeemi on tälläkin hetkellä käytössä, en ole ihan varma koskeeko nimenomaan lähtöruuturangaistusta.

Lähtöruuturangaistus on käytössä osittain myös siksi, että se on helppo toteuttaa. Liian monimutkaista ei tästäkään asiasta saa tehdä, muuten kisan tuomaristo käyttäisi kaiken aikansa kisaviikonloppuisin oikean rangaistuksen pohtimiseen. Korjattavaa toki löytyy, mutta tällä hetkellä näillä mennään.


Koheltamisesta seuraava oma keskeyttäminen ei riitä rangaistukseksi, koska kuski voi pilata toisen kisan tahallaan ja varmistaa näin esim. mestaruutensa.

Mielestäni ei olisi monimutkaista muuttaa lähtöruuturangaistusta sellaiseksi että talli saa päättää koska sen kärsii, ja toisesta rangaistuksesta putoaa automaagisesti lähtöruudun hännille.

No, tuskinpa tuo tuollaiseksi muuttuu, mutta tulikin tässä jo uusi idea.

Rangaistuksista pitäisi päättää demokraattisesti. Katsojat voisivat äänestää millaisen rangaistuksen kuski ansaitsee. Esim. kun kuski töppäilee, niin olisi aikaa 15 minuuttia äänestää (internetissä) kuskille rangaistuksesta. Direktoraatti ilmoittaisi milloin äänestysaika alkaa ja milloin se loppuu. Asiaa voisi vielä helpottaa antamalla vaikka 5 vaihtohtoa joista katsojan pitää valita.

Kommentteja?
Skege
Kartingkuski
 
Viestit: 19
Liittynyt: La Touko 26, 2012 22:15

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Touko 27, 2012 9:11

Onhan noita käyny ennenkin, että kolaroidaan toinen ulos, että itselle varmistuisi mestaruus. Ja siitähän on lähteny koko kauden pisteet pois!

Ja tuo netis äänestys alkaa lähentelemään jo jotain big brother kisaa :D

Kyllä se päätäntävalta pitää pysyä tuomaristolla. Tuoshan kävis niin, että sellainen kuski mistä yleisö ei pidä, sais kovemman rangaistuksen samasta asiasta, kun joku sellainen kuski mistä katsojat pitää.

Eikä tuollainen yleisöpäättää tyyli oikein mielestäni sovi Formuloihin.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44087
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

EdellinenSeuraava

Paluu Formula 1 - vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa