Entinen Vs. nykyinen

Vapaampaa keskustelua lajia sivuten.
Fakta
Mestarikandidaatti
Viestit: 3932
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2011 17:58

Viesti Kirjoittaja Fakta » To Maalis 08, 2012 16:16

Minä kaipaan niitä superjännittäviä aika-ajoja, joita vielä Häkkisen aikana oli. Tosin jännitysmomenttia lisäsi silloin se, että fanitin aivan hulluna Mikaa.

Alexei
Samurai
Viestit: 12741
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

Viesti Kirjoittaja Alexei » To Maalis 08, 2012 16:19

Fakta kirjoitti:Minä kaipaan niitä superjännittäviä aika-ajoja, joita vielä Häkkisen aikana oli. Tosin jännitysmomenttia lisäsi silloin se, että fanitin aivan hulluna Mikaa.
Noista minäkin tykkäsin oikeasti! Minulle tunnin aika-ajo on edelleen se paras aika-ajosysteemi, joka ukolla 12 kierrosta käytössään, ja viimeisen kymmenen minuutin aikana jokaisella mieletön yritys päällä :)

Fakta
Mestarikandidaatti
Viestit: 3932
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2011 17:58

Viesti Kirjoittaja Fakta » To Maalis 08, 2012 16:23

Alexei kirjoitti:
Noista minäkin tykkäsin oikeasti! Minulle tunnin aika-ajo on edelleen se paras aika-ajosysteemi, joka ukolla 12 kierrosta käytössään, ja viimeisen kymmenen minuutin aikana jokaisella mieletön yritys päällä :)


Silloiset aika-ajot olivat huippuja. Tuossa yksi esimerkki.

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45418
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jamppa » To Maalis 08, 2012 16:30

Ennenhän aika-ajot ajettiin kahtena eri päivänä. Siitä on niin aikaa, että en muista miten se käytännös meni. Varmaankin niin, että kahtena päivänä ajettiin ja se kellä oli nopein aika pääsi paalulle. Eli ihan kuten nyt, mutta ajettiin vaan kahtena päivänä.

Se jokaiselle yks nopea yritys tyhjällä radalla oli huono systeemi. Samoin se, että piti olla kisabensat tankis aika-ajos.

Avatar
J4M4N3
Weltmeister
Viestit: 6495
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 16:21

Viesti Kirjoittaja J4M4N3 » To Maalis 08, 2012 19:54

Eikös joskus muinoin kisan alusssa ollut niin, että kuskit juoksivat omiin autoihinsa.

Tuskin tulee koskaan takaisin, mutta olisihan se jännää, jos vaikka HRT:n kuskit olisivat kovia sprinttereitä. Saataisiin sekava pakka heti alkukierroksille

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45418
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jamppa » To Maalis 08, 2012 20:57

J4M4N3 kirjoitti:Eikös joskus muinoin kisan alusssa ollut niin, että kuskit juoksivat omiin autoihinsa.

Tuskin tulee koskaan takaisin, mutta olisihan se jännää, jos vaikka HRT:n kuskit olisivat kovia sprinttereitä. Saataisiin sekava pakka heti alkukierroksille
Minäkin muistan nähneeni joskus tuollaisen videon missä kuskit juoksee autoihin, mutta en kyllä muistanu että mihin se oikein liittyi :)

Alexei
Samurai
Viestit: 12741
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

Viesti Kirjoittaja Alexei » To Maalis 08, 2012 21:14

Jamppa kirjoitti:
J4M4N3 kirjoitti:Eikös joskus muinoin kisan alusssa ollut niin, että kuskit juoksivat omiin autoihinsa.

Tuskin tulee koskaan takaisin, mutta olisihan se jännää, jos vaikka HRT:n kuskit olisivat kovia sprinttereitä. Saataisiin sekava pakka heti alkukierroksille
Minäkin muistan nähneeni joskus tuollaisen videon missä kuskit juoksee autoihin, mutta en kyllä muistanu että mihin se oikein liittyi :)
Kyllä tuollainen sääntö oli ihan alkuaikoina, että autot oli parkissa radan toisella puolella, ja kuskit juoksivat radan toiselta puolelta omaan autoonsa. Lienee tarpeetonta mainitakaan, että vaarallistahan moinen lienee ollut.

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45418
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jamppa » To Maalis 08, 2012 21:24

Alexei kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
J4M4N3 kirjoitti:Eikös joskus muinoin kisan alusssa ollut niin, että kuskit juoksivat omiin autoihinsa.

Tuskin tulee koskaan takaisin, mutta olisihan se jännää, jos vaikka HRT:n kuskit olisivat kovia sprinttereitä. Saataisiin sekava pakka heti alkukierroksille
Minäkin muistan nähneeni joskus tuollaisen videon missä kuskit juoksee autoihin, mutta en kyllä muistanu että mihin se oikein liittyi :)
Kyllä tuollainen sääntö oli ihan alkuaikoina, että autot oli parkissa radan toisella puolella, ja kuskit juoksivat radan toiselta puolelta omaan autoonsa. Lienee tarpeetonta mainitakaan, että vaarallistahan moinen lienee ollut.
Pian Bernie keksii tuoda sen tavan takaisin ja takalähtöruudukkojen miehet saa juoksukisaan 50m etumatkan :lol:

Alexei
Samurai
Viestit: 12741
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

Viesti Kirjoittaja Alexei » To Maalis 08, 2012 21:37

Jamppa kirjoitti:
Alexei kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
J4M4N3 kirjoitti:Eikös joskus muinoin kisan alusssa ollut niin, että kuskit juoksivat omiin autoihinsa.

Tuskin tulee koskaan takaisin, mutta olisihan se jännää, jos vaikka HRT:n kuskit olisivat kovia sprinttereitä. Saataisiin sekava pakka heti alkukierroksille
Minäkin muistan nähneeni joskus tuollaisen videon missä kuskit juoksee autoihin, mutta en kyllä muistanu että mihin se oikein liittyi :)
Kyllä tuollainen sääntö oli ihan alkuaikoina, että autot oli parkissa radan toisella puolella, ja kuskit juoksivat radan toiselta puolelta omaan autoonsa. Lienee tarpeetonta mainitakaan, että vaarallistahan moinen lienee ollut.
Pian Bernie keksii tuoda sen tavan takaisin ja takalähtöruudukkojen miehet saa juoksukisaan 50m etumatkan :lol:
Älähän sano, kohta se oikeesti ehdottaa tota *koputtaa puuta* :D

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45418
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jamppa » To Maalis 08, 2012 21:39

Alexei kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
Alexei kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
J4M4N3 kirjoitti:Eikös joskus muinoin kisan alusssa ollut niin, että kuskit juoksivat omiin autoihinsa.

Tuskin tulee koskaan takaisin, mutta olisihan se jännää, jos vaikka HRT:n kuskit olisivat kovia sprinttereitä. Saataisiin sekava pakka heti alkukierroksille
Minäkin muistan nähneeni joskus tuollaisen videon missä kuskit juoksee autoihin, mutta en kyllä muistanu että mihin se oikein liittyi :)
Kyllä tuollainen sääntö oli ihan alkuaikoina, että autot oli parkissa radan toisella puolella, ja kuskit juoksivat radan toiselta puolelta omaan autoonsa. Lienee tarpeetonta mainitakaan, että vaarallistahan moinen lienee ollut.
Pian Bernie keksii tuoda sen tavan takaisin ja takalähtöruudukkojen miehet saa juoksukisaan 50m etumatkan :lol:
Älähän sano, kohta se oikeesti ehdottaa tota *koputtaa puuta* :D
Siltä tulee välis niin kummallisia ideoita, että ei olisi mikään ihme vaikka ehdottaiskin :D

Havis
GP3-kuski
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2012 22:52

Viesti Kirjoittaja Havis » To Maalis 08, 2012 21:51

Alexei kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
J4M4N3 kirjoitti:Eikös joskus muinoin kisan alusssa ollut niin, että kuskit juoksivat omiin autoihinsa.

Tuskin tulee koskaan takaisin, mutta olisihan se jännää, jos vaikka HRT:n kuskit olisivat kovia sprinttereitä. Saataisiin sekava pakka heti alkukierroksille
Minäkin muistan nähneeni joskus tuollaisen videon missä kuskit juoksee autoihin, mutta en kyllä muistanu että mihin se oikein liittyi :)
Kyllä tuollainen sääntö oli ihan alkuaikoina, että autot oli parkissa radan toisella puolella, ja kuskit juoksivat radan toiselta puolelta omaan autoonsa. Lienee tarpeetonta mainitakaan, että vaarallistahan moinen lienee ollut.
Taisi olla muu kuin F1 luokka jossa juostiin autoihin. Esim LeMans 24h kestävyysajot yms, -69 oli viimeinen 'juoksulähtö'. Ikäänkuin C-ryhmän esi-isät.



Tuossa aikaisemmin oli aika-ajomuisteloa, tässä lisää, ilman selostushehkutusta. Kyllä on ajolinjat melko kohdillaan ja erot pieniä. Ja yritystäkin näyttää olleen. Ei ole tarvinnut taktikoida kisaa ajatellen, kun auton sai säätää kisaan erikseen ja renkaidenkin kanssa elämä oli yksinkertaisempaa.
Viimeksi muokannut Havis, To Maalis 08, 2012 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

IceMan
Monacon voittaja
Viestit: 4500
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 19:19

Viesti Kirjoittaja IceMan » To Maalis 08, 2012 21:53

Alexei kirjoitti:Kaipaan sitä jatkuvaa autojen kehitystä ja niitä kuuluisia innovaatioita. Varsinkin 2000-luvun alkupuolta oli mukava seurata, kun alkoi jotain lajista oikeasti ymmärtämään, ja näki sen autojen jatkuvan kehityksen erityisesti aerodynamiikan puolella...
Uskon vahvasti että Newey kohta lähtee sarjasta pois koska häneltä solmitaan kädet yhteen

TemeF1
Monacon voittaja
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

Viesti Kirjoittaja TemeF1 » Pe Maalis 30, 2012 14:56

1.Jos jotain asioita kaipaan takaisin, niin ehdottomasti tuota vapaampaa ja rennompaa meininkiä varikolla. Ei turhia media hössötyksiä ja kukkahattutäteilyä.

2.Ehdottomasti haluan, että F1 saisi takaisin nuo monsteri moottorit. V12 tai 10 sen olla pitää. En panisi vastaan vaikka video osioon linkittämäni BRM v16 kaltainen konekin palaisi. H16 oli vähän amatöörimäisen raskas. Koittakaapa itse alkaa sodan jälkeen tekemään formuloita moottoripyörä valmistajana. :D

3. Kuten jo sanottu, niin lisää testejä.

4. Yksi sarja ei maapallon ilmastoa pilaa, joten nuo naurettavat päästö ja muut säästöt pois formuloista. saadaan ne kunnon koneet takaisin 2 mielipiteen tapaan.

5. Päätösvalta talliyhdistykselle. Pois diktatuuri ja yksin valta. Ennen Bernien sooloilua asiat oli paljon paremmin. Vaikka Bernie sanoisi kuinka, että aloitti turvallisuuden kehittämisen lajiin, niin uskokaa pois, hän puhuu paskaa. Stewart ja muut kuljettajat sitä asiaa on todellisuudessa ajanut muutan FIA:n johtajan ja edellisten liittojen edustajien ohella.

6. Enemmän vapauksia innovaatioille. Nämä naurettavat säännöt ja rajoitukset tekevät sen tilanteen ,että nykyään on huomattavasti helpompi Ferrarin tapaan hallita sarjaa useampi vuosi putkeen täysin ylivoimaisella autolla. esimerkkinä tuo, kun mielestäni historiallisesti ei niin erikoinen keksintö, mutta FIA:n ensin sallima ja sitten hylkäämä lotuksen jousitus ratkaisu kiellettiin. Sekin on jo liian innovatiivinen, mutta Mersun F siivet ja taka diffuusorit eivät. :) Laittaa nauramaan.

Vastaa Viestiin