Triviaa

Vapaampaa keskustelua lajia sivuten.
Cup
Mestarikandidaatti
Viestit: 2679
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

Triviaa

Viesti Kirjoittaja Cup » La Kesä 30, 2012 14:59

Eli, pistän tuohon alle kysymyksen. Kuka tahansa saa vastata ja ensimmäinen oikein vastannut keksii seuraavan.

Kuinka monta Espanjalaista kuljettajaa on saanut joko ajaa formula yksi sarjassa tai testata ainoastaan autoa, de la Rosan, Genen, Alonson ja Alguersuarin lisäksi?. Jos tietää kyseisten kuskien nimet niin nekin voi pistää.
Twitter: @KurskiRacing

Alexei
Samurai
Viestit: 12900
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

Re: Triviaa

Viesti Kirjoittaja Alexei » La Kesä 30, 2012 15:39

Cup kirjoitti:Eli, pistän tuohon alle kysymyksen. Kuka tahansa saa vastata ja ensimmäinen oikein vastannut keksii seuraavan.

Kuinka monta Espanjalaista kuljettajaa on saanut joko ajaa formula yksi sarjassa tai testata ainoastaan autoa, de la Rosan, Genen, Alonson ja Alguersuarin lisäksi?. Jos tietää kyseisten kuskien nimet niin nekin voi pistää.
Todella hyvä osio, itse meinasin tällaisen jo kerran perustaa ;)

F1:n alkuvuosina varmaan useampia kuskeja käynyt kokeilemassa, niistä ei juuri mitään hajua. Mutta muutamasta kohtuu varma luulo:

Adrian Campos, Luis Sala ja Maria de Villotan isä (nimeä en muista) nyt ainakin. Maria myös on ainakin kerran testannut F1-autoa.

Cup
Mestarikandidaatti
Viestit: 2679
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

Re: Triviaa

Viesti Kirjoittaja Cup » La Kesä 30, 2012 17:02

Alexei kirjoitti:F1:n alkuvuosina varmaan useampia kuskeja käynyt kokeilemassa, niistä ei juuri mitään hajua. Mutta muutamasta kohtuu varma luulo:

Adrian Campos, Luis Sala ja Maria de Villotan isä (nimeä en muista) nyt ainakin. Maria myös on ainakin kerran testannut F1-autoa.
Voi olla vaikea ehkä tietää jos ei ole perehtynyt, kerron itse ketkä ovat ajaneet.

Kymmenen Espanjalaista kuljettajaa on kilpaillut F1 sarjassa de la Rosan Genen, Alonson ja Alguersuarin lisäksi:

Juan Jover, Jorge de Bagration, Emilio Zapico, Francisco Godia, Alfonso de Portago, Antonio Creus, Alex Soler-Roig, Emilio de Villota Ruíz, Adrian Campos ja Luis Perez Sala.

Ainoastaan F1-testejä Espanjalaisista ovat ajaneet: Jordi Gene, Oriol Servià, Borja García, Antonio Garcia, Andy Soucek, Andrian Valles, Javier Villa, Dani Clos ja Marcos Martinez. Rallipuolelta Carlos Sainz on saanut testata Renault R25 autoa.
Twitter: @KurskiRacing

Alexei
Samurai
Viestit: 12900
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

Viesti Kirjoittaja Alexei » La Kesä 30, 2012 18:41

Heitän tähän väliin helpon.

Ennen paluutaan F1:iin kaudella 2010, Michael Schumacher oli vain kerran uransa aikana kerännyt vähemmän pisteitä kauden aikana, kuin toinen saksalaiskuljettaja samalla kaudella.

Kuka oli tämä toinen saksalaiskuljettaja?

Aleexi
GP3-kuski
Viestit: 78
Liittynyt: La Kesä 30, 2012 18:44

Viesti Kirjoittaja Aleexi » La Kesä 30, 2012 18:45

Oisko kaudella 1997 kun Schumi menetti pisteensä päätöskisan tapahtumien seurauksena. Ja kuskihan ois hänen veljensä Ralf :D

Cup
Mestarikandidaatti
Viestit: 2679
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

Viesti Kirjoittaja Cup » La Kesä 30, 2012 18:47

Alexei kirjoitti:Kuka oli tämä toinen saksalaiskuljettaja?
Heinz-Harald Frentzen.
Twitter: @KurskiRacing

Alexei
Samurai
Viestit: 12900
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

Viesti Kirjoittaja Alexei » La Kesä 30, 2012 18:59

Aleexi kirjoitti:Oisko kaudella 1997 kun Schumi menetti pisteensä päätöskisan tapahtumien seurauksena. Ja kuskihan ois hänen veljensä Ralf :D
Periaatteessa kyllä, mutta Schumacher keräsi kauden aikana toiseksi eniten pisteitä koko kuljettajajoukosta heti Villeneuven jälkeen, diskaamisella ei ollut vaikutusta kerättyihin pisteisiin. Ei myöskään ollut Ralf.
Cup kirjoitti:Heinz-Harald Frentzen.
Oikein.

Frentzen oli kaudella 1999 mm-sarjan kolmas, Schumacher viides oltuaan pitkään sivussa loukkaantumisen vuoksi.

Cup
Mestarikandidaatti
Viestit: 2679
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

Viesti Kirjoittaja Cup » Su Heinä 01, 2012 11:08

Seuraava kysymys...

Mitkä kaksi tiimiä rakensivat F1-auton ja testasivatkin niillä autoilla 90-luvun puolivälin maisemissa mutta eivät kuitenkaan koskaan silti osallistuneet autoilla F1-sarjaan?
Twitter: @KurskiRacing

Alexei
Samurai
Viestit: 12900
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

Viesti Kirjoittaja Alexei » Su Heinä 01, 2012 18:49

Lola ja Peugeot?

Cup
Mestarikandidaatti
Viestit: 2679
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

Viesti Kirjoittaja Cup » Su Heinä 01, 2012 19:08

Alexei kirjoitti:Lola ja Peugeot?
Ei, mutta sen verran annan vihjeitä että tiimit olivat Ranskasta ja Japanista.
Twitter: @KurskiRacing

Alexei
Samurai
Viestit: 12900
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

Viesti Kirjoittaja Alexei » Su Heinä 01, 2012 19:16

Olisiko tuo ranskalainen DAMS? F3000:sta ainakin joku tiimi meinasi noihin aikoihin nousta ykkösiin.

Cup
Mestarikandidaatti
Viestit: 2679
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

Viesti Kirjoittaja Cup » Su Heinä 01, 2012 19:27

Alexei kirjoitti:Olisiko tuo ranskalainen DAMS? F3000:sta ainakin joku tiimi meinasi noihin aikoihin nousta ykkösiin.
Kyseessä tosiaan on DAMS joka rakensi oman auton nimeltään DAMS GD-01, tosin sen vanhimmat osat olivat jo kauden 1992 Benettonista ja Ligierista ja myös kauden 1991 Jordanista tuli joitain osia autoon. Autossa oli Fordin ED-moottori ja autoa kerkesivät testata Franck Lagorce, Christopher Bouchut, Jan Lammers, Erik Comas ja Emmanuel Collard.

Toista vastausta odottelen...
Twitter: @KurskiRacing

Alexei
Samurai
Viestit: 12900
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

Viesti Kirjoittaja Alexei » Su Heinä 01, 2012 19:33

Osallistukaahan muutkin tähän osioon, ettei mene kahdenkeskiseksi nokitteluksi! :D

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 55655
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Su Heinä 01, 2012 19:35

Ei oo kyllä mitään hajua, että mikä talli vois olla kysees.

waldo39
GP-voittaja
Viestit: 2111
Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 14:35

Viesti Kirjoittaja waldo39 » Su Heinä 01, 2012 21:00

Muistelenko väärin, vai yrittikö Alfa Romeo paluuta 90-luvulla. Olisiko siis Alfa Romeo se haettu nimi.

Vastaa Viestiin