Erikoisia F1 autoja

Vapaampaa keskustelua lajia sivuten.

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ma Tammi 09, 2012 19:06

Mun mielestä yleisesti F1 autot oli tosi hienoja 2000 luvun puoles välis. Mclarenilla on aina ollu hienot autot. Tykkäsin silloin niistä kun West oli sponsorina.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44162
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja Makezor » Ma Tammi 09, 2012 22:22

Kuva

Miks toi ny tollanen oli? :D
Miltä renkaat tuntuivat? - Siinähän ne pyörivät.
Mitä ohjeita antaisit ensikertalaisille Nico Rosbergille ja Scott Speedille? - Toivottavasti he antavat hyvin tietä.
- Kimi Räikkönen
Avatar
Makezor
GP2-kuski
 
Viestit: 117
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2012 17:45

ViestiKirjoittaja Cup » La Tammi 21, 2012 14:23

jamppa kirjoitti:
Giggo kirjoitti:
jamppa kirjoitti:Täs BAR tallin autos oli erikoinen maalaus. Oli molemmilta puolilta eri värinen. En nyt ihan varma oo, mutta muistelisin, että ne ei sitten saanukkaan loppujen lopuksi käyttää tuollaista väristystä kilpailuis. Oli vissiin ainakin silloin joku sellainen sääntö, että autos pitää olla yhden mukainen väritys, tjs. Voi muistaa väärinkin.


Kuva



BAR aikoi tuolla kaudella ajattaa kahta erilaisella värityksellä olevaa auto, eli toinen (subarun) sinisissä väreissä ja toista valko sävyistä pirssiä jotta saisivat maksimoitua sponsori rahnat. Mutta FIA ei tästä tykännyt ja BAR teki kompromissin ja väritti auton puoliksi molempien sponssien väreillä. Kerkesivät kuitenkin auton julkaisutilaisuuteen tuoda kaksi erilaisilla väritysillä olevaa autoa. http://f1colours.files.wordpress.com/20 ... rsplit.png
BAR-tiimin auto nähtiin kuitenkin kerran State Express 555 väreissä ja se tapahtui kaudella 2004 Kiinan harjoituksissa, autoa kuskasi Anthony Davidson.
Kuva
Samaisena viikonloppuna BAR-kisakuskien Button/Sato ajokkien Lucky Strike sponsorien paikalla luki 555 logo.
Kuva
Cup
Mestarikandidaatti
 
Viestit: 2616
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

ViestiKirjoittaja IceMan » La Tammi 21, 2012 16:40

Kumpikin Hondat nättejä, mutta Davidsonin on hienompi :wink:
Avatar
IceMan
Monacon voittaja
 
Viestit: 4500
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 19:19

ViestiKirjoittaja Makezor » La Tammi 21, 2012 21:17

IceMan kirjoitti:Kumpikin Hondat nättejä, mutta Davidsonin on hienompi :wink:


Samaa mieltä :D
Miltä renkaat tuntuivat? - Siinähän ne pyörivät.
Mitä ohjeita antaisit ensikertalaisille Nico Rosbergille ja Scott Speedille? - Toivottavasti he antavat hyvin tietä.
- Kimi Räikkönen
Avatar
Makezor
GP2-kuski
 
Viestit: 117
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2012 17:45

ViestiKirjoittaja Cup » Ti Tammi 24, 2012 11:23

Kuva
Tyrrell F1 Team toi vuonna 1997 autoihin aeronhankaimet/hahlot. Vuoden 1998 alusta mm. Ferrari, Sauber, Prost, Jordan ja Tyrrell käyttivät kyseisiä vekottimia hieman eri tavalla muotoiltuna. Argentiinan GP:ssä 1998, Jean Alesin lähtiessä varikolta toinen hökötyksistä repeytyi pois sen takertuessa polttoaineletkuun.

Prost tiimin autoon jälkikäteen läntätyissä härpäkkeissä oli sellainen ongelma, että ne estivät bensatankin läpän aukeamisen. Tämän takia toisen puolen siipi olisi irrotettu tarkoituksella varikkopysähdyksellä ja ajettu loppukisa epäsymmetrisellä autolla. Ferrari käytti "hahloja" vain San Marinon GP:ssä 1998, sillä ne kielettiin juuri tuon osakilpailun jälkeen lopullisesti.
Cup
Mestarikandidaatti
 
Viestit: 2616
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

ViestiKirjoittaja Alexei » Ti Tammi 24, 2012 14:39

Muistelisin myös että yksi syy noiden "hankaimien" kieltämiseen oli se, että tietyissä tapauksissa ne estävät kuljettajan näkyvyyden.
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12757
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

ViestiKirjoittaja Alexei » Ti Touko 22, 2012 20:30

Brabham BT55 kaudelta 1986 oli ainakin matala, jos ei mitään muuta. Taitaapa olla F1-historian matalin auto. Erikoista autossa oli myös se, että moottori oli asetettu katteen alle toiselle kyljelleen.

Kuva
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12757
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

ViestiKirjoittaja TemeF1 » To Touko 24, 2012 22:55

Kuva
Ronnie (R.I.P) Petersonin March 711

Kuva
Jaqcues Laffiten Ligier JS5

Kuva
Niki Lauda Brabham BT46B

Kuva
Derek Daly Ensign N179

Kuva
Riccardo Patrese Arrows A2

Kuva
Montoya FW26
TemeF1
Monacon voittaja
 
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

ViestiKirjoittaja Wille » Pe Touko 25, 2012 16:24

Nykyautot varmaan lentäis jo noilla aerodynamiikan kukkasilla. Etenkin tuo Marchin puikula keulalla ja Ligierin teekannu hymyilyttävät aina :)
I was having a shit
Wille
Testikuski
 
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:23
Paikkakunta: J:kylä

ViestiKirjoittaja TemeF1 » Su Kesä 03, 2012 18:03

Wille kirjoitti:Nykyautot varmaan lentäis jo noilla aerodynamiikan kukkasilla. Etenkin tuo Marchin puikula keulalla ja Ligierin teekannu hymyilyttävät aina :)


Juu. Ligieristä laitoitkin kuvan jo aiemmin suoraan tänne. Ajattelin pistää suuremman version samalla, kun tuon setin tänne laitoin. Ehdottomasti erikoisin ja rumin F1 auto koskaan. Mahtaa olla ilmanvastuksen huomioiminen jäänyt kokonaan sitä keksiessä. :D
TemeF1
Monacon voittaja
 
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

ViestiKirjoittaja TemeF1 » Su Kesä 03, 2012 18:06

Kuva

F2 Brabham Jochen 20

Juu. Tiedän, että on F2 auto, mutta pakko oli laittaa. :)

Kuva

Ferrari 126c201

Kuva

Mclarenin alkuperäinen "siltasiipi" 1978 vuodelta
TemeF1
Monacon voittaja
 
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

ViestiKirjoittaja Alexei » Su Kesä 03, 2012 18:14

Heh. Kaikkea sitä onkin kokeiltu vuosien saatossa. Ja jotkut vielä kehtaavat väittää porrastettuja keulia rumiksi. Moni unohtaa, että on niitä kummallisuuksia ennenkin nähty :)
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12757
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

ViestiKirjoittaja Cup » Ma Kesä 04, 2012 8:13

Alexei kirjoitti:^ Joku muukin ilmeisesti muistaa The Mursun :D Onkohan tuon ratkaisun tarkoituksena ollut ohjata paremmin ilmaa auton alle, siis ainakin yrittää sitä. Mitä lienevät yrittäneetkään Williamsilla, niin epäonnistuivat. Taisivat suunnitella ennen kauden puoliväliä kokonaan uuden keulan.
Williamsin silloinen pääaerodynamiikko Antonia Terzi oli epäonnistuneen "Mursu-Williamsin" äiti tuolloin ja tosiaan Terzi lähti tiimistä pois jo melbournen viikonloppuna eikä palannut enää koskaan ykkösiin, kerkesi aiemmin työskennellä Ferrarilla. Myöhemmin kauden aikana Williams palasi normaalikeulaan.
Twitter: @KurskiRacing
Cup
Mestarikandidaatti
 
Viestit: 2616
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

ViestiKirjoittaja Wille » Ti Kesä 05, 2012 18:00

Ei varmaan pahasti tuo siltasiipi vaikuttanut kuskin näkökenttään?! :D
I was having a shit
Wille
Testikuski
 
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:23
Paikkakunta: J:kylä

EdellinenSeuraava

Paluu Formula 1 - vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron