Prototype, GT ja Touring Car sarjat

Keskustelua muista moottoriurheilu lajeista.

Re: Prototype, GT ja Touring Car sarjat

ViestiKirjoittaja bRiatore » Ma Maalis 20, 2017 7:57

Vilanderin autokunta sijoittui kolmanneksi GTLM luokassa Sebringin 12H kilpailussa. Hyvin alkanut kausi amerikassa kun kahden kilpailun jälkeen taskussa 2 podiumia.
Avatar
bRiatore
GP2-kuski
 
Viestit: 137
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 22:20

Re: Prototype, GT ja Touring Car sarjat

ViestiKirjoittaja Cup » La Joulu 02, 2017 20:56

Eilen illalla WTCC:ssä juhlittiin ruotsalaisittain, sillä Thed Björk vei kuskimestaruuden ja tiimipuolella Volvo.

https://totalmotorsport.fi/bjork-wtcc-m ... qatarissa/
Twitter: @KurskiRacing
Cup
Mestarikandidaatti
 
Viestit: 2620
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

Re: Prototype, GT ja Touring Car sarjat

ViestiKirjoittaja Cup » Ke Joulu 06, 2017 23:56

WTCC ja TCR yhdistyvät uudeksi Touring Car Cupiksi.

https://totalmotorsport.fi/wtcc-ja-tcr- ... r-cupiksi/
Twitter: @KurskiRacing
Cup
Mestarikandidaatti
 
Viestit: 2620
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

Re: Prototype, GT ja Touring Car sarjat

ViestiKirjoittaja J4M4N3 » La Touko 05, 2018 21:27

Avatar
J4M4N3
Weltmeister
 
Viestit: 6575
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 16:21

Re: Prototype, GT ja Touring Car sarjat

ViestiKirjoittaja Osku90 » Pe Kesä 15, 2018 14:39

Voiko joku lajiin paremmin perehtynyt kertoa, että mitä nuo uutisoidut Le Mans -säännöt tarkoittavat? Ei saa ajaa kovempaa kierrosaikaa, kuin Hybrid-auto tai saa läpiajorangaistuksen, ja ei saa tehdä nopeampaa varikkostoppia kuin Hybrid? Eihän tossa ole mitään järkeä. Alonso siis ainoassa Hybrid-autossa.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4930
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Prototype, GT ja Touring Car sarjat

ViestiKirjoittaja BigBoss » Pe Kesä 15, 2018 15:31

Osku90 kirjoitti:Voiko joku lajiin paremmin perehtynyt kertoa, että mitä nuo uutisoidut Le Mans -säännöt tarkoittavat? Ei saa ajaa kovempaa kierrosaikaa, kuin Hybrid-auto tai saa läpiajorangaistuksen, ja ei saa tehdä nopeampaa varikkostoppia kuin Hybrid? Eihän tossa ole mitään järkeä. Alonso siis ainoassa Hybrid-autossa.

Ihmettelin samaa. On sitä näköjään muuallakin pöljiä sääntöjä.
Avatar
BigBoss
Saunamajuri
 
Viestit: 8054
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Prototype, GT ja Touring Car sarjat

ViestiKirjoittaja burb » Su Kesä 17, 2018 15:01

Toyota voitti viimeinkin Le Mansin, ja kuskikolmikko Buemi/Nakajima/Alonso nousee korkeimmalle korokkeelle.
Samalla Alonson projekti Triple Crownin suhteen nytkähti yhden pykälän eteenpäin.

Vilander toi autokuntansa maaliin parhaana Ferrarina, luokkansa kuudes.
Avatar
burb
Keltanokka
 
Viestit: 8
Liittynyt: Su Kesä 17, 2018 12:00

Re: Prototype, GT ja Touring Car sarjat

ViestiKirjoittaja Don Toni » Su Kesä 17, 2018 15:39

En oo ennen kattonu Le Mansia 24h, aloin nyt seurata ja aika kiintoista seurattavaa. Oliha siel vanhoja/nykyisiä Formula-kuljettajiakin. Se oli Toyotan eka voitto. :ajo:
Don Toni
GP3-kuski
 
Viestit: 96
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 17:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Prototype, GT ja Touring Car sarjat

ViestiKirjoittaja Alexei » Su Kesä 17, 2018 16:22

Sekuntiakaan en kisaa katsonut, mutta muualla isot pojat kertoivat Alonson ihan aidosti olleen melko ratkaisevassa roolissa yöllisen takaa-ajon myötä? Nakajima ja Buemi ovat tainneet löytää WEC:stä sen oman paikkansa, vaikka kyvyt riittäisivät heittämällä F1:een.

Kyllähän tuon voiton Alonsolle suo, kun miehen rämpimistä on se puoli vuosikymmentä tullut katsottua.
Alexei
Samurai
 
Viestit: 12757
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 18:37

Re: Prototype, GT ja Touring Car sarjat

ViestiKirjoittaja Don Toni » Su Kesä 17, 2018 16:33

Alexei kirjoitti:Sekuntiakaan en kisaa katsonut, mutta muualla isot pojat kertoivat Alonson ihan aidosti olleen melko ratkaisevassa roolissa yöllisen takaa-ajon myötä? Nakajima ja Buemi ovat tainneet löytää WEC:stä sen oman paikkansa, vaikka kyvyt riittäisivät heittämällä F1:een.

Kyllähän tuon voiton Alonsolle suo, kun miehen rämpimistä on se puoli vuosikymmentä tullut katsottua.


Oli Alonso yhtä hymyä ja riemua kun Toyotat otti voiton. Yöllisist tapahtumist tais selostaja sanoa, et oli Alonsolla ollut tasaisen varmaa menoa.. niin ja oli Toni Vilanderinkin meno tasaisen varmaa, vaikkei potkua riittänyt korkeemmalle
Don Toni
GP3-kuski
 
Viestit: 96
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 17:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Prototype, GT ja Touring Car sarjat

ViestiKirjoittaja Osku90 » Su Kesä 17, 2018 17:17

Niin siel oli kai Buemi saanut jonkun minuutin stop and gon ja Alonso lähti takaa-ajoon 2 min 10 s takamatkalta Jose Maria Lopeziin. Alonso otti omalla ajovuorollaan kilpailijaa kiinni lähes puolitoista minuuttia ja lopulta Nakajima ohitti Kobayashin.

Aamupäivällä kun aloin kisaa katsomaan, oli Alonson autokunta reilussa johdossa. Viimeisten kuskivaihtojen jälkeen pidettiin vielä mahdollisena, että Kobayashi ajaisi Nakajiman kiinni. Koba kuitenkin missasi jostain syystä varikon portin, ja joutui ajamaan yhden hyvin hitaan kierroksen, jotta polttoaine riitti kierroksen. Lopulta eroa maalissa oli kaksi kierrosta.

Aika sekavaahan tuota oli seurata, kun on eri luokkien autoja radalla ja toisaalta oman luokanin sisällä erot voi olla kymmeniä kierroksia. Melko hölmöä oli myös, että oikeasti vain kahdella autolla oli mahdollisuus voittaa. Kolmanneksi tullut autokunta ei ajanut hybridillä ja hävisi voittajalle 12 kierrosta. FIA WECissä on kuulemma samaa ongelmaa kuin F1:n moottoreissakin. Teknologia on niin monimutkaista ja kallista, että Toyotaa lukuunottamatta kaikki muut ovat lopettaneet.

Lähetyksessä asiantuntijana ollut Tom Kristensen sanoi Alonson olleen kilpailun nopein mies. Buemi ajoi kuitenkin Alonsoa enemmän kierroksia, mutta hänen ajovuoroillaan ei ollut juurikaan turva-autoja tai Slow Zoneja.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4930
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Prototype, GT ja Touring Car sarjat

ViestiKirjoittaja Jamppa » Pe Kesä 22, 2018 17:24

Onhan tuo Le mansin voitto aina kova sana. Mutta en tämän vuoden voittoa juurikaan arvosta. Voitto oli pedattu jo etukäteen Alonson autokunnalle sääntöjen takia ja se ettei muutenkaan. Kilpailua ollut.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44409
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Prototype, GT ja Touring Car sarjat

ViestiKirjoittaja BigBoss » La Kesä 23, 2018 4:07

Jamppa kirjoitti:Onhan tuo Le mansin voitto aina kova sana. Mutta en tämän vuoden voittoa juurikaan arvosta. Voitto oli pedattu jo etukäteen Alonson autokunnalle sääntöjen takia ja se ettei muutenkaan. Kilpailua ollut.

Tämä. Aika helposti lopulta tuli ilman sen suurempaa kilpailua. Toki voitto on voitto, mutta arvostaisin enemmän mikäli olisi kilpailtu muunkin merkin autoja vastaan.
Avatar
BigBoss
Saunamajuri
 
Viestit: 8054
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Oulu

Edellinen

Paluu Muu moottoriurheilu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron