DTM

Keskustelua muista moottoriurheilu lajeista.

DTM

ViestiKirjoittaja IceMan » To Joulu 29, 2011 19:18

Kuva

Kukaan seuraillut? Tuli seurailtua Mika Häkkisen aikaan tuota sarjaa.

Kuva

Eipä ihmeellinen sarja, mutta hauskaa katsottavaa. Hienoa vääntöä ja dramatiikkaa.
Avatar
IceMan
Monacon voittaja
 
Viestit: 4500
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 19:19

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Joulu 29, 2011 19:23

Satunnaisesti seuraan tätäkin sarjaa. Se on tuollainen vanhojen F1 kuskien jäähdyttely sarja :D Vaikka ei oo kyllä tainnu kukaan entinen F1 kuski niittää kovin hyvää menestystä. Ainakin Alesi, Frentzen, Häkkinen, Ralf Schumacher ja Coulthard on F1 uransa jälkeen ajanu tuos sarjas.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44397
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ke Tammi 11, 2012 6:45

Jättiyllätys: Mika Häkkinen palaamassa DTM-sarjaan!


Viitteet formula ykkösten kaksinkertaisen maailmanmestarin Mika Häkkisen paluusta Saksan rata-autoilun mestaruussarjaan lisääntyvät.

Häkkinen testasi uutta DTM-autoa joulukuun alussa Monteblancon radalla Espanjassa. Tuolloin Mercedeksen moottoriurheilupomo Norberg Haug painotti, ettei testi tarkoittaisi suomalaistähden paluuta kilpailusarjaan.

- Tämä testi veti puoleensa sekä Mikaa että meitä. Mitään pidemmälle meneviä johtopäätöksiä asiasta ei tule vetää.

Häkkinen puolestaan perusteli testejä uteliaisuudella.

- Kun ensikerran luin uusista DTM-säännöistä vuodelle 2012, tulin päättäväiseksi sen suhteen, että haluan nähdä eron vanhan DTM AMG Mercedes C-Classin ja uuden DTM AMG Mercedes C-Coupén välillä. On aina hienoa päästä ajamaan uutta Mercedestä.

Uudet testit ja kuntoharjoittelu

Saksalainen Speedweek-lehti paljastaa, että Häkkisellä on edessään ensi viikolla uudet testiajot. Suomalainen pääsee jälleen ajamaan mersun DTM AMG Mercedes C-Coupé:lla, tällä kertaa Mercedeksen omilla testeillä 17.-18. tammikuuta Barcelonassa.

Kaiken kukkuraksi aviisi kertoo Häkkisen osallistuneen viime viikolla mersun viralliseen kuntoharjoitteluun Chiemsee-järven tuntumassa.

Häkkinen osallistui edellisen kerran DTM-sarjaan vuosina 2005-2006. Tuolloin hän ajoi kolmeen osakilpailuvoittoon.

Mercedes on ilmoittanut ensi kaudelle virallisesti kisakuskeikseen vasta Gary Paffetin ja Ralf Schumacherin. Kuusi paikkaa on yhä vapaana. Onko yksi niistä todellakin menossa Mika Häkkiselle?

(racingnewsflash.com)
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44397
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ke Tammi 11, 2012 7:26

Olisko tosiaankin näin, että Mika menis taas ajamaan kilpaa? Eihän Mika mikään vanha vielä ole, että ihan mahdollistakin on, että menee ajamaan.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44397
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja Jamppa » La Tammi 14, 2012 9:04

Werner täydensi BMW:n DTM-kuusikon

Dirk Werner täydentää rata-autoilun DTM-sarjassa aloittavan BMW:n kuskikuusikon. 30-vuotias Werner on baijerilaismerkin toinen saksalaiskuski.

BMW:n nimekkäin kuljettaja on Audilla DTM-mestaruuden viime kaudella voittanut Martin Tomczyk. Muut paikat menivät britti Andy Priaulxille, Kanadan Bruno Spenglerille, Brasilian Augusto Farfusille ja jenkki Joey Handille.

– Werner osoitti ansaitsevansa sopimuksen testinäytöillään. Uskomme tällä miehistöllä pystyvämme hienoihin tuloksiin. Meillä on nopeutta, kokemusta ja joukko kansainvälisiä mestaruuksia. Meillä on kaksi kuljettajaa Pohjois-Amerikasta, yksi Etelä-Amerikasta ja kolme Euroopasta, summaili BMW Motorsportin päällikkö Jens Marquardt.

BMW puolustaa GT-mestaruutta ALMS-sarjassa. Yhdessä Dirk Müllerin kanssa tittelin voittanut Hand jatkaa myös Amerikan radoilla. Lisäksi BMW M3 GT:tä ajavat Bill Auberlen, Jörg Müller ja Uwe Alzen.

Turun Sanomat, München
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44397
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja IceMan » La Tammi 14, 2012 15:57

Onko kenelläkään tietoa milloin DTM alkaa ja mikä kanava suomessa näyttää? Koska jos ei näytä niin sitten pitää katsoa netistä ilmaiseksi
Avatar
IceMan
Monacon voittaja
 
Viestit: 4500
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 19:19

ViestiKirjoittaja Cup » La Tammi 21, 2012 12:22

jamppa kirjoitti:Olisko tosiaankin näin, että Mika menis taas ajamaan kilpaa? Eihän Mika mikään vanha vielä ole, että ihan mahdollistakin on, että menee ajamaan.
Toivotaan parasta että Häkkinen tekisi paluun, tätä ainakin itse toivon ja luulenkin ettei sitä aiempaa testiä ajettu hupi mielessä vaan ihan täysin siemauksin jo tiedossa olevan sopimuksen vuoksi. Toivottavasti viime viikolla Speedweek-lehden väite pitää paikkaansa ja Häkkinen testaa autoa tällä viikolla Barcelonassa mutta nyt on jo lauantai kiirettä pitää. Coulthard ja Paffett ovat jo varmoja kuskeja, huhuissa on liikkunut Ralf Schumacherin, Jamie Greenin, Susie Wolffin, Renger van der Zandenin, Christian Vietorisin jatkopahvien lisäksi myös nimet Mika Häkkinen, Robert Merhi ja Nick Heidfeld, Nickiä on viety tiimiin jo marraskuun puolivälistä lähtien niin mies taitaa Mersulle.
IceMan kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa milloin DTM alkaa ja mikä kanava suomessa näyttää? Koska jos ei näytä niin sitten pitää katsoa netistä ilmaiseksi
DTM-sarjan avauskilpailu käydään huhtikuun 29 päivä Hockenheimin radalla ja ei ainakaan ole tietoa että mikään suomalainen sarja näyttäisi DTM sarjan kisoja mutta jos näin tapahtuisi niin kanava olisi mahdollisesti UrhoTV.
Cup
Mestarikandidaatti
 
Viestit: 2620
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Huhti 29, 2012 19:13

Mercedekselle kaksoisvoitto DTM-avauksessa

Englantilaiset Gary Paffett ja Jamie Green ajoivat Mercedekselle kaksoisvoiton rata-autojen DTM-avauksessa Hockenheimissa. DTM-ilme on uudistunut, kun Mercedeksen ja Audin lisäksi rataa kiertävät myös BMW:n autot.

Kaksoisvoitto oli Mercedekselle sadas DTM-historiassa. Se oli merkin 166. täysosuma yhteensä 343 kisassa.

Paffett nousi voittoon kuudennesta ruudusta. Katsojia viikonloppuna oli yhteensä142000, joista 71000 seurasi kisaa.

– Tämä oli fantastinen alku kaudelle ja uudelle DTM-ajalle. Viime kausi oli minulle vaikea. Olen onnellinen, kun löysin taas podiumpolulle. Taistelu Greenin kanssa oli todella jännittävä ja samalla hyvin rehti, mikä on aina hyväksi kilvanajolle, Paffett kiitteli.

BMW:n kuljettajista parhaiten sijoittui kuudenneksi tullut Andy Priaulx. Viime vuonna mestaruuden Audilla voittanut Martin Tomczyk keskeytti.

– Enpä ole ennen kokenut mitään vastaavaa. Välillä tunsin olevani matkustajana autossani. Hyökkäykset ja iskut tulivat kaikista suunnista. Tuntui, että eräät kuljettajat olivat vähän ylimotivoituneita kauden ensimmäiseen kisaan, Tomczyk valitteli.

Turun Sanomat, Hockenheim

Tuloset

40 kierrosta:
1. Gary Paffett Mercedes 1.04.37,615

2. Jamie Green Mercedes –4,709 sekuntia

3. Mattias Ekström Audi –19,434

4. Christian Vietoris Mercedes –25,774

5. Mike Rockenfeller Audi –27,834

6. Andy Priaulx BMW –28,435

7. Ralf Schumacher Mercedes –39,948

8. David Coulthard Mercedes –43,306

9. Miguel Molina Audi –46,079

10. Filipe Albuquerque Rosberg Audi –46,614

11. Edoardo Mortara Rosberg Audi –47,253

12. Susie Wolff Mercedes –51,971

13. Joey Hand BMW –1.08,628

14. Robert Wickens Mercedes –1.09,027

15. Augusto Farfus BMW –1.09,556

16. Rahel Frey Audi –1.16,123

17. Dirk Werner BMW –1 kierros

Keskeyttäneet:

Roberto Merhi Mercedes

Timo Scheider Audi

Martin Tomczyk BMW

Adrien Tambay Audi

Bruno Spengler BMW
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44397
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ma Touko 07, 2012 15:22

BMW ajoi ensimmäisen voittonsa

DTM-sarjaan Audin ja Mercedeksen kilpailijaksi tullut BMW sai juhlia voittoa kauden toisessa kisassa, joka ajettiin Saksassa Lausitzin radalla.

Kanadalaiskuljettaja Bruno Spengler toi BMW:nsä ykkösenä ruutulipulle pidettyään Mercedes-kuljettaja Gary Paffettin tiukasti takanaan. Kolmanneksi ajoi BMW:n hienoa päivää täydentänyt Augusto Farfus.

Neljänneksi kisassa sijoittui Mercedeksen Jamie Green. Ruotsalainen Mattias Ekström oli parhaana Audi-kuskina viides.

Entisistä F1-tähdistä Mercedeksen Ralf Schumacher oli kymmenes ja David Coulthard kahdestoista.

Sport Content

(autotoday.fi)
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44397
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja TemeF1 » Ma Touko 07, 2012 23:38

Jamppa kirjoitti:BMW ajoi ensimmäisen voittonsa

DTM-sarjaan Audin ja Mercedeksen kilpailijaksi tullut BMW sai juhlia voittoa kauden toisessa kisassa, joka ajettiin Saksassa Lausitzin radalla.

Kanadalaiskuljettaja Bruno Spengler toi BMW:nsä ykkösenä ruutulipulle pidettyään Mercedes-kuljettaja Gary Paffettin tiukasti takanaan. Kolmanneksi ajoi BMW:n hienoa päivää täydentänyt Augusto Farfus.

Neljänneksi kisassa sijoittui Mercedeksen Jamie Green. Ruotsalainen Mattias Ekström oli parhaana Audi-kuskina viides.

Entisistä F1-tähdistä Mercedeksen Ralf Schumacher oli kymmenes ja David Coulthard kahdestoista.

Sport Content

(autotoday.fi)


Onnea Bemarille. Tämä voitto meni suurella munalla (munan jatkeella).
TemeF1
Monacon voittaja
 
Viestit: 4334
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 14:17

ViestiKirjoittaja Cup » Pe Touko 18, 2012 9:36

http://www.ts.fi/moottoriurheilu/muut/3 ... aasteisiin
Oikarinen vaihtoi Ferrarilta kotinurkkien DTM-haasteisiin
Kuva
Turun Sanomat kello:10:15/18:05.2012

Puolentoista vuosikymmenen työrupeama F1-urheilussa on takana ja suomalaisinsinööri Ossi Oikarinen ahertaa nyt uusissa haasteissa saksalaisen rata-autoilun parissa Keke Rosbergin DTM-kilpatiimin teknisenä johtajana.

Kolme viime vuotta Oikarinen italialaistui kovaa kyytiä Ferrarin tehtaalla Maranellossa, missä hän pääsi kokemaan F1-urheilun arvostetuimman tallin hektisimmän ilmapiirin.

Miten syntyi päätös lähteä, ja onko tämä Oikarisen lopullinen hyvästinjättö F1:lle?

– Minulla oli määräaikainen sopimus Ferrarin kanssa ja kun se tuli täyteen, oli aika katsella mitä seuraavaksi. Testien vähyys F1:ssä ei kannustanut jatkamaan testihommissa sillä haasteet ammatillisesti olivat rajallisia.

– Olisin voinut lähteä mukaan myös takaisin kiertämään F1-kisoja mutta 20 GP:n MM-kalenteri ei oikein houkutellut, kun olen jo kuitenkin kiertänyt siellä 130 kisaa ja ollut mukana F1:ssä 14 vuotta.

– Ja kun tarjoutui mahdollisuus DTM-tiimin teknisen puolen vetämiseen, se oli se paras vaihtoehto minulle. Voin käydä 11 kisassa vuodessa kuitenkin olematta koko aikaa poissa perheeni luota. Onhan neljä DTM-kisaa alle kahden tunnin ajomatkan päässä kotiovelta, Oikarinen taustoittaa ratkaisuaan.

Entä sitten paras muisto, jonka sait Ferrarilla?

– Ehkä parhaat muistot jäivät niistä testeistä, joissa saimme kehitetyksi autoa nopeammaksi, ja kun seuraavissa kisoissa saimme nähdä, kuinka kova työ tuotti hedelmää.

Miten poikkeavaa uusi työsi on niin erilaisessa kilpaluokassa ja miten eroaa teknisen johtajan työsarka F1:n ja DTM:n välillä?

– DTM:ssä on tietenkin kyseessä paljon pienempi organisaatio, F1-tiimissä on useita satoja työtekijöitä, kun esimerkiksi Team Rosbergillä meitä on 26.

– DTM-autoissa käytetään paljon osia, jotka ovat kaikille samoja valmistajasta riippumatta, joten osien kehitystyö on kauden aikana paljon vähäisempää kuin F1:ssä. Yhteistä on kuitenkin että molemmissa yritämme kehittää auton säätöjä ja teknistä organisaatiota koko ajan eteenpäin, Oikarinen hahmottelee.
Keke solmi langat yhteen

Kuinka paljon Keke Rosberg vaikutti siirtoosi ja kuinka paljon hän on yhteydessä tiimiin?

– Keke oli taustalla vaikuttamassa asioihin, jotta saimme sopimuksen aikaiseksi. Hän on tiiviissä kontaktissa tiimimme johtajan Arno Zensenin kanssa, ja on hyvin ajantasalla tiimin toiminnasta, vaikka ei itse vietäkään paljon aikaa tehtaalla.

Miten suomalainen tiimi on, kun siellä olet Keke, sinä ja team manager Kimmo Liimatainen?

– Kyllä me olemme edelleenkin saksalainen tiimi. Työkielinä ovat saksa ja englanti. Kimmo on asunut jo Saksassa pitkään ja itsekin olen ollut Suomesta poissa jo kohta 18 vuotta, joten emme yritä muuttaa tiimiä suomalaiseksi. Maassa maan tavalla, Oikarinen linjailee.

Millaiset menestysmahdollisuudet Team Rosbergillä on ja millainen on tulos, joka tyydyttää Oikarista?

– Kaikki Audin tiimit ovat tehdastiimejä ja kaikilla neljällä on samanlaiset mahdollisuudet menestyä, sillä kalusto ja kohtelu on kaikille sama. Olen tyytyväinen, vasta kun olemme nopein Audi-tiimi ja voitamme kisoja. Siihen saakka voimme tietenkin iloita pienemmistä onnistumisista, mutta päätavoitetta ei silti pidä unohtaa, tekninen johtaja summaa.
Renkaat ja säädöt tutut avaintekijät

Mitkä ovat kriittisimmät menestystekijät DTM:ssä?

– Kuten myös F1:ssä renkaiden ymmärtäminen ja niiden käyttö kisaviikonlopun aikana ovat avainasemassa. Tärkeää on myös, että tiimi pystyy säätämään auton joka radalle ja säätilaan sopivaksi.

Kuinka suuri yllätys Saksassa on, että BMW oli paalulla ja voitti heti toisessa kisassa?

– Toki se oli pienoinen yllätys, mutta pitää muistaa, että tälle vuodelle kaikki valmistajat lähtivät liikkeelle nollasta, kun säännöt muuttuivat täysin. Ehkä tämä osoittaa myös uusien sääntöjen toimivuuden, kun mukaan tullut uusi tiimi pääsee heti mukaan voittokamppailuihin ja kisat tähän saakka ovat olleet hyvin tiukkoja.

– Esimerkiksi Lausitzringin aika-ajoissa 20 autoa mahtui 0.7 sekunnin sisälle! Pienikin virhe DTM:ssä kostautuu heti, Oikarinen korostaa.
Twitter: @KurskiRacing
Cup
Mestarikandidaatti
 
Viestit: 2620
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

ViestiKirjoittaja Jamppa » La Kesä 02, 2012 21:47

Mortara tykitti Team Rosbergille historian viidennen paalun

25-vuotias italialainen Edoardo Mortara nappasi ajouransa ensimmäisen DTM-paalupaikan ja nosti Team Rosbergin Audin ykkösruutuun sunnuntain kisaan Itävallan Red Bull Ringillä.

Paalupaikka on Team Rosbergille DTM-historian viides. Edellisestä oli vierähtänyt 16 vuotta. Se oli kaudelta 1996.

Viime kaudella vuoden tulokkaaksi valittu Mortara tykitti 0,121 sekuntia nopeamman kierroksen kuin sarjaa johtava Mercedeksen Gary Paffett.

Toinen Team Rosbergin kuljettaja Filipe Albuquerque oliu kahdeksas ja näin tallin kokonaismenestyskin oli hieno.

Turun Sanomat, Spielberg

Aika-ajotulokset

Paalu Edoardo Mortara Rosberg Audi 1.26,171

2. Gary Paffett HWA Mercedes –0,121 sekuntia

3. Mattias Ekström Abt Audi –0,148

4. Martin Tomczyk RMG BMW –0,237

5. Joey Hand RMG BMW

6. Bruno Spengler Schnitzer BMW

7. Jamie Green HWA Mercedes

8. Filipe Albuquerque Rosberg Audi

9. Dirk Werner Schnitzer BMW

10. Ralf Schumacher HWA Mercedes

11. Augusto Farfus RBM BMW

12. Miguel Molina Phoenix Audi

13. Mike Rockenfeller Phoenix Audi

14. Christian Vietoris HWA Mercedes

15. Adrien Tambay Abt Audi

16. Timo Scheider Abt Audi

17. Roberto Merhi Persson Mercedes

18. Andy Priaulx RBM BMW

19. Robert Wickens Mücke Mercedes

20. Susie Wolff Persson Mercedes

21. Rahel Frey Abt Audi

22. David Coulthard Mücke Mercedes
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44397
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Kesä 03, 2012 22:14

Team Rosbergille täydellinen DTM-viikonloppu

Keke Rosbergin vuonna 1994 perustama DTM-talli Team Rosberg vietti täydellisen viikonlopun Itävallan Red Bull Ringillä. Italian Edoardo Mortara hankki DTM-tiimille ensimmäisen paalun ja voiton 16 vuoteen.

Audin leiriin kuuluva Team Rosberg on hyvinkin suomalaisilmeinen, kun tiimin managerina toimii Kimmo Liimatainen ja teknisenä johtajana Ossi Oikarinen.

25-vuotias Mortara ajaa tiimissä toista vuottaan. 2010 hän voitti F3-luokan Eurosarjan mestaruuden ja hän on ainoa kuljettaja, joka on voittanut Macaon arvostetun F3-kutsukisan kahdesti (2009-2010).

Itävallan osakilpailussa kaikki osui Mortaran kanssa kohdalleen. Tiimillä on nyt tällä tasolla viisi paalua ja viisi voittoa. Edellinen voitto tuli 1996 DTM-sarjan korvanneessa ITC-sarjassa Hans-Joachim Stuckin ajamana Opelilla.

– Tämä oli aivan fantastinen päivä. Ensimmäinen paalumme, ensimmäinen voittomme. Nuorukaiseni ovat aina tehneet kovasti töitä ja tarjonneet minulle muutamia kauniita hetkiä. Tämä kuuluu varmasti niihin, kiitteli tallipäällikkö Arno Zensen.

Turun Sanomat, Spielberg

Tulokset

47 kierrosta:
Voittaja Edoardo Mortara Rosberg Audi 1.12.30,277

2. Martin Tomczyk RMG BMW –1,068 sekuntia

3. Gary Paffett HWA Mercedes –2,142

4. Mattias Ekström Abt Audi –2,769

5. Jamie Green HWA Mercedes –5,406

6. Timo Scheider Abt Audi –35,351

7. Mike Rockenfeller Phoenix Audi –37,260

8. Filipe Albuquerque Rosberg Audi –38,062

9. Joey Hand RMG BMW –39,419

10. Augusto Farfus RBM BMW –39,904

11. Ralf Schumacher HWA Mercedes –43,567

12. Roberto Merhi Persson Mercedes –50,399

13. Robert Wickens Mücke Mercedes –1.05,670

14. Susie Wolff Persson Mercedes –1.06,161

15. Rahel Frey Abt Audi –1.06,988

Pistetilanne

1. Gary Paffett 83

2. Mattias Ekström 47

3. Jamie Green 44

4. Bruno Spengler 43

5. Martin Tomczyk 36

6. Edoardo Mortara 31

7. Mike Rockenfeller 31

8. Christian Vietoris 20

9. Augusto Farfus 16

10. Timo Scheider 16

11. Andy Priaulx 8

12. Miguel Molina 8

13. Filipe Albuquerque 8

14 Ralf Schumacher 7

15. David Coulthard 4

16. Joey Hand 2

Merkit:

1. Mercedes-Benz 158

2. Audi 141

3. BMW 105
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44397
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

ViestiKirjoittaja Cup » Su Heinä 01, 2012 15:19

DTM sarjan kauden viides kisa käytiin Norisringin katuradalla, joka on sarjan ainut katurata ja sitä kutsutaan Saksan Monacon GP:ksi. Startti suju ongelmitta mutta avausmutkassa Jamie Green tuuppasi kärkimies Gary Paffettia hänen pyörähdettyä siinä ja muutama muukin auto letkään jäi mutta huono onnisin oli Ekström joka joutui keskeyttämään varikolle, näin kisan kärkeen ampaisi ex F1-kuski Ralf Schumacher. Susie Wolf keskeytti kierroksen 24 paikkeilla ja myöhemmin kierroksella 40 Priaulx ja Albuquerque olivat kylkikylvessä kontaktissa ja heidän perässään Molina vaani ohitus yritys mahdollisuutta, tuosta muutaman kierroksen päästä Robert Wickens ohitti David Courthardin nousten seitsemänneksi. Kierrosella 45 kisan keskeytti Ralf Schumacher hänen autonsa vauhti hiljeni ja pakoputkistosta liemahteli liekkejä saksalaiskuski kurvasi Mersullaan varikkoboxiin. Viimeisiä minutteja oltiin ajamassa kisasta niin Jamie Green ampuun kärkeen ohi Tomczykin ja noin voitto tuli hänelle, oli Norbert Haugin riemu ylimillään. Kolmanneksi sijoittui Spengler, neljänneksi Paffett ja viidenneksi David Coulthard.
Twitter: @KurskiRacing
Cup
Mestarikandidaatti
 
Viestit: 2620
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

ViestiKirjoittaja Cup » La Elo 11, 2012 13:46

Katsastelin tilannetta miten hyvin oikeasti entiset F1-kuskit ovat menestyneet DTM sarjassa historian aikana, Bernd Schneider on kiistaton kunkku jos mitataan mestaruuksista sillä mies voitti entisenä F1 kuski neljä DTM mestaruutta. Muita kovan luokan ex F1 statuksen DTM kuskeja olivat myös Jacques Laffite, Johnny Cecotto, Keke Rosberg, Nicola Larini, Alessandro Nannini, Hans-Joackin Stuck, Mika Häkkinen, Jean Alesi ja Joachim Winkelhock. Rosberg oli ensimmäinen kuski muuten joka nosti DTM sarjan tasoa huimasti kun mies tuli entisenä F1-mestari sarjaan, mutta samaan aikaan ajoi myös tuo kovatekijä Laffite joka oli ensimmäinen F1 tähti DTM:ssä tuli muutama vuosi aikaisemmin Rosbergia sarjaan, ranskalaiset olivat DTM:n alkuvuosina innokkaita Mersun kehittäjiä. Sit ykkösissä 1985-1992 ajanut Stefano Modena oli siitä jännä tapaus että kun mies teki 94 kesällä DTM debyytin JAS-tiimin Alfa Romeolla, niin hän voitti sinä viikonloppuna sarjan kummatkin kisat muttei mahtavan debyytin jälkeen voittanut enää koskaan DTM kilpailuja.

Sit ex-F1 kuskeista ne lajitteluun jotka eivät menestyneet niin hyvin vaikka jotain valonpilkahduksia oli näkyvissä, JJ Lehto ajoi sarjassa 1995/96 ja ensimmäisellä kaudellaan JJ ajoi Opelin "semitehdastiimissä" eli rahoitus tuli Joestin ulkopuolelta ja se kausi oli suht hyvä tulokas kaudeksi, mutta ennen kauden 1996 alkua kaikki näytti vielä paremmalta kun mies siirtyi Team Rosbergille sillä JJ testasi ennen kauden alkua kaikkia uusia osia mutta jotain tapahtui kulissien takana sillä JJ ehti ilmoittaa hieman ennen kauden alkua ettei aja lainkaan kun veti herneen nenään niin pahasti tuosta kohtelusta että hän ei olisikaan tiimille niin tärkeä kuski kuin luultiin, tovi kesti niin kolmikko Markku Alen, Robert Lappalainen ja Keke Rosberg puhuivat JJ:n ympäri ja hän lähtikin kilpaileeman kauteen 1996 joka oli siinä mielessä hyvä kausi lopulta kun mies oli sarjan loppupisteissä viides muttei kuitenkaan voittanut yhtään kisaa kauden aikana. JJ:n lisäksi Christian Danner oli myös sellainen joka ei oikein menestynyt mutta voitti kuitenkin muutaman kisan ja Jan Magnussenista, Heinz-Harald Frentzenistä, Alexander Wurzista ei sen parempaa kerrottavaa vaikkakin Jan voitti yhden kisan. Pikkuvisiitin F1 statuksen omaavista kuljettajista DTM:ssä vierailivat mm Michael Schumacher 90-luvun alussa, Juan Pablo Montoya Silverstonessa 1996 tuuraten Magnussenia muttei menestynyt ja myös Christian Fittipaldi, Naoki Hattori, Aguri Suzuki ajoivat yhden DTM/ITC kisan.

Kovimmat DTM kuskit jollai ei ollut F1 statusta olivat 90-luvulla sellaiset kaverit kuin Klaus Ludwig, Manuel Reuter ja Volker Strycek menestyivät todella hyvin voittaen mestaruuksiakin ja nykyaikana Martin Tomczykin ja Matias Ekströmin meriitit ovat sellaisia että he ovat nopeita ja pärjääviä kuskeja vaikka ei olekkaan F1-statusta menneisyydestä. Saksalaiset kuljettajat ovat eniten kisoja voittaneet DTM:ssä historian aikana, mutta toiseksi eniten kisoja ovat taineet yllättäen voittaa Tanskalaiset joilla on ollut vuosien varrella mukana DTM:ssä kuljettajat Kurt Thiim, Jan Magnussen, Jason Watt, Kris Nissen ja Tom Kristensen.
Twitter: @KurskiRacing
Cup
Mestarikandidaatti
 
Viestit: 2620
Liittynyt: La Tammi 21, 2012 12:16

Seuraava

Paluu Muu moottoriurheilu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa