Kauden 2017 ennakointi

Re: Kauden 2017 ennakointi

ViestiKirjoittaja BigBoss » Su Maalis 12, 2017 16:05

Heitetäänpä vähän omia ajatuksia ja pohdintoja testien perusteella. Tässä siis tulevan kauden marssijärjestys (ainakin alkukaudesta):

1. Mercedes tulee edelleen olemaan se ykkönen. Vaikea sanoa onko ero kutistunut vai kasvanut, mutta hopeanuolia siellä edelleen jahdataan. Hamilton voittaa Bottaksen, vaikka Bottaskin suoriutuu kaudesta vallan mainiosti, sillä ainakin voittotili aukeaa. MM-hopea on Valelle otettavissa.

2. Ferrari näytti ja vaikutti testeissä todella hyvältä ja se lupaa hyvää Melbourneen. Auto on nopea, se on luotettava ja ilmeisesti myös hyvä ajettava. Vielä on turhan aikaista sanoa voiko Ferrari oikeasti haastaa Mercedeksen, mutta se voi olla mahdollista. Mahdollisesti toiseksi nopein talli ainakin kauden alussa. Molemmat Ferraripilotit ajavat kohtuullisen hyvän kauden ja Vettel vie jälleen tallin sisäisen taiston. Ferrari palaa myös voittajaksi tällä kaudella.

3. Red Bull on vielä pieni arvoitus. Ei varsinaisesti näyttänyt testeissä mitään huikeaa, mutta ei se huonoltakaan vaikuta. Vauhtia lienee vielä varastossa, joten voivat hyvinkin olla Mercedeksen jälkeen toiseksi nopein talli. Rellun koneista ja niiden luotettavuudesta pieni harmaa pilvi tallin ylle. Molemmat kuljettajat ajavat huikean kauden, mutta Ricciardo vie tasaisella suorittamisella niukasti tämän taiston.

4. Williams vaikuttaisi olevan keskikastin ykkönen puhtaasti vauhdin puolesta. Myös luotettavuus vaikuttaisi olevan kunnossa. Sen sijaan kuljettajaparissa annetaan muille tasoitusta. Massa ei viime kaudella tainnut vakuuttaa missään ja Stroll on ihan raakile tälle tasolle. Valmistajien neljäs sija on otettavissa, mutta Massan täytyy olla tallissa se suunnan näyttäjä. Jos Massa ajaa samoin, kuin viime kaudella ja Strollilla ei tahdo pysyä auto näpissä, kuten vaikuttaa niin tiukassa keskikastissa löytävät pian itsensä jostain sijoilta 5-7.

5. Force Indialla löytyy kauden päätteeksi sijalta 4. tai 5, riippuen ihan täysin Williamsin kuskikaksikosta. Kenties kauden edetessä Williams saadaan myös vauhdissa kiinni ja silloin mennään jälleen kohti nelossijaa. Perez on jälleen vakuuttava ja vie tallin sisäisen taiston selvästi.

6. Renault nousee, mutta pisteiden saavuttaminen on edelleen vaikeaa. Kehitys voi kauden aikana olla hurjaa suurten resurssien ansiosta ja parhaassa tapauksessa voivat olla jopa MM-nelosia. Joka tapauksessa löytyy kauden päätteeksi sijoilta 4-6. Hulkenberg voittaa Palmerin.

7. Toro Rosso haaveilee edelleen siitä top 5 paikasta, mutta vaikeaa se olisi. Testeissä oli pientä epävarmuutta, mutta jos kaikki menee nappiin ja luotettavuus saadaan kohdilleen niin voivat olla MM-vitosia. Se tosin vaatii myös muilta pientä epäonnistumista. Sainz voittaa Kvyatin.

8. Mclaren näytti jo loppukaudesta piristyvänsä, mutta sitten Honda pisti myllynsä uusiksi. Ja siksi edessä on jälleen uusi kausi ja uusi katastrofi. Etenkin alkukaudesta koneet paukkuu ja autot hyytyy milloin mistäkin syystä. Molemmat kuskit turhautuvat ja kauden päätteeksi Alonso vaihtaa maisemaa. Olen ennustuksessani optimistinen ja heitin Mclarenin kahdeksanneksi, mutta sekin tulee olemaan vaikeaa. Voivat olla myös MM-kymppejä eli viimeisiä, jos Honda ei jo ala saada pakettiaa kasaan.

9. Haasin alku formuloissa oli suorastaan satumainen, mutta nyt on koittanut arki eikä mitään saada ilmaiseksi. Kauden aikana irtoaa jokunen piste ja valmistajien sija 8. tai 9. Grosjean ja Magnussen ajavat kumpikin ihan mallikkaasti, mutta kun autossa ei vauhti riitä niin se ei riitä.

10. Sauber jäänee Mclarenista riippuen sijoille 9-10. Rahat on tiukilla ja autossakin ulvoo vuoden vanha kone, joten maholliset pisteet irtoavat vain poikkeuksellisissa olosuhteissa. Wehrleinin ei nyt parane hävitä Ericssonille, mutta on sellainen kutina, että niin voi käydä.
Avatar
BigBoss
Saunamajuri
 
Viestit: 8138
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Kauden 2017 ennakointi

ViestiKirjoittaja Osku90 » Su Maalis 12, 2017 16:52

Talvitestien jälkeen on tosiaan aika spekulaation.

Luetaan kylmästi tilastoja ja verrataan turboaikakauden talvitestien suorituskykyä puhtaasti kunkin kauden valmistajien MM-sarjan tuloksiin.

Ferrari ja Sauber ovat esiintyneet talleista eniten edukseen testeissä, kun taas etenkin Red Bull on pitänyt vauhtinsa piilossa. Puhtaan tilastoanalyysin mukaan valmistajien MM-sarja kauden 2017 osalta näyttää tältä:

1. Mercedes
2. Red Bull
3. Ferrari
4. Williams
5. Force India
6. Renault
7. Toro Rosso
8. Haas
9. McLaren
10. Sauber

Haasista ei tietenkään ollut kovinkaan paljoa tutkimusdataa, joten laitoin sen vaan parhaaksi katsomalleni paikalle. Tehdään tarkemmat ennustukset vielä lähempänä kauden alkua. Sanon vaan Räikköslahkolaisille, että jäitä hattuun. Ferrari oli kolmatta kertaa putkeen talvitestien "paras" ja umpisurkeallakin kaudella 2014 Ferrari oli toiseksi paras.

Melko vähän vaikuttaa kuitenkin voimasuhteet muuttuneen, vaikka jollain tavalla sääntömuutoksia voitaneen pitää samantasoisina kauden 2009 kanssa. Silloin toki tuli vapaaehtoiseksi KERS-järjestelmä, jonka käyttäjät antoivat tasoitusta muille massiivisesti. Kukaan ei kuitenkaan ole ilmeisesti keksinyt uutta tupladiffuusoria.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4893
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kauden 2017 ennakointi

ViestiKirjoittaja Osku90 » Su Maalis 19, 2017 22:30

Okei, viikko kauden alkuun joten lienee paikallaan perinteinen juonipaljastus. Jos siis haluatte säilyttää jännityksen, niin palatkaa etusivulle.

Mercedes

Viime vuosia sarjaa dominoinut talli on edelleen paras, mutta ei niin selkeästi (tämä ennustus on kuultu ennenkin). Alkukaudesta Mercedes on paras talli, mutta etenkin Red Bull kirii kauden edetessä ja saattaa loppukaudesta tulla ohikin. Mersupomojen p"pelonsekaiset" puheet Ferrarin vahvuudesta ovat kuitenkin vain sanahelinää, kuten joka vuosi. Merkkimestaruus on kuitenkin tosiasia neljättä kertaa peräkkäin.

Sijoitus valmistajien MM-sarjassa: 1.

#44 Lewis Hamilton

Hamilton on tietenkin ennakkosuosikki suhteessa tallitoveriinsa, mutta työmoraali on hieman kärsinyt menestyksen myötä. Siihen Rosberg'kin iski viime kaudella. Lewis on jälleen epäonninen Australiassa, mutta voittaa ensimmäisen seitsemästä voitostaan Kiinassa. Hamilton on kauden paalukuningas ja lopulta myös nelinkertainen maailmanmestari.

Sijoitus MM-sarjassa: 1.

#77 Valtteri Bottas

Helmut Markon kaltaiset asiantuntijat todistavat itsensä typeryksiksi, sillä Valtteri hoitaa tonttinsa erinomaisesti. Vasta myöhäisessä vaiheessa talliin liittyminen haittaa yhteisten toimintatapojen löytymistä, mutta onneksi massiiviset sääntömuutokset hankaloittavat myös muiden kuljettajien rutiineja. Valtterilla on aika-ajoissa tekemistä, mutta kilpailuvauhdissa hän pysyy hyvin Hamiltonin vauhdissa, ollen välillä jopa nopeampikin. Pari teknistä murhetta ja yksi starttikolari kuitenkin veroittavat pisteitä sen verran ettei mestaruusmahdollisuuksia lopulta ole. Bottaksen pitääkin loppukaudesta auttaa Hamiltonia taistelussa Red Bulleja vastaan. Meksikon GP:n voiton Valtteri luovuttaa tallikaverilleen. Voittoja tulee lopulta neljä, joista ensimmäisensä Bottas ottaa Venäjällä. Myös suomalaista F1-historiaa tehdään Italiassa, kun Bottaksesta tulee ensimmäinen Italian maaperällä GP-voittoon yltänyt suomalainen.

Sijoitus MM-sarjassa: 3.

Red Bull

Red Bull osallistui talvitesteihin Caterhamin kaltaisella laatikkolookilla, joka ei yksinkertaisesti voi olla lähelläkään todellista kilpailuautoa. Talli tulee olemaan piin kova ja kuljettajakaksikko on yksiselitteisesti mahtava. Renault'n moottorin heikkoudet näkyvät edelleen nopeilla radoilla, mutta hitailla auto näyttää olevan suorastaan lyömätön ja keskinopeillakin Mersut haastetaan säännöllisesti, loppukaudesta jatkuvasti.

Sijoitus valmistajien MM-sarjassa: 2.

#3 Daniel Ricciardo

Tällä kaudella nähdään jälleen taattua Ricciardoa. Täydellisen virheetöntä ja nopeaa ajamista. Jo kokenut kuljettaja taistelee ensimmäistä kertaa maailmanmestaruudesta, mutta loppukaudesta alkaa vaikuttaa, että talli siirtäisi muniaan yhteen koriin ja Helmut-sedän kultapoikaa Verstappenia aletaan suosia. Ricciardo voittaa kolmesti kauden aikana, mutta lähtee tallista kauden päätteeksi. Ricciardon siirto Ferrarille on osa suurta rulettia.

Sijoitus MM-sarjassa: 4.

#33 Max Verstappen

Viime kaudella Verstappen osoitti olevansa sopeutumisen mestari, sillä ilman testiä, kesken kauden loikka Red Bullille tuotti ensimmäisessä kilpailussa voiton ja loppukaudesta Max pystyi jo säätämään autoa itsenäisesti ilman kopiointia Ricciardolta. Fyysisellä puolella Maxilla on paljon tekemistä, mutta kyllähän nuori mies treeniä kestää. Verstappen jatkaa siitä mihin viime kaudella jäi ja alkaa päihittää Ricciardoa säännöllisesti. Maxin ajotapa herättää jälleen närää etenkin Ferrareissa, mutta Max kehottaa setiä lähtemään peilikaupoille. Max menettää tärkeitä pisteitä parin etusiiven ja yhden moottoririkon vuoksi, mutta nappaa kuitenkin viisi voittoa.

Sijoitus MM-sarjassa: 2.

Ferrari

Osoitti kolmantena vuonna peräkkäin "ylivoimansa" talvitesteissä, mutta kausi on jälleen oleva valtava pettymys vaikka alkukaudesta vauhti näyttääkin lupaavalta. Päivityspaketit eivät kuitenkaan toimi ja Ferrari valahtaa taas selväksi kolmoseksi.

Sijoitus valmistajien MM-sarjassa: 3.

#5 Sebastian Vettel

Vettel saapuu Australiaan itsevarmana, mutta aika-ajossa Mercedekset menevät taas menojaan. Kilpailussa kuitenkin Hamilton joutuu kärkipaikalta ongelmiin, jolloin Vettel nousee voittoon ja ensimmäistä kertaa MM-sarjan kärkeen sitten kauden 2013. Voitto jää kuitenkin kauden ainoaksi ja itsevarmuuskin muuttuu jälleen suureksi turhautumiseksi ja kiukutteluksi.

Sijoitus MM-sarjassa: 5.

#7 Kimi Räikkönen

Jo viime kaudella yllättävän piristymisen merkkejä osoittanut lähtöruudukon ikäpresidentti jatkaa samaan malliin. Kimin mielialaan auton odotettua huonompi iskukyky ei vaikuta tallikaverin kaltaisesti, vaan Kimi jatkaa työntekoa samanlaisella mentaliteetilla. Räikkönen menestyy jälleen Bahrainissa ajamalla taas toiseksi ja toisaalta myös sateella sujuu totutusti, kun Britanniassa ja Japanissa kaiteet tulevat tutuiksi. Kimi pysyy Vettelin vauhdissa ja he ajavat melko tasapäin koko kauden.

Sijoitus MM-sarjassa: 6.

Force India

Talli on sijoittunut kolmena viimekautena sijoille 6-5-4, mutta nyt tuo sarja ei saa jatkoa. Kausi tulee jälleen olemaan vuoristorataa katastrofaalisista kilpailuista podiumtaisteluun. Force India tulee olemaan 5-6. paras auto, mutta Williamsin kuskikaksikon ansiosta käyvät taistelua valmistajien sarjan neljännestä sijasta.

Sijoitus valmistajien MM-sarjassa: 5.

#11 Sergio Perez

Perez ajaa jälleen hyvällä tasolla, mutta loppukaudesta turhautuminen ainaiseen keskikastissa puurtamiseen alkaa näkyä. Perez haluaa todella kovasti ylöspäin lähtöruudukossa 2018. Nyt hän nostaa vaaleanpunaisen kuitenkin jälleen kertaalleen podiumille ja on se Force India-kuskeista joka pystyy aika-ajoin päihittämään Williamsit.

Sijoitus MM-sarjassa: 8.

Esteban Ocon

Ocon on vielä raakile ja fyysisissä ominaisuuksissa riittää tekemistä. Ocon pystyy vain harvoin vastaamaan kokeneen tallikaverinsa vauhtiin. Kauden parhaaksi sijoitukseksi jää Azerbaidzhanin viides sija.

Sijoitus MM-sarjassa: 11.

Williams

Williams hyötyy jälleen hieman sääntömuutoksista ja autolla pitäisi pystyä ajamaan ainakin alkukaudesta välillä podiumillekin. Kuskikaksikko on kuitenkin yksi lähtöruudukon huonoimpia ja tiimi joutuu vääntämään neljännestä sijastaan ihan tosissaan. Etenkin Force Indian Perezin ja Renault'n Hulkenbergin kanssa tulee kiire.

Sijoitus valmistajien MM-sarjassa: 4.

#18 Lance Stroll

Vaikka ensimmäinen kanadalainen F1-kuski sitten Villeneuven onkin helpottanut uransa etenemistä isänsä loppumattomalla kassalla, ei hän kuitenkaan aivan kädetön kuljettaja voi olla. Stroll on kuitenkin Euroopan F3-sarjan maailmanmestari, eikä sitä mestaruutta mikään Yuji Ide voita, vaikka olisi kuinka paljon rahaa. Stroll on kuitenkin lähtöruudukon nuorin kuski ja hyppäys F3:sta uuden sukupolven F1:een on valtava. Vaikeuksia on siis luvassa, mutta Stroll ajaa parhaimmillaan viidenneksi Itävallassa.

Sijoitus MM-sarjassa: 9.

#19 Felipe Massa

Massan motivaatiota voi vain arvailla. Ensin jäädään eläkkeelle suurin juhlallisuuksin, mutta sitten kiitellään ex-tallikaveria mahdollisuudesta jatkaa uraa.. No Massa on ollut melko hidas viime aikoina, eikä hän tuossa iässä enää nopeammaksi muutu. Kokemus on kuitenkin jumalaisella tasolla ja Massa vierailee Itävallassa jopa podiumilla.

Sjoitus MM-sarjassa: 7.

McLaren

Voi, voi. Hondan ongelmat vaikuttivat viime kauden perusteella olevan voitettavissa ja Alonso ajeli useita seitsemänsiä sijoja. Nyt tuntuu kuitenkin, että Honda on palannut lähtöruutuun ja moottori on sekä hidas että epäluotettava. Voidaan olettaa, että ehjänä pysyessäänkin McLaren onnistuu päihittämään ainoastaan Sauberit. Tllin pomona kun on vielä Eric Boullierin kaltainen neropatti, niin melko yössä ollaan. Muutosten tuulia on odotettavissa kauden lopulla isolla kädellä.

Sijoitus valmistajien MM-sarjassa: 9.

#2 Stoffel Vandoorne

Tulokas pystyy suhtautumaan autonsa surkeuteen huomattavasti paremmin kuin kokenut maailmanmestari tallin toisessa päässä. Vandoorne hoitaa vain oman työnsä mahdollisimman hyvin vakuuttaakseen maailman kyvyistään. Vandoorne tekee sen minkä autolla voi ja ajaa kokemukseensa nähden erittäin kypsästi. Harmi, että talentti menee hukkaan ruputallissa. Belgialainen kerää kuitenkin toistakymmentä pistettä ja on parhaimmillaan kahdeksas.

Sijoitus MM-sarjassa: 16.

#14 Fernando Alonso

Alonsoa alkaa nyt kyrpiä ihan kunnolla. McLarenille siirtyminen on osoittautunut jälleen yhdeksi surkeaksi liikkeeksi uralla. Alonso lähtee McLarenilta kauden päätteeksi ja ura taitaa loppua siihen, ellei sitten Renault'lta saa jotain suojatyöpaikkaa. Ajaa parhaimmillaan sijalle 7. Monacossa.

Sijoitus MM-sarjassa: 18.

Toro Rosso

Toro Rosso kipuilee hieman moottorivalmistajamuutoksen vuoksi. Yleensä Toro Rosso on ollut parhaimmillaan alkukaudesta ja sitten hiipunut loppua kohti, mutta nyt tilanne on päinvastoin.

Sijoitus valmistajien MM-sarjassa: 7.

#26 Daniil Kvjat

Kvjat on kerännyt itsensä viime vuoden nolauksen jälkeen. Vaikka lienee selvää, ettei Red Bullin organisaatiolla ole oikeasti enää miehelle käyttöä, niin venäläinen ajaa silti näyttöjä muihin talleihin. Kvjat ajaa useita pistesijoja ja sijoittuu parhaimmillaan kahdeksanneksi.

Sijoitus MM-sarjassa: 14.

#55 Carlos Sainz

Sainz jatkaa samaa puurtamista kuin tähänkin asti. Varmaa menoa auton kykyjen ylärajoilla. Ajaa kauden aikana yhden yllätyspodiumin, mutta muuten auton vauhti riittää jämäpistetaisteluihin. Lyö tallikaverinsa, muttei kovin selkeästi.

Sijoitus MM-sarjassa: 12.

Haas

Tallin debyyttikausi alkoi kerrassaan upeasti, mutta taantui todella paljon loppua kohti. Nyt ollaan yhä siinä taantumuksessa, sillä kehitysyön tekemisessä on yhä paljon opittavaa. Talli saavuttaa silloin tällöin jämäpisteitä ja väläyttää välillä aika-ajoissa.

Sijoitus valmistajien MM-sarjassa: 8.

#8 Romain Grosjean

Jarruja paukkuu ja valituksia kuuluu, mutta sinäänsä kuljettajan vauhti on ihan kohdillaan. Päihittää tallikaverinsa etenkin aika-ajoissa selvästi. Kilpailuissa on tasaisempaa, mutta kerää enemmän pisteitä.

Sijoitus MM-sarjassa: 15.

#20 Kevin Magnussen

Ei ole urallaan päässyt näyttämään todellisia taitojaan. Ensin ajoi McLarenilla, jonka kaikki olettivat olevan parempi kuin se todellisuudessa oli. Viime kauden Renault oli vielä huonompi. Nyt alla on Haas, jonka suorituskyky ei todennäköisesti tule sekään riittämään kunnon näyttöjen antamiseen.

Sijoitus MM-sarjassa: 17.

Renault

Ensimmäinen oma auto jälleen uuden paluun jälkeen. Suunta viime vuoden jälkeen voi olla ainoastaan ylöspäin ja potentiaalinen tähtikuljettaja Hulkenbergkin on talliin värvätty. Talli tulee parantamaan tasoaan kauden mittaan ollen alussa 6. nopein, mutta lopussa jo kenties 4.

Sijoitus valmistajien MM-sarjassa: 6.

#27 Nico Hulkenberg

Hulkenberg oli jumissa Force Indialla monta vuotta ja tuntui, ettei reittiä parempaan huomiseen ole tarjolla. Renault'lla oltiin kuitenkin kiinnostuneita saksalaisen palveluksista ja Nico tietenkin tarttui suuren tallin tarjoukseen, toivoen, että Renault olisi tällä kertaa mukana pitkällä tähtäimellä. Hulk pystyy haastamaan Williamsit ja Force Indiat ihan tasapäin ja nousee viimeinkin uransa ensimmäistä kertaa podiumille Brasiliassa.

Sijoitus MM-sarjassa: 10.

#30 Jolyon Palmer

Ei mitään mahdollisuuksia tallin sisäisessä hierarkiassa. Oli muutenkin vasta Renault'n kolmosvaihtoehto toiseen penkkiin, joten luottamustakaan ei välttämättä kovasti löydy.

Sijoitus MM-sarjassa: 13.

Sauber

Rahat ovat jälleen loppu, vaikka kausi ei ole edes alkanut ja vaikka ajavat vanhalla moottorilla, eikä autoa ole muutenkaan kamalasti kehitetty. Vauthi voi alkukaudesta riittää McLarenin haastamiseen, mutta loppukaudesta ei enää siihenkään. Edessä on katastrofaalinen kausi, eikä rahatilanne tunnu paranevan, vaikka jostakin sveitsiläisestä sijoitusyhtiöstä ollaankin puhuttu. Ecclestonella on ollut tapana pelastaa konkurssikypsiä talleja, mutta nyt taitaa tarina olla toinen. Ei Manoria ainakaan kukaan ollut pelastamassa, tuskin siis Sauberiakaan. Jollei ostajaa löydy, jää 25. juhlakausi myös tallin viimeiseksi.

#9 Marcus Ericsson

Puurtaminen häntäpäässä jatkuu ja ruudukon viimeinen lähtöpaikka tulee tutuksi. Ericsson ei tule kauden aikana saalistamaan pistettäkään. Ura kuopataan Sauberin tallin mukana, jos niin on käydäkseen.

Sijoitus MM-sarjassa: 20.

#98 Pascal Wehrlein

Wehrlein hävisi kisan Mercedes-paikasta ja päätyi tasan lähtöruudukon toiseen päähän. Lyö tallikaverinsa melko helposti, mutta muuhun se ei sitten riitäkään. Saalistaa viimekauden tapaan yhden pisteen.

Sijoitus MM-sarjassa: 19.


Kuljettajien MM-sarja:

1. Lewis Hamilton
2. Max Verstappen
3. Valtteri Bottas
4. Daniel Ricciardo
5. Sebastian Vettel
6. Kimi Räikkönen
7. Felipe Massa
8. Sergio Perez
9. Lance Stroll
10. Nico Hulkenberg
11. Esteban Ocon
12. Carlos Sainz
13. Jolyon Palmer
14. Daniil Kvjat
15. Romain Grosjean
16. Stoffel Vandoorne
17. Kevin Magnussen
18. Fernando Alonso
19. Pascal Wehrlein
20. Marcus Ericsson

Valmistajien MM-sarja:

1. Mercedes
2. Red Bull
3. Ferrari
4. Williams
5. Force India
6. Renault
7. Toro Rosso
8. Haas
9. McLaren
10. Sauber
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4893
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kauden 2017 ennakointi

ViestiKirjoittaja Osku90 » La Maalis 25, 2017 9:54

Huomioita kaudesta 2017

- Kilpailuja on yksi vähemmän kuin viime kaudella, kun Hockenheimissa ei ajeta.
- Spassa ajetaan 50. kertaa MM-osakilpailu.
- Ferrarilla on kauden alussa kokenein kuljettajakaksikko: Kimi Räikkönen ja Sebastian Vettel – yhteensä 432 kilpailua.
- Sauberilla on kokemattomin kuljettajakaksikko: Marcus Ericsson ja Pascal Wehrlein – yhteensä 77 kilpailua.
- Kauden alussa on kaksi tulokasta: Lance Stroll ja Antonio Giovinazzi.
- Kuljettajien keski-ikä on kauden alussa 27,1 vuotta.
- Vanhimman (Kimi Räikkönen, 37 v) ja nuorimman (Lance Stroll, 18 v) kuljettajan ikäero on yli 19 vuotta.
- Ferrarilla on kauden alussa vanhin kuljettajakaksikko: Kimi Räikkönen 37 v ja Sebastian Vettel 29 v.
- Toro Rossolla on kauden alussa nuorin kuljettajakaksikko: Carlos Sainz ja Daniil Kvjat ovat molemmat 22 v.
- Toro Rosson kuljettajilla on pienin ikäero: Daniil Kvjat on neljä kuukautta vanhempi kuin Carlos Sainz.
- Williamsin kuljettajilla on kauden alussa suurin ikäero: Felipe Massa on yli 17 vuotta vanhempi kuin Lance Stroll.
- Lance Stroll on sarjan ensimmäinen kanadalainen kuljettaja sitten Jacques Villeneuven kaudella 2006 ja ensimmäinen kanadalaistulokas sitten kauden 1996.
- Lewis Hamilton ajaa näillä näkymin tällä kaudella uransa 200. kilpailun.
- Manor lopetti toimintansa talvitauon aikana.
- Honda-moottorille tulee näillä näkymin täyteen 400 kilpailua.
- Pirellille tulee täyteen 500 palkintosijaa.
Viimeksi muokannut Osku90 päivämäärä La Maalis 25, 2017 10:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4893
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kauden 2017 ennakointi

ViestiKirjoittaja superzeppo » La Maalis 25, 2017 9:58

Toinen tulokas Giovinazzi
Pienin ikäero, joko talli tai kuskit pielessä
Schumin paaluennätys menee ehkä rikki
Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
 
Viestit: 13875
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kauden 2017 ennakointi

ViestiKirjoittaja Osku90 » La Maalis 25, 2017 10:17

superzeppo kirjoitti:Toinen tulokas Giovinazzi
Pienin ikäero, joko talli tai kuskit pielessä
Schumin paaluennätys menee ehkä rikki

Joo kopion tämän suoraan F1 ruudusta. En siis ota omaan piikkiini.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4893
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kauden 2017 ennakointi

ViestiKirjoittaja superzeppo » La Maalis 25, 2017 10:19

Osku90 kirjoitti:
superzeppo kirjoitti:Toinen tulokas Giovinazzi
Pienin ikäero, joko talli tai kuskit pielessä
Schumin paaluennätys menee ehkä rikki

Joo kopion tämän suoraan F1 ruudusta. En siis ota omaan piikkiini.

Jaajaa :)
Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
 
Viestit: 13875
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kauden 2017 ennakointi

ViestiKirjoittaja Osku90 » Su Huhti 30, 2017 22:48

Voittoja tulee lopulta neljä, joista ensimmäisensä Bottas ottaa Venäjällä.

Näin ennakoin kautta tässä ketjussa aiemmin.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4893
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Kauden 2017 ennakointi

ViestiKirjoittaja WEBERMAN » Ke Touko 10, 2017 16:35

Kokonaisuutena ennakkoveikkaukset eivät niin hirveästi ole menneet väärin. itse en ehtinyt/voinut runoelmaa kirjoittaa, mutta pyrin "kiusaamaan porukkaa" kauden mittaan pienimuotoisemmilla spekuloinneilla. :|
Nothing beats the sound of WEBER s
WEBERMAN
Foorumin Vetomies 2017
 
Viestit: 306
Liittynyt: To Kesä 27, 2013 13:00
Paikkakunta: Satakunta

Edellinen

Paluu F1-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron