Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Täältä löytyy tallikohtaiset uutiset ja tietoa eri talleista.
Avatar
tietäjä3000
Weltmeister
Viestit: 5364
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja tietäjä3000 » Ke Touko 11, 2022 11:35

uuci kirjoitti:
Ke Touko 11, 2022 11:00
Olisi kyllä Liberty Medialta helvetin tyhmää olla kelpuuttamatta Andrettia F1-sarjaan. :twisted:
https://www.racefans.net/2022/05/10/f1- ... join-grid/
Tavallaan nuo suljetut liigat ovat hyvin tyypillisiä amerikkalaisessa urheilubisneksessä ja vaikka F1 ei ole virallisesti suljettu, niin käytännössä uusien tallien mukaan tuominen on tehty liian vaikeaksi todennäköisesti tarkoituksella. Bernien aikoihin mukaan pääsi kuka vaan, joka suostui ilmoittautumismaksun maksamaan, joka sitten toisaalta tuoti näitä Lolan ja HRT:n kaltaisia räpeltäjiä, jotka ajoivat 107% sääntöä vastaan. Kompromissia se vaatii. Haas on kuitenkin osoittanut, että vielä hybridiaikanakin tallin voi perustaa käytännössä nollasta ja olla varsin kilpailukykyinen.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari

BigBoss
Saunamajuri
Viestit: 10577
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja BigBoss » Pe Touko 20, 2022 22:24

Kaikki tallit paitsi Haas toivat päivityksiä Barcelonaan.

Eri päivitysten määrä talleittain ilmeisesti seuraavasti:
- Mclaren 10 päivitystä
- Aston Martin ja Alfa Romeo 8 päivitystä
- Mercedes ja Alpine 4 päivitystä
- Ferrari ja Williams 3 päivitystä
- Red Bull 2 päivitystä
- Alpha Tauri 1 päivitys
- Haas 0 päivitystä

Saas nähdä näkyykö nuo tallien voimasuhteissa jotenkin.

Avatar
Osku90
Legenda
Viestit: 7797
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 21:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Osku90 » Ti Touko 24, 2022 8:20

Hornerin mukaan seitsemältä tallilta on vaarassa jäädä kauden neljä viimeistä kisaa ajamatta, koska muuten budjettikatto ylittyisi. Pääsyynä Horner käyttää tässä inflaatiota, joka ihan ymmärrettävästikin aiheuttaa talleille ongelmia. Horner vaatii siis budjettikaton nostoa kesken kauden.

Budjettikaton nostamista taas vastustavat Alpine, Alfa Romeo, Haas ja Williams. Näistä talleista Alpinen tallipäällikkö Otmar Szafnauer on antanut kommenttia, että tallien olisi pitänyt varautua tällaisiin yllättäviin tilanteisiin, kuten he ovat tehneet. Budjettikaton nostaminen suosisi niitä talleja, jotka ovat pelanneet riskillä sen rajoissa pysymisen kanssa.

Mielestäni joku tietty inflaatiokorotusjärjestelmä tuohon kattoon voitaisiin tehdä, mutta inputin siihen ei pitäisi tulla talleilta.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules

Avatar
tietäjä3000
Weltmeister
Viestit: 5364
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja tietäjä3000 » Ti Touko 24, 2022 8:50

Osku90 kirjoitti:
Ti Touko 24, 2022 8:20
Hornerin mukaan seitsemältä tallilta on vaarassa jäädä kauden neljä viimeistä kisaa ajamatta, koska muuten budjettikatto ylittyisi. Pääsyynä Horner käyttää tässä inflaatiota, joka ihan ymmärrettävästikin aiheuttaa talleille ongelmia. Horner vaatii siis budjettikaton nostoa kesken kauden.

Budjettikaton nostamista taas vastustavat Alpine, Alfa Romeo, Haas ja Williams. Näistä talleista Alpinen tallipäällikkö Otmar Szafnauer on antanut kommenttia, että tallien olisi pitänyt varautua tällaisiin yllättäviin tilanteisiin, kuten he ovat tehneet. Budjettikaton nostaminen suosisi niitä talleja, jotka ovat pelanneet riskillä sen rajoissa pysymisen kanssa.

Mielestäni joku tietty inflaatiokorotusjärjestelmä tuohon kattoon voitaisiin tehdä, mutta inputin siihen ei pitäisi tulla talleilta.
Seitsemältä tallilta meinaa jäädä kahdeksasosa kisoista ajamatta, mutta neljä tallia silti vastustaa sen korotusta. Ei tuo nyt ihan täsmää. Taisi Christian tarkoittaa, että kuudella tallilla olis paalua käyttää vähän enemmänkin.

Minustakin budjettikatossa tulisi tarvittaessa huomioita inflaation vaikutus, mutta toisaalta kyllä tallien tulisi kyetä sen verran ennakoida, että vielä tässä vaiheessa kautta saadaan vene oikaistua siten, ettei tarvitse jättää loppukautta ajamatta.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari

Avatar
Osku90
Legenda
Viestit: 7797
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 21:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Osku90 » Ti Touko 24, 2022 9:57

tietäjä3000 kirjoitti:
Ti Touko 24, 2022 8:50
Osku90 kirjoitti:
Ti Touko 24, 2022 8:20
Hornerin mukaan seitsemältä tallilta on vaarassa jäädä kauden neljä viimeistä kisaa ajamatta, koska muuten budjettikatto ylittyisi. Pääsyynä Horner käyttää tässä inflaatiota, joka ihan ymmärrettävästikin aiheuttaa talleille ongelmia. Horner vaatii siis budjettikaton nostoa kesken kauden.

Budjettikaton nostamista taas vastustavat Alpine, Alfa Romeo, Haas ja Williams. Näistä talleista Alpinen tallipäällikkö Otmar Szafnauer on antanut kommenttia, että tallien olisi pitänyt varautua tällaisiin yllättäviin tilanteisiin, kuten he ovat tehneet. Budjettikaton nostaminen suosisi niitä talleja, jotka ovat pelanneet riskillä sen rajoissa pysymisen kanssa.

Mielestäni joku tietty inflaatiokorotusjärjestelmä tuohon kattoon voitaisiin tehdä, mutta inputin siihen ei pitäisi tulla talleilta.
Seitsemältä tallilta meinaa jäädä kahdeksasosa kisoista ajamatta, mutta neljä tallia silti vastustaa sen korotusta. Ei tuo nyt ihan täsmää. Taisi Christian tarkoittaa, että kuudella tallilla olis paalua käyttää vähän enemmänkin.

Minustakin budjettikatossa tulisi tarvittaessa huomioita inflaation vaikutus, mutta toisaalta kyllä tallien tulisi kyetä sen verran ennakoida, että vielä tässä vaiheessa kautta saadaan vene oikaistua siten, ettei tarvitse jättää loppukautta ajamatta.
Joo nuo numerot olivat vain siteeraus lukemastani uutisesta.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules

Vastaa Viestiin