Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Täältä löytyy tallikohtaiset uutiset ja tietoa eri talleista.
Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14042
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja superzeppo » Ma Kesä 11, 2018 1:03

Olipahan taas melkoinen show Ferrarilta Kanadassa. Vaikea nähdä, että tämä vielä kääntyy. Espanja taitaa olla ainut, missä Mersu oli parempi, ja sielläkin Ferrari oli täysin hukassa säätöjen kanssa. Red Bull vielä sotkee hyvin, ja vie pisteitä Mersuilta, sitä, mitä Kimin pitäisi tehdä.

Avatar
TURBO
Foorumin Vetomies 2018
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Tammi 29, 2014 17:19

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja TURBO » Ma Kesä 11, 2018 1:50

superzeppo kirjoitti:Olipahan taas melkoinen show Ferrarilta Kanadassa. Vaikea nähdä, että tämä vielä kääntyy. Espanja taitaa olla ainut, missä Mersu oli parempi, ja sielläkin Ferrari oli täysin hukassa säätöjen kanssa. Red Bull vielä sotkee hyvin, ja vie pisteitä Mersuilta, sitä, mitä Kimin pitäisi tehdä.
Jep, yllättävät voimasuhteet Mersun kentällä. Aika-ajoissa oli vielä tiukkaa, ja kymmenykset saattoivat kääntyä vanhojen moottorien sekä Hamiltonin lukkojarrun osalta päälaelleen, mutta olihan Vettelin vauhti mykistävää myös kisassa. Mersun eturivi ei periaatteessa ollut kaukana, ja tulos olisi voinut olla toinen. Seuraavat radat pitivät alunperin olla hopeanuolten suosiossa, mutta nyt en olekaan varma. Jos Vettel onnistuu vielä Saksassa ja Unkarissa odotetulla tavalla, on hän varmasti pistejohdossa myös kesätauolle lähdettäessä. Silverstone kovine renkaineen lienee kuitenkin Hamiltonin, mutta niin kuin sanoit - muualla RedBull sotkee. Loppukauden kiintiörankut verottavat varmasti Vetteliä enemmän, mutta siistillä ajolla voidaan venyttää ratkaisu Abu Dhabiin. Tiukka mestaruustaisto olisikin hyvä lääke loppukauteen, kisat kun on mitä on.

Avatar
Tyrrel
Monacon voittaja
Viestit: 4116
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2013 17:58

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Tyrrel » Su Heinä 01, 2018 20:55

Sauber on hitaasti mutta varmasti hiipinyt vain kolmen pisteen päähän Toro Rossosta. Sveitsiläistalli on kyllä Leclercin johdolla käyttänyt hienosti kaikki tilaisuutensa pisteiden nappaamiseen.
"Tyhmyydellä ja neroudella on se ero, että neroudella on rajansa"
-Albert Einstein

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45418
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Jamppa » La Heinä 28, 2018 9:22

https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/art ... gs.PF8pIEk" onclick="window.open(this.href);return false;

Helmutille ei v*ttuilla :cool:

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45418
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Ma Heinä 30, 2018 15:16

https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/art ... gs.zB9XjUQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Kautta on puolet jäljellä niin eiköhän uudelle omistajalle ole vaan helpompi ajaa vanhalla nimellä kun vaihtaa nimi ja menettää 150 miljoonaa. Aika turhamaista muutamalla tallilla estää Force Indiaa vaihtamasta nimeä.

Avatar
Igor
GP-voittaja
Viestit: 1923
Liittynyt: To Tammi 30, 2014 17:18

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Igor » Ma Heinä 30, 2018 15:57

Sellainen huhu pyörähtänyt liikkeelle että Vandoorne korvattaisi jo Belgiassa Sainzilla ja Renault'lle siirtyisi Ocon. Vaatii siis Force Indian kaatumisen.
#CiaoJules

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45418
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Ma Heinä 30, 2018 17:14

Igor kirjoitti:Sellainen huhu pyörähtänyt liikkeelle että Vandoorne korvattaisi jo Belgiassa Sainzilla ja Renault'lle siirtyisi Ocon. Vaatii siis Force Indian kaatumisen.
En kyllä jaksa uskoa että kaatuisi. Budjettiin nähden hyvin menestyvä talli ja siellä on ostajaehdokkaitakin.

BigBoss
Saunamajuri
Viestit: 8269
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja BigBoss » Ma Heinä 30, 2018 19:30

Jamppa kirjoitti:https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/art ... gs.zB9XjUQ

Kautta on puolet jäljellä niin eiköhän uudelle omistajalle ole vaan helpompi ajaa vanhalla nimellä kun vaihtaa nimi ja menettää 150 miljoonaa. Aika turhamaista muutamalla tallilla estää Force Indiaa vaihtamasta nimeä.
Sattumaako, että kyseiset tallit ovat nyt ja viime vuosina kilpailleet samoista sijoituksista Force Indian kanssa? Voihan siihen vaikka minkä tekosyyn ja selityksen keksiä miksi pitää vastustaa.

Eiköhän tuolle ostaja löydy, menestyy kuitenkin budjettiinsa nähden oikein hyvin ja siellä on taitavaa porukkaa töissä.

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45418
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Ma Heinä 30, 2018 19:37

BigBoss kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/art ... gs.zB9XjUQ

Kautta on puolet jäljellä niin eiköhän uudelle omistajalle ole vaan helpompi ajaa vanhalla nimellä kun vaihtaa nimi ja menettää 150 miljoonaa. Aika turhamaista muutamalla tallilla estää Force Indiaa vaihtamasta nimeä.
Sattumaako, että kyseiset tallit ovat nyt ja viime vuosina kilpailleet samoista sijoituksista Force Indian kanssa? Voihan siihen vaikka minkä tekosyyn ja selityksen keksiä miksi pitää vastustaa.

Eiköhän tuolle ostaja löydy, menestyy kuitenkin budjettiinsa nähden oikein hyvin ja siellä on taitavaa porukkaa töissä.
Juu siinähän se syy. Tallin lukumäärää pitäis kasvattaa, mutta muutama talli ajattelee vaan tämän hetkistä etuaan.

Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja tietäjä3000 » Ma Elo 27, 2018 19:56

Nyt kun pääsi omin korvin kuuntelemaan, niin voin vahvistaa, että nämä kaikki Party Mode-puheet on totta. Erityisesti tehdas-Ferrarista lähti aika-ajoissa ihan erilainen ääni kuin asiakkailta.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari

Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14042
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja superzeppo » Su Syys 02, 2018 10:56

Ferrarin nopeus viime kisoissa on kyllä hyvä osoitus siitä, mihin konservatiivisuus formuloissa johtaa. Eli Mersun taantumaan.

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45418
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Ma Syys 10, 2018 17:44

https://www.suomif1.com/2018/09/lahde-t ... -hienosti/" onclick="window.open(this.href);return false;

Monzassa oli mitattu moottoreiden tehoja.

Tuon jutun mukaan Hondan uusi mylly menisi tehoissa ohi Rellun.

Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja tietäjä3000 » Ma Syys 10, 2018 18:06

Jamppa kirjoitti:https://www.suomif1.com/2018/09/lahde-t ... -hienosti/

Monzassa oli mitattu moottoreiden tehoja.

Tuon jutun mukaan Hondan uusi mylly menisi tehoissa ohi Rellun.
Aika raju takamatka Renalt'lla ja Hondalla. Tuossa ei tosin sanottu onko Renault'n ja Hondan lukema kisa- vai aika-ajotrimmissä. Pitänee jossain vaiheessa lukaista saksalainen artikkeli, jos sieltä saisi vastauksia.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari

Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja tietäjä3000 » Ma Syys 10, 2018 19:43

AMuS oli siis saanut joltain moottorivalmistajalta heidän arvionsa moottoritehoista omaan käyttöönsä. Nämä arviot oli tehty GPS:llä mitattujen kiihtyvyyden, huippunopeuden ja kuvista mitatujen poikkipinta-alojen avulla, joten niihin saa aika hyvin ilmaa. Lisäksi ainoa Renaut-moottorista tehty laskelma oli Red Bullin autosta. Artikkelissa itsessäänkin mainitaan, että nämä laskelmat vaihtelevat valmistajasta toiseen ja niitä yritetään hieman kaunistella.

Artikkelissa julkaistut luvut ovat kaikki pelkän polttomoottorin tuottama teho aika-ajomoodissa. Kilpailuissa MGU-H:n aiheuttama vastapaine aiheutta noin 40 hp:n tehon menetyksen.

Oma arvaus on, että nuo on Hondan omia mittauksia, millä pyritään saamaan Red Bull paremmalle tuulelle ja kiillottamaan omaa kilpeään. Kyllä nuo luvut varmasti hyvää osviittaa antavat, mutta väittäisin ettei Honda ole vielä saanut Renault'a kiinni, vaikka lähelle on päässyt.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari

Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja tietäjä3000 » Ke Syys 12, 2018 20:23

https://www.auto-motor-und-sport.de/for ... -mercedes/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa on kolme mielenkiintoista taulukkoa Red Bullin ja Mercedeksen/Ferrarin, Force Indian ja Mercedeksen sekä Haasin ja Ferrarin välillä Q2:n ja Q3:n välillä. Kun kaksi kärkitallia toi uudet moottoripäivitykset Kanadassa ja Ranskassa, niin alkoi party mode näkyä. Jutussa myös kerrotaan, ettei Haas ja Sauber käytä samaa polttoainetta kuin mitä tehdastalli.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari

Vastaa Viestiin