Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Täältä löytyy tallikohtaiset uutiset ja tietoa eri talleista.

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja WEBERMAN » La Syys 15, 2018 10:55

Epäilemättä Honda kirii kokoajan eroa umpeen Relluun nähden. Noissa vertailuissa ei vielä ollut Rellun evopakettia mukana ilmeisestikään. Eli jos sen luotettavuus saadan vielä kuntoon syksyn aikana, voi Honda sitten ehtiä vertaamaan oliko kehitys menossa oikeaan suuntaan. Ainahan näistä viimeisistä versioista koetetaan päätellä mitä sitten on talvitesteihin tulossa kilpakumppaneilta.

RB.lle tilanne on siinä mielessä herkullinen että voisivat ehkä saada halutessaan vielä evokoneet käyttöön jos mitään riskejä ei enää tarvitse ottaa. Vertailukohta nyt on kuitenkin ollut jo satelliittikäytössä helpottamassa siirtymistä Hondan myllyihin. Renault voisi tietenkin auliisti toimittaa paukkuherkät myllyt loppukaudeksi ikäänkuin jäähyväislahjana. :mrgreen:
Nothing beats the sound of WEBER s
WEBERMAN
Foorumin Vetomies 2017
 
Viestit: 293
Liittynyt: To Kesä 27, 2013 13:00
Paikkakunta: Satakunta

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » La Syys 22, 2018 10:27

Mersulta on kuulemma sanottu Force Indialle, että jos Oconin nyt syrjäyttävät Strollin tieltä niin talli jää ilman moottoreita loppu kaudeksi. Siinä siis syy miksi Stroll ajaa vieläkin Williamsilla.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Syys 30, 2018 18:06

Pitäisikö tallimääräykset jälleen kieltää vai olisiko se turhaa? Kuuluuko ne lajiin ja olisiko sitä kuitenkin helppo kiertää?

En itse niistä niin pidä, mutta vaikka ne kiellettäisiin niin kyllä tallit jälleen keksisivät miten niitä voidaan antaa ilman että siitä jäätäisiin kiinni. Kulisseissa voidaan helposti sopia eri merkkejä ja viestejä mitkä sitten tarkoittaisi tallimääräyksiä.

Hyvänä esimerkkinä Red Bullin käyttämä multi 1-2 tai multi 2-1 jossa Vettel oli 1 ja Webber 2. Ja tuolla määrättiin kumpi on ajaa toisen edellä maaliin.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Osku90 » Su Syys 30, 2018 18:13

Ei niitä oikein voi kieltää. Vaikka kaikki radioliikenne kiellettäisiin, niin silti varikkomuurilta voitaisiin jotain viestiä.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4945
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Syys 30, 2018 18:17

Osku90 kirjoitti:Ei niitä oikein voi kieltää. Vaikka kaikki radioliikenne kiellettäisiin, niin silti varikkomuurilta voitaisiin jotain viestiä.


Joo kyllähän siihen keinot keksittäisiin miten joku ennakkoon sovittu viesti välitetään kuskeille.

Muistan kun tuossa joku vuosi sitten rajoitettiin radioliikennettä, ettei muurilta saanut avustaa kuskia, mutta aika sirkus siitä tuli ja siitä onneksi luovuttiin.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Su Syys 30, 2018 18:58

Ei sitä kannata poistaa. Tiimiurheilua pohjimmiltaan. Olihan ne jossain vaiheessa kiellettykin, mutta sitten kuuluisan "Fernando is faster than you" käskyn jälkeen siitä luovuttiin, koska ei niitä oikeasti voi vahtia. Parempi kaikille, mikäli pysyvät sallittuna. Miettikää mikä myrsky tänäänkin olisi syntynyt, mikäli laiton määräys olisi annettu.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
 
Viestit: 2008
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Osku90 » Su Syys 30, 2018 20:08

Räikein esimerkki tallimääräyksistä on MM-rallikaudelta 2009, kun Sebastien Loeb oli ajanut ulos ja jäänyt useita minuutteja pistesijoista. Viimeisenä päivänä sitten kaikki satelliitti-citikat pysähtyivät useiksi minuuteiksi, jotta Loeb nousisi pisteille. Lopulta nousi seitsemänneksi ja nappasi kaksi pistettä. Loeb vei mestaruuden ennen Mikko Hirvosta yhden pisteen erolla.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Avatar
Osku90
Monacon voittaja
 
Viestit: 4945
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 20:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Syys 30, 2018 20:34

Osku90 kirjoitti:Räikein esimerkki tallimääräyksistä on MM-rallikaudelta 2009, kun Sebastien Loeb oli ajanut ulos ja jäänyt useita minuutteja pistesijoista. Viimeisenä päivänä sitten kaikki satelliitti-citikat pysähtyivät useiksi minuuteiksi, jotta Loeb nousisi pisteille. Lopulta nousi seitsemänneksi ja nappasi kaksi pistettä. Loeb vei mestaruuden ennen Mikko Hirvosta yhden pisteen erolla.


Tuota en muistanutkaan.

Rumaa on peli ollut.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ma Loka 08, 2018 8:28

Kyllä hieman surullisena joutuu katsomaan, kun 90-luvun mahtitallit Williams ja McLaren rämpivät jonon hännillä.

Ei uskoisi, että siinä on kaksi entistä isoa jättiläistä.

Ferrari on ainoa talli joka on pysynyt yhtenä kärkitallina 90-luvun lopusta lähtien.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ti Loka 16, 2018 14:12

https://yle.fi/urheilu/3-10458917?origin=rss

Taas tuolla yhdellä miehellä pääsee itku, kun joku pärjää paremmin.

Fakta on se, että rellu ei ole onnistunut siinä kun tuli hybririmoottorit. Turha siitä on muita syyttää.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Ti Loka 16, 2018 15:06

Jamppa kirjoitti:https://yle.fi/urheilu/3-10458917?origin=rss

Taas tuolla yhdellä miehellä pääsee itku, kun joku pärjää paremmin.

Fakta on se, että rellu ei ole onnistunut siinä kun tuli hybririmoottorit. Turha siitä on muita syyttää.

On tuossa pointtiakin. Ei se ole mitenkään kestävää, jos tulos on tappiollinen. Ennemmin tai myöhemmin joku pakkaa pillit pussiin ja etsii jonkun halvemman huvin. Tällä hetkellä moottoreita täytyy kehittää luotettavuuden ja Renault'n kohdalla myös suorituskyvyn suhteen, mutta katetta ei tule, kun moottoreita myydään niin vähän.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
 
Viestit: 2008
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ti Loka 16, 2018 16:04

tietäjä3000 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:https://yle.fi/urheilu/3-10458917?origin=rss

Taas tuolla yhdellä miehellä pääsee itku, kun joku pärjää paremmin.

Fakta on se, että rellu ei ole onnistunut siinä kun tuli hybririmoottorit. Turha siitä on muita syyttää.

On tuossa pointtiakin. Ei se ole mitenkään kestävää, jos tulos on tappiollinen. Ennemmin tai myöhemmin joku pakkaa pillit pussiin ja etsii jonkun halvemman huvin. Tällä hetkellä moottoreita täytyy kehittää luotettavuuden ja Renault'n kohdalla myös suorituskyvyn suhteen, mutta katetta ei tule, kun moottoreita myydään niin vähän.


Ei Rellulla kukaan itkenyt silloin kun menestystä tuli. Kaikki oli ok. Eikä kukaan itke nyt Mersulla. Hondalla tai Ferrarilla ei ole kukaan itkenyt ikinä.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Ti Loka 16, 2018 16:57

Jamppa kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:https://yle.fi/urheilu/3-10458917?origin=rss

Taas tuolla yhdellä miehellä pääsee itku, kun joku pärjää paremmin.

Fakta on se, että rellu ei ole onnistunut siinä kun tuli hybririmoottorit. Turha siitä on muita syyttää.

On tuossa pointtiakin. Ei se ole mitenkään kestävää, jos tulos on tappiollinen. Ennemmin tai myöhemmin joku pakkaa pillit pussiin ja etsii jonkun halvemman huvin. Tällä hetkellä moottoreita täytyy kehittää luotettavuuden ja Renault'n kohdalla myös suorituskyvyn suhteen, mutta katetta ei tule, kun moottoreita myydään niin vähän.


Ei Rellulla kukaan itkenyt silloin kun menestystä tuli. Kaikki oli ok. Eikä kukaan itke nyt Mersulla. Hondalla tai Ferrarilla ei ole kukaan itkenyt ikinä.

Kyllä mä väittäisin, että Ferrarilla itkettiin aika paljon silloin kun nykyiset moottorit tulivat. Honda ei ole itse tainut pahemmin itkeskellä, kun ei oikein kuulu japanilaiseen kulttuuriin, mutta Mclaren kyllä itki heidänkin puolesta.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
 
Viestit: 2008
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ti Loka 16, 2018 17:44

tietäjä3000 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:https://yle.fi/urheilu/3-10458917?origin=rss

Taas tuolla yhdellä miehellä pääsee itku, kun joku pärjää paremmin.

Fakta on se, että rellu ei ole onnistunut siinä kun tuli hybririmoottorit. Turha siitä on muita syyttää.

On tuossa pointtiakin. Ei se ole mitenkään kestävää, jos tulos on tappiollinen. Ennemmin tai myöhemmin joku pakkaa pillit pussiin ja etsii jonkun halvemman huvin. Tällä hetkellä moottoreita täytyy kehittää luotettavuuden ja Renault'n kohdalla myös suorituskyvyn suhteen, mutta katetta ei tule, kun moottoreita myydään niin vähän.


Ei Rellulla kukaan itkenyt silloin kun menestystä tuli. Kaikki oli ok. Eikä kukaan itke nyt Mersulla. Hondalla tai Ferrarilla ei ole kukaan itkenyt ikinä.

Kyllä mä väittäisin, että Ferrarilla itkettiin aika paljon silloin kun nykyiset moottorit tulivat. Honda ei ole itse tainut pahemmin itkeskellä, kun ei oikein kuulu japanilaiseen kulttuuriin, mutta Mclaren kyllä itki heidänkin puolesta.


McLarenilla vika oli niissä, ei hondassa.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja superzeppo » To Loka 18, 2018 12:48

Mersusta ei löytynyt vilppejä – Ferrari protestoi turhaan

Kansainvälinen Autoliitto FIA on Ferrarin pyynnöstä tutkinut Mercedes-autojen vanteet. Merkkejä Ferrarin epäilemistä laittomuuksista ei löytynyt.

Ferrari oli jättänyt selvityspyynnön Mercedeksen vanteista ja pyörännavoista, jotka Mercedes oli hiljattain ottanut käyttöön. Ferrarin mielestä Mercedeksen pyörännavoissa olleet reiät muistuttivat Red Bullin Kanadan kisassa 2012 käyttämää konseptia, joka kiellettiin.

Red Bullin laittomissa vanteissa reiät johtivat ilmaa jarrulevyistä pyörän ulkopuolelle ja vanteiden katsottiin rikkovan sääntöjä, koska ne tulkittiin liikutettaviksi aerodynaamisiksi osiksi, joita renkaissa ei saa käyttää.

Mercedes oli vielä kesällä Ferraria jäljessä kilpailukyvyssä, mutta syyskuussa nähtiin merkittävä harppaus. Viimeisissä kolmessa kisassa, Singaporessa, Venäjällä ja Japanissa, ei Ferrarilla ole ollut Mercedestä vastaan jakoa, ja Mercedeksen viides perättäinen tuplamestaruus alkaakin olla sinettiä vaille selvä.

Yhdeksi Mercedeksen nousun menestystekijäksi on tulkittu Mercedeksen uudet vanteet, joiden ylimääräiset harjanteet auttoivat renkaiden jäähdyttämisessä. Ne olivat ensi kertaa käytössä elokuun lopulla Belgian kisassa. Syyskuussa Singaporen kisassa Mercedes sai lisää kilpailuetua jousitusmuutoksista ja uudesta pyörännapasuunnittelustaan.

Ferrari päätti jättää tutkintapyynnön nähtyään kuvia Mercedeksen vanteissa olleista rei’istä, joihin pyörännavat liitetään. FIA:n mukaan Mercedeksen järjestelmä kuitenkin poikkeaa Red Bullin 2012 kielletystä järjestelmästä, eikä järjestelmässä ole ollut samoja tavoitteita.

Myös Ferraria on tällä kaudella epäilty laittomuuksista. Tallin auton tupla-akkujärjestelmän on spekuloitu rikkovan sääntöjä, mutta tutkimuksissa merkkejä laittomuuksista ei ole löydetty. Ferrarin kilpailukyky tosin putosi Mercedeksen kilpailukyvystä syyskuussa, kun FIA asensi Ferrarin autoon uuden sensorin, jolla auton toimintaa tutkitaan.

MTV Sport


Perinteinen sormellaosoittelu menossa.
Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
 
Viestit: 14093
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

EdellinenSeuraava

Paluu F1 Tallit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa