Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Täältä löytyy tallikohtaiset uutiset ja tietoa eri talleista.

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » To Loka 18, 2018 15:25

https://www.suomif1.com/2018/10/joko-f1 ... 8nCAW9DQ-8

Renault tuo ensi kaudeksi kokonaan uuden voimayksikön. Eli nykyistä ei enää päivitetä.

Onhan tuo riski, mutta eipä ne ole saaneet tätä nykyistä sellaiseen vauhtiin kun ovan toivoneet.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » La Loka 27, 2018 12:27

https://www.suomif1.com/2018/10/huima-p ... -hetkella/

Haas ja Williams olivat lähellä yhdistyä yhdeksi talliksi.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » La Loka 27, 2018 17:22

Jos tuo tapahtuisi, niin mistä saisi kaksi autoa lisää? Eikös concorde-sopimus vaadi 20:ä autoa?
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
 
Viestit: 2008
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » La Loka 27, 2018 17:45

tietäjä3000 kirjoitti:Jos tuo tapahtuisi, niin mistä saisi kaksi autoa lisää? Eikös concorde-sopimus vaadi 20:ä autoa?


Olisihan Force Indian konkurssiin myötäkin voinut kaksi paikkaa lähteä pois?
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » La Loka 27, 2018 17:51

Jamppa kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:Jos tuo tapahtuisi, niin mistä saisi kaksi autoa lisää? Eikös concorde-sopimus vaadi 20:ä autoa?


Olisihan Force Indian konkurssiin myötäkin voinut kaksi paikkaa lähteä pois?

Niin, kyllä. Mikäli näin kävisi, niin olisi varmasti melkoinen poliittinen sota edessä.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
 
Viestit: 2008
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » La Loka 27, 2018 17:56

tietäjä3000 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:Jos tuo tapahtuisi, niin mistä saisi kaksi autoa lisää? Eikös concorde-sopimus vaadi 20:ä autoa?


Olisihan Force Indian konkurssiin myötäkin voinut kaksi paikkaa lähteä pois?

Niin, kyllä. Mikäli näin kävisi, niin olisi varmasti melkoinen poliittinen sota edessä.


Ei nyt taida onneksi mikään talli huonossa jamassa olla. Eiköhän Williamsin perheelläkin rahaa ole, kun niillä on sitä muutakin bisnestä.

Ei nyt ole edes huhuissa ollut mitään uusia talleja tulemassa, mutta kyllähän se suotavaa olisi, että 2021 saataisiin uusia talleja ja moottoritoimittajia mukaan.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » La Loka 27, 2018 18:04

Jamppa kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:Jos tuo tapahtuisi, niin mistä saisi kaksi autoa lisää? Eikös concorde-sopimus vaadi 20:ä autoa?


Olisihan Force Indian konkurssiin myötäkin voinut kaksi paikkaa lähteä pois?

Niin, kyllä. Mikäli näin kävisi, niin olisi varmasti melkoinen poliittinen sota edessä.


Ei nyt taida onneksi mikään talli huonossa jamassa olla. Eiköhän Williamsin perheelläkin rahaa ole, kun niillä on sitä muutakin bisnestä.

Ei nyt ole edes huhuissa ollut mitään uusia talleja tulemassa, mutta kyllähän se suotavaa olisi, että 2021 saataisiin uusia talleja ja moottoritoimittajia mukaan.

Nyt alkaa taas näyttämään ihan hyvältä. Williams on oikeastaan ainoa talli, mikä hieman huolestuttaa, muilla taitaa olla pinkka ainakin jotenkin kunnossa. Toivottavasti lajiin tulisi jokin budjettikatto, tällä hetkellä joutuu laittamaan rahaa niin paljon kiinni, jos haluaa pärjätä, ettei se mikään ihme ole, ettei autonvalmistajia tai yksityisiä tahoja hirveästi houkuta.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
 
Viestit: 2008
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » La Loka 27, 2018 18:16

tietäjä3000 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:Jos tuo tapahtuisi, niin mistä saisi kaksi autoa lisää? Eikös concorde-sopimus vaadi 20:ä autoa?


Olisihan Force Indian konkurssiin myötäkin voinut kaksi paikkaa lähteä pois?

Niin, kyllä. Mikäli näin kävisi, niin olisi varmasti melkoinen poliittinen sota edessä.


Ei nyt taida onneksi mikään talli huonossa jamassa olla. Eiköhän Williamsin perheelläkin rahaa ole, kun niillä on sitä muutakin bisnestä.

Ei nyt ole edes huhuissa ollut mitään uusia talleja tulemassa, mutta kyllähän se suotavaa olisi, että 2021 saataisiin uusia talleja ja moottoritoimittajia mukaan.

Nyt alkaa taas näyttämään ihan hyvältä. Williams on oikeastaan ainoa talli, mikä hieman huolestuttaa, muilla taitaa olla pinkka ainakin jotenkin kunnossa. Toivottavasti lajiin tulisi jokin budjettikatto, tällä hetkellä joutuu laittamaan rahaa niin paljon kiinni, jos haluaa pärjätä, ettei se mikään ihme ole, ettei autonvalmistajia tai yksityisiä tahoja hirveästi houkuta.


Joo eihän se oikein houkuta lähteä mukaan jos pitää monta sataa miljoonaa laittaa rahaa per kausi. Toki tallit voittoakin tekee, mutta siinä pitää pärjätä.

Hyvänä esimerkkinä oli aikoinaan Toyota jolla oli isoin budjetti, mutta ei oikein mainittavaa menestystä tullut ja sitten iskettiin rukkaset naulaan. Toinen esimerkki on Force India joka saa pienelläkin budjetilla tulosta aikaan.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » La Loka 27, 2018 19:37

Jamppa kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:Jos tuo tapahtuisi, niin mistä saisi kaksi autoa lisää? Eikös concorde-sopimus vaadi 20:ä autoa?


Olisihan Force Indian konkurssiin myötäkin voinut kaksi paikkaa lähteä pois?

Niin, kyllä. Mikäli näin kävisi, niin olisi varmasti melkoinen poliittinen sota edessä.


Ei nyt taida onneksi mikään talli huonossa jamassa olla. Eiköhän Williamsin perheelläkin rahaa ole, kun niillä on sitä muutakin bisnestä.

Ei nyt ole edes huhuissa ollut mitään uusia talleja tulemassa, mutta kyllähän se suotavaa olisi, että 2021 saataisiin uusia talleja ja moottoritoimittajia mukaan.

Nyt alkaa taas näyttämään ihan hyvältä. Williams on oikeastaan ainoa talli, mikä hieman huolestuttaa, muilla taitaa olla pinkka ainakin jotenkin kunnossa. Toivottavasti lajiin tulisi jokin budjettikatto, tällä hetkellä joutuu laittamaan rahaa niin paljon kiinni, jos haluaa pärjätä, ettei se mikään ihme ole, ettei autonvalmistajia tai yksityisiä tahoja hirveästi houkuta.


Joo eihän se oikein houkuta lähteä mukaan jos pitää monta sataa miljoonaa laittaa rahaa per kausi. Toki tallit voittoakin tekee, mutta siinä pitää pärjätä.

Hyvänä esimerkkinä oli aikoinaan Toyota jolla oli isoin budjetti, mutta ei oikein mainittavaa menestystä tullut ja sitten iskettiin rukkaset naulaan. Toinen esimerkki on Force India joka saa pienelläkin budjetilla tulosta aikaan.

Niinhän se on, ettei raha tee autuaaksi, mutta kyllähän se auttaa. Toyotallahan taisi olla ongelmana, ettei sitä tietotaitoa haluttu ostaa, vaan mentiin kantapään kautta itse oppimalla. Kyllähän se alkoi lopulta jo tulostakin tuottaa paalupaikoilla ja podiumeilla, mutta finanssikriisi sitten lopetti sen tarinan ennen aikojaan.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
 
Viestit: 2008
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » La Loka 27, 2018 19:42

tietäjä3000 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:Jos tuo tapahtuisi, niin mistä saisi kaksi autoa lisää? Eikös concorde-sopimus vaadi 20:ä autoa?


Olisihan Force Indian konkurssiin myötäkin voinut kaksi paikkaa lähteä pois?

Niin, kyllä. Mikäli näin kävisi, niin olisi varmasti melkoinen poliittinen sota edessä.


Ei nyt taida onneksi mikään talli huonossa jamassa olla. Eiköhän Williamsin perheelläkin rahaa ole, kun niillä on sitä muutakin bisnestä.

Ei nyt ole edes huhuissa ollut mitään uusia talleja tulemassa, mutta kyllähän se suotavaa olisi, että 2021 saataisiin uusia talleja ja moottoritoimittajia mukaan.

Nyt alkaa taas näyttämään ihan hyvältä. Williams on oikeastaan ainoa talli, mikä hieman huolestuttaa, muilla taitaa olla pinkka ainakin jotenkin kunnossa. Toivottavasti lajiin tulisi jokin budjettikatto, tällä hetkellä joutuu laittamaan rahaa niin paljon kiinni, jos haluaa pärjätä, ettei se mikään ihme ole, ettei autonvalmistajia tai yksityisiä tahoja hirveästi houkuta.


Joo eihän se oikein houkuta lähteä mukaan jos pitää monta sataa miljoonaa laittaa rahaa per kausi. Toki tallit voittoakin tekee, mutta siinä pitää pärjätä.

Hyvänä esimerkkinä oli aikoinaan Toyota jolla oli isoin budjetti, mutta ei oikein mainittavaa menestystä tullut ja sitten iskettiin rukkaset naulaan. Toinen esimerkki on Force India joka saa pienelläkin budjetilla tulosta aikaan.

Niinhän se on, ettei raha tee autuaaksi, mutta kyllähän se auttaa. Toyotallahan taisi olla ongelmana, ettei sitä tietotaitoa haluttu ostaa, vaan mentiin kantapään kautta itse oppimalla. Kyllähän se alkoi lopulta jo tulostakin tuottaa paalupaikoilla ja podiumeilla, mutta finanssikriisi sitten lopetti sen tarinan ennen aikojaan.


Japanissa kaikki halutaan tehdä itse vaikka väkisin, että "kasvot" säilyy. Hondalla ollu samaa ongelmaa ettei apua oteta vastaan.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Dino246 » Su Loka 28, 2018 8:13

Haas on taas osoittanut oikeastaan juuri tuon saman asian että raha ei tee autuaaksi, ja jos ykkösissä haluaa suht' nopeasti menestystä niin oikea tie on hyödyntää jo olemassa olevaa osaamista. Haas on kuitenkin melko pienellä budjetilla tehnyt ihan alusta asti resursseihin nähden erittäin hyvää tulosta eikä ole kärsinyt minusta niin paljoa näistä uusien tallien "kasvukivuista". Mutta Haas valitsikin sen tien että se hyödynsi Ferrarin tekniikkaa ja osaamista niin paljon kuin se sääntöjen suhteen on mahdollista. Ehkä japanilaistenkin pitäisi pystyä vähän luopumaan tuosta ylpeydestään ja ottamaan edes neuvoja vastaan myös muilta, niin olisi huomattavasti nopeampi ja helpompi tie ja heidän resursseillaan voisi johtaa isoon menestykseen.
Dino246
Maksukuski
 
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 15, 2018 7:58

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » La Marras 24, 2018 17:25

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pro ... gs.4Q8a=Ic

Haasilta aika erikoinen veto. Ei ihan oltu mietitty loppuun.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Tammi 06, 2019 12:40

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hon ... s.AprGwXvi

Ei hyvä uutinen RB:lle ja Toro Rossolle.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ma Tammi 21, 2019 18:55

Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Edellinen

Paluu F1 Tallit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa