Scuderia Ferrari

Täältä löytyy tallikohtaiset uutiset ja tietoa eri talleista.
Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14038
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Scuderia Ferrari

Viesti Kirjoittaja superzeppo » Ke Tammi 03, 2018 12:02

KuvaScuderia FerrariKuva

Kuva

Perustiedot:

Päämaja: Maranello, Italia
Tallipäällikkö: Mattia Binotto
Tekninen johtaja: TBA
Moottori: Ferrari
Kuljettajat: Kuva Sebastian Vettel #5 & Kuva Charles Leclerc #16
Testikuljettaja: TBA

F1-menestys:

Ensimmäinen kilpailu: Monaco 1950
Tallien maailmanmestaruuksia: 16 (1961, 1964, 1975-1977, 1979, 1982, 1983, 1999-2004, 2007-2008)
Kuljettajien maailmanmestaruuksia: 15 (1952-1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000-2004, 2007)
Voittoja: 234
Paalupaikkoja: 220
Nopeimpia kierroksia: 249
Sijoitus kaudella 2018: 2.

Linkkejä:
Kotisivut: http://formula1.ferrari.com/en/" onclick="window.open(this.href);return false;
Twittter: https://twitter.com/ScuderiaFerrari" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook: https://www.facebook.com/ScuderiaFerrari/" onclick="window.open(this.href);return false;
Instagram: https://www.instagram.com/scuderiaferrari/" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45410
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Scuderia Ferrari

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Ke Tammi 10, 2018 15:35

Ferrari otti Kvyatin kuljettajaohjelmaansa. Mitä se sitten ikinä käytännössä tarkoittaakaan miehen kohdalla.

BigBoss
Saunamajuri
Viestit: 8265
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Scuderia Ferrari

Viesti Kirjoittaja BigBoss » Ke Tammi 10, 2018 19:22

Jamppa kirjoitti:Ferrari otti Kvyatin kuljettajaohjelmaansa. Mitä se sitten ikinä käytännössä tarkoittaakaan miehen kohdalla.
Kehityskuljettaja eli ilmeisesti paljon ajoa simulaattorissa. Onhan tuo ihan hyvä lisä tiimiin, kokemusta kuitenkin löytyy nykyautoista.

Kytänneekö ajopaikkaa Sauberilta tai Haasilta 2019?

Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14038
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Scuderia Ferrari

Viesti Kirjoittaja superzeppo » Ke Tammi 10, 2018 19:27

Varmaan saanee ihan ok korvauksen Red Bullin simulaattorista tuomistaan tiedoista.

Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14038
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Scuderia Ferrari

Viesti Kirjoittaja superzeppo » Ke Tammi 17, 2018 15:38

Kimin uudesta kisainssistä kertovassa jutussa Maikkari kertoo myös muista muutoksista tallin insinööreissä:
Motorsport.comin mukaan Ferrari on tehnyt myös muita muutoksia varikkomuurillaan. Ratatoimintojen johtaja Diego Ioverno siirtyy muihin tehtäviin ja hänen roolinsa jakautuu jatkossa pääinsinööri Jock Clearin ja yhteistyötallien Haasin ja Sauberin kanssa moottoriasioissa toimineen Claudio Albertinin kesken.

Ferrarin uudeksi päämekaanikoksi on nimitetty Christian Corradini. Toro Rossolla Carlos Sainzin kisainsinöörinä työskennellyt Marco Matassa on puolestaan valittu Ferrarin kuskiakatemian johtoon Massimo Rivolan rinnalle.
https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/art ... ta/6733880" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Scuderia Ferrari

Viesti Kirjoittaja tietäjä3000 » Su Tammi 21, 2018 20:04

F1-etusiipeä haluttiin yksinkertaistaa – Ferrari torppasi

F1-sarjan urheilujohtajan Ross Brawnin tuore ehdotus autojen etusiipien aerodynamiikan yksinkertaistamisesta kaatui Ferrari-tallin vastustukseen.

Formulasarjan strateginen työryhmä kokoontui torstaina puimaan sarjan tulevia suuntaviivoja. Brawn esitteli talleille ehdotuksen autojen uudesta etusiivestä, mikä oli tarkoitus ottaa käyttöön ensi kauden jälkeen.

Brawnin uusi siipi oli merkittävästi nykyisiä ratkaisuja yksinkertaisempi, mutta kulisseista kantautuvat tiedot kertovat, että ehdotus kaatui nopeasti Ferrarin jyrkkään vastalauseeseen. Talli uhkasi käyttää veto-oikeutaan estääkseen muutoksen, jonka jälkeen ehdotus vedettiin pois.

Sen sijaan McLaren-tallin ehdotus autojen aiempaa leveämmistä ilmanohjaimista on menossa läpi. Muutoksella halutaan kohentaa sivuponttoonin edessä sijaitsevan ohjaimen ulkonäköä ja käyttökelpoisuutta sponsorien tarpeisiin. Myös Ferrarin ehdotus takasiiven nykyistä yksinkertaisemmista päätylevyistä sai työryhmässä hyväksynnän.

Lähde: f1fanatic.co.uk

MTV Sport
Uskomatonta, että yksi talli voi päättää näitä asioita. Olisiko pikkuhiljaa aika palauttaa kaikki samalle viivalle? Ferrari lähtekööt vaikka koko sarjasta, mutta ainakin se olisi reilua.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari

BigBoss
Saunamajuri
Viestit: 8265
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Scuderia Ferrari

Viesti Kirjoittaja BigBoss » Su Tammi 21, 2018 23:25

tietäjä3000 kirjoitti:
F1-etusiipeä haluttiin yksinkertaistaa – Ferrari torppasi

F1-sarjan urheilujohtajan Ross Brawnin tuore ehdotus autojen etusiipien aerodynamiikan yksinkertaistamisesta kaatui Ferrari-tallin vastustukseen.

Formulasarjan strateginen työryhmä kokoontui torstaina puimaan sarjan tulevia suuntaviivoja. Brawn esitteli talleille ehdotuksen autojen uudesta etusiivestä, mikä oli tarkoitus ottaa käyttöön ensi kauden jälkeen.

Brawnin uusi siipi oli merkittävästi nykyisiä ratkaisuja yksinkertaisempi, mutta kulisseista kantautuvat tiedot kertovat, että ehdotus kaatui nopeasti Ferrarin jyrkkään vastalauseeseen. Talli uhkasi käyttää veto-oikeutaan estääkseen muutoksen, jonka jälkeen ehdotus vedettiin pois.

Sen sijaan McLaren-tallin ehdotus autojen aiempaa leveämmistä ilmanohjaimista on menossa läpi. Muutoksella halutaan kohentaa sivuponttoonin edessä sijaitsevan ohjaimen ulkonäköä ja käyttökelpoisuutta sponsorien tarpeisiin. Myös Ferrarin ehdotus takasiiven nykyistä yksinkertaisemmista päätylevyistä sai työryhmässä hyväksynnän.

Lähde: f1fanatic.co.uk

MTV Sport
Uskomatonta, että yksi talli voi päättää näitä asioita. Olisiko pikkuhiljaa aika palauttaa kaikki samalle viivalle? Ferrari lähtekööt vaikka koko sarjasta, mutta ainakin se olisi reilua.
En mä edes usko että ne mihinkään lähtisi. Kunhan kukkoilevat, sillä kuka nyt saavutetuista eduista haluais luopua?

Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14038
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Scuderia Ferrari

Viesti Kirjoittaja superzeppo » To Maalis 15, 2018 12:54

Kova kaappaus! Ferrari nappasi riveihinsä FIA:n turvallisuusjohtajan

Kansainvälisen autoliiton FIA:n turvallisuusjohtaja Laurent Mekies siirtyy vahvistamaan Ferrari-tallin teknistä osastoa.


Mekies jatkaa FIA:n turvallisuusohjelman johdossa keskuuhun asti, jonka jälkeen siirtyy syrjään kaikista tehtävistään F1-sarjassa. Työt Ferrarilla Mekies aloittaa syyskuussa, mutta italialaistalli ei ole toistaiseksi tarkentanut hänen tulevaa toimenkuvaansa.

Ferrarin tekemä kaapaaus tapahtuu vain kuusi kuukautta kiistanalaisen siirron jälkeen, jossa Renault-talli nappasi riveihinsä FIA:n silloisen teknisen johtajan Marcin Budkowskin. Budkowski aloittaa työnsä ranskalaistallissa ensi kuussa.

Budkowskin lokakuussa vahvistettu siirto Renault'lle nostatti kilpailijoiden leireissä runsaasti kritiikkiä, koska tekniikkapomo viettäisi vain kolmen kuukauden "puutarhanhoitovapaan" ennen astumistaan ranskalaistallin palvelukseen.

MTV Sport
Kesäkuu-syyskuu taas varmaan tekee hänestä täysin puolueettoman uudessa työssään.

Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Scuderia Ferrari

Viesti Kirjoittaja tietäjä3000 » Ma Maalis 26, 2018 14:39

Pakko vielä hieman palata Kimin taktiikkaan. Itselleni ei aivan auennut heidän undercutinsa toteutus. Kimi oli kuitenkin kolme sekuntia Hamiltonin perässä ja Hamiltonin renkaissa oli vielä hyvin pintaa jäljellä. Jotenkin tuntuu kuin sillä olisi vain haluttu saada Hamilton reagoimaan ja saamaan Vettel turva-autoikkunan sisään. Tallin kannaltahan siinä ei tietenkään ollut mitään hävittävää, joten tottakai se kannatti tehdä, varsinkin kun tällä kertaa onnistui. Väitän, ettei Ferrarilla ollut missään vaiheessa edes tavoitteena saada Räikköstä Hamiltonin edelle, sen verran suurta tunarointia se olisi Mercedekseltä vaatinut.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari

Kamui Button
Maksukuski
Viestit: 569
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2012 21:19

Re: Scuderia Ferrari

Viesti Kirjoittaja Kamui Button » Ma Maalis 26, 2018 15:02

tietäjä3000 kirjoitti:Pakko vielä hieman palata Kimin taktiikkaan. Itselleni ei aivan auennut heidän undercutinsa toteutus. Kimi oli kuitenkin kolme sekuntia Hamiltonin perässä ja Hamiltonin renkaissa oli vielä hyvin pintaa jäljellä. Jotenkin tuntuu kuin sillä olisi vain haluttu saada Hamilton reagoimaan ja saamaan Vettel turva-autoikkunan sisään. Tallin kannaltahan siinä ei tietenkään ollut mitään hävittävää, joten tottakai se kannatti tehdä, varsinkin kun tällä kertaa onnistui. Väitän, ettei Ferrarilla ollut missään vaiheessa edes tavoitteena saada Räikköstä Hamiltonin edelle, sen verran suurta tunarointia se olisi Mercedekseltä vaatinut.
Olisihan ne voineet pitää Kimiä pidempään ulkona, mutta mitä hyötyä siitä olisi ollut? Nyt kun pakotettiin Hamilton reagoimaan, niin Seb sai mahdollisuuden. Joten olen samaa mieltä siitä, että Ferrarilla ei uskottu Kimin undercuttiin. Tärkeintä oli antaa Vettelille mahdollisuus.

Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Scuderia Ferrari

Viesti Kirjoittaja tietäjä3000 » Ma Maalis 26, 2018 16:51

Kamui Button kirjoitti:
tietäjä3000 kirjoitti:Pakko vielä hieman palata Kimin taktiikkaan. Itselleni ei aivan auennut heidän undercutinsa toteutus. Kimi oli kuitenkin kolme sekuntia Hamiltonin perässä ja Hamiltonin renkaissa oli vielä hyvin pintaa jäljellä. Jotenkin tuntuu kuin sillä olisi vain haluttu saada Hamilton reagoimaan ja saamaan Vettel turva-autoikkunan sisään. Tallin kannaltahan siinä ei tietenkään ollut mitään hävittävää, joten tottakai se kannatti tehdä, varsinkin kun tällä kertaa onnistui. Väitän, ettei Ferrarilla ollut missään vaiheessa edes tavoitteena saada Räikköstä Hamiltonin edelle, sen verran suurta tunarointia se olisi Mercedekseltä vaatinut.
Olisihan ne voineet pitää Kimiä pidempään ulkona, mutta mitä hyötyä siitä olisi ollut? Nyt kun pakotettiin Hamilton reagoimaan, niin Seb sai mahdollisuuden. Joten olen samaa mieltä siitä, että Ferrarilla ei uskottu Kimin undercuttiin. Tärkeintä oli antaa Vettelille mahdollisuus.
Jos Kimi olisi saanut eroa edes hieman kavennettua ja kulutettua Hamiltonin renkaita, niin undercutin onnistumistodennäköisyys olisi ollut huomattavasti korkeampi. Mutta kuten sanoin, haluttiin vain saada Hamilton reagoimaan, ja siinä onnistuttiin.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari

Avatar
Osku90
Weltmeister
Viestit: 5058
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 21:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Scuderia Ferrari

Viesti Kirjoittaja Osku90 » Su Huhti 08, 2018 22:08

Meni Kimin varikkostoppi vähän ohi, kun kattelin just puhelinta. Katoin tilanteen uudestaan siitä kulmassa, josta se sen yhden kerran näkyi. Hyi helvetti.

Kaveri, jonka pitäisi siirtää rengas pois paikoiltaan, seisoi siten että vasen jalka oli jalkaterä kohtisuoraan renkaan edessä. Kimi ajoi siis suoraan polven alapuolelle edestä päin ja kuvista jo näki, että sääriluu siinä poikki napsahti, aivan velttona heilui jalka säären puolivälistä. Samanlaisia mitä näkee jossain kunnon liukutaklaustilanteissa.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules

BigBoss
Saunamajuri
Viestit: 8265
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Scuderia Ferrari

Viesti Kirjoittaja BigBoss » Su Huhti 08, 2018 22:31

Osku90 kirjoitti:Meni Kimin varikkostoppi vähän ohi, kun kattelin just puhelinta. Katoin tilanteen uudestaan siitä kulmassa, josta se sen yhden kerran näkyi. Hyi helvetti.

Kaveri, jonka pitäisi siirtää rengas pois paikoiltaan, seisoi siten että vasen jalka oli jalkaterä kohtisuoraan renkaan edessä. Kimi ajoi siis suoraan polven alapuolelle edestä päin ja kuvista jo näki, että sääriluu siinä poikki napsahti, aivan velttona heilui jalka säären puolivälistä. Samanlaisia mitä näkee jossain kunnon liukutaklaustilanteissa.
Itellä meni kans se tilanne vähän ohi, kun kokkailin samaan aikaan ja seurasin kisaa sivusilmällä. Tuliko siinä virheellisesti lähtölupa Kimille vai varastiko? En oo vielä itse kerennyt tilannetta mistään katsoa.

Avatar
Osku90
Weltmeister
Viestit: 5058
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 21:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Scuderia Ferrari

Viesti Kirjoittaja Osku90 » Su Huhti 08, 2018 22:40

BigBoss kirjoitti:
Osku90 kirjoitti:Meni Kimin varikkostoppi vähän ohi, kun kattelin just puhelinta. Katoin tilanteen uudestaan siitä kulmassa, josta se sen yhden kerran näkyi. Hyi helvetti.

Kaveri, jonka pitäisi siirtää rengas pois paikoiltaan, seisoi siten että vasen jalka oli jalkaterä kohtisuoraan renkaan edessä. Kimi ajoi siis suoraan polven alapuolelle edestä päin ja kuvista jo näki, että sääriluu siinä poikki napsahti, aivan velttona heilui jalka säären puolivälistä. Samanlaisia mitä näkee jossain kunnon liukutaklaustilanteissa.
Itellä meni kans se tilanne vähän ohi, kun kokkailin samaan aikaan ja seurasin kisaa sivusilmällä. Tuliko siinä virheellisesti lähtölupa Kimille vai varastiko? En oo vielä itse kerennyt tilannetta mistään katsoa.
Ihan vihreellä valolla lähti, kuten kuuluukin. Kimillä ei siis mitään osuutta asiaan.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules

BigBoss
Saunamajuri
Viestit: 8265
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Scuderia Ferrari

Viesti Kirjoittaja BigBoss » Su Huhti 08, 2018 23:00

Osku90 kirjoitti:
BigBoss kirjoitti:
Osku90 kirjoitti:Meni Kimin varikkostoppi vähän ohi, kun kattelin just puhelinta. Katoin tilanteen uudestaan siitä kulmassa, josta se sen yhden kerran näkyi. Hyi helvetti.

Kaveri, jonka pitäisi siirtää rengas pois paikoiltaan, seisoi siten että vasen jalka oli jalkaterä kohtisuoraan renkaan edessä. Kimi ajoi siis suoraan polven alapuolelle edestä päin ja kuvista jo näki, että sääriluu siinä poikki napsahti, aivan velttona heilui jalka säären puolivälistä. Samanlaisia mitä näkee jossain kunnon liukutaklaustilanteissa.
Itellä meni kans se tilanne vähän ohi, kun kokkailin samaan aikaan ja seurasin kisaa sivusilmällä. Tuliko siinä virheellisesti lähtölupa Kimille vai varastiko? En oo vielä itse kerennyt tilannetta mistään katsoa.
Ihan vihreellä valolla lähti, kuten kuuluukin. Kimillä ei siis mitään osuutta asiaan.
Välitankkaukset takas niin ei olis niin kiire pyörien kanssa.

Vastaa Viestiin