Mercedes AMG Petronas Motorsport

Täältä löytyy tallikohtaiset uutiset ja tietoa eri talleista.

Mercedes AMG Petronas Motorsport

ViestiKirjoittaja superzeppo » Ke Tammi 03, 2018 12:03

KuvaMercedes AMG Petronas MotorsportKuva

Kuva

Perustiedot:

Päämaja: Brackley, Northamptonshire, Iso-Britannia
Tallipäälliköt: Toto Wolff, Niki Lauda, Andy Cowell
Tekninen johtaja: James Allison
Moottori: Mercedes
Kuljettajat: Kuva Lewis Hamilton #44 & Kuva Valtteri Bottas #77
Testikuljettajat: George Russell & Pascal Wehrlein

F1-menestys:

Ensimmäinen kilpailu: Ranska 1954
Tallien maailmanmestaruuksia: 4 (2014-2017)
Kuljettajien maailmanmestaruuksia: 6 (1954-1955, 2014-2017)
Voittoja: 86
Paalupaikkoja: 101
Nopeimpia kierroksia: 66
Sijoitus kaudella 2017: 1.

Linkkejä:
Kotisivut: https://www.mercedesamgf1.com/en/mercedes-amg-f1/
Twittter: https://twitter.com/MERCEDESAMGF1
Facebook: https://www.facebook.com/MercedesAMGF1
Instagram: https://www.instagram.com/MercedesAMGF1/
YouTube: https://www.youtube.com/user/MERCEDESAMGPETRONAS
Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
 
Viestit: 14093
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mercedes AMG Petronas Motorsport

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ti Helmi 06, 2018 16:47

Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mercedes AMG Petronas Motorsport

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Ke Maalis 21, 2018 15:46

"Älkää ryppyilkö Sergio Marchionnelle" – Mersu-pomolta tiukempi linja F1-sarjan kukkotappeluun

Mercedeksen moottoriurheilujohtaja Toto Wolff väläyttää kilpailevan sarjan perustamista formula ykkösten rinnalle, jos kuninkuusluokan omistajat eivät kunnioita Ferrarin ja muiden merkittävien tiimien näkemyksiä sarjan tulevaisuudesta.

Ferrarin pääjohtaja Sergio Marchionne on uhkaillut, että italialaisjätti saattaa jättää F1-sarjan, jos yhdysvaltalaisomistaja Liberty Media toteuttaa suunnitelmansa yksinkertaisemmista moottoreista ja palkintorahojen uudesta jakotavasta, kun nykysopimus päättyy vuonna 2020.

Wolff varoitteli vain muutama päivä ennen F1-kauden starttia Australiassa, että sarjan pomojen tulisi kuunnella isojen tallien näkemyksiä.

– Se on realistinen vaihtoehto, että teemme jotain muuta, jos näkemyksemme (sarjan tulevaisuudesta) eivät kohtaa. Marchionnella on selvä visio siitä, mitä formula ykkösten tulisi edustaa Ferrarille – eli puhdasta urheilua, joka ei toimi kuin ostoskanava. Kehotan vahvasti sarjan osakkeenomistajia välttämään hänen provosoimistaan, Wolff totesi.

Toto Wolff on johtanut Mercedeksen neljään peräkkäiseen tuplamestaruuteen.
Wolff allekirjoittaa Marchionnen näkemyksen siitä, että formula ykkösten tulisi säilyttää DNA:nsa ja pysyä lähellä juuriaan.

– Älkää siis ryppyilkö Sergio Marchionnelle. Formula ykköset tarvitsee Ferraria paljon enemmän kuin Ferrari formula ykkösiä, Wolff alleviivasi.

Red Bull -tallipomo Christian Horner arvosteli Mercedestä ja Ferraria viime kuussa siitä, että ne pyrkivät yhdessä muokkaamaan sarjan heille suotuisaksi.

– Välillä on vaikea erottaa kumpi on kumpi. Parin viime vuoden aikana Mercedeksen ja Ferrarin välillä on ollut erittäin tiukka side, Horner kommentoi talvitesteissä.

MTV Sport

Mersu on löytänyt helpon tavan vaikuttaa tukemalla Ferrarin urheilullista itsemurhaa. Yhdellä kertaa saa luotua painetta Ferrarin ja Libertyn suuntaan. Olisihan se Mercedeksellekin kova takaisku, jos joutuisivat luopumaan parhaasta voimanlähteestä ja menettäisivät sitä myötä palkintorahoja. Ferraria vaan harmittaa, kun yritetään viedä etuoikeudet pois.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
 
Viestit: 2008
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Mercedes AMG Petronas Motorsport

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Huhti 15, 2018 10:03

Ei voi sanoa, että talli hukassa olisi, mutta ei ihan käsikirjoituksen mukaan mene nyt.

Bottas olisi toki aika varmasti tänään voittanut ilman turva-autoa, mutta kyllä näissä kolmessa kisassa on nähty, että ei auto ole ihan iskussa.

Hamilton on kadottanut mystisesti vauhtinsa. Varmasti siellä painetaan töitä 24/7 ja odotettavissa on, että vielä tuolta nousevat. Mutta ei ole vuosiin nähty Mersulla tälläistä notkahdusta.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mercedes AMG Petronas Motorsport

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ti Huhti 17, 2018 16:50

Heitetään tälläinen villi teoria ilmoille!

Mersulla ollaan laitettu tarkoituksella tehoruuvia pienemmälle ja nyt otetaan selkään ja kunnolla. Hamilton ajelee sunnuntaiajeluja ja Botta saa yrittää kunnolla

Ja miksi näin?

Testien jälkeen ferrarilla ja red bullilla alettiin puhumaan sääntömuutoksista millä mersun ylivoimaa saadaan karsittua. Nyt kun mersulla vähä himmaillaan niin ne puheet unohtuu ja pian laitetaan tehot kaakkoon kun noiden puheiden kans ollaan liian myöhässä.

Pian taas mersu vie ja muut vikisee, sanokaa mun sanoneen :cool:
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mercedes AMG Petronas Motorsport

ViestiKirjoittaja BigBoss » Ke Huhti 18, 2018 11:48

Jamppa kirjoitti:Heitetään tälläinen villi teoria ilmoille!

Mersulla ollaan laitettu tarkoituksella tehoruuvia pienemmälle ja nyt otetaan selkään ja kunnolla. Hamilton ajelee sunnuntaiajeluja ja Botta saa yrittää kunnolla

Ja miksi näin?

Testien jälkeen ferrarilla ja red bullilla alettiin puhumaan sääntömuutoksista millä mersun ylivoimaa saadaan karsittua. Nyt kun mersulla vähä himmaillaan niin ne puheet unohtuu ja pian laitetaan tehot kaakkoon kun noiden puheiden kans ollaan liian myöhässä.

Pian taas mersu vie ja muut vikisee, sanokaa mun sanoneen :cool:

Olisko noin :mrgreen:

Jossain oli juttua, että Mersu kärsis siitä kun öljynpolttorajoitukset kiristyivät ja että ottaisivat sen kanssa varman päälle. Ovat ilmeisesti siirtyneet käyttämään jotain vanhempaa öljyäkin? Ferrari taas huhun mukaan taiteilee ihan siinä rajoilla. Totta tai ei, tiedä sitten kuinka paljon on vaikutusta.
Avatar
BigBoss
Saunamajuri
 
Viestit: 8084
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Mercedes AMG Petronas Motorsport

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Ke Huhti 18, 2018 15:52

BigBoss kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:Heitetään tälläinen villi teoria ilmoille!

Mersulla ollaan laitettu tarkoituksella tehoruuvia pienemmälle ja nyt otetaan selkään ja kunnolla. Hamilton ajelee sunnuntaiajeluja ja Botta saa yrittää kunnolla

Ja miksi näin?

Testien jälkeen ferrarilla ja red bullilla alettiin puhumaan sääntömuutoksista millä mersun ylivoimaa saadaan karsittua. Nyt kun mersulla vähä himmaillaan niin ne puheet unohtuu ja pian laitetaan tehot kaakkoon kun noiden puheiden kans ollaan liian myöhässä.

Pian taas mersu vie ja muut vikisee, sanokaa mun sanoneen :cool:

Olisko noin :mrgreen:

Jossain oli juttua, että Mersu kärsis siitä kun öljynpolttorajoitukset kiristyivät ja että ottaisivat sen kanssa varman päälle. Ovat ilmeisesti siirtyneet käyttämään jotain vanhempaa öljyäkin? Ferrari taas huhun mukaan taiteilee ihan siinä rajoilla. Totta tai ei, tiedä sitten kuinka paljon on vaikutusta.

Tuskin itse öljyn poltolla on niin paljoa vaikutusta aika-ajojen ulkopuolella, mutta todellisuudessa moottoreiden erot voidaan sanoa vasta kauden lopussa, kun moottorikiintiöt täyttyvät. Moottorilta vaadittava matka pienenee 25%, jos otetaan taktinen neljäs moottori käyttöön, joten muut voivat tahallaan ylittää kiintiöt ja Mercedes sinnittelee kolmella.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
 
Viestit: 2008
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Mercedes AMG Petronas Motorsport

ViestiKirjoittaja superzeppo » La Touko 12, 2018 16:06

Mercedeksen 90. paalupaikka.
Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
 
Viestit: 14093
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mercedes AMG Petronas Motorsport

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Su Heinä 01, 2018 19:49

Johan oli kilpailu Mercedekselle. Hybridiaikakaudella Mersun autolla on otettu 174 GP-starttia, joista 8 on päättänyt tekniseen vikaan, eli vain noin 4,6 %. Aikaisempaan tilastoon nojaamalla todennäköisyys molempien autojen keskeytykselle on vain 0,21 %. Jokainen voi tästä vetää omat johtopäätöksensä, että oliko kyseessä vain huonoa onnea, vai onko Mercedes epäonnistunut päivitystensä kanssa. Itse nojaan aika vahvasti jälkimmäiseen.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
 
Viestit: 2008
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Mercedes AMG Petronas Motorsport

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Syys 30, 2018 19:09

https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/art ... gs.uvDOQwA

Ontuu pahasti tuo Toton selitys. Kisan lopussa olisi ilman riskejä voitu päästää Valtteri takaisin johtoon kun ei takaa tullut painetta.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mercedes AMG Petronas Motorsport

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Su Syys 30, 2018 19:19

Jamppa kirjoitti:https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/mercedes-pomo-kohutusta-tallimaarayksesta-joskus-jonkun-pitaa-olla-pahis-se-olin-mina-tanaan/7095036#gs.uvDOQwA

Ontuu pahasti tuo Toton selitys. Kisan lopussa olisi ilman riskejä voitu päästää Valtteri takaisin johtoon kun ei takaa tullut painetta.

Ei mua tallimääräyksissä muuten ärsytä, mutta nämä meriselitykset. Eikö ole munaa myöntää, että mennään ihan selkeällä ykkös- kakkoskuski asetelmalla, vai minkä takia pitää sössöttää jostain rakkuloista takarenkaissa.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
 
Viestit: 2008
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Mercedes AMG Petronas Motorsport

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Syys 30, 2018 19:34

tietäjä3000 kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/mercedes-pomo-kohutusta-tallimaarayksesta-joskus-jonkun-pitaa-olla-pahis-se-olin-mina-tanaan/7095036#gs.uvDOQwA

Ontuu pahasti tuo Toton selitys. Kisan lopussa olisi ilman riskejä voitu päästää Valtteri takaisin johtoon kun ei takaa tullut painetta.

Ei mua tallimääräyksissä muuten ärsytä, mutta nämä meriselitykset. Eikö ole munaa myöntää, että mennään ihan selkeällä ykkös- kakkoskuski asetelmalla, vai minkä takia pitää sössöttää jostain rakkuloista takarenkaissa.


Just näin. Olis vaan sanonut suoraan, että haluttiin Hamiltonille parhaat pisteet. Turha sitä selitellä, kun kaikki sen tietää.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mercedes AMG Petronas Motorsport

ViestiKirjoittaja Dino246 » Ma Loka 01, 2018 6:03

Tallimääräykset vituttaa ja joutaisi minun puolestani mahdollisimman kauas koko lajista, mutta ymmärrän että se ei ole käytännössä mitenkään mahdollista. Jos ne kielletään virallisesti niin sitten nähdään näitä "multi 2-1" -selityksiä, eli tallimääräyksistä ei oikeasti päästä koskaan eroon niin kauan kun ajetaan kahden auton tiimeillä. Ja vaikka ajettaisiin yhden auton tiimeilläkin niin tallien keskinäiset riippuvuussuhteet (esim. moottorintoimittaja vs. asiakas) aiheuttaisi sen että jonkinlaisia määräyksiä varmasti nähtäisiin. Mutta tosiaan nämä Totot voisivat lopettaa nuo lapselliset ja tekopyhät selitykset koska ihan kaikki tietää mistä on kysymys. Tekee vaan itsestään pellen noilla selityksillä.
Dino246
Maksukuski
 
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 15, 2018 7:58

Re: Mercedes AMG Petronas Motorsport

ViestiKirjoittaja Jamppa » Ti Loka 02, 2018 21:42

https://www.ts.fi/urheilu/moottoriurhei ... +uudestaan

En nyt ymmärrä mikä tarve Totolla on selitellä venäjän kisaa. Talli määräsi järjestyksen millä maaliin tullaan niin mitä sitä selittämään. Ja vähä pelkään, että Bottas korvataan Oconilla ensi kauden jälkeen.
Avatar
Jamppa
Site Admin
 
Viestit: 44549
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mercedes AMG Petronas Motorsport

ViestiKirjoittaja superzeppo » Ke Loka 03, 2018 8:17

Kisassa tuo tallimääräys meni mielestäni hyvin. Sanottiin suoraa, että päästä ohi tietyssä mutkassa. Mutta sitten aletaan peittelemään, että tarkoitus oli päästää takaisin ja niin edelleen. Höps, olisivat rehellisiä, kun Ferrari ei sitä ole.

Ferrari ajattaa kimiä 67 kierrosta hypereillä, että Vettel pääsee ohi.

Mutta Venäjän tallimääräys oli oikea päätös. Jos oltaisiin tehty Unkarit, miten tyhmältä Abu Dhabissa näyttäisi, jos mestaruus menisi parilla pisteellä.
Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
 
Viestit: 14093
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Seuraava

Paluu F1 Tallit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa