Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Re: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Russell on jälleen lyömässä Hamiltonin.
Nyt taitaa jo tekosyyt loppua.
Nyt taitaa jo tekosyyt loppua.
Re: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Se onkin sitten ajankysymys, että milloin Mersut ovat aika-ajojen kolmas tiimi? Tarvitseeko näyttää vauhtiaansa ennnenkuin on tukalan ahtaat paikat?
MM-tallin kolmannesta tittelistä tallista ne kuitenkin kisaavat, ja sitä kautta meneillään olevaa kautta säästelevät rahaa tuleville kausille.
MM-tallin kolmannesta tittelistä tallista ne kuitenkin kisaavat, ja sitä kautta meneillään olevaa kautta säästelevät rahaa tuleville kausille.
Re: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
The Racen mukaan Hamiltonilla oli taas Bakussa "experimental setup", joka vain pahensi porpoisingia. Lewis siis ajelee testiä ja pyrkii kehitystyöhön. Russell taas ajelee vaan sen minkä pääsee. Kaikki varmaan ymmärtää, ettei F1-historian menestynein kuljettaja kadota ajotaitojaan talven aikana.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Re: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Juu, eipä nuo yleensä kadota taitojaansa, vaan kehittävät mekanismit jotka kielletään seuraavalla kaudella. Elikkä Hamilton osaa ajaa, mutta kuka tuo ne kehityksen elemenetit? Russel näyttää datansa ja on tyytyväinen kilpuriinsa kun Hamilton on jonkin verran takana.Osku90 kirjoitti: ↑Ti Kesä 14, 2022 8:43The Racen mukaan Hamiltonilla oli taas Bakussa "experimental setup", joka vain pahensi porpoisingia. Lewis siis ajelee testiä ja pyrkii kehitystyöhön. Russell taas ajelee vaan sen minkä pääsee. Kaikki varmaan ymmärtää, ettei F1-historian menestynein kuljettaja kadota ajotaitojaan talven aikana.
Re: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Jäi viikonloppuna uutisten seuraaminen vähä vähemmälle, mutta mikä se juttu oli, että FIA antoi jonkun uuden määräyksen pohjalevystä perjantaina ja yllättäen Mersulla oli sellainen uusi jo mukana Kanadassa eikä muut tallit tienneet asiasta mitään ennen FIA:n ilmoitusta?
Vituttaa kyllä tuo, että aina FIA pelaa jonkun tallin pussiin. Usein se on ollut Ferrari.
Vituttaa kyllä tuo, että aina FIA pelaa jonkun tallin pussiin. Usein se on ollut Ferrari.
Re: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Just luin samaa ja olin tulossa tästä kirjoittamaan, että mikä homma?Jamppa kirjoitti: ↑Ma Kesä 20, 2022 8:19Jäi viikonloppuna uutisten seuraaminen vähä vähemmälle, mutta mikä se juttu oli, että FIA antoi jonkun uuden määräyksen pohjalevystä perjantaina ja yllättäen Mersulla oli sellainen uusi jo mukana Kanadassa eikä muut tallit tienneet asiasta mitään ennen FIA:n ilmoitusta?
Vituttaa kyllä tuo, että aina FIA pelaa jonkun tallin pussiin. Usein se on ollut Ferrari.
- tietäjä3000
- Weltmeister
- Viestit: 6464
- Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24
Re: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Ihme juttuhan tämä oli, sillä ei minusta FIA ole antanut mitään varsinaista muutosta pohjalevyyn vaan ainoastaan menetelmät pomppimisen hallintaan. Käsittääkseni FIA voi määrätä tallit nostamaan ajokorkeutta 10 mm, mikäli näkevät liikaa pomppimista. En mä sitten tiedä oliko Mersulla jo sopivan paksuiset shimmilevyt mukana vai mikä tämä jupakka on.BigBoss kirjoitti: ↑Ma Kesä 20, 2022 8:46Just luin samaa ja olin tulossa tästä kirjoittamaan, että mikä homma?Jamppa kirjoitti: ↑Ma Kesä 20, 2022 8:19Jäi viikonloppuna uutisten seuraaminen vähä vähemmälle, mutta mikä se juttu oli, että FIA antoi jonkun uuden määräyksen pohjalevystä perjantaina ja yllättäen Mersulla oli sellainen uusi jo mukana Kanadassa eikä muut tallit tienneet asiasta mitään ennen FIA:n ilmoitusta?
Vituttaa kyllä tuo, että aina FIA pelaa jonkun tallin pussiin. Usein se on ollut Ferrari.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
-
- Ykköskuski
- Viestit: 1346
- Liittynyt: Pe Maalis 16, 2012 21:19
Re: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Jos nyt olin oikein ymmärtänyt, niin kyseessä vain sensorin sijoitamiseen liittyvä detalji. Toki hiukan erikoista, että Mersulla tämä muutos oli valmiina hyllyssä... Lopulta kuitenkin ajoivat vain perjantaina uudella pohjalevyllä, joten tuskin oli tälle viikonlopulle mitään hyötyä.tietäjä3000 kirjoitti: ↑Ma Kesä 20, 2022 9:04Ihme juttuhan tämä oli, sillä ei minusta FIA ole antanut mitään varsinaista muutosta pohjalevyyn vaan ainoastaan menetelmät pomppimisen hallintaan. Käsittääkseni FIA voi määrätä tallit nostamaan ajokorkeutta 10 mm, mikäli näkevät liikaa pomppimista. En mä sitten tiedä oliko Mersulla jo sopivan paksuiset shimmilevyt mukana vai mikä tämä jupakka on.BigBoss kirjoitti: ↑Ma Kesä 20, 2022 8:46Just luin samaa ja olin tulossa tästä kirjoittamaan, että mikä homma?Jamppa kirjoitti: ↑Ma Kesä 20, 2022 8:19Jäi viikonloppuna uutisten seuraaminen vähä vähemmälle, mutta mikä se juttu oli, että FIA antoi jonkun uuden määräyksen pohjalevystä perjantaina ja yllättäen Mersulla oli sellainen uusi jo mukana Kanadassa eikä muut tallit tienneet asiasta mitään ennen FIA:n ilmoitusta?
Vituttaa kyllä tuo, että aina FIA pelaa jonkun tallin pussiin. Usein se on ollut Ferrari.
Re: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
En yllättyisi, jos Hamilton ja Russell vielä osuisivat kauden aikana.
- tietäjä3000
- Weltmeister
- Viestit: 6464
- Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24
Re: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Aika lapanen oli Mersu eilen, vaikka radan pitäisikin sopia heidän autolleen varsin hyvin. Toki kisa vauhti voi vielä olla hyvää, mutta tuskinpa nähdään hopeanuolia tosissaan haastamassa voitosta kuten Silverstonessa.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
Re: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Joo, eivät olleet lopulta lähelläkään sitä mitä itsekin heiltä odotin. Ei kuitenkaan taida podiumille olla asiaa, jos ei kärkikolmikolle tapahdu jotain.tietäjä3000 kirjoitti: ↑Su Heinä 24, 2022 11:41Aika lapanen oli Mersu eilen, vaikka radan pitäisikin sopia heidän autolleen varsin hyvin. Toki kisa vauhti voi vielä olla hyvää, mutta tuskinpa nähdään hopeanuolia tosissaan haastamassa voitosta kuten Silverstonessa.
Re: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
https://www.is.fi/formula1/art-2000008964690.html
Mitä veikkaatte, olisiko Torger sanonut samoin Hamiltonille?
Mitä veikkaatte, olisiko Torger sanonut samoin Hamiltonille?

- tietäjä3000
- Weltmeister
- Viestit: 6464
- Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24
Re: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Eikös se joskus ole Hamiltoniakin puhutellut radiossa? Joskin yleensä joku vuohi on samalla uhrattu alttarille.Jamppa kirjoitti: ↑Ma Heinä 25, 2022 15:08https://www.is.fi/formula1/art-2000008964690.html
Mitä veikkaatte, olisiko Torger sanonut samoin Hamiltonille?![]()
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
Re: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Olisi varmaan sanonut, ja on minusta sanonutkin, mutta tyyli ja äänensävy olisi ollut ihan täysin erilainen. Se olisi ollut enemmän sellainen tsemppaava ja vähän ehkä jopa anteeksipyytelevä. "I'm sorry for the shitty car, but you can do it Lewis! Just keep your head down."Jamppa kirjoitti: ↑Ma Heinä 25, 2022 15:08https://www.is.fi/formula1/art-2000008964690.html
Mitä veikkaatte, olisiko Torger sanonut samoin Hamiltonille?![]()
Re: Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Ja näin.tietäjä3000 kirjoitti: ↑Su Huhti 24, 2022 12:05Mersulla on myös suuri ilmanvastus, joten ei sitä menestystä sovi odottaa myöskään mistään Kanadasta. Monaco voi olla hyvä tilaisuus, mutta jos katsoo kuinka huono Mersu on kanttikivien päällä, niin en välttämättä menestystä lupaisi Monacon rännin töyssyissä. Hungaroring voi olla se Mersun paras mahdollisuus.Osku90 kirjoitti: ↑Su Huhti 24, 2022 11:48The Race oli analysoinut tuota pompottamista ja sitä miksi se vaikuttaa enemmän Mersun kuin Ferrarin suorituskykyyn. Molemmathan tuosta kärsivät. Ferrarikin oli Australian treeneissä kokeilleet jotain uutta diffuusoria, mutta kisakäyttöön sitä ei vielä voi ottaa.
Mersulla pompotus alkaa hieman matalammissa nopeuksissa, kuin Ferrarilla ja siksi efekti on ainakin alkukauden tyyppisillä radoilla tullut Ferraria enemmän mutkiin. Australiassakin Mersun mukaan he olivat kahdella ensimmäisellä sektorilla ihan tasoissa Ferrarin kanssa, mutta kolmossektorin kolmessa mutkassa turpaan tuli sekunti.
Pompottamista voidaan vähentää nostamalla auton maavaraa, mutta silloin downforcea menetetään tietysti kokonaisvaltaisesti joka mutkassa. Kyse onkin siitä, että paljonko Mersu tai Ferrari ovat joutuneet jo tekemään kompromissejä päästäkseen nykyiselle pompottamisen tasolle.
Kausi on pitkä ja luulisin, että näissä pompottavissa autoissa on enemmän kehityspotentiaalia suhteessa esim. Red Bulliin, joka ei siitä kärsi. Toki Red Bull voi nyt keskittyä parantamaan muita osa-alueita. Vielä tulee päivä, kun Mersu löytää lääkkeen ja kohdalle sattuu vielä sopiva rata. Mikähän olisi sellainen tyylipuhdas stop&go -rata.
