Kanadan GP - 2019

Täältä löydät GP-viikonloppujen tulokset, uutiset ja rataesittelyt.
uuci
GP3-kuski

Re: Kanadan GP - 2019

Viesti Kirjoittaja uuci » Ti Kesä 11, 2019 19:59

Dino246 kirjoitti:
Ti Kesä 11, 2019 19:42
Auto Motor und Sportin toimittaja twiittailee että kisan jälkeisessä tarkastuksessa selvisi että Hamiltonin autoon kisan alla vaihdetut uudet hydrauliikkaosat eivät olleet 100 % samanlaiset kuin ne vanhat jotka siitä otettiin pois, mutta koska FIA ei pystynyt todistamaan että ne uudet osat olisivat toimineet eri tavalla niin homma painettiin villaisella. Jännä vaan että välillä näissä ollaan ihan pirun tarkkana ja välillä tuntuu että löytyy näitä "toleransseja" kun kyse on tietystä kuljettajasta/tallista :?
Jos jossain pätee, niin kyllä se formula ykkösissä pätee se sanonta, että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Itse luulen, että jos Vettel olisi ollut Pierre Gaslyn edessä ajovirheen aikana, niin Vettel ei olisi saanut viittä sekuntia.

BigBoss
Saunamajuri

Viesti Kirjoittaja BigBoss » Ti Kesä 11, 2019 23:29

Dino246 kirjoitti:
Ti Kesä 11, 2019 19:42
Auto Motor und Sportin toimittaja twiittailee että kisan jälkeisessä tarkastuksessa selvisi että Hamiltonin autoon kisan alla vaihdetut uudet hydrauliikkaosat eivät olleet 100 % samanlaiset kuin ne vanhat jotka siitä otettiin pois, mutta koska FIA ei pystynyt todistamaan että ne uudet osat olisivat toimineet eri tavalla niin homma painettiin villaisella. Jännä vaan että välillä näissä ollaan ihan pirun tarkkana ja välillä tuntuu että löytyy näitä "toleransseja" kun kyse on tietystä kuljettajasta/tallista :?
Nää on näitä. Olen melko varma siitä, että jotain Alfa Romeota olisi rangaistu :D

Dino246
Ykköskuski

Viesti Kirjoittaja Dino246 » Ke Kesä 12, 2019 7:09

Tuo pätee kyllä tosiaan F1:n erittäin hyvin että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Kyllä tämä Hamiltonin ja Mersun suosiminen alkaa minusta olla jo aika selvää kun se tulee vastaan niin monessa asiassa. Tosiaankin uskon että jos tilanne olisi ollut vaikka se että Vettel olisi ollut neljäntenä tehdessään tuon virheen ja olisi siinä sitten blokannut vaikka Pierre Gaslyn niin tuosta ei olisi tullut mitään rangaistusta. Tai jos se olisi ollutkin Hamilton joka olisi lipsauttanut Vettelin edessä pitkäksi ja blokannut radalle palatessaan Vettelin, niin enpä kyllä usko että Hamiltonille olisi rankkua annettu. Tämähän nähtiin jo Monacossa jokunen vuosi sitten. Tai jos vaikkapa Alfa Romeo tai Racing Point olisi vaihdellut kisan alla hydrauliikkaosia ja kisan jälkeen olisi selvinnyt että ne eivät olekaan samanlaisia kuin autosta poistetut osat, niin olen aika varma siitä että olisi tullut hylky tai vähintäänkin joku rangaistus vaikka en usko että Mersukaan tuosta sinänsä mitään hyötyä sai. Mutta kun välillä näistä on oltu tosiaan joidenkin tallien kanssa hyvinkin tarkkoja ja aika merkityksettömistäkin asioista on tullut hylkyjä.

Joku taloudellinen syyhän tähän toimintaan varmasti on mutta en ihan käsitä että kuka hyötyy siitä että lajista tapetaan hyvä ja rehti kilpailu ja autetaan sellaista joka on jo valmiiksi hyvä ja jopa ylivoimainen. Mutta näinhän F1:ssä on toimittu jo pitkään, joskus se "kultamuna" oli Ferrari, välillä taas joku muu. Minä vaan ajattelisin vähän naiivistikin että haluaisin mieluiten nähdä ihan rehtiä kilpailua jossa kaikkiin sovellettaisiin samoja säästöjä ja annettaisiin lopulta parhaan voittaa vaikka se ei olisikaan esim. taloudellisten intressien kannalta "sopivin" voittaja.

Dino246
Ykköskuski

Viesti Kirjoittaja Dino246 » Pe Kesä 14, 2019 8:38

Ferrari on näköjään päättänyt että ei vie asiaa enää eteenpäin ja perunut protestinsa. Ihan hyvä niin vaikka edelleenkin olen vahvasti sitä mieltä että tuo tuomio oli väärä. Mutta en pidä siitäkään että kisojen tuloksia puidaan ja muutellaan jälkikäteen, ja tuskin tuo tuomio olisi edes muuksi muuttunut vaikka Ferrari olisi asiaa eteenpäin vienytkin.

Vastaa Viestiin