Fernando Alonso #14

Kuljettajien esittelyt ja kuljettajiin liittyvät uutiset.

Fernando Alonso #14

ViestiKirjoittaja superzeppo » Ke Tammi 03, 2018 11:26

KuvaFernando Alonso #14Kuva
Kuva

Fernando Alonso on ollut viime kaudet F1-sarjan koomikko. Menestys McLaren-Honda yhdistelmällä jäi haaveeksi, ja yhteistyö Renaultin kanssa kääntää jälleen Alonsonkin keskittymisen tappiin. Red Bull voitti Renaultin koneilla kilpailuja vuonna 2017, joten konkari Alonso toivoo pääsevänsä jälleen samppanjan makuun. Alonso, kuten muutkin menestyneet F1-kuljettajat jakavat mielipiteitä, mutta miehen korpivaellus väärästä tallista toiseen on ollut vaikeaa katseltavaa myös osalle hänen kriitikoistaan.

Henkilötiedot:
- Virallinen nimi: Fernando Alonso
- Kansalaisuus: espanjalainen
- Syntymäaika: 29.7.1981
- Syntymäpaikka: Oviedo, Asturias, Espanja

F1-tiedot:
- Nykyinen talli: McLaren F1 Team
- Auton numero: 14
- Ensimmäinen GP: Australia 2001
- Maailmanmestaruuksia: 2 (2005, 2006)
- Voittoja: 32
- Paalupaikkoja: 22
- Nopeimpia kierroksia: 23
- Sijoitus kaudella 2017: 15.

Sosiaalinen media:
Nettisivut: http://www.fernandoalonso.com/en
Twitter: https://twitter.com/alo_oficial
Facebook: https://www.facebook.com/FernandoAlonsoOficial
Instagram: https://www.instagram.com/fernandoalo_oficial/
YouTube: https://www.youtube.com/user/ALOoficial
superzeppo
Tekninen tuki

Re: Fernando Alonso #14

ViestiKirjoittaja Jamppa » Pe Tammi 05, 2018 14:55

https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/art ... gs.TRfi7Ew

Samaa mieltä. Alonsolla olisi aika varmasti enemmän mestaruuksia, jos olis hoitanut hommat toisin.
Jamppa
Site Admin

ViestiKirjoittaja Osku90 » Pe Tammi 05, 2018 16:49

Mun kova väite on, että Alonso ois tämän vuoden Ferrarilla ottanut mestaruuden.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Osku90
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja BigBoss » Pe Tammi 05, 2018 17:02

Osku90 kirjoitti:Mun kova väite on, että Alonso ois tämän vuoden Ferrarilla ottanut mestaruuden.

Niin, ehkä. Jos olettais että Alonso olis muuten ajanut (vähintään) samalla tasolla kuin Vettel, mutta ilman Bakun typeröintiä ja Singaporen starttikolaria, olisko jo näiden kahden välttämisellä pisteet riittäneet mestaruuteen? Mitä Sebille noista nyt tuli pistemenetyksiä, jotain 38 pinnaa? Samalla Hamilton sai vähän extraa kun autoja tippui edestä pois.

Toivottavasti Mclarenilla ajetaan ensi kaudella podiumeista. Vaikka en Alonsonsta niin piittaakkaan niin kyllähän tämän mielellään näkisi kärkikahinoissa.
BigBoss
Saunamajuri

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Pe Tammi 05, 2018 19:03

Tiukkaa se ainakin olisi ollut. Vaikka Vettel onkin nopea, jopa yhtä nopea kuin Alonso, niin Vettel on myös sählä, mikä tällä kaudella rokotti pisteitä aivan liikaa. Luotettavuusongelmat olisi silti saattanut maksaa sen verran, että Hamilton olisi mestaruuden voittanut.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari
tietäjä3000
GP-voittaja

ViestiKirjoittaja superzeppo » Pe Tammi 05, 2018 19:05

Sellainen tuntuma minulla, että Vettel on Alonsoa kovempi aika-ajaja. Sitä myötä Alonso olisi saattanut hävitä jopa enemmän Hamiltonille.
superzeppo
Tekninen tuki

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Pe Tammi 05, 2018 19:41

superzeppo kirjoitti:Sellainen tuntuma minulla, että Vettel on Alonsoa kovempi aika-ajaja. Sitä myötä Alonso olisi saattanut hävitä jopa enemmän Hamiltonille.

Tosin Alonson aika-ajotilastoon vaikuttaa, se että Alonson ollessa nopeimmassa autossa (Ferrarit eivät sitä olleet), aika-ajot ajettiin vielä kilpailubensat tankissa, joten sen ajan tilastot yhden kierroksen nopeuden suhteen ovat vääristyneet. Ainakin USA:ssa Alonson kierros oli aivan käsittämätön, joten ken tietää kuinka iso ero osaamisessa on Vetteliin. En tosin väitettäsi kielläkään.
tietäjä3000
GP-voittaja

ViestiKirjoittaja Osku90 » Pe Tammi 05, 2018 20:51

Sanoisin Alonson olevan myös gridin paras lähtijä, joka kompensoi (kenties) heikkoa aika-ajoa. Alonso ei myöskään vaan tee virheitä. Kuljettajana yksinkertaisesti mahtava, henkilönä tuskinpa.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules
Osku90
Monacon voittaja

ViestiKirjoittaja Alexei » Pe Tammi 05, 2018 20:58

superzeppo kirjoitti:Sellainen tuntuma minulla, että Vettel on Alonsoa kovempi aika-ajaja. Sitä myötä Alonso olisi saattanut hävitä jopa enemmän Hamiltonille.

Toisaalta Vettel hävisi (pelkkiä tilastoja tuijottamalla) kaudella 2016 aika-ajoissa sellaiselle yhden kierroksen ihmemiehelle kuin Kimi Räikkönen. Vettelin tulostaso tuntuu aina olevan kovasti riippuvainen siitä, kuinka auto ns. osuu näppiin. Verrokkina Alonsoa kaiketi on tavattu pitää nykyformuloiden kovimpana "hanskalla paikkaajana".
Alexei
Samurai

ViestiKirjoittaja superzeppo » Pe Tammi 05, 2018 21:27

2016 oli ohivuosi :D

Kyllähän Alonso kova aika-ajaja on. Pieksi tallikaverinsa jälleen koripallolukemin, mutta menneellä kaudella Vettel teki todella kovia aika-ajoja. Toki Räikkönen ei ole se paras verrokki.

Otan siis hiukan takaisin tuntumaani, mutta epäilen silti, olisiko Ferrarilla kukaan, Vettelin sähläilyjä lukuun ottamatta, paremmin ajanut.
superzeppo
Tekninen tuki

ViestiKirjoittaja Dzeko » Ti Tammi 16, 2018 6:40

Minunkin silmissä Alonso on kova kuski ja melkoinen persoona!
Dzeko
Testikuski

ViestiKirjoittaja J4M4N3 » Ke Tammi 31, 2018 7:19

McLaren vahvisti: Fernando Alonso osallistuu kestävyyskisasarjaan

F1-talli McLaren on antanut luvan espanjalaiskuljettajalle Fernando Alonsolle osallistua kansainvälisen autourheiluliiton FIA:n kestävyyskisasarjaan World Endurance Championshipiin.

F1-sarja pysyy kuitenkin pääprioriteettina Alonson kohdalla. Tulevalla kaudella 36-vuotias espanjalaiskuski ajaa kaikki F1-osakilpailut.

Näin Alonsolla jää yksi WEC-sarjan kisa välistä, sillä F1-sarjan USA:n osakilpailu ja WEC:n Japanin kisa osuvat samalle viikonlopulle.

McLaren Technology Groupin toimitusjohtaja Zak Brown myönsi suoraan Alonson innokkuuden muita sarjoja ja kisoja kohtaan.

– Ei ole mikään salaisuus, että Fernando on halunnut osallistua Le Mansin 24 tunnin ajoon. Uskon, että meidän organisaatiossa kaikki arvostavat sitä, miten motivoitunut, nälkäinen ja iloinen Fernando on, maailmanluokan ajajana. Nuo ovat niin tärkeitä ominaisuuksia ihan mille tahansa F1-tallille, Brown totesi.

Alonso itse hamuaa moottoriurheilun triplakruunua, eli Monacon GP:n, Indy 500:n ja Le Mansin 24 tunnin ajon voittoa.

Urallaan Alonso on voittanut Monacon GP:n, mutta Indyn ja Le Mansin kisojen voitot puuttuvat vielä häneltä.

– Tänä vuonna saan mahdollisuuden tavoitella Le Mansin voittoa. Se on iso haaste ja paljon voi mennä vikaan, mutta olen valmiina, Alonso sanoi.

WEC-sarjassa Alonso jakaa autonsa yhdessä entisten F1-kuskien Kamui Kobayashin ja Sebastien Buemin kanssa.

F1-sarjan kaksinkertainen maailmanmestari kiitteli kovasti McLarenin ymmärrystä.

– Olen hyvin iloinen siitä, että he kuuntelivat minua ja ymmärtävät, mitä tuon ison tavoitteen jahtaaminen merkkaa minulle. Tämä ei meinaa mitenkään sitä, ettenkö keskittyisi täysillä formuloihin ja McLareniin. Tulevalla kaudella tavoitteenaani on olla kilpailukykyinen jokaisena viikonloppuna ja olen varma siitä, että olemme entistä lähempänä tuon tavoitteen saavuttamista.

Viikonloppuna Alonso osallistui ensimmäistä kertaa urallaan Daytona 500 -kisaan USA:ssa. Alonson autoseurue jäi kisassa kauas kärjestä.

MTV Sport
J4M4N3
Weltmeister

ViestiKirjoittaja tietäjä3000 » Ke Tammi 31, 2018 15:30

Alonsolla on ihan oikeastikin hyvä mahdollisuus voittaa Le Mans. Toyota pääsi 2016 niin lähelle, että koko tallilla on hirmuisesti nälkää.
tietäjä3000
GP-voittaja

ViestiKirjoittaja superzeppo » Ke Maalis 14, 2018 10:17

Alonso myöntää harkinneensa lopettamista: "Tiesin että katuisin sitä loppuelämäni"

McLaren-kuljettaja Fernando Alonso myöntää harkinneensa uransa päättämistä F1-sarjassa viime kauteen.

Viime vuonna McLarenin ja Hondan yhteistyön kolmas kausi ei näyttänyt merkkejä paremmasta, mikä sai Alonson miettimään vakavasti siirtoa IndyCar-sarjaan tai kestävyysajon pariin.

Tuplamestari sai kuitenkin perusteltua itselleen, ettei uran aallonpohja ollut oikea hetki sulkea ovea kuninkuusluokkaan.

- Minulla oli tunne siitä, että tämä ei ollut oikea aika lähteä. Ei juuri nyt, ei tällaisten tulosten ja tällaisen tunteen kera. Tiesin että katuisin sitä loppuelämäni ajan, Alonso kertoi F1 Racing –lehdelle.

McLaren kilpailee alkavalla kaudella Renault’n moottoreilla. Alonso vakuuttaa hänellä riittävän yhä nälkää huipputasolle.

- Tietenkin haluan yhä menestyä. Minulla ja McLarenilla on yhä keskeneräisiä bisneksiä. Minulla ei ole ollut tätä tunnetta vähään aikaan, mutta nyt katson omaavani mahdollisuuden ajaa todella hyvän kauden, Alonso sanoi.

MTV Sport
superzeppo
Tekninen tuki

ViestiKirjoittaja Jamppa » Su Huhti 15, 2018 10:20

Aika-ajossa ei vauhtia ollut, mutta niin vaan Alonso hiipi sijalle seitsemän. Ohitti lopussa Vettelinkin.
Jamppa
Site Admin

Seuraava

Paluu F1 Kuljettajat