Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Täältä löytyy tallikohtaiset uutiset ja tietoa eri talleista.
Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 46721
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Su Huhti 14, 2019 16:58

BigBoss kirjoitti:
Jamppa kirjoitti:https://yle.fi/urheilu/3-10738275?origin=rss

Mersu on nyt tosiaan ottanut kolmessa ekassa kisassa kaksoisvoiton. Bahrainissa se ei ajamalla tullut, mutta Australiassa ja Kiinassa tuli.

Ferrarin piti olla Mersua vahvempi, mutta ainoastaan yhdessä kisassa kolmesta heidän vauhti on ollut parempaa.

Tunnetusti Mersun vauhti paranee kun kausi etenee ja Ferrari jää kelkasta.

Paljon saa tapahtua kauden aikana etteikö Hamiltonia kruunattaisi mestariksi.
Pari teknistä murhetta Hamiltonille ja Bottakselle voitot niin saatais ainakin tallin jäsentenvälinen taistelu. Ferrari näyttää itse pitävän huolen siitä etteivät mestaruudesta aja.
Joo siihen ei muita tarvita että Ferrari saa menetettyä mestaruuden.

Joo kyllähän se mahdollista on että Hamilton saa pari huonoa kisaa alle ja Bottas korjaa potin. Sitten on tilanne taas ihan uusi.

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 46721
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Jamppa » La Huhti 27, 2019 13:48

https://www.suomif1.com/2019/04/saako-w ... korvausta/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grosjean rikkoi autonsa, kun Malesiassa lähti kaivosta kansi irti. Jutun mukaan ratayhtiö maksoi jopa puolisen miljoonaa korvauksia. Eli hyvin todennäköistä, että myös Williams saa nyt korvauksia.

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 46721
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Ti Touko 14, 2019 12:20

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hon ... #gs.b8vl1b" onclick="window.open(this.href);return false;

Täytyy kyllä olla samaa mieltä, että Hondan mylly on rellua parempi.

Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14249
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja superzeppo » To Touko 30, 2019 19:03

Mersulta tulossa uutta myllyä Kanadaan. Muut ovat jo ottaneet toiset koneet käyttöön. Tämä huolestuttaa Häkkistä ja varmaan kaikkia muitakin formuloita seuraavia. Tekniset ongelmat ovat kuitenkin aina mahdollisia.

Mika Häkkinen ihmetteli Mercedeksen ylivoimaa – lisää tehoa Kanadaan valmistuvasta uudesta moottorista: "Huolestuttaa kilpailijoita" - MTV Uutiset

Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14249
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja superzeppo » Pe Touko 31, 2019 19:36

Mercedes-pomolta hurja paljastus – Niki Lauda halusi antaa päävastustajalle tallin moottorin

Mercedeksen urheilujohtaja Ron Meadows paljasti, että edesmennyt Niki Lauda halusi laittaa tallin moottorin Red Bullin autoon. Lauda oli halunnut tätä, jotta Mercedeksellä olisi varteenotettava kilpakumppani sen alkuvuosina. Aiheesta uutisoi gpblog.com -sivusto.


Red Bull kilpaili tuolloin Renaultin moottorilla. Tallin auto jäi voimassa jälkeen Ferrarista ja Mercedeksestä. Monien mielestä Red Bull olisi ollut sarjan paras talli, mikäli sillä olisi ollut Mercedeksen moottori.

Meadows muisteli Laudan hautajaisissa tämän kanssa käytyä keskustelua.

– Muistan aikaiset vuodet, jolloin Niki todella halusi antaa Red Bullille Mercedeksen moottorin. Hänen ideansa oli se, että se tekisi meistä vahvemman, koska meillä olisi kovempi kilpailija vastassa, Meadows kertoo.

Kaikki tallissa eivät kuitenkaan olleet samaa mieltä Laudan kanssa.

– Tietenkään emme halunnut sitä ja halusimme pitää moottorimme pelkästään itsellämme. Se vaati suostuttelua, mutta lopulta hän ymmärsi. Ymmärrän sen, miksi hän halusi tehdä niin, sillä hän halusi tehdä joka päivä meistä paremman, Meadows sanoo.

Lauda menehtyi nukkuessaan Monacon GP:n alla 70-vuotiaana.

MTV Uutiset
Kilpailullisesta näkökulmasta olisi ollut hyvä, jos olisivat koneet Red Bullille myyneet, mutta eihän tuo Mercedeksen näkökulmasta tietenkään fiksua olisi ollut.

Melkoinen *****myrsky varmaan, kun RB:ltä olisi jatkuvasti haukuttu Mersua kaikista vioista ja Mersut olisivat kestäneet yhtä hyvin kun nyt ovat. Negatiivista julkisuutta olisi riittänyt varmasti.

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 46721
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Ti Heinä 02, 2019 12:26

https://www.suomif1.com/2019/07/f1-tall ... 5L3mqm9snU

Tuosta löytyy listaa miten paljon tallit on saaneet sponsorirahaa.

Summat toki arvioita, mutta varmasti jotain suuntaan antavat.

Avatar
Igor
GP-voittaja
Viestit: 1992
Liittynyt: To Tammi 30, 2014 17:18

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Igor » Pe Heinä 05, 2019 15:09

Huhut kertovat McLarenin vaihtavan moottorit Mercedekseen ensi kaudella. Samalla Williams vaihtaisi Renault'n leiriin.
#CiaoJules

BigBoss
Saunamajuri
Viestit: 8588
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja BigBoss » Pe Heinä 05, 2019 15:24

Igor kirjoitti:
Pe Heinä 05, 2019 15:09
Huhut kertovat McLarenin vaihtavan moottorit Mercedekseen ensi kaudella. Samalla Williams vaihtaisi Renault'n leiriin.
Mistäs tällainen huhu? Hieno juttuhan se olisi Mclarenille, kenties pystyisivät jopa palaamaan podiumtaisteluihin. Ja Alonso ilmoittaisi heti olevansa saatavilla :D

Huonompi homma Williamsille, jos pitää paikkaansa. Huonoimpaan autoon kun laitetaan huonoin moottori, niin ei sillä ihmeitä tehdä. Ja ehkä tämä on vain minun ajatus, mutta jos Mclaren jättää Renaultin niin se kuulostaisi olevan lopun alkua. Rellulla ei tule tuloksia isoista panostuksista huolimatta ja "kakkostiimikin" lähinnä sinnittelisi mukana, jos he alkaisivat Williamsin moottoritoimittajaksi.

Avatar
Igor
GP-voittaja
Viestit: 1992
Liittynyt: To Tammi 30, 2014 17:18

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Igor » Pe Heinä 05, 2019 15:42

#CiaoJules

Dino246
GP-voittaja
Viestit: 1932
Liittynyt: Ke Elo 15, 2018 8:58

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Dino246 » Pe Heinä 05, 2019 19:47

Williams jatkaa vaan alamäkeään jos vielä moottoritkin vaihtuu ruudukon huonoimpiin. McLarenin kannalta kyllä hyvä vaihtokauppa kun ovat nyt muutenkin saaneet kurssin oikeaan suuntaan.

Avatar
J4M4N3
Weltmeister
Viestit: 6582
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 16:21

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja J4M4N3 » Pe Elo 23, 2019 18:17

Panthera has filled several senior positions including technical director and sporting director, though some of its staff are seeing out contracts with other teams. Its head of aerodynamics is Tim Milne, who has previous F1 experience from his time at Renault, Honda, Super Aguri, Toyota, Caterham and most recently Manor. The last F1 car he worked on was the unfinished Manor for the 2017 season, before the team collapsed.
Panthera is believed to have struck preliminary deals with major component suppliers. RaceFans understands the team intends to follow the ‘Haas model’ of obtaining as many parts as it can through third party suppliers. However it remains to be seen how far this will be possible under the new 2021 rules which will redefine this contentious area of the regulations.

Avatar
tietäjä3000
Mestarikandidaatti
Viestit: 2747
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja tietäjä3000 » Pe Elo 23, 2019 18:42

Mielenkiintoista. Ei nyt paperilla kuulosta varsinaisesti miltään kovin lupaavalta tiimiltä, mutta hyvähän se olisi saada kaksi autoa lisää.

Tuo Haasin tapa toimia on selkeästi osoittautunut kustannustehokkaimmaksi ja esimerkiksi Autosportin mielestä Williamsin alamäki johtuu hyvin pitkälti tallin pakonomaisesta halusta tehdä kaikki itse. Toivottavasti uudet säännöt mahdollistaisivat tämän toimintatavan jatkamiseen vielä jopa pidemmälle. Se ei loppujen lopuksi muuta sarjaa yhtään mihinkään suuntaan, vaikkei joku jarrupoljin olisikaan omassa pajassa tehty.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari

Dino246
GP-voittaja
Viestit: 1932
Liittynyt: Ke Elo 15, 2018 8:58

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Dino246 » La Elo 24, 2019 18:46

Hienoa olisi kun mukaan sastaisiin uusi talli/uusia talleja ja tuo Haasin tapa toimia on kyllä minusta osoittautunut järkeväksi ja toimivaksi joten en ihmettelisi jos mahdolliset tulokkaat lähtisi mukaan samalla strategialla.

Mutta eilen luin myös uutisen ethä Haasin jatko ensi kauden jälkeen ei ole yhtään varmaa. Aikovat kuulemma katsella miten kalliiksi uudet 2021 säännöt talleille tulee ja katsovat onko järkevää satsata.

Avatar
Osku90
Weltmeister
Viestit: 5726
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 21:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Osku90 » Su Syys 01, 2019 20:54

Mitäpä luulette. Ovatko Sainz ja Norris Meksikossa podium-taistelussa? Siellähän Red Bull-Renault oli ihan lyömätön parina viime vuonna ja nyt McLaren on paras Relluja käyttävä auto.

Meksikoon nyt vielä on aikaa, mutta kunhan tuli mieleen.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules

Avatar
tietäjä3000
Mestarikandidaatti
Viestit: 2747
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja tietäjä3000 » Su Syys 01, 2019 21:02

Osku90 kirjoitti:
Su Syys 01, 2019 20:54
Mitäpä luulette. Ovatko Sainz ja Norris Meksikossa podium-taistelussa? Siellähän Red Bull-Renault oli ihan lyömätön parina viime vuonna ja nyt McLaren on paras Relluja käyttävä auto.

Meksikoon nyt vielä on aikaa, mutta kunhan tuli mieleen.
Mä veikkaan syyn olevan enemmänkin Red Bullin auton sopivuudesta korkean downforcen radalle ja huomattavasti Mercedestä ja Ferraria tuoreemmista moottoreista. Eihän Mclaren mennyt viime vuonnakaan Meksikossa mihinkään, joten en usko moottorin itsessään olevan ohuessa ilmassa sen erikoisempi.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari

Vastaa Viestiin