Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Täältä löytyy tallikohtaiset uutiset ja tietoa eri talleista.
Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45732
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Ma Tammi 28, 2019 13:27

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ren ... s.2eU7S4eR" onclick="window.open(this.href);return false;

Kyllähän Helmut Marko on kans yks kusipää, mutta ei tämä Rellun tallipäällikkö huonommaksi tässä kiistassa jää. En ymmärrä miten pahat kaunat noilla voi olla keskenään, kun vieläkin tuo jatkuu.

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45732
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Ke Maalis 06, 2019 6:33

https://www.iltalehti.fi/formulat/a/5d6 ... d76d499c9a" onclick="window.open(this.href);return false;

Hyvillä mielin voi olla de la Rosan kanssa samaa mieltä, että pakka näyttää nyt todella tiiviiltä ja vaikea sanoa mikä talli on nopein. Ferrari näytti vahvalta, mutta eiköhän Mersu tule kärjessä kans olemaan ja Red Bull saattaa myös olla nopea.

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45732
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Jamppa » To Maalis 07, 2019 14:42

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/f1- ... s.yuigIQxt" onclick="window.open(this.href);return false;

Renaultilla haaveillaan, että voisivat McLarenin kanssa syventää yhteistyötä.

Avatar
Osku90
Weltmeister
Viestit: 5173
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 21:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Osku90 » La Maalis 16, 2019 9:54

Ensimmäiset kunnon johtopäätökset voidaan vetää vasta Bahrainin kisan jälkeen, koska Australia on erikoinen rata.

Nyt kun erikoisradan kilpailuvauhtikin on vielä näkemättä, näyttää siltä että keskipakka on äärettömän tasainen. Sijat 7-18 voi olla melkein missä järjestyksessä hyvänsä.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules

Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14085
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja superzeppo » La Maalis 16, 2019 9:58

Osku90 kirjoitti:Ensimmäiset kunnon johtopäätökset voidaan vetää vasta Bahrainin kisan jälkeen, koska Australia on erikoinen rata.

Nyt kun erikoisradan kilpailuvauhtikin on vielä näkemättä, näyttää siltä että keskipakka on äärettömän tasainen. Sijat 7-18 voi olla melkein missä järjestyksessä hyvänsä.
Kyllä. Jossain puhuttiin tästä Formula 1,5 nimellä, mutta jos jättää kärjen vähemmälle huomiolle ja keskittyy keskipakkaan ja kilpailuun 7. sijasta, niin huikea kausi edessä. Tätä tulee sekoittamaan satunnaiset kisat, joissa joku keskipakasta pääsee podiumille kärjen rämpiessä (lue Baku), ja saa ison kasan pisteitä.

Ainakin viime kaudella tuon keskipakan voimasuhteet vaihtelivat melkein joka kisaan, joten siitä kamppailusta vaan toinen lähetys pyörimään toiselle kanavalle, kun kärki ajelee jonossa päälähetyksessä.

Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
Viestit: 2299
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja tietäjä3000 » La Maalis 16, 2019 10:28

superzeppo kirjoitti:
Osku90 kirjoitti:Ensimmäiset kunnon johtopäätökset voidaan vetää vasta Bahrainin kisan jälkeen, koska Australia on erikoinen rata.

Nyt kun erikoisradan kilpailuvauhtikin on vielä näkemättä, näyttää siltä että keskipakka on äärettömän tasainen. Sijat 7-18 voi olla melkein missä järjestyksessä hyvänsä.
Kyllä. Jossain puhuttiin tästä Formula 1,5 nimellä, mutta jos jättää kärjen vähemmälle huomiolle ja keskittyy keskipakkaan ja kilpailuun 7. sijasta, niin huikea kausi edessä. Tätä tulee sekoittamaan satunnaiset kisat, joissa joku keskipakasta pääsee podiumille kärjen rämpiessä (lue Baku), ja saa ison kasan pisteitä.

Ainakin viime kaudella tuon keskipakan voimasuhteet vaihtelivat melkein joka kisaan, joten siitä kamppailusta vaan toinen lähetys pyörimään toiselle kanavalle, kun kärki ajelee jonossa päälähetyksessä.
Joskus taidettu täälläkin mainita, että F1 voisi paremmin ilman Red Bullia, Mecedestä ja Ferraria.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari

James
Formula Ford-kuski
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 21:44
Paikkakunta: Espoo

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja James » La Maalis 16, 2019 12:41

Ensimmäiset aika-ajot takana. Sama tuttu meno se vaan jatkuu. Ensin Mersut, Ferrari totutusti hiukan perässä, sitten Red Bull ja tiukka keskikasti poislukien hännähuippu Williams.
Jossain vaiheessa jokainen valtakausi on päättynyt, mutta tämän päivän perusteella Mersun dynastia ei vielä pääty.
Keskikasti on niin tasainen, että siellä luultavasti kolisee useassakin kisassa ja turva-auto pitää huolen, että Mersu, Ferrari ja Red Bullit ajaa kärjessä peräkkäin ilman isoja eroja. Siinä lienee Ferrarin ja Red Bullin toiveet lyödä Mersua.
#KeepFighting Michael

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45732
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Jamppa » La Maalis 16, 2019 13:10

James kirjoitti:Ensimmäiset aika-ajot takana. Sama tuttu meno se vaan jatkuu. Ensin Mersut, Ferrari totutusti hiukan perässä, sitten Red Bull ja tiukka keskikasti poislukien hännähuippu Williams.
Jossain vaiheessa jokainen valtakausi on päättynyt, mutta tämän päivän perusteella Mersun dynastia ei vielä pääty.
Keskikasti on niin tasainen, että siellä luultavasti kolisee useassakin kisassa ja turva-auto pitää huolen, että Mersu, Ferrari ja Red Bullit ajaa kärjessä peräkkäin ilman isoja eroja. Siinä lienee Ferrarin ja Red Bullin toiveet lyödä Mersua.
Eikös se ollu 2021 kun tulee isommat sääntömuutokset. Siinä voisi olla saumaa siihen, että pakka sekoittuu.

Toivotaan nyt, että Mersun ja Ferrarin kesken tulee tiukka kausi ja jos Red Bull saisi vielä lusikkansa siihen soppaan.

Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
Viestit: 2299
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja tietäjä3000 » La Maalis 16, 2019 17:29

https://www.fia.com/events/fia-formula- ... ormation-1" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta löytyy tuttuun tapaan kierrosaikojen lisäksi myös sektoriajat ja huippunopeudet. Huippunopeuksia oli nyt mitattu maaliviivalta, pääsuoran päästä, 1. sektorin lopusta ja 2. sektorin lopusta. Voisin sanoa, että tehoiltaan nykyiset moottorivalmistajat ovat jo niin tasaisia, ettei niitä eroja suoravauhdeissa huomaa. Ainoa korrelaatio, minkä tuolta löysin, että kärkitallit menee hitaammin suoran päähän, eli he ovat löytäneet autoihinsa hieman enemmän downforcea, ja vastaavasti keskipakka joutuu säätämään autonsa enemmän kilpailun mukaan. Albon oli jokaisessa mittauspisteessä neljän parhaan joukossa, joten ei enää voi puhua mistään "GP2-moottoreista". Williams oli puolestaan hitain jokaisessa mittauspisteessä, joten sen lisäksi että ovat hitaita mutkissa, ne on hitaita myös suorilla.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari

Avatar
tietäjä3000
GP-voittaja
Viestit: 2299
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2014 21:24

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja tietäjä3000 » Su Maalis 17, 2019 14:24

Hondan koneilla ajettiin kaksi kovinta huippunopeutta jokaiseen neljään mittauspisteeseen.
"Aerodynamics are for people who can't build engines" -Enzo Ferrari

Avatar
superzeppo
Tekninen tuki
Viestit: 14085
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 19:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja superzeppo » La Maalis 30, 2019 18:12

Mitä ehmettiä tapahtui voimasuhteille?

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45732
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Ke Huhti 10, 2019 8:48

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mer ... #gs.4ynjy9" onclick="window.open(this.href);return false;

Mersu on yleensä ollut erittäin vahva kauden toisella puoliskolla. Olis Ferrarille ollut tärkeää kerätä nyt kauden alussa mahdollisimman paljon pisteitä.

BigBoss
Saunamajuri
Viestit: 8347
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja BigBoss » Ke Huhti 10, 2019 11:37

Jamppa kirjoitti:https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mer ... #gs.4ynjy9

Mersu on yleensä ollut erittäin vahva kauden toisella puoliskolla. Olis Ferrarille ollut tärkeää kerätä nyt kauden alussa mahdollisimman paljon pisteitä.
Mun mielestä Kiinasta on nyt saatava voitto tai alkaa olemaan jo hätä.

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 45732
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Su Huhti 14, 2019 15:35

https://yle.fi/urheilu/3-10738275?origin=rss" onclick="window.open(this.href);return false;

Mersu on nyt tosiaan ottanut kolmessa ekassa kisassa kaksoisvoiton. Bahrainissa se ei ajamalla tullut, mutta Australiassa ja Kiinassa tuli.

Ferrarin piti olla Mersua vahvempi, mutta ainoastaan yhdessä kisassa kolmesta heidän vauhti on ollut parempaa.

Tunnetusti Mersun vauhti paranee kun kausi etenee ja Ferrari jää kelkasta.

Paljon saa tapahtua kauden aikana etteikö Hamiltonia kruunattaisi mestariksi.

BigBoss
Saunamajuri
Viestit: 8347
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Keskustelua F1-talleista ja voimasuhteista

Viesti Kirjoittaja BigBoss » Su Huhti 14, 2019 16:54

Jamppa kirjoitti:https://yle.fi/urheilu/3-10738275?origin=rss

Mersu on nyt tosiaan ottanut kolmessa ekassa kisassa kaksoisvoiton. Bahrainissa se ei ajamalla tullut, mutta Australiassa ja Kiinassa tuli.

Ferrarin piti olla Mersua vahvempi, mutta ainoastaan yhdessä kisassa kolmesta heidän vauhti on ollut parempaa.

Tunnetusti Mersun vauhti paranee kun kausi etenee ja Ferrari jää kelkasta.

Paljon saa tapahtua kauden aikana etteikö Hamiltonia kruunattaisi mestariksi.
Pari teknistä murhetta Hamiltonille ja Bottakselle voitot niin saatais ainakin tallin jäsentenvälinen taistelu. Ferrari näyttää itse pitävän huolen siitä etteivät mestaruudesta aja.

Vastaa Viestiin