Silloin pahoitin mieleni ja soitin iltalehteen

Kaikenlaista keskustelua maan ja taivaan väliltä.
Dino246
Mestarikandidaatti

Re: Silloin pahoitin mieleni ja soitin iltalehteen

Viesti Kirjoittaja Dino246 » Pe Marras 01, 2019 5:39

Johtaja tilasi kupin kahvia Helsinki-Vantaalla, myyjä lorautti joukkoon puolet hanavettä ja rahasti 4,90 euroa: ”Otin kahvin, kiitin ja lähdin pois”

Jotenkin niin suomalaista toimintaa. Katsot kun myyjä lorottaa kahviisi puolet vettä nenäsi edessä, et sano mitään ja maksat kiltisti ryöstöhinnan ko. "kahvista", mutta menet sitten välittömästi naputtamaan viestiä someen tai soittamaan jollekin lehdelle että "Kyllä niin nyt mieleni pahoitin".

Jamppa
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Pe Marras 01, 2019 7:24

Dino246 kirjoitti:
Pe Marras 01, 2019 5:39
Johtaja tilasi kupin kahvia Helsinki-Vantaalla, myyjä lorautti joukkoon puolet hanavettä ja rahasti 4,90 euroa: ”Otin kahvin, kiitin ja lähdin pois”

Jotenkin niin suomalaista toimintaa. Katsot kun myyjä lorottaa kahviisi puolet vettä nenäsi edessä, et sano mitään ja maksat kiltisti ryöstöhinnan ko. "kahvista", mutta menet sitten välittömästi naputtamaan viestiä someen tai soittamaan jollekin lehdelle että "Kyllä niin nyt mieleni pahoitin".
Sepä. Olis varmaan saanut täyden kupin kahvia, kun olis myyjälle sanonut asiasta. Mutta mukavampi se on someen itkeä.

Jamppa
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Su Marras 10, 2019 8:28

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e729 ... 707c5704b1

Ja piti sitten soittaa asiasta Iltalehteen vaikka Finnair oli kertonut mistä oli kyse :doh:

Dino246
Mestarikandidaatti

Viesti Kirjoittaja Dino246 » Ma Marras 11, 2019 6:37

Jamppa kirjoitti:
Su Marras 10, 2019 8:28
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e729 ... 707c5704b1

Ja piti sitten soittaa asiasta Iltalehteen vaikka Finnair oli kertonut mistä oli kyse :doh:
Tottakai! Onhan hän ollut syvästi huolissaan asiasta ja silloin ei mikään selitys riitä ja hänen pitää saada oikeutta. Välillä tuntuu että täällä vapaassa maailmassa ihmisillä alkaa olla jo liikaakin oikeuksia, ja se alkaa vääristää heidän ajatteluaan. Joko yksinkertaisesti ei enää osata ajatella järkevästi, tai sitten toisena vaihtoehtona pyritään hakemaan itselle henkilökohtaista hyötyä vetoamalla näihin oikeuksiin.

Dino246
Mestarikandidaatti

Viesti Kirjoittaja Dino246 » Ke Marras 20, 2019 6:44

"Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun alastoman ihmisen näin":
Teatteriesityksen alastonkohtaus järkytti koululaisia Kuopiossa – ”Teimme virhearvion”

Tätä se on kun lapset yritetään kasvattaa tynnyrissä. Kirosanat järkyttää, alastomat ihmiset järkyttää, elämä järkyttää... Vanhemman tehtävähän olisi selittää nämä elämässä vastaan tulevat "järkyttävät" ja hämmennystä herättävät asiat lapselleen sen sijaan että ottaa puhelimen käteen ja soittaa Iltalehteen. Kyllä minä muistelen että mekin kävimme yläasteella eräässä teatteriesityksessä missä oli alaston mies ja alusvaatteisillaan ollut lavalla, mutta ei minulla kyllä mieli siitä isommin järkyttynyt enkä rynnännyt heti lähimpään puhelinkoppiin soittamaan äidille että mieleni on nyt syvästi pahoittunut. Enemmän mieli pahoittui siitä että se mies oli alasti mutta nainen piti ne alusvaatteet päällään, mutta sitähän ei kärsinyt äidille kertoa myöskään.

BigBoss
Saunamajuri

Viesti Kirjoittaja BigBoss » Ke Marras 20, 2019 7:27

Dino246 kirjoitti:
Ke Marras 20, 2019 6:44
Teatteriesityksen alastonkohtaus järkytti koululaisia Kuopiossa – ”Teimme virhearvion”

Tätä se on kun lapset yritetään kasvattaa tynnyrissä. Kirosanat järkyttää, alastomat ihmiset järkyttää, elämä järkyttää... Vanhemman tehtävähän olisi selittää nämä elämässä vastaan tulevat "järkyttävät" ja hämmennystä herättävät asiat lapselleen sen sijaan että ottaa puhelimen käteen ja soittaa Iltalehteen. Kyllä minä muistelen että mekin kävimme yläasteella eräässä teatteriesityksessä missä oli alaston mies ja alusvaatteisillaan ollut lavalla, mutta ei minulla kyllä mieli siitä isommin järkyttynyt enkä rynnännyt heti lähimpään puhelinkoppiin soittamaan äidille että mieleni on nyt syvästi pahoittunut. Enemmän mieli pahoittui siitä että se mies oli alasti mutta nainen piti ne alusvaatteet päällään, mutta sitähän ei kärsinyt äidille kertoa myöskään.
Surullista miten nykyään kaikki järkyttää ja ahdistaa niin monia. Alastomuuskin on maailman luonnollisin asia, joten en edes täysin ymmärrä mistä siinä ylipäätään järkytytään, jos vain näkee. Mutta tätähän se sitten on, kun lapsia jo pienestä pitäen suojellaan kaikelta eikä se opi käsittelemään asioita eikä tunteita. Sen huomaa monessa muussakin asiassa.

Dino246
Mestarikandidaatti

Viesti Kirjoittaja Dino246 » Ke Marras 20, 2019 8:00

BigBoss kirjoitti:
Ke Marras 20, 2019 7:27
Dino246 kirjoitti:
Ke Marras 20, 2019 6:44

Surullista miten nykyään kaikki järkyttää ja ahdistaa niin monia. Alastomuuskin on maailman luonnollisin asia, joten en edes täysin ymmärrä mistä siinä ylipäätään järkytytään, jos vain näkee. Mutta tätähän se sitten on, kun lapsia jo pienestä pitäen suojellaan kaikelta eikä se opi käsittelemään asioita eikä tunteita. Sen huomaa monessa muussakin asiassa.
Se on juuri seurausta tästä että ihmiset ei osaa enää oikein kasvattaa lapsiaan, vaan kuvitellaan että kasvattamista on se että varjellaan lasta kaikilta negatiivisilta asioilta ja tunteilta, eikä siis opeteta käsittelemään niitä millään tavalla. Sitten siinä käy näin että ihmiset alkaa järkyttymään syvästi kaikista ihan luonnollisista elämään kuuluvista asioista, ja sen seurauksena nämä vanhemmat jotka haluavat pitää lapsensa syvällä siellä positiivisuuden kuplan sisällä ylireagoivat ja alkavat vaatimaan kovaan ääneen kaiken sellaisen kieltämistä mikä saattaa järkyttää heidän tynnyrissä kasvaneiden lastensa maailmaa.

Alastomuus, kirosanat, pettymykset, itku, ikävät asiat, vastoinkäymiset, kaikki kuuluu elämään ja vanhempien tehtävä olisi valmistaa lasta kohtaamaan niitä. Auttaa ymmärtämään että ne ovat osa elämää. Näyttää aika kamalalta että Suomesta on pikkuhiljaa tulossa pikku-USA tämän asian suhteen.

Dino246
Mestarikandidaatti

Viesti Kirjoittaja Dino246 » Ma Joulu 09, 2019 7:47

Tämä kaveri ei nyt ehkä itse ole soittanut lehteen, mutta menee minusta vähän samaan sarjaan tämä uutinen. Siis onhan se ikävä juttu jos joutuu loppuikänsä olemaan "velkavankeudessa" ja kituuttamaan, mutta en minä oikein tiedä miksi yhteiskunnan pitäisi tulla vastaan siinä jos itse omaa hölmöyttään on itsensä tuohon tilanteeseen järjestänyt. Jos on olemassa aina jonkinlainen takaportti jota kautta pääsee luistelemaan omista vastuistaan niin se vaan opettaa ihmisiä entistäkin vastuuttomampaan käytökseen.

Velan vanki - Vuonna 2018 ulosotossa oli yli puoli miljoonaa suomalaista. Heihin kuuluu myös Toni, joka kokee, ettei velallisella ole tässä maassa mitään oikeuksia.

Dino246
Mestarikandidaatti

Viesti Kirjoittaja Dino246 » Ti Helmi 11, 2020 15:36

Tamperelaismies on halunnut taas nillittää ihan nillittämisen ilosta. On laittanut palautetta kauppaketjulle ja hänelle on vastattu asiallisesti ja tarjottu hyvitykseksi lahjakortti, niin nyt sitten pari kuukautta tapahtuneen jälkeen on alkanut taas ahdistamaan ja pitänyt laittaa viestiä iltapäivälehdelle.

Kuva ei herkille: Tamperelaismiehen kananmunista putosi ällöttävä yllätys pannulle

BigBoss
Saunamajuri

Viesti Kirjoittaja BigBoss » Ti Helmi 11, 2020 16:26

Dino246 kirjoitti:
Ti Helmi 11, 2020 15:36
Tamperelaismies on halunnut taas nillittää ihan nillittämisen ilosta. On laittanut palautetta kauppaketjulle ja hänelle on vastattu asiallisesti ja tarjottu hyvitykseksi lahjakortti, niin nyt sitten pari kuukautta tapahtuneen jälkeen on alkanut taas ahdistamaan ja pitänyt laittaa viestiä iltapäivälehdelle.

Kuva ei herkille: Tamperelaismiehen kananmunista putosi ällöttävä yllätys pannulle
Näitä "uutisia" enemmän mua itseäni ketuttaa enemmän se, että ihmiset oikeasti lukee näitä. Lähes poikkeuksetta luetuimpien juttujen joukossa on jotain näinkin kiinnostavaa ja tärkeää. Itse yritän näitä parhaani mukaan boikotoida, mutta välillä tulee silti itsekin katsottua, että mitä v*ttua nyt taas.

Oon usein miettinyt, mutta en koskaan ottanut selvää, että maksetaanko näistä jotain?

Jamppa
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Ti Helmi 11, 2020 17:28

Dino246 kirjoitti:

Nii sai 10e lahjakortin millä saisi aika paljon kananmunia. Mutta vittu kun itkettää ja haluaa julkisuutta niin pakko se on lehteen soittaa.

En toki ymmärrän miksi kukko on tuollaisessa kanalassa ollut, mutta ei tuohon nyt pitäisi kenenkään maailman kaatua. Pitäisi vissiin saada 5000e korvaus.

Jamppa
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Ti Helmi 11, 2020 17:29

BigBoss kirjoitti:
Ti Helmi 11, 2020 16:26
Dino246 kirjoitti:

Näitä "uutisia" enemmän mua itseäni ketuttaa enemmän se, että ihmiset oikeasti lukee näitä. Lähes poikkeuksetta luetuimpien juttujen joukossa on jotain näinkin kiinnostavaa ja tärkeää. Itse yritän näitä parhaani mukaan boikotoida, mutta välillä tulee silti itsekin katsottua, että mitä v*ttua nyt taas.

Oon usein miettinyt, mutta en koskaan ottanut selvää, että maksetaanko näistä jotain?
Näillähän saa klikkauksia.

Dino246
Mestarikandidaatti

Viesti Kirjoittaja Dino246 » Ma Helmi 24, 2020 12:10

Tämä on kanssa hieno ilmiö tänä päivänä että näitä videoita lataillaan Youtubeen vähän sensaatiohakuisten saatteiden kera siinä toivossa että mitään ymmärtämättömät ihmiset panikoi ja nostaa asiasta haloon, ja lopulta ip-lehdet tarttuvat aiheeseen ja saadaan mitättömästä asiasta kohujuttu ja oma nimi lehteen.

Tässäkään "hurjassa" videossa ei kyllä pienintäkään vaaratilannetta. Laivojen välillä koko ajan vähintään laivan leveyden verran tilaa ja täysin suunniteltu/hallittu manööveri, joten ei voi todellakaan mistään läheltäpiti-tilanteesta puhua.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0a57 ... 1582447945

Jamppa
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Ti Helmi 25, 2020 20:35

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006419280.html

Joo vituttaa varmasti olla karanteenissa, mutta vittu mikä saa ihmiset soittamaan siitäkin iltapäivälehtien??

Jamppa
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Jamppa » Su Huhti 12, 2020 16:26

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006472846.html

Kun ei viitsi ohjelmatietoja edes katsoa niin tottakai mieli pahoittuu. Ja mitä silloin pitää tehdä? No soittaa iltapäivälehtien tietenkin :D

Vastaa Viestiin