Beyond the Grid

Vapaampaa keskustelua lajia sivuten.
BigBoss
Saunamajuri
Viestit: 8800
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 17:14
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Beyond the Grid

Viesti Kirjoittaja BigBoss » To Marras 28, 2019 9:52

Miten Rubens olisi päässyt Mclarenille 2010? Siellä oli jo Hamilton ja Button siirtyi mestarina sinne. Olettaisin kuitenkin, että Button on ollut tallillekin ensisijainen vaihtoehto.

Avatar
Jamppa
Site Admin
Viestit: 47832
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 11:19
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Beyond the Grid

Viesti Kirjoittaja Jamppa » To Marras 28, 2019 10:09

BigBoss kirjoitti:
To Marras 28, 2019 9:52
Miten Rubens olisi päässyt Mclarenille 2010? Siellä oli jo Hamilton ja Button siirtyi mestarina sinne. Olettaisin kuitenkin, että Button on ollut tallillekin ensisijainen vaihtoehto.
Joo vähä kuulostaa siltä, että ruupenssi on nyt pistänyt omaa juttua mukaan :D

Avatar
Osku90
Weltmeister
Viestit: 6136
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 21:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Beyond the Grid

Viesti Kirjoittaja Osku90 » To Marras 28, 2019 10:14

BigBoss kirjoitti:
To Marras 28, 2019 9:52
Miten Rubens olisi päässyt Mclarenille 2010? Siellä oli jo Hamilton ja Button siirtyi mestarina sinne. Olettaisin kuitenkin, että Button on ollut tallillekin ensisijainen vaihtoehto.
Joo tätä mäkin ihmettelin, mutta jaksossa tosiaan jossitteli, että mitä jos olisin allekirjoittanut sopimuksen McLarenille 2010.. Juuri Buttonin paikalla olisi siis juttujen mukaan ajanut.

Nyt muistankin, että kertoi siinä vaiheessa jo allekirjoittaneensa sopparin Williamsille, kun mahdollisuus McLarenille tarjoutui.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules

Avatar
Osku90
Weltmeister
Viestit: 6136
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 21:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Beyond the Grid

Viesti Kirjoittaja Osku90 » Ke Joulu 04, 2019 12:16

Tänään Bernie!
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules

Avatar
Osku90
Weltmeister
Viestit: 6136
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 21:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Beyond the Grid

Viesti Kirjoittaja Osku90 » To Joulu 26, 2019 9:43

Maikkarilla on näköjään ruvettu uutisoimaan vanhoista BtG jaksoista, kun on hiljaisempaa. Luettavissa olisi ainakin Massan toukokuisia kommentteja Kimin vauhdista ja viimekuisia muisteloita Barrichellolta kun nuorena poikana kävi Sennan ja C. Fittipaldin kanssa syömässä.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules

Avatar
shikaani
Formula Renault-kuski
Viestit: 70
Liittynyt: Ti Loka 15, 2019 20:47
Viesti:

Re: Beyond the Grid

Viesti Kirjoittaja shikaani » To Joulu 26, 2019 13:06

Osku90 kirjoitti:
To Joulu 26, 2019 9:43
Maikkarilla on näköjään ruvettu uutisoimaan vanhoista BtG jaksoista, kun on hiljaisempaa. Luettavissa olisi ainakin Massan toukokuisia kommentteja Kimin vauhdista ja viimekuisia muisteloita Barrichellolta kun nuorena poikana kävi Sennan ja C. Fittipaldin kanssa syömässä.
Ovat jälkijunassa muutenkin ton uutisoinnin kanssa :ajo:. Seuraavaa jaksoa odotellessa, tuon viimeisimmän pystyi suoraan jättämään väliin.

Avatar
Osku90
Weltmeister
Viestit: 6136
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 21:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Beyond the Grid

Viesti Kirjoittaja Osku90 » Ke Kesä 03, 2020 9:15

Tänäön linjoilla Heikki Kovalainen. Jo neljäs suomalainen tässä ohjelmassa Räikkösen, Häkkisen ja Bottaksen jälkeen. Vielä kun Keken saisivat mukaan huijattua.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules

Avatar
Osku90
Weltmeister
Viestit: 6136
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 21:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Beyond the Grid

Viesti Kirjoittaja Osku90 » Ke Kesä 03, 2020 16:20

Pakko arvostaa Heikkiä, kuinka suoraan ja rehellisesti puhuu urastaan. Ei selittelyä, vaan myöntää avoimesti virheensä ja heikkoutensa.

Tosi lupaavaa vauhtia junioriluokissa ja sitten täydestä tuntemattomuudesta voitti Race of Championsin. Löi matkalla Michael Schumacherin Ferrarilla ja finaalissa Sebastien Loebin ralliautolla.

Rellulla sai testata 2006 autoa tosi paljon ja sitten 2007 siirryttiin kisakuskiksi hallitsevan mestarin Alonson autoon. Vaikka tulokaskausi sujuikin kokonaisuutena hyvin, niin Renault'lle kausi oli tietenkin valtava pettymys, kun ei taisteltukaan enää kärkisijoista.

Sitten 2008 hypättiin taas Alonson autoon ja Hamiltonilta tuli huolella turpaan. Heikki ei vain ollut tarpeeksi nopea ja joutui venymään joka sessiossa yltääkseen Lewisin vauhtiin. 2009 puolivälissä hän oli henkisesti niin piipussa, ettei päässyt enää edes omalle tasolleen.

Sitten tuli Crashgate-skandaali ja Kovalaisen manageri Flavio Briatore sai toimintakiellon F1-sarjassa. Heikki kysyi FIAlta saako hän allekirjoittaa ajosopimuksen johonkin talliin, jos Flavio toimii hänen managerinaan. FIA kertoi, että hän menettäisi superlisenssinsä jos tekisi niin. Niinpä Heikin oli pakko irtisanoa managerisuhteensa, jotta sai jatkaa ajamista. Flavion muilla asiakkailla, Alonsolla ja Webberillä oli jo sopimukset olemassa seuraavasta kaudesta, joten heillä ei tarvetta managerin vaihtoon ollut. Lopultahan Flavio sai jo tammikuussa peruttua tuomionsa ja Heikin ero oli turha. Kovalainen kirjoitti sitten sopimuksen Lotus/Caterhamin kanssa, jonka projektiin hän uskoi. Lopulta usko alkoi karista ja syksyllä 2010 häntä lähestyi Renault-pomo Eric Boullier, joka tarjosi ajopaikkaa kaudeksi 2011. Koska Kovalaisella ei ollut manageria, hänellä oli kahden vuoden sopimus Lotukselle ja hänellä oli menossa oikeustaisto Briatoren kanssa, hän ei halunnut tarttua Boullierin tarjoukseen, koska olisi todennäköisesti joutunut oikeuteen myös Lotuksen kanssa.

Heikki oli tavannut myös Didier Cotonin ja Mika Häkkisen, mikäli nämä olisivat halunneet hänet manageroitavakseen. He olivatkin kiinnostuneita, mutta lopulta Kovalainen kääntyi erään jenkkitoimiston puoleen ja se kuulemma viilensi hänen ja Häkkisen välit.

Parhaat kisansa Heikki ajoi omien sanojensa mukaan Caterhamilla ja kuka tietää, mitä hänestä olisi voinut tulla jos ura olisi alkanut esimerkiksi kaudella 2005 Minardilla ja siitä olisi kiivetty samanlaista reittiä kuin vaikka Alonso tai Webber, kohti huipputalleja. Heikki oli oikeassa paikassa väärään aikaan.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules

Avatar
Osku90
Weltmeister
Viestit: 6136
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 21:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Beyond the Grid

Viesti Kirjoittaja Osku90 » Ke Kesä 17, 2020 23:43

Tänään julkaistiin kaikkien aikojen pisin jakso, kun vieraana oli Alex Zanardi. Kaikista ohjelman kuskivieraista hänellä on varmasti vähiten menestystä F1:stä, mutta oli kyllä aivan uskomattomia tarinoita siitä huolimatta. Ties kuinka monetta kertaa ja kuinka monennen vieraan kanssa puitiin Schumacherin pikasiirtoa Jordanilta Benettonille ja ilmeisesti siinä kuviossa Briatore käytti todella röyhkeästi pelinappulana myös Zanardia, joka ei siihen mennessä ollut ajanut kilpailuakaan F1-tasolla.

En lähde tarinaa kummemmin auki kirjoittamaan, koska a) en tiedä lukisiko sitä kukaan ja b) en osaisi sitä tarpeeksi hienosti tähän muotoilla. Kannattaa kuunnella se tuosta podcastista 11 minuutin kohdalta eteen päin. Zanardi on uskomaton tarinankertoja. Pähkinänkuoressa sekä Britatore että Eddie Jordan tarjosivat Zanardille ajopaikkaa Italian GP:hen 1991. Lopulta Briatore sai kuin saikin Schumacherin, mutta jostain syystä ei missään tapauksessa halunnut Zanardin ajavan myöskään Jordanille. Tarinaan nivoutuu myös Roberto Moreno sekä Maurizio Arrivabene ja siihen liittyy todella kovasanaiset puhelut ja mm. Nelson Piquet'n mahdollisilla potkuilla leuhkiminen.

Muitakin huimia tarinoita miehellä oli. Kuinka hän matkusti lähes kielitaidottomana yllättäen tapaamaan Ken Tyrrelliä tallipaikan toivossa, tultuaan jo kerran torjutuksi puhelimitse.

Lopulta Alex olisi todennäköisesti ollut Schumacherin tallikaverina Benettonilla 1994, mutta hän ei ollut riittävän kärsivällinen, sillä tuo mahdollisuus olisi vaatinut toimimista testikuskina 1993.

Loppuun tietenkin ChampCar -onnettomuudet, jalkojen amputaatio jne.

Kertakaikkiaan erinomainen jakso.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules

Avatar
Osku90
Weltmeister
Viestit: 6136
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 21:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Beyond the Grid

Viesti Kirjoittaja Osku90 » Ke Heinä 08, 2020 13:38

Tänään vieraana oli FIAn kilpailujohtaja (Charlie Whitingin seuraaja) Michael Masi. Ihan silmiä avaavaa keskustelua.

Paljon on viime aikoina ollut taas jupinaa noista rangaistuksista ja ainakin johonkin saatiin vastauksia. Kauden 2019 alussa Masi oli kysellyt kokeneemmilta kollegoiltaa, että miksi ette käytä mustavalkoista lippua. Vastaukseksi oli tullut vain "ei me tiedetä". Niinpä lippu nähtiin käytössä ensi kertaa varmaan 20 vuoteen Italiassa 2019, kun Leclercille sitä näytettiin. Aiemmin Charlie oli kuulemma "ottanut puhelun" ko. talliin ja antanut varoituksen suullisesti. Silloinhan suuri yleisö tai muut tallit eivät tienneet FIAn reagoineen rikkeisiin millään tavalla ja se antoi lisää aihetta nurinaan. Nyt kun näytetään lippua - kaikki tietävät, että rike on huomioitu.

Toinen juttu oli tämä "Let them race". Masi kysyi, että mitähän tämän sitten pitäisi käytännössä tarkoittaa, mutta ei saanut siihenkään järkevää vastausta. Michael keräsi kaudelta 2018 useita kisatilanteita, joista ei tullut mitään varoituksia tai rangaistuksia. Hän näytti videot kuskeille, tallipäälliköille ja urheilujohtajille ja pyysi heitä kirjoittamaan nimettömästi kustakin tilanteesta, että miten pitäisi toimia. Iso osa porukasta oli yhtä mieltä, että rangaistus pitäisi antaa, mutta rangaistuksen suuruudessa oli eroja. Ilmeisesti siksi nykyään taas rangaistuksia tulee helpommin. Tuo muutoshan tapahtui kesken viime kauden.

Viime viikolla vieraana oli muuten Mika Salo, jos jotain kiinnostaa vain suomalaisten vierailut, vaikkakaan ei siinä suomalaisille lajiniiloille paljoa uutta tarinaa ollut.
Jules Bianchi, you'll always race in our hearts! #CiaoJules

Vastaa Viestiin